English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.03.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Snoop Dogg faktisk! Cool
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 31.03.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Usnobbete, rett på sak uten språklige snurrepiperier og ærlig. Føler der er trekk og egenskaper som går hånd i hånd.

PS: I likhet med Koteng har jeg begynt å spare til min andre milliard.
I motsetning til ham ga jeg imidlertid opp den første.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.07.2017 20:33    Post subject: Reply with quote

Koteng snakker litt om fremtid, satsningsområder og kompetansen i norsk fotball i VG.

Må si jeg er veldig fornøyd med tankene han formidler i sitt verv. Litt morsomt at vi først måtte få inn en styreleder med uttalt svært begrenset fotballkunnskap før vi ser noen som ønsker - og tør - å snakke om fotballfaglige elefanter i rommet.

For første gang jeg kan huske er jeg storfornøyd med både adm dir og styreleder samtidig. Godt at styret nå virker å ta tak i mer enn Kjeldsberg-kruset!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 27.07.2017 21:44    Post subject: Reply with quote

I siste Josimar-podkast snakker Tor Kristian Karlsen om hva han mener er en uting, og hva han ser er på vei til å vokse fram i Norge. Det at styreledere utaler seg om utviklingsplaner og fotballfaglige ting. Han nevner ikke navn, men jeg kan ikke la være å tenke at han sikter til Koteng. Noen andre som hørte podkasten og tenkte det samme?

Forøvrig helt enig med Zorac.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 27.07.2017 21:46    Post subject: Reply with quote

Tenker at vi må begynne å matche våre beste talenter på noe annet enn 4.div-nivå før man snakker høyt ut i media om spillerutvikling. Pinlig.

Ingen fotballtalenter i Norge som har ambisjoner om en stor karriere bør gå til RBK. De får ikke sjansen til å slå gjennom i ung alder.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 27.07.2017 21:55    Post subject: Reply with quote

Skulle fått i stand en debatt mellom Karlsen og Koteng Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 27.07.2017 22:03    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
I siste Josimar-podkast snakker Tor Kristian Karlsen om hva han mener er en uting, og hva han ser er på vei til å vokse fram i Norge. Det at styreledere utaler seg om utviklingsplaner og fotballfaglige ting. Han nevner ikke navn, men jeg kan ikke la være å tenke at han sikter til Koteng. Noen andre som hørte podkasten og tenkte det samme?

Forøvrig helt enig med Zorac.


Hørte det samme, og jeg tenkte med en gang på Koteng, siden det er han jeg følger mest med på. Selv kan jeg ikke si at jeg er fryktelig skuffet over hva Koteng har kommet ut med av uttalelser. Det Koteng først og fremst har gjort i sin tid, er jo å få en økonomisk bærekraftig klubb (selvfølgelig hjulpet godt av andre i klubben), og for en profesjonell klubb er jo dette livsviktig. Koteng har også kommet med en del uttalelser om andre ting i fotballnorge, men også her er det mest organisasjonsmessig. Ville egentlig gjerne hørt hvem Karlsen sikter til.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 27.07.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Koteng er en strålende herremann. Sjeleglad vi har ham i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 28.07.2017 00:03    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
I siste Josimar-podkast snakker Tor Kristian Karlsen om hva han mener er en uting, og hva han ser er på vei til å vokse fram i Norge. Det at styreledere utaler seg om utviklingsplaner og fotballfaglige ting. Han nevner ikke navn, men jeg kan ikke la være å tenke at han sikter til Koteng. Noen andre som hørte podkasten og tenkte det samme?


Ikke umulig.

Sportslige ledere tenker gjerne kortsiktig, og når de prøver seg på langsiktig tenkning er det gjerne luftslott. Ofte ser vi at næringslivsledere lar seg rive med av følelsene og glemmer de økonomiske og administrative prinsippene de styrer etter til daglig.

Koteng tenker som en nærinslivsleder, og har det nødvendige overblikket og avstanden til den daglige driften. Det er uvant og stiller nok store krav til klubblederne.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 28.07.2017 09:42    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Skulle fått i stand en debatt mellom Karlsen og Koteng Very Happy

Den hadde Koteng vunnet på ren pondus.

Vi har en enestående ledelse i Dyrhaug og Koteng. Ville ikke byttet dem ut med noen som helst. Begge er kompromissløse, ærlige og med en voldsom gjennomføringskraft. Samtidig er de empatiske, ujålete og lever helt i takt med Rosenborg sin idealistiske ånd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.07.2017 11:19    Post subject: Reply with quote

Med Ivar Koteng har vi fått akkurat det vi forventet. Det var jo derfor vi valgte ham. Vi visste at det ville bli litt støy i starten, men at dette var en type styreleder klubben trengte. Det som er mer usikkert er om han evner å være den "statsmannstypen" som kjennetegner lang og solid ledelse i en klubb - tidligere styreledere i RBK har jo til en noe større grad fremstått som mer følelsesstyrt, etter hva jeg har observert.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 29.07.2017 04:17    Post subject: Reply with quote

Er vel ganske så obvious at det var Koteng Karlsen snakket om. Sistnevnte er vel forøvrig en som liker å bygge lag for fremtiden og ikke kortsiktig suksess, noe som har ført til at han fikk fyken i Maccabi og FFK.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.07.2017 09:40    Post subject: Reply with quote

Styret og styrelederen skal vel stake ut den langsiktige kursen. At han da uttaler seg generelt om sportslige planer er helt innafor.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.07.2017 23:08    Post subject: Reply with quote

Koteng stiller klart flere spørsmål enn han kommer med svar, og stiller "krav" han ikke alltid har forutsetninger for å se hvordan skal fullbyrdes. Allikevel er vi såpass dårlig vant i norsk fotball at det er befriende deilig å se problemstillingene bli hentet til overflaten, og se en uredd aktør som tør stille klubbene så vel som NFF til veggs. Koteng har en herlig og høyst nødvendig, om noe uvant frekkhet. Vi trenger noen som kan ta tak i pampeveldet og naiviteten om vi skal komme fremover.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 26.08.2017 19:06    Post subject: Reply with quote

Takk Koteng!

For at du har røsket opp i denne klubben hva gjelder inkompetanse, ukulturer, kameraderi og korttenkthet.

Takk for at du tok de vanskelige og mindre populære avgjørelsene hva gjelder utskifting av diverse roller.

Takk for at du legger premissene for at vi kan utvikle en toppklubb igjen.

Håper du opprettholder din lidenskap og handlekraft i lang tid. RBK trenger en som deg på toppen!
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.08.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 26.08.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

100% enig med hyllesten av Koteng Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.08.2017 00:25    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak hyllesten jeg også, selvfølgelig.

Forvandlingen fra forrige regime er total. Selv om Ingebrigtsen var mer flaks enn noe annet, har vi i dag meritter som er veldig imponerende. Koteng har turt å ta tøffe og nødvendige avgjørelser ved å sparke ut "daukjøtt" og i stedet få inn folk som passer både profesjonelt og i klubbens verdigrunnlag og profil. Jeg er ekstremt lykkelig over å ha fått ham inn. Jeg tør nesten ikke tenke på hvor vi hadde vært i dag uten. Etter ti års ørkenvandring hvor til slutt alle piler pekte nedover og klubben var mer eller mindre blakk, er vi tilbake som et fryktelig robust lokomotiv i norsk fotball på rekordtid.

Her tror jeg også vi er inne på kjernen av problemene i norsk fotball. Det sitter nok mange ala Svendsen i styrerom rundt om kring i norske toppklubber. Problemene tas sjelden tak i i dybden, og ansettelser gjøres med fingeren i lufta og på lykke og fromme. Når man i tillegg enkelte steder har investorer og/eller velgjørere som skal si sitt, blir det fryktelig mye søl på kjøkkenet.

Det Koteng har gjort hos oss viser for meg nok en gang hvor uvesentlig diskusjonen om antall lag er i den store sammenhengen. Så lenge styrene i norske toppklubber mangler typer som Koteng, er det vanskelig å få den store gevinsten gjennom strukturendringer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 27.08.2017 00:30    Post subject: Reply with quote

En av tingene som er litt morsomt med Koteng er at han kan forsvinnende lite om fotball generelt. Dette tror jeg har gagnet ham godt. Han kan stille "dumme" spørsmål, og se på hele organisasjonen som en businessmann. Dermed er han i posisjon til å ta disse tøffe valgene, og han behøver ta stilling til sportslige spørsmål i det hele. Han trenger rett å slett ikke vite så mye om sporten i sin helhet, slik at han kan konsentrere seg om å rydde opp og holde orden blant de ansatte i admin.

Koteng har sin spisskompetanse på styrerommet, så har han sørget for at han har fått inn de riktige personene til å ta seg av det sportslige. Med han så får vi et lite skille mellom de to delene av klubben, og det kan være litt lurt.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 27.08.2017 00:33    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Stiller meg bak hyllesten jeg også, selvfølgelig.

Forvandlingen fra forrige regime er total. Selv om Ingebrigtsen var mer flaks enn noe annet, har vi i dag meritter som er veldig imponerende. Koteng har turt å ta tøffe og nødvendige avgjørelser ved å sparke ut "daukjøtt" og i stedet få inn folk som passer både profesjonelt og i klubbens verdigrunnlag og profil. Jeg er ekstremt lykkelig over å ha fått ham inn. Jeg tør nesten ikke tenke på hvor vi hadde vært i dag uten. Etter ti års ørkenvandring hvor til slutt alle piler pekte nedover og klubben var mer eller mindre blakk, er vi tilbake som et fryktelig robust lokomotiv i norsk fotball på rekordtid.

Her tror jeg også vi er inne på kjernen av problemene i norsk fotball. Det sitter nok mange ala Svendsen i styrerom rundt om kring i norske toppklubber. Problemene tas sjelden tak i i dybden, og ansettelser gjøres med fingeren i lufta og på lykke og fromme. Når man i tillegg enkelte steder har investorer og/eller velgjørere som skal si sitt, blir det fryktelig mye søl på kjøkkenet.

Det Koteng har gjort hos oss viser for meg nok en gang hvor uvesentlig diskusjonen om antall lag er i den store sammenhengen. Så lenge styrene i norske toppklubber mangler typer som Koteng, er det vanskelig å få den store gevinsten gjennom strukturendringer.
Ikke bare i klubbenes styrerom. De sitter i NFF for f...s sake!!!
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 27.08.2017 01:15    Post subject: Reply with quote

@Zorac: Ja, vi kunne vært som Brann, VIF og TIL. Null stabilitet (og i så fall i negativ retning), lite annet enn blaff av entusiasme blant publikum, kronisk dårlig økonomi og generelt bare sorgen. Vår snuoperasjon hjalp en hel by, et sulteforet publikum som stod i fare for å henfalle til lite annet enn Eggen-nostalgi.

SÃ¥ ja: Takk!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.10.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Ikke så veldig RBK-relatert, men om Koteng i alle fall.

Hegnar.no: – Vi kjøper for dyrt, men blir søkkrike likevel
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 05.12.2017 10:29    Post subject: Reply with quote

Dette er det Koteng nølte seg til å slutte opp under:

https://www.quora.com/To-...lave-labor
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 05.12.2017 16:47    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å unngå all kontrovers. Se f.eks investeringer med det norske oljefondet. Jeg tror Koteng på at de hadde sportslig fokus. Jeg berømmer også kjernen for å påpeke at dette handler om mer. Til slutt vil jeg takke Koteng og styret for å uten særlig diskusjon rette seg etter Kjernens ønske i denne saken.

Klart at vi ikke bør dra til Dubai. Flott håndtering av alle parter.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 26.06.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Her har vi et prakteksemplar på ledelsesprinsippet følg opp de kravene du har satt. Vi har Ivar Koteng og hans integritet å takke for at pila nå mest sannsynlig begynner å peke oppover igjen:

"Begrepet «utvikling» har – og er - sentralt når RBK-styret vurderer den sportslige situasjonen i klubben. Ved minst to anledninger, utenom ordinære styremøter, har Ingebrigtsen denne våren måttet svare for jobben han har gjort siden sesongslutt i fjor.

Da har RBK-treneren fått spørsmål om både resultater og spillestilen. Ledelsen har også stilt spørsmål ved Ingebrigtsens måte å lede treningene på, sammenliknet med da han startet for fire år siden."

https://www.aftenposten.n...7283b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 71, 72, 73  Next
Page 28 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb