English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillerne som aldri kom
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 06.09.2016 23:29    Post subject: Reply with quote

Wow. Betalingsmur.. Syltynt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2016 22:28    Post subject: Reply with quote

Etter at han ble vraket av Nils Arne Eggen i 1994 har Ole Gunnar Solskjær aldri vært i tvil om hva som er hans klubb.

Sammen med Trond Andersen var han på prøvespill hos Rosenborg. I en internkamp, med tre omganger på tjue minutter, fikk Solskjær kun spille én omgang.

- Da sa jeg til Trond at dette gidder jeg ikke. Jeg ba ham gi beskjed om det på trening neste dag. Etter den ene omgangen skjønte jeg at her skal ikke jeg spille.

Les mer: Solskjær vil okkupere Rosenborg-land
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2016 00:36    Post subject: Reply with quote

Usikker på om han noen gang var ønska av oss. Men satt og såg på noen gamle klipp av Iversen i Tottenham her i kveld. Og da dukka Jo Tessem opp som målscorer i en av kampene. Er Tessem den beste Trønderen som aldri har spilt for RBK? 130 kamper for Southampton. Noen bedre forslag? Forren har riktignok langt flere landskamper. Om nå det skal være en målestokk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 06.12.2016 01:05    Post subject: Reply with quote

Beste trøndere som aldri spilte for RBK er jo en egen tråd verdig. Noen som vil lage en liste?
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 06.12.2016 01:14    Post subject: Reply with quote

Kan fort bli en kort tråd?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.12.2016 09:18    Post subject: Reply with quote

Ikke nødvendigvis, tenk bare på de beste årgangene til Steinkjer. Edgar Stakset, Arne Kotte, Tor Brevik, Joar Vaadal m.fl. Kristoffer (Paulsen) Vatshaug, Ardian Gashi, Petter Christian Singsaas, Kolbjørn Ekker, Jan Tore Ophaug og Jon Inge Ødegaard tilhører vel nivået like under.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 06.12.2016 10:26    Post subject: Reply with quote

Det er jo et annet fascinerende fenomen, at steinkjerbygg konsekvent velger bort RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.12.2016 10:33    Post subject: Reply with quote

For sikkert 10 år siden så husker det var endel snakk her på forumet om at det var en del Molde-supportere på Steinkjer. Jeg tror imidlertid det var en konsekvens av at endel fra Steinkjer tilfeldigvis havna i Molde, det var ikke sånn at det eksisterte et sydende Molde-miljø som påvirka spillere til å gå til Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.12.2016 10:43    Post subject: Reply with quote

Det handla vel mest (tror jeg) om at de mest indoktrinerte Steinkjer-folka valgte seg en proxy-klubb når deres egen klubb ikke var konkurransedyktig med Rosenborg. Jeg skal ikke si sikkert at dette var bakgrunnen for at f.eks. Vaadal endte opp hos vår erkerival Lillestrøm, men Tor Brevik har vel aldri lagt skjul på at han har et anstrengt forhold til Rosenborg og at valget hans om å gå til VIF (som var bedre enn oss på tidlig 80-tall) ikke var upåvirket av dette. Da Molde plutselig begynte å bli gode virker det som om en del Steinkjer-folk bekjente seg til dem bare for å opprettholde sin historiske identitet som regionale antagonister til oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.12.2016 10:49    Post subject: Reply with quote

Interessant. Da hadde dette lengre røtter enn jeg var klar over.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.12.2016 10:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nettopp de historiske røttene er det viktige her, og at dette var et fenomen som nok har avtatt med årene hvor Steinkjer har glidd bort fra de øverste divisjonene. I en del år etter at de selv var nær toppen av norsk fotball var kanskje rivaliseringen med Rosenborg noe man forsøkte å holde levende i frustrert lengsel etter bedre tider, og da fant man vel fram til supporterforhold til klubber som ville irritere Rosenborg-supportere maksimalt. Men, igjen, dette er mine teorier.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 06.12.2016 14:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er fra Steinkjer, og selv om jeg ikke har bodd der på mange år nå så kjenner jeg meg ikke igjen i det som sies her. De aller aller fleste jeg kjenner heier på Rosenborg. Jeg kjenner/vet om kun noen få som heier på Brann eller VIF, ingen som heier på andre lag (av de som er født og oppvokst på Steinkjer).

Det er interessant at mange spillere fra Steinkjer har valgt bort Rosenborg. Jeg vet ikke årsakene til det, men jeg har mine teorier:

1. Rene sportslige valg. At man rett og slett har blitt lovet mer spilletid eller lovet å bli mer på i andre klubber enn Rosenborg. Kan også være at de tror det er enklere å spille seg inn på laget i andre klubber enn Rosenborg.

2. Nå er jeg født sent på 80-tallet, så jeg vet ikke så mye om hvordan ting var før det, men jeg kan tenke meg at man også valgte klubb etter hvor man fikk jobb, fordi mange jobbet vel ved siden av fotballen? Enten det, eller hvor de var i militæret. Jeg vet Steinkjer FK begynte å slite ekstra etter at militærleiren ble lagt ned.

3. Det var jo først på 90-tallet at Roseborg virkelig ble dominerende. Nå gidder jeg ikke søke det opp, men kan det være at f. eks VIF var et større og bedre fotballag da noen vraket Rosenborg og gikk dit?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 06.12.2016 14:42    Post subject: Reply with quote

Teller Kolstad-guttene Adem Güven og Kenneth Dokken?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.12.2016 15:02    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
De aller aller fleste jeg kjenner heier på Rosenborg.

Samme her, blant mine jevnaldrende som er fra Steinkjer og omegn. Som nevnt tror jeg dette fenomenet strekker seg noe lengre tilbake i tid, til folk som hadde opplevd at Steinkjer og Rosenborg var noenlunde jevnbyrdige rivaler. Det er også hovedsakelig anekdotiske "bevis" jeg bygger dette på, men jeg kan i hvert fall huske at jeg fant det ganske merkelig de første gangene jeg hørte om fenomenet med å velge seg et annet lag fra provinsen bare for å være i opposisjon til regionens klart beste lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 06.12.2016 15:22    Post subject: Reply with quote

Man kan ta Rune Ertsås for eksempel. Gikk til Molde etter å ha gjort det bra i Steinkjer i flere år (og er nå tilbake). Her var vel også Rosenborg interessert, men ut i fra det han har sagt så var bakgrunnen for valget spilletid, og sikkert også at Molde var mest interessert og at dette var hans store mulighet for en proffkarriere.

Tror ikke det ligger noen skjulte Rosenborg-antipatier i Steinkjer. Generasjonen med Tor Brevik blant annet er kanskje unntaket som bekrefter regelen. Han har for øvrig ingenting til overs for Rosenborg, og er Vålerenga-supporter på sin hals.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

Minner forresten om "nabotråden": «De tok steget»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2017 22:02    Post subject: Reply with quote

Tirsdag kveld ble det klart at franske AJ Auxerre låner Vieux Sané (27) med opsjon på kjøp.

Det melder den franske Ligue 2-klubben på nettstedet sitt.

Den senegalenske stopperen, som spilte 120 kamper for Bodø/Glimt mellom 2012 og 2015, er i utgangspunktet under kontrakt med tyrkiske Bursaspor fram til 2019.

Les mer: Vieux Sané klar for ny klubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.03.2017 22:01    Post subject: Reply with quote

Forren kunne blitt lagkamerat med Schweinsteiger i USA

Rbnett vet at også Vegard Forren var på vei til amerikanske Major League Soccer for noen få uker siden, men kontrakten med Chicago Fire ble aldri signert.

– Det stemmer at jeg forhandlet med dem, men vi kom aldri helt i mål med en avtale før jeg reiste til England, skriver Forren i en sms til Rbnett.


Var tydeligvis bare ute etter en gratis sydentur.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 16.04.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

Har ennå ikke spilt et minutt, men har vært med i troppen i to kamper og ser seg tjent med å nevne til VG at han har sikret seg en god opprykksbonus samt at han langt ifra angrer på at han droppet Rosenborg.
Quote:
Et opprykk til Premier League vil være verdt over en milliard kroner for Brighton. Og nordmannen har sikret seg slik at han får en opprykksbonus – selv om det ikke skulle bli spilletid.

– Uten at jeg vil si for mye om det, så skal vel jeg komme godt ut av det jeg også. Det er nok flere i klubben som naturlig nok får mer enn meg, men jeg får nok min del jeg også. Uten at det er noe jeg tenker mye på, sier midtstopperen. [ ... ]

– Du har ikke angret på at du droppet en mulig kontrakt med Rosenborg til fordel for Brighton?

– Nei, langt i fra. Jeg blir en erfaring rikere av dette. Det er ingen tvil om at dette var en mulighet jeg måtte ta. Jeg har et reelt håp om å få tilbud om å forlenge avtalen. Og hvis det ender med at jeg skal på klubbjakt til sommeren, så er det ikke dårlig å ha et opphold her på CV'en. Det har vært perfekt å få trent på et så høyt nivå. Det er en meget stabil og god klubb med et fantastisk treningsanlegg og ny stadion. Og Brighton er en veldig fin by, sier Forren.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.04.2017 17:36    Post subject: Reply with quote

Forren framstår som mer og mer useriøs for hvert intervju jeg leser med ham. Fint at noen andre tar ansvar og lønner ham. For ballsparking virker ikke som noe som er spesielt høyt prioritert der i gården.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.04.2017 22:22    Post subject: Reply with quote

Tilfredsstillende at han nå diskuteres i akkurat denne tråden.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 17.04.2017 00:44    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at Forren tenker CV-bygging Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.04.2017 01:52    Post subject: Reply with quote

Herregud for en klovn. Måtte vi slippe å se han i nærheten av Lerkendal igjen, med mindre det er for å tape 5-0 med Kristiansund senere i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 17.04.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

Da har han imponert seg ut av troppen igjen, ingen pedobart på benken til Brighton i dag. De foretrekker den 19-årige Tomori som er på korttidslån fra Chelsea U23, han har også fått spilletid for et par kamper siden.

Denne CVen begynner å bli sterk nå. To Englandsopphold uten spilletid er helt strålende.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 123
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 17.04.2017 16:44    Post subject: Reply with quote

CLkvart wrote:
Da har han imponert seg ut av troppen igjen, ingen pedobart på benken til Brighton i dag. De foretrekker den 19-årige Tomori som er på korttidslån fra Chelsea U23, han har også fått spilletid for et par kamper siden.

Denne CVen begynner å bli sterk nå. To Englandsopphold uten spilletid er helt strålende.


kan jo ikke gjøre annet enn å le Very Happy FOR en idiot
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17  Next
Page 7 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb