English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

Koteng kan være så hyggelig å villig til å stille opp for podcaster han bare vil, men om vi nok en gang skal inn i hoderullingprosess så må den starte på hans eget kontor.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel naturlig at det er der hodene ruller? Wink

Jeg tror vi kan ha nytte av Kotengs endringsvilje nå i denne fasen, forutsatt at han har folk rundt seg som forstår at det må endringer til nå. Jeg husker jo med gru en tidligere styreleder med spisskompetanse på toede hender. Det man først og fremst kan ta Koteng på er jo at han som styreleder ikke har vært i stand til å bygge opp tiltrekkelig sportslig kompetanse og struktur til å gjøre veloverveide avgjørelser for klubbens beste.

Men det er jo valgkomitéen og medlemmene som må stå til ansvar for den sportslige kompetansen som befinner seg i selve styret, alt Koteng og resten av styret kan gjøre er jo å sørge for at det finnes tilstrekkelig kompetanse i sportslig avdeling som de kan konsultere dersom de selv føler seg på dypt vann. Der har de jo gjort en regelrett feilansettelse, den betaler vi dyrt for med dagens organisering.

Man kan sikkert si mye om hvordan Rosenborg-styret har håndtert en del ...vanskelige saker det siste året, og ikke minst om opptredenen både innad i klubben og utad har vært tilstrekkelig profesjonell. Men den mest skrikende mangelen i klubben akkurat nå er sportslig kompetanse på det administrative og strategiske planet, og der er det overhodet ikke noen quick fix å "sparke" Koteng (dvs. mistillitsforslag med tilhørende viderverdigheter), ikke med mindre man i det minste har en skisse av en plan for hva som eventuelt skal inn. Jeg sier ikke at man bør kunne namedroppe kandidater, det er stadig et urimelig krav, men man bør i alle fall kunne si noe om hva slags egenskaper det er vi i så fall skal få inn i en ny styreleder, som ikke Koteng besitter.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2019 09:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Koteng kan være så hyggelig å villig til å stille opp for podcaster han bare vil, men om vi nok en gang skal inn i hoderullingprosess så må den starte på hans eget kontor.

Det var da altså spesifikt presentert som en grunn til at mitt syn på Koteng kan være farget, ikke et argument for hans fortreffelighet. Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over at deltagelse på vår hobby-greie ikke er i nærheten av å være noe kriterie eller pluss når styreleder skal velges.
Thulian
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 09:27    Post subject: Reply with quote

Det blir for dumt å legge skylda på Koteng for både treneransettelsen, prestasjonene på banen, overgangsaktivitet og en del andre ting.

Treneransettelsen: Dette er det styret som gjør, og det er velkjent at Horneland har enkelte fanboys i styret i RBK. Koteng er derimot den som må fronte ting i den posisjonen han er, det betyr ikke at Horneland var hans førstevalg.

Prestasjonene på banen: Trenere og spillere. Kort og enkelt. Vi har en trener som helt klart ikke har funnet nøkkelen til RBKfotball, og som svinger altfor mye i sine ideer rundt hvordan vi skal spille og ikke minst hvor vi skal bruke spillerne våre. I tillegg så har vi spillere som enten er totalt ute av form, er langt over toppen og sklir ned skrenten av karrieren, eller som ikke har noe tiltro til prosjektet Horneland og derav ikke yter maks.

Overgangsaktivitet: Feil-Fam! Bjørnebye. Ingen andre kan virkelig klandres her, med et mulig unntak for Bratseth/Winsnes/Heggem som da er rådgivere i spilleroverganger med mer.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
WT62
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 09:27    Post subject: Reply with quote

Enig med Zaphod ( igjen).
Koteng har mange gode egenskaper mhp endringsledelse, de jeg er mest skuffet over er at næringslivsrepresentantene i styret ikke virker å være komplementære i forhold til ham, dvs være en rasjonell motvekt når IK blir for triggerhappy. Den største skuffelsen ligget dog på den sportslige ledelsen av styret som har latt klubben drive for vær og vind sportslig.
Ett eksempel er den treårige satsingen 2017-19. Er det noen som tror at de har hatt ett klart bilde av hvordan laget skulle se ut ved utgangen av 2019?
( Snittalder, spillertyper, egenrekruttering,salgsverdi )
Hvis de hadde det så var planen enten elendig eller ble ikke fulgt.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Om det er Koteng selv eller andre i styret som må byttes ut er jeg ikke i posisjon til å vurdere. Poenget er at det er på det nivået endringen må begynne om hoder nok en gang skal rulles i sportslig avdeling. At det samme styret som har ledet oss dit vi er skal få ny sjanse til å sette sammen sportslig avdeling ser jeg som utenkelig etter alt som har skjedd.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.10.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Ja, det må til endringer i alle ledd nå. Trenerteam må byttes, sportslig leder må byttes, og det er naturlig at de i styret som har vært (tyngst) involvert i ansettelsen av de to nevnte også plukker opp hatten sin. Det er gjort flere elendige sportslige vurderinger som gjør at vi i dag er der vi er, og det hjelper ikke å begynne nedenfra og la de samme folkene få kjøre prosesser på nytt.

Noen må gå, som det så fint heter.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

Intervjuene med Koteng er skremmende å høre. Vi skal altså beholde Horneland basert på at han er dedikert og jobber hardt uavhengig av resultater og hvordan vi spiller. Fra at vi sparket Kåre på grunn av utvikling er det nå overhodet ikke viktig med utvikling. Er helt enig med molde treneren om at her må man jekke seg ned. Jeg har forsvart styret og Koteng fordi de i mine øyne kun har ansatt feil trener. Slikt skjer og er ingen krise i seg selv. At man ikke ønsker å rette opp i det er derimot håpløst. Alle ser at dette prosjktet ikke er på rett vei. Å sette seg på sin høye hest å hylle sin egen beslutninger når det er åpenbart for alle at beslutningene ikke var riktige vitner om et ego problem som ikke er forenelig med å lede en fotballklubb. Horneland har gjort en forferdelig dårlig jobb på alle parametre som teller. At han jobber hardt og ønsker å gjøre en god jobb er rimelig uvesentlig så lenge han åpenbart ikke er i stand til å få klaget til på prestere. Flau over Koteng sin bedreviterholdning og måten han ser ned på alle andre. Om Koteng og styret ikke retter opp i den feilen de gjorde da de ansatte Horneland må de ut av klubben. Starter neste sesong med Hornaland ved roret blir det for folketomme tribuner. Jeg orker heller ikke se mer av at vi blir dårligerer og dårligere samtidig som klubben hyller seg selv.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 11:33    Post subject: Reply with quote

Koteng har da ikke sagt at utvikling ikke er viktig. Han har sagt at utviklingen kan ta tid, kanskje så lang tid som 3 år.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Ja jeg husker også det, og at de er villige til å ofre noen gull så lenge det blir spillemessig utvikling på sikt. Jeg synes dette er en fornuftig metode for å få laget opp på ønsket nivå. Ihvertfall i teorien.

Men jeg vet da søren om jeg har is nok i magen til å vente på at Horneland skal finne opp hjulet, skal han plutselig blomstre ut i 2021 sesongen og ta oss til kvartfinele i CL med usannsynlig breialt Rosenborgspill med tut-og-kjør på vingen, overlap og spill på tredjemanns bevegelser?

I don't think so.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer også at spillestil og resultater tilsynelatende ikke lenger har noe å si for om en Rosenborg-trener gjør en god jobb. Så lenge treneren jobber hardt er alt fint. Det intervjuet med Koteng på Eurosport i går var virkelig skremmende, og om han faktisk mener det han sier der er det ingen tvil om at han også må vekk. Jeg har forsvart og hatt stor sans for Koteng hele veien, men det er slutt om det ikke tas grep etter sesongen.
Back to top
kek
Proff

PostPosted: 26.10.2019 16:07    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:

Koteng har mange gode egenskaper mhp endringsledelse

Hvilke egenskaper er det?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

Det er helt ubrukelig å være god til å gjøre endring om ikke endringen fører med seg bedring.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 26.10.2019 17:14    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Intervjuene med Koteng er skremmende å høre.

Det er ikke akkurat uvanlig å uttrykke tillit til trener helt frem til denne sparkes. Hva skulle han liksom sagt? Det var så vidt jeg fikk med meg ingen i klubben som uttrykte at Kåre satt utrygt heller, og sparkinga kom vel rimelig overraskende på de fleste. Word on the street mener at den sparkinga ikke akkurat var på impuls, selv om det selvfølgelig var mindre kontroverser med ham enn Horneland mens han fortsatt var trener.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 17:52    Post subject: Reply with quote

Ut i fra hva koteng sier tror jeg ikke han forstår ordet utvikling. Utvikling dukker ikke plutselig opp om 3 år. Det betyr at at vi jevnt blir bedre. Ingenting verken blir eller har blitt bedre, det har kun vært tilbakegang. Horneland er jo til å med enig selv i at vi ikke har blitt bedre. Det er ingen utvikling.Om styret og Koteng er lavpannet nok til å fortsette inn i en ny sesong med Horneland så må de gå selv også.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 26.10.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Ja, altså - jeg er helt enig i at det som leveres er for dårlig på så å si alle plan. Det tror jeg også Koteng og resten av styret er. De tok grep rundt klubbens nest mest suksessrike trener før vi gikk skikkelig på veggen, der mange styrer ville ventet med hendene i fanget og håpet det gikk over av seg selv, så jeg tviler på at denne hesten er så høy at de ikke tør komme ned fra den.

Imidlertid forstår jeg hvorfor Koteng sier at tilliten er sterkere enn resultater og spill tilsier. Noe annet ville sjokkert meg mer; det er ekstremt sjelden en klubb/styre går ut offentlig med ultimatum til treneren sin, og det er det naturligvis en flere gode grunner til. Det er en grunn til at "treneren har styrets fulle tillit" er blitt en klisjé, for det er jo ofte det siste man hører rundt en trener før han sparkes. Man må jo i det minste fremstå samlet, ellers blir det et karakterdrap av en ansatt under kontrakt som er umulig å leve med.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Ja jeg husker også det, og at de er villige til å ofre noen gull så lenge det blir spillemessig utvikling på sikt. Jeg synes dette er en fornuftig metode for å få laget opp på ønsket nivå. Ihvertfall i teorien.

Synes ærlig talt denne situasjonen minner mye om slik det var i 2002-03, med en aldrende spillergruppe der pila pekte jevnt nedover. Halvveis i en fornyelse, men Hoftun, Basma og Riseth i forsvar var ikke noe å bygge videre på for fremtiden.

Etter Hareides ene år ble det mange sørgelige stunder før det kom noen få kortere gode perioder. 2005 var for eksempel heltsvart i forhold til 2019.

Når stallen er som den er mener jeg det er meget fornuftig å se for seg god tid til å få opp et nybygg. En suksessfaktor vil være å få inn yngre spillere som i stor grad er treningsivrige og lette å trene - noe av det som har ligget bak S08s suksess. Bort med gammelt rask - ja, eller, gamle helter, da - og inn med en ny generasjon. Flest mulig av de trønderne som er gode nok.

Kunne jo ønske seg en storkanon med nederlandsk 4-3-3 i blodet, men hvis ingen slik lar seg overtale tar jeg gjerne Horneland en stund til. Han virker tøff nok, og dyktig nok til å kunne skape et lag over et tidsrom selv om det p.t. er dårlige greier vi ser. En hvilken som helst trener må starte på nytt med å forme et helt nytt lag.
bæærnt
Senior

PostPosted: 26.10.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Virker dyktig nok ? Og med det så viser du til....ja hva da ?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2019 20:44    Post subject: Reply with quote

Det er min vurdering ut fra alt jeg har lest, verken mer eller mindre.
bæærnt
Senior

PostPosted: 26.10.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Lest ? Altså ikke hva 30-40+ kamper i løpet av 2019 har satt som spor i hans ettermæle ? Perioden i Haugesund viser vel ikke noe annet enn at Grindhaug er et like godt, eller et bedre alternativ.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mustrum Ridcully wrote:

Synes ærlig talt denne situasjonen minner mye om slik det var i 2002-03, med en aldrende spillergruppe der pila pekte jevnt nedover. Halvveis i en fornyelse, men Hoftun, Basma og Riseth i forsvar var ikke noe å bygge videre på for fremtiden.

Etter Hareides ene år ble det mange sørgelige stunder før det kom noen få kortere gode perioder. 2005 var for eksempel heltsvart i forhold til 2019.

Når stallen er som den er mener jeg det er meget fornuftig å se for seg god tid til å få opp et nybygg. En suksessfaktor vil være å få inn yngre spillere som i stor grad er treningsivrige og lette å trene - noe av det som har ligget bak S08s suksess. Bort med gammelt rask - ja, eller, gamle helter, da - og inn med en ny generasjon. Flest mulig av de trønderne som er gode nok.

Kunne jo ønske seg en storkanon med nederlandsk 4-3-3 i blodet, men hvis ingen slik lar seg overtale tar jeg gjerne Horneland en stund til. Han virker tøff nok, og dyktig nok til å kunne skape et lag over et tidsrom selv om det p.t. er dårlige greier vi ser. En hvilken som helst trener må starte på nytt med å forme et helt nytt lag.

I 2005 spilte vi i CL, og vi kom tilbake og vant serien i 2006, før det igjen ble CL i 2007. Ikke helt sammenlignbart. Nå kan vi risikere å miste topp 3 som gir spill i EL-kvalifisering, vi har mistet enormt med tilskuere på hjemmekamper, vi har ikke CL-pengene til å kjøpe oss et nytt lag/suksess (som vi gjorde med Hamren i 2008-2010 som et siste forsøk), og vi hadde mye talenter på vei opp, og hentet også inn talent utenfra som fikk sjansen. Nå er jeg ikke så sikker på om vi har disse talentene på vei opp, og de utlendingene vi har hentet inn har ofte blitt sendt på dør. Vi hadde også en grunnstamme av spillere som hadde vært med i CL og som sikret at vinnerkulturen og kunnskapen om hva som kreves for å nå toppen fremdeles var i laget. Hamren skrøt voldsomt av Roar Strand for eksempel i hans siste sesonger, som gikk foran og viste vei på treningene.

Nå er vi på bar bakke til sammenligning. Vi har hverken CL-penger eller tomt å selge for å kickstarte en ny satsning. Den sjansen ga vi fra oss da vi satset alt på Bendtner i tre år.

Vi spiller ikke den typen fotball publikum ønsker å se, men får på tross av dette heller ikke resultatene som sikrer oss spill og fremgang i Europa.

Vi har en trener som har lite resultater å vise til, han har skrotet fysisk trener, data-verktøy i treningshverdagen, og i likhet med andre tidligere trenere som føler presset om resultater, så gir han ikke ungdommen sjansen. Jeg tror ikke vi får se noe generasjonsskifte under Horneland hvis han føler han må komme topp 3 i serien neste år for å sikre E-cup i 2021.

Vi har en aldrende stall som skriker etter utskiftninger, og som mangler ledertyper. De som tør å uttale seg kritisk blir gjerne satt i fryseboksen av Horneland, i alle fall for en kamp eller to. Vi har ikke en gang en kaptein som lykkes med å gå foran og motivere de andre. De mest sentrale spillerne med integritet og karakter slakter lagets prestasjoner og fremhever at laget har hatt null fremgang på et år. Indirekte er dette en særdeles krass kritikk av Horneland som trener, som også reiser spørsmålet om Horneland har mistet garderoben. Det virker ikke som om spillerne helt tror på dette prosjektet. Det som så ut som utvikling og en reell fremgang i sommer forsvant så fort muligheten for en CL var tapt, og spillerne "bare" fikk en feit EL-bonus. Jeg mistenker at for flere av spillerne var sesongen på mange måter over på det tidspunktet.

Styret vi har nå er ansvarlig for ansettelsen av Bjørnebye og at han ikke gikk sammen med Ingebrigtsen og Hoftun. De er også ansvarlige for å ansette Horneland, i stedet for å la Coolen fortsette i alle fall et halvår til, inntil man hadde funnet en trener i samme sjikt som Hareide og Hamren, som var erfarne trenere med seriemesterskap bak seg, før de etter Rosenborg ble landslagstrenere.

Koteng har gjort mye bra for Rosenborg med tanke på den økonomiske hestekuren vi måtte igjennom, og hvor TMD evnet det som Stjernen ikke fikk til. Uten Koteng og Dyrhaug hadde vi aldri fått den suksessen som vi har vært så heldige å få oppleve disse siste årene. På den annen side så har Koteng vært tydelig på at den sportslige biten er det andre i styret som har vært arkitekten bak. Det gjelder blant annet ansettelsen av PJH, Ingebrigtsen (etter noen ok resultater som vikar), å ikke gi vikaren Coolen muligheten, og så til sist Horneland. De ventet også for lenge med å sparke Ingebrigtsen/Hoftun, eller de kunne latt de sitte ut sesongen 2018 med den risikoen at resultatene da ville blitt dårligere og mye det samme som vi fikk med Horneland i 2019. Koteng kom heller ikke godt ut av måten trenerduoen ble sparket på, med en rettsak som kostet klubben dyrt, både økonomisk og mye unødig støy.

Det er også viktig at styret ser ut til å ha utformet jobben som sportslig leder som en stilling hvor Bjørnebye i hovedsak ser ut til å jobbe med å forlenge kontrakter og å forhandle om spillerlogistikk. Alt sportslig ansvar og utvikling står og faller med trenerens kompetanse og prioriteringer. Her fremstår Horneland som særdeles 'old school', med styrets velsignelse.

Alt i alt virker styrets sportslige vurderinger å være uten en overordnet plan over tid, uavhengig av trener, og de har ansatt folk uten den kompetansen eller med den stillingsinstruksen som burde ha ligget i bunn for de viktigste sportslige posisjonene.

Koteng fronter styret utad, men gitt alt som har skjedd i klubben det siste året, og uttalelsene hans i intervjuer den siste tiden som forsvarer status quo, gjør at det er grunn til å vurdere om klubben er bedre tjent med en ny styreleder og flere utskiftninger i styret.

Jeg tror klubben nå trenger en styreleder med sport som sin sterkeste side, og at Winsnes, Heggem og Bratseth byttes ut. Gjerne med et par stykker som har vært toppidrettsutøvere utenfor fotballen, og en styreleder med bred erfaring fra lederverv og/eller lang fartstid innen toppidretten, gjerne fra utlandet og for eksempel med erfaring fra å lede en klubb som ligger i det skiktet Rosenborg ønsker å komme seg opp på.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Har lenge syntes og synes du virker som en oppegående person haavarl, men jeg klarer ikke å forstå hvordan du seriøst kan mene at Horneland er rett man på rett plass. Han kunne knapt gjort en værre jobb og hvordan man da kan være villig til å gi han tid er for meg en gåte. Det laget har levert og leverer under han er elendig og det er ingen utvikling overhode. Til og med han selv er enig i det. Om det hadde vært snev av positiv utvikling kunne jeg forstått at man kunne ønske å gi han tid. Så å si alle våre spillere presterer dårligere enn noen gang før under hans ledelse og det er null plan. Idioti å fortsette med Horneland. Greit å gi noen tid om man ser en tydelig plan som det er mulig å tro på. Dette prosjektet er stein dødt. Forventer at styret tar grep før neste sesong.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 26.10.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Hvis man ønsker unge trøndere inn på laget kan man umulig ønske at Horneland skal fortsette. Eliteseriens største talentkveler som han har vist seg å være. Egentlig kan jeg ikke se en eneste god grunn til at dette skal fortsette. Ikke står han for noe i nærheten av Rosenborg-fotball, ikke får han resultater og ikke gir han unge spillere sjansen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Lest ? Altså ikke hva 30-40+ kamper i løpet av 2019 har satt som spor i hans ettermæle ? Perioden i Haugesund viser vel ikke noe annet enn at Grindhaug er et like godt, eller et bedre alternativ.

Joda, jeg har tatt alle kampene med i betraktning. Startet dritt, så var det en god periode, så er det dritt igjen. Men jeg tror ikke at så mange andre trenere heller kunne fått god fotball kjapt med vår stall.

Aristoteles wrote:
Har lenge syntes og synes du virker som en oppegående person haavarl, men jeg klarer ikke å forstå hvordan du seriøst kan mene at Horneland er rett man på rett plass.

Nei altså. Jeg mente at prosessen med ny trener var meget merkelig og at det ikke var et toppvalg. Som de fleste andre. Og som mange andre (sikkert) innser jeg at RBK verken har standing eller økonomi til å tiltrekke seg en trener av godt europeisk format. Ikke kan vi betale treneren godt nok og ikke har vi noe særlig til summer til å forsterke. Jeg forholder meg til at organisasjonen ser ut til å mene at det vil trengs inntil tre år å omskape laget. Synes Horneland virker å være greit i stand til det. Nedturen har startet for lenge siden.
Zorac
Legende

PostPosted: 26.10.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

Det er jo også vidt forskjellige måter å definere suksess og det å lykkes på. Om målet er at vi skal bli så gode på den fotballen vi spiller nå at vi tar titler, er jeg jammen ikke sikker på om jeg vil være med på den bussen omtrent uansett hvor langt den kjører. Det er jo lett å dra paralleller til Hamrén, som vant nesten alle kamper, men langt fra alle hjerter. Vi "Eggenister" er en vanskelig gjeng å tilfredsstille.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53  Next
Page 51 of 53

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb