English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.01.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

Har han først spilt for Norge så kan han ikke spille for andre. Med mindre vi kaster Oslo ut av landet da, da kan han spille for de.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Han har stengt RBK-buret i fem sesonger, 30-Ã¥rige Hansen.

Særlig i 2017 og 2018 var han strålende, og i denne perioden var sisteskansen også ærlig på at han gjerne ville prøve seg i utlandet.

Året før hadde nemlig daværende bundesliga-klubb Darmstadt vært hissig på. Men av ulike årsaker ble ikke overgangen noe av.

Siden har Hansen stått meget godt for RBK. Og det har vært helt stille fra utlandet.

– Jeg mener at særlig de årene, 2017 og 2018, burde ha vært gode nok til at det kunne ha blitt noe. Nå, derimot ... Jeg ser for meg at den muligheten er borte. Så får det være en fin overraskelse om det likevel skulle dukke oppe noe, sier keeperen.

Les mer: I 2016 ville tyskerne ha ham: Nå gir RBK-kjempen snart opp drømmen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

André Hansen er i siste fase av opptreningen.

- Han deltar på sin første fellesøkt med laget i dag. Han vil være tilbake for fullt innen 1-2 uker, sier Schwabe.

Les mer: Usikkert når Lundemo er tilbake

Kjappere enn Due spådde. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.06.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

Hva gjør en keeper god? Ser vi for mye etter spektakulære redninger kontra de keeperne som hindrer at sjansen til motstanderen i det hele tatt oppstår? Det er viktige spørsmål når det gjelder vurderingen vår. Utvalget speiler nok ligaen - det er ganske middelmådig, verken veldig dårlig eller veldig godt. Noen er best som skuddstoppere, andre gjør sjelden feil, noen er best i feltet.

Les mer: De beste keeperne

VG har altså Hansen øverst på pallen - foran Sandberg og Linde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.06.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

De aller, aller fleste keepere i Eliteserien er one trick ponies, som regel shot stoppere. Det er for eksempel et magert fåtall som i det hele tatt klarer å spille en rolig innsidepasning til en back så fort de får en motstander innenfor komfortsonen, som synes å variere i radius fra ti til femten meter. Svært mange er også fryktelig usikre i felt, med både vurderingsevne og timing som en striesekk full av skiftnøkler.

De fleste keepere i ligaen evner å få fingrene på en ball på vei mot krysset, og refleksredde uten betenkningstid. Frekvensen av slike inngripner har i alt for stor grad vært bransjestandard for vurdering av hvor god en keeper er. Litt som at kandidatene til årets mål i nærmest utelukkende består av langskudd i krysset avløst av ett og annet soloraid.

Hansen er sånn sett unik i ligaen. Han er ganske nær komplett og har veldig lav feilprosent. En keeper laget kan stole på i så å si alle situasjoner, rett og slett. Vi må vel tilbake til Lindegaard for å finne maken.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.06.2020 00:20    Post subject: Reply with quote

Det som faktisk er Andre Hansen sine svakheter er hans passivitet i feltarbeidet og evne til å redde harde skudd fra distanse (les dårlig spenst). Derfor er han i RBK og ikke i en bedre liga.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.06.2020 09:53    Post subject: Reply with quote

Han er heller ingen Jamtfall på å sette igang raskt på offensive spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 04.06.2020 12:34    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det som faktisk er Andre Hansen sine svakheter er hans passivitet i feltarbeidet og evne til å redde harde skudd fra distanse (les dårlig spenst).


At Andre Hansen ikke er dominerende i feltarbeidet kan jeg si meg enig i, men sitter ikke med inntrykk av at han har vist noen nevneverdig svakhet på distanseskudd? Kan ikke komme på noen eksempler.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 04.06.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Joda, han har dessverre sluppet inn noen rotete langskudd.

https://www.vgtv.no/video...eepertabbe

Etter cirka 1 minutt i videoen, fjorårets kamp Rosenborg - Ranheim 3-2:

https://www.adressa.no/10...3630b.html

Synes også å huske et skudd han klarer å fomle inn nede ved sitt venstre hjørne. Var det i 2018 han var så god men så kom det et par tabber som kan ha kostet ham et utenlandseventyr?

Også har han et gedigent tabbemål før han kom til Rosenborg som er det første som kommer opp i google når jeg søkte på Andre Hansen... det ser vel ikke bra ut når interesserte klubber ser etter noe som kan utfylle skrytevideoen.

https://www.youtube.com/w...VR_YIS8asQ
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.06.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
senador wrote:
Det som faktisk er Andre Hansen sine svakheter er hans passivitet i feltarbeidet og evne til å redde harde skudd fra distanse (les dårlig spenst).


At Andre Hansen ikke er dominerende i feltarbeidet kan jeg si meg enig i, men sitter ikke med inntrykk av at han har vist noen nevneverdig svakhet på distanseskudd? Kan ikke komme på noen eksempler.


Frisparket til Gamsten på Lerkendal. Det er både konsentrasjonssvikt og dårlig spenst som gjør at han ikke tar den. Det er flere andre lompeskudd som er klistret mot stolpen som vi slipper inn i mangel av spenst. Folk flest vil ikke kalle det keepertabber så han slipper unna den omtalen.

Det er også riktig at igangsettinger er en svakhet.

Jørn Jamtfall er en udugelig keepertrener. Det hjelper ikke på. At han er fast ansatt er kameraderi.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 04.06.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig har Hansen noen svakheter. Det har alle keepere. Hansen har holdt bra europeisk nivå i tre sesonger nå, og å vri hans små svakheter til at Jørn Jamtfall bør gå av og kun er ansatt pga kameraderi...

Bra du ser akkurat like mørkt på livet som i 2019, senador.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.06.2020 17:49    Post subject: Reply with quote

Poenget er at Hansen var en god GK før han kom til RBK. Han har ikke blitt bedre i RBK. Da er det naturlig å nevne Jamtfall. Det er flere eksempler på at Jørn bør vurderes etter perioder enn å ha en fast ansettelse. Jørn Jamtfall har vært GKtrener i hele Hansen sin periode.

1. Har Hansen blitt bedre i feltarbeidet? Nei
2. Har Hansen fått bedre spenst og teknikk for å redde skudd? Nei. Keeperteknisk gjør han ofte feil som mange andre med å strekke øverste arm rett ut fra kroppen (det riktige er oftest å ha den øverste hånden over hodet for bedre rekkevidde). At Jamtfall ikke har tatt tak i dette er merkelig.
3. Har Hansen bedret sine igangsettinger? Nei

Derfor er det naturlig å nevne Jamtfall i denne sammenheng. Jeg savner at keeperne utvikler seg i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.06.2020 08:48    Post subject: Reply with quote

Fullstendig uenig. Hansen har blitt en mye bedre keeper mens han har vært i RBK. Den spinkle og forsiktige typen som kom hit har blitt en meget robust og dominerende type. Fortsatt kan han bli enda mer dominerende i feltarbeidet, men han er mye bedre enn han var i 2015.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 05.06.2020 13:31    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Han har ikke blitt bedre i RBK.


Klarer ikke å ta deg seriøst etter den uttalelsen
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.06.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

Hvis Hansen er svakheten i RBK nå, så ser jeg frem til en sesong uten poengtap.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.06.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
senador wrote:
Han har ikke blitt bedre i RBK.


Klarer ikke å ta deg seriøst etter den uttalelsen


Hvis dette var dråpen for deg så synes jeg at du bør vurdere diplomatjobb. Helt seriøst.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 05.06.2020 16:05    Post subject: Reply with quote

Haha, aldri tatt senador særlig seriøst.
Men den siste der, den er så kunnskapsløs at jeg blir mørkeredd
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 05.06.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Mye som tyder på at Jamtfall egentlig burde blitt satt til andre oppgaver (aller helst gå inn i gutteklubben NFF eller noe), men spensten må nok stå på Hansen sin egen regning.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.06.2020 18:42    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Haha, aldri tatt senador særlig seriøst.
Men den siste der, den er så kunnskapsløs at jeg blir mørkeredd


Du må vel være enig i at det blir svært vanskelig å ta deg seriøst her når du ikke kommer med et eneste motargument eller forklaring. Det er rett og slett en uting og komme med slike utsagn uten noe innhold/forklaring.

Over til saken: Hansen var en habil keeper i Odd og var også da i landslagsaktuell. Han har berget mange poeng også for Odd med flere gode redninger. Han har ikke blitt særlig bedre på de svake sidene. Det er i hovedsak Jamtfall sin feil ettersom han fokuserer for lite på dette, spesielt feltarbeid og spenst er det for dårlig. Dette har også flere påpekt i fotballmiljøet.

Og så bare for å nevne det: Hansen er ikke en dårlig keeper, lang i fra, men han faller gjennom i konkurranse med andre der ute.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.06.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Du har jo fasit allerede, som du jo så ofte har. Mange har prøvd å diskutere seriøst med deg men du er ikke akkurat villig til å gå i dialog og da gir man rett og slett opp etter noen forsøk. Og da svarer man med fjas. Dette har du lagt opp til selv.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 05.06.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Det er helt og holdent din feil, senador. Hvis du vii bli tatt seriøst igjen, anbefaler jeg deg å lage en ny bruker og være mer konstruktiv i fremtiden.

Hansen hadde vel sin beste sesong i 2016? Altså året etter han kom. Og siden da har han vært den beste og mest stabile keeperen i Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.06.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Du har jo fasit allerede, som du jo så ofte har. Mange har prøvd å diskutere seriøst med deg men du er ikke akkurat villig til å gå i dialog og da gir man rett og slett opp etter noen forsøk. Og da svarer man med fjas. Dette har du lagt opp til selv.


Jeg sliter fortsatt med hva å se hva du egentlig står for med tanke på RBK og fotball for du diskuterer ikke. Jeg kan informere deg om at poenget med et forum er ikke å gå i dialog og man kan gjerne være uenig, men fint om man kan diskutere med argumenter. I tillegg kan jeg ikke akkurat se at du har vært noen forkjemper for dialog på dette forum for å si det mildt.

I denne saken har jeg ikke sett et eneste argument fra hverken deg eller Hodor. Kun «gir opp» «useriøst» etc. Skjerpings!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.06.2020 21:42    Post subject: Reply with quote

Nok en meta-debatt, folkens? Diskusjon om diskusjon? Kan ikke folk bare overse de/det de ikke gidder å diskutere?

Mvh snart voksen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.06.2020 21:43    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det er helt og holdent din feil, senador. Hvis du vii bli tatt seriøst igjen, anbefaler jeg deg å lage en ny bruker og være mer konstruktiv i fremtiden.

Hansen hadde vel sin beste sesong i 2016? Altså året etter han kom. Og siden da har han vært den beste og mest stabile keeperen i Eliteserien.


Kjære deg. Jeg har ikke sagt at Hansen ikke er seriens beste keeper. Det er han. Jeg har nevnt hans svake sider og grunnen til at han fortsatt spiller i RBK. Jeg synes ikke han har bedret sine svake sider.

Spensten er for dårlig
Han er dårlig på langskudd
Feltarbeidet er ikke godt nok.

Som sagt det betyr ikke at han er en dårlig keeper, men at disse svakhetene gjør at jeg godt forstår at han ikke er kjøpt av en større klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.06.2020 00:15    Post subject: Reply with quote

Én ting Hansen har blitt bedre på er stabilitet, altså færre blundere. Det er imidlertid mulig å tilskrive dette alder og rutine.

Ellers, senador, er jeg enig i at han har sine begrensninger i felt. Ikke direkte dårlig; vi er for eksempel milevis foran Örlund, men han er ingen Jarstein. Utover det er jeg ikke udelt enig med deg. Jeg sliter med å se at han er spesielt svak på langskudd, og også at spensten er under pari. Jeg synes faktisk han har rimelig god rekkevidde. Nå skal det sies at han er teknisk meget god, som han eksempelvis viser ved å "alltid" bruke riktig satsbein og den "øverste" armen på høye skudd mot sidene, men jeg synes ikke fysikken er noen begrensning for hodet.

Uten sammenligning for øvrig: Iker Casillas er ikke mer enn 1,82, men er/var så god på å plassere seg og lese spillet at det var nok til å bli en av verdens beste keepere. Fysiske (i mangel av bedre ord) begrensninger kan kampenseres teknisk og taktisk, selv på ypperste nivå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 70, 71, 72  Next
Page 54 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb