English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 51, 52, 53  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skrulledude
Junior

PostPosted: 27.10.2019 08:14    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Nei altså. Jeg mente at prosessen med ny trener var meget merkelig og at det ikke var et toppvalg. Som de fleste andre.

Her vet jeg ikke om jeg er helt enig med deg. Det ble utført en strukturert, ryddig og profesjonell prosess i tråd med ledelsens personalprosesser. Jeg tror vi lærte en del av Kåres ansettelse og påfølgende avskjed.

Dessuten fikk vi også toppvalget vårt. Det har styreleder uttalt og da må vi høre etter. Vi må også huske at daglig leder gikk ut i adressas podcast før sesongen og informerte om at vi må være økonomisk sparsomelige fremover, etter flere år med sportslig satsning og investering i Lord B.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 01.11.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Insanity Is Doing the Same Thing Over and Over Again and Expecting Different Results

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 02.11.2019 10:27    Post subject: Reply with quote

Om det bare hadde vært en oppegående medlemsmasse i denne klubben hadde det vel for lengst vært avholdt ekstraordinært årsmøte og vi hadde vært fri Koteng...
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 02.11.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Karbonader er viktigst.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 02.11.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Om det bare hadde vært en oppegående medlemsmasse i denne klubben hadde det vel for lengst vært avholdt ekstraordinært årsmøte og vi hadde vært fri Koteng...

Ja, demokrati er noe dritt.

Er litt som å høre globalister som Sadiq Khan snakke om Brexit, dette. Flertallet er idioter som ikke vet sitt eget beste. Billig hersketeknikk.

Det er rett og slett bare å ta inn over seg at flesteparten av medlemmene, i hvert fall enn så lenge, er fornøyd med Koteng, eller i det minste ikke misfornøyd nok til å støtte "sparking". Om ikke annet er det "all bark and no bite" fra de som ønsker å fjerne ham, men det er det bare å gjøre noe med.
Alle må gå fan account
Veteran

PostPosted: 02.11.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
globalister
Trodde dette først og fremst var et uttrykk brukt av høyreekstreme for snakke om (((jødene))) som egentlig står bak alt?

Fra Store norske leksikon:
Quote:
I stedet for å snakke åpent om jøder og jødedom, har antisemittene ofte tatt i bruk uttrykk som «globalister»

Mer i VG.
Zorac
Legende

PostPosted: 02.11.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Nå sklir det greit ut her, men globalisme er et utrykk som brukes - i hvert fall internasjonalt - av både sentrum og høyre (klassisk liberale/liberalister og konservative, for eksempel) for å betegne de, spesielt på venstresiden, som vil ha åpne grenser, fri flyt av folk, og gjerne heller kaller seg selv europeere enn eksempelvis engelskmenn.

Jeg ser imidlertid ikke bort ifra at (også) dette er blitt "kuppet" og gjort om til et alt-right-utrykk.
eksil
Veteran

PostPosted: 02.11.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

Koteng er øverste ansvarlige.

Fra å være positiv til mannen har jeg nå inntatt en sterkt kritisk holdning. Det ser ut til at han ikke klarer å påvirke klubben i riktig retning.

Forøvrig er det åpenbart at det er ansatt feil folk i flere roller:

- Bjørnebye
- Horneland og Emberland
- Alstad
- Flere spillere selvfølgelig
- Styret er valgt, men læll

Koteng er ansvarlig. Alle ser det går feil veg. Så.... kjør massakre for min del.

(Red.anm: massakre som i oppsigelser etc)

Albert Einstein

Ivar Koteng
Back to top
Kent
Rutinert

PostPosted: 02.11.2019 19:27    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Insanity Is Doing the Same Thing Over and Over Again and Expecting Different Results

Albert Einstein

Ivar Koteng

Dagens! 👍
Back to top
Kent
Rutinert

PostPosted: 02.11.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er jo også vidt forskjellige måter å definere suksess og det å lykkes på. Om målet er at vi skal bli så gode på den fotballen vi spiller nå at vi tar titler, er jeg jammen ikke sikker på om jeg vil være med på den bussen omtrent uansett hvor langt den kjører. Det er jo lett å dra paralleller til Hamrén, som vant nesten alle kamper, men langt fra alle hjerter. Vi "Eggenister" er en vanskelig gjeng å tilfredsstille.

Helt enig.

Men sammenlignet med Horneland står Hamren for en artig og angrepsvillig fotball.
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 04.11.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Koteng er øverste ansvarlige.

Fra å være positiv til mannen har jeg nå inntatt en sterkt kritisk holdning. Det ser ut til at han ikke klarer å påvirke klubben i riktig retning.

Forøvrig er det åpenbart at det er ansatt feil folk i flere roller:

- Bjørnebye
- Horneland og Emberland
- Alstad
- Flere spillere selvfølgelig
- Styret er valgt, men læll

Koteng er ansvarlig. Alle ser det går feil veg. Så.... kjør massakre for min del.

(Red.anm: massakre som i oppsigelser etc)

Som jeg ser det, har Koteng stor gjennomføringsevne. Og Sportslig Leder har en dårlig kompentanse. Dermed blir en dårlig plan gjennomført. Samtidig føler jeg at Koteng tok den rettsaken og alt styr litt til seg, og gjerne vil unngå mer drama nå i år.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.11.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Men sammenlignet med Horneland står Hamren for en artig og angrepsvillig fotball.

Det er vel kanskje å dra det litt langt, men det er i mine øyne ingen tvil om at Hamréns stil bygger et langt bedre fundament for artig og angrepsvillig fotball enn det Hornelands stil gjør.

Det er egentlig ikke så lett å vite hva Hamrén ville stått for offensivt i en klubb som Rosenborg, all den tid han stakk av til Sverige rett etter å ha fått strukturert det galehuset som var forsvarsspillet vårt rett før han ankom klubben.
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 04.11.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

Hamrèn sitt offensive spill var svensk 4-4-2-diamant, som aldri har vært noe å samle på i det hele tatt. Men han var enorm til å få bunnivået veldig tett opp mot toppnivået. Men helt ærlig, den svenske diamanten gjorde at toppnivået ikke var høyere enn at dagens RBK-lag sannsynligvis ville ha greid å matche 2009-utgaven, problemet er at de slipper seg ned på et horribelt bunnivå når vi treffer på Mjøndalen og slikt.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.11.2019 15:22    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er uenig i at Hamrén primært kjørte svensk diamant, jeg syntes det var en ganske utpreget 4-2-3-1 som, som kjent, ikke er fryktelig forskjellig fra det nederlenderne våre har valgt med RBK2 og fjorhøstens RBK1. Tilfeldig plukket fra 2009-sesongen:

rbkweb wrote:
Kampfakta

ROSENBORG 3-0 Vålerenga
Steffen Iversen 45
Trond Olsen 60
Alexander Tettey 71

Søndag 15. mars 2009 20:00
Tippeliga, Lerkendal stadion
17 637 tilskuere

Rosenborg [4-2-3-1]
Rune Jarstein - Mikael Lustig, Alejandro Lago, Vadim Demidov, Mikael Dorsin - Anthony Annan, Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred, Marek Sapara (Roar Strand 73), Trond Olsen (Abdou Traoré 84) - Steffen Iversen (Rade Prica 59)

Jeg tror vi ville blitt skikkelig most av dette laget spillemessig, sannsynligvis ligget bak og forsvart oss konstant med 30% ballinnehav, mens Søderlund ble avkledd av Annan hver gang vi forsøkte å spille oss fri. Tapt kampen 2-0, trolig. Og dette laget er til og med uten krumtappen Stadsgaard.
ace
Veteran

PostPosted: 04.11.2019 21:03    Post subject: Reply with quote

Vi spilte 4-2-3-1 under Hamren.
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 04.11.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
(..), mens Søderlund ble avkledd av Annan hver gang vi forsøkte å spille oss fri (...)

Når man snakker om Søder vs Annan - ville vært morsomt å sett Maars mot Annan i hodeduell.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 04.11.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

¨
Rapportert til PST
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 04.11.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

PST var mye mer chill når de het POT synes jeg.
puckno
Veteran

PostPosted: 04.11.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Store planer for vintervinduet han Koteng... Vel, start med å skaffe en trener og et prosjekt man kan tro på, sånn at spillere kan ha lyst til å komme hit. Hvis ikke er dette helt dødfødt. Klubben er i fritt fall.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 05.11.2019 07:25    Post subject: Reply with quote

Han kan vel starte med å pelle seg til helvete ut av klubben sjøl... Han har ødelagt nok som det er
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.11.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tar gjerne en opprydding i klubben, men Koteng håper jeg blir.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 05.11.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Og det er jo opp til medlemmene (såfremt han er villig til gjenvalg).
Montana
Veteran

PostPosted: 06.11.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg tar gjerne en opprydding i klubben, men Koteng håper jeg blir.

Hvorfor håper man Koteng overlever en opprydding? Jeg skjønner at man da mener at han ikke er problemet, men hvorfor er han ikke det? For meg så er det helt åpenbart at styret har gjort mye feil, Koteng er en stor og innflytelsesrik del av styret.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.11.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Koteng er ikke problemet. Han er næringsdrivende og har sin styrke på økonomi. På sportslige avgjørelser er han i stor grad prisgitt sportsdirektøren og de sportslige alibiene i styret. Man bør i større grad rette fokuset mot Winsnes, Heggem og spesielt Bratseth, i tillegg til Bjørnebye, i forhold til treneransettelse og spillerlogistikk. Det er en del som virker å tro at Koteng er en diktator som gjør hva han vil i RBK. Det er faktisk ikke tilfelle. RBK har et demokratisk styre, og Koteng kan ikke ta seg friheter utover det styret bestemmer. Som styreleder er han derimot talsmann for styret, og er den som skal uttale seg på vegne av styret utad. Han må til og med gjøre det selv om han er uenig i styrets avgjørelse.

Koteng har faktisk vært ydmyk på akkurat det at det rent sportslige ikke er hans sterke side. Og det er heller ikke problematisk. Hele poenget med styret er at det skal ha kompetanse på alle nødvendige områder, inkludert økonomi. Skattelistene viser at Koteng har relativt kurrant kontroll på akkurat det. Styret er også valgt av medlemmene i klubben, ikke av Koteng. Man bør kanskje heller se på om arbeidet rundt nominasjon av kandidater osv. er tilstrekkelig godt nok.

Last edited by Sløvsekken on 06.11.2019 22:39; edited 2 times in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 51, 52, 53  Next
Page 52 of 53

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb