English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 02.12.2018 13:44    Post subject: Reply with quote

Dette er vel begge to som har imponert i midlertidige stillinger. I sånne tilfeller blir selve ansettelsen rene selvfølgeligheter. Jeg har gitt Koteng skryt for å ha lagt til rette for dyktige folk. Det hjelper lite dessverre når man gjør katastrofale beslutninger jevnlig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.12.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

Men men, Coolen førte oss til the Double, det er over threshold, det, og vi er godt i rute med the winner takes it all-effekten. Så her har jo alt vært perfekt!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 02.12.2018 21:29    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hvilke beslutninger Koteng har tatt jevnlig som har vært "katastrofale" jeg. Har jeg gått glipp av noe?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 02.12.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Møkkaspillet utover høsten kan tilskrives Coolen. Underliggende kvalitet tilskrives Kåre.

haavarl wrote:
Men men, Coolen førte oss til the Double, det er over threshold, det, og vi er godt i rute med the winner takes it all-effekten. Så her har jo alt vært perfekt!
Razz

Det er underliggende kvalitet i spillerstall som har ført til the double. Dette er utslag for Kåres bidrag. Sportslig er vi derimot på vei under tallerken denne høsten. Det har vært begredelig i mange kamper og ikke på nivå som holder til seriemesterskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 02.12.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Jeg lurer på hvilke beslutninger Koteng har tatt jevnlig som har vært "katastrofale" jeg. Har jeg gått glipp av noe?


Ansettelsen av Perry. Sparkinga av KÃ¥re.
Back to top
View user's profile Send private message
Slartibartfast
Proff


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 324
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.12.2018 22:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
DarthJohansen wrote:
Jeg lurer på hvilke beslutninger Koteng har tatt jevnlig som har vært "katastrofale" jeg. Har jeg gått glipp av noe?


Ansettelsen av Perry. Sparkinga av KÃ¥re.


Ja, etter ny The Double og nok et EL-gruppespill ser vi helt klart at sparkinga av Kåre var katastrofal. Hvis vi attpåtil får inn en ny trener fra en høyere hylle er det ingen tvil om at sparkinga har ført til vår undergang.
_________________
It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.12.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

Men sånn er det jo å være RBK-supporter, tross alt. Vi ligger og sukker, stønner, hyler, gråter og jamrer oss under et lass med titler og pokaler. Faen meg et slit å sutre høyt nok til å høres gjennom alt sølvtøyet Evil
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 02.12.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:


Ansettelsen av Perry. Sparkinga av KÃ¥re.


Men du svarte at han jevnlig gjorde katastrofale beslutninger som svar på at han, i følge deg, "lagt til rette for dyktige folk." når han ansatte både Tove og Kåre. Så det vil si at han gjør geniale beslutninger akkurat like ofte som katastrofale altså?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2018 09:14    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
DarthJohansen wrote:
Jeg lurer på hvilke beslutninger Koteng har tatt jevnlig som har vært "katastrofale" jeg. Har jeg gått glipp av noe?


Ansettelsen av Perry. Sparkinga av KÃ¥re.


Det var Hroar Stjernen og Erik Hoftun som ansatte Perry, ikke styreleder. Det var riktig å sparke Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2018 09:43    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Sportslig er vi derimot på vei under tallerken denne høsten. Det har vært begredelig i mange kamper og ikke på nivå som holder til seriemesterskap.


Jeg trodde din greie var objektive kriterier jeg, så hadde det ikke vært for din manglende evne til å skifte mening om noe, så burde jo du virkelig elske Rini Coolen med hud og hår. Ut i fra objektive kriterier er jo han dyktigere enn Kåre. Mye dyktigere. En garantist for framtidige prestasjoner over threshold og sunn økonomisk drift og gode greier. Hvorfor tvile, liksom?

Jeg kan ikke se at du noen gang har framvist noen som helst kompetanse eller engang ett eneste argument som forsvarer å ta diskusjonen til et utviklingsmessig nivå der du vurderer kvaliteten på spillet sett bort fra resultatene. Kåres gjennomførte pungbrokkelighet de siste par årene skulle liksom ikke engang vurderes i lys av resultatene. Så nå er jeg spent: hva er de objektive kriteriene ved spillet som avgjør at vi er 'på vei under tallerken', og 'ikke på nivå som holder til seriemesterskap', til tross for at det var nettopp det det gjorde. Ja, og cup.

For å være tydelig for andre: man kan selvfølgelig mene dette, til og med med vettet i god behold, men Konesseur kan ikke det - ikke med sine egne vurderingskriterier. Og ikke uten å argumentere.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 03.12.2018 19:47    Post subject: Reply with quote

Har alltid hevdet at først må man se på objektive kriterier deretter forklaringsmodeller og så konkludere. Aldri hevdet at man kun må se på objektive kriterier alene. Dermed ble innlegget ditt ganske verdiløst.

Rosenborg var en klubb i grøfta da Kåre tok over. Økonomien tilsa spillersalg og nedgang i sportslige ambisjoner. Dersom man ikke tar innover seg utviklingen sportslig og økonomisk (parametere med sterk sammenheng) siden Kåre tok over...

Ser man bak resultatene ser man effekten av skadde spillere tilbake i form, og kvaliteten i spillermaterialet realiserer seg. I mange kamper har vi spilt mirakuløst håpløst dårlig, og det er ingen formildende omstendigheter å støtte seg på.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 03.12.2018 19:52    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Konesseur wrote:


Ansettelsen av Perry. Sparkinga av KÃ¥re.


Men du svarte at han jevnlig gjorde katastrofale beslutninger som svar på at han, i følge deg, "lagt til rette for dyktige folk." når han ansatte både Tove og Kåre. Så det vil si at han gjør geniale beslutninger akkurat like ofte som katastrofale altså?


Middelmådighetn lenge leve. Tapermentalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 03.12.2018 20:28    Post subject: Reply with quote

Du som forsvarer KÃ¥re, ikke jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.12.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Møkkaspillet utover høsten kan tilskrives Coolen. Underliggende kvalitet tilskrives Kåre.

haavarl wrote:
Men men, Coolen førte oss til the Double, det er over threshold, det, og vi er godt i rute med the winner takes it all-effekten. Så her har jo alt vært perfekt!
Razz

Det er underliggende kvalitet i spillerstall som har ført til the double. Dette er utslag for Kåres bidrag. Sportslig er vi derimot på vei under tallerken denne høsten. Det har vært begredelig i mange kamper og ikke på nivå som holder til seriemesterskap.


Jeg synes ikke du dømmer Kåre objektivt. Det har vært mange møkkakamper under Kåre også der vi vant utelukkende på grunn av enkeltmannsprestasjoner (les: kvalitet i spillerstall). Du minner litt om Pero som skulle forsvare den gang sportslig leder Hoftun for enhver pris.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.12.2018 07:21    Post subject: Reply with quote

Det var en bråte skader, og en tid var det skader på de tre mest foretrukne vingene samtidig. Da blir det en utfordring å samle en slagkraftig 11'er.

Gjennom hele perioden var det krav om spillersalg av de mest attraktive spillerne for å skaffe penger til å betjene gjeld. Allikevel skapte Kåre resultater som gjør at vi nå har full bankboks.

Dette er forklaringene på at sportslig styrke var suboptimal nå på vårparten.

Helt klart skamløs og katastrofal sparking.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.12.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Spar mæ! Mad

Burde ikke du konsentrere deg om det alternative budsjettet du sitter og utarbeider hvert år på denne tiden? Rolling Eyes
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.12.2018 15:03    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig hvor mange tilhengere Rosenborg har som ikke er opptatt av å bli underholdt av fotball på høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 04.12.2018 15:11    Post subject: Reply with quote

Du motsier deg selv. Der var konsistent lite underholdende fotball under Ingebrigtsen hele den siste perioden hans, langt mer langvarig enn hva som kan forklares av skader.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.12.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

Det dabbet litt av når seriemesterskapet var i boks både i 2016 og i 2017. Det kan nok forklares med at spillere var ferieklare. Det var mye fin underholdning i 2017 blant annet hjemmekampen mot Ajax, og den andre kampen mot Ajax og kampene mot Celtic var også fine. Noen fine oppgjør også i europaligaen, og noen minneverdige oppgjør også i hjemlig serie. Slettes ikke så trist som noen skal ha det til.

Gradvis mer penger på bok gjør at Kåre etter hvert kunne kjøpe spillere også, og ikke bare selge.

Dette hadde blitt gøy etter hvert dersom det ikke var for en katastrofal beslutning.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.12.2018 15:47    Post subject: Reply with quote

Er det denne perioden dere sikter til når dere peker på at det hadde vært så grusomt lenge?

Code:

10.09.2017   21. r   Strømsgodset   0 - 2   Rosenborg
17.09.2017   22. r   Rosenborg   3 - 0   VÃ¥lerenga
24.09.2017   23. r   Lillestrøm   0 - 3   Rosenborg
01.10.2017   24. r   Rosenborg   1 - 1   Sarpsborg 08
14.10.2017   25. r   Tromsø   0 - 3   Rosenborg
22.10.2017   26. r   Brann   0 - 3   Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 04.12.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

(Brann - RBK 0-3) - Vi var fryktelig dårlige. Vi er heldige som overlever 1. omgang; at ikke Brann scorer både ved én og to anledninger. Men vi kommer oss inn til pause, og da er det fortsatt 0-0, kommenterte Ingebrigtsen.

(TIL - RBK 0-3) - Det er en jevn fotballkamp, men vi er bedre i begge 16-meterne. Vi rydder tøft unna i boksen - vi framstår solide med Tore og Jacob. Og vi er gode framover, oppsummerte Kåre Ingebrigtsen.
Tromsø fikk ha ballen mye resten av kampen og skape en del sjanser.

(RBK - Sarpsborg 1-1) Sarpsborg presset Rosenborg høyt. Konsekvensen ble en ganske fartsfylt, men sjansefattig innledning.
- Vi gjør det vi skal gjøre i 1. omgang; flytter rundt på dem og prøver å slite dem ut. Vi har egentlig veldig bra kontroll, syntes Ingebrigtsen.
- Men utover 2. omgang blir vi slitne sjøl også. Vi merker kjøret. Vi evner ikke å angripe med det trykket som vi håpet på. De er dyktige til å forsvare seg.
Det endte 1-1 i sjanser. Birger Meling og Sigurd Rosted var sterkt involvert i begge målene.

(LSK - RBK 0-3) - Vi kontrollerer matchen fra start til mål. Vi er gode, solide, fokuserte og godt forberedte. Vi kommer hit på en vanskelig bortebane og spiller en strålende match. Vi gjør det vi skal gjøre, og da vinner vi fortjent, oppsummerte Kåre Ingebrigtsen.

(RBK - VIF 3-0) - Det er en ujevn 1. omgang. Det er perioder som er bra, og det er perioder der VÃ¥lerenga er bedre enn oss. Vi er litt heldige som leder 2-0, syntes KÃ¥re Ingebrigtsen.
- I 2. omgang føler jeg egentlig at vi har full kontroll. Sjøl om det ikke er 100 prosent, så tar vi tre poeng og vinner 3-0 mot Vålerenga. Det viser styrke, oppsummerte Trondsen.

(SIF - RBK 0-2) Utover omgangen hadde Strømsgodset mye ballen. Eirik Ulland Andersen skjøt hardt rett på André Hansen, som også måtte rydde opp da Tokmac Nguen ble helt fri. 2. omgang ble innledet med et par farlige hjemmeinnlegg uten ordentlig adresse. I stedet ble kampen avgjort med to kjappe cornere fra Birger Meling fra venstre.


Ut fra dette kan man altså lese at det var LSK-kampen som virkelig var bra, og til dels TIL-kampen. De andre var ikke spesielt bra, til tross for resultatene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.12.2018 16:44    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske at jeg led noen nød i fjor høst. Fine kvalik-kamper og greie nok europaliga kamper og noen poeng i serien ble det vel.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.12.2018 16:51    Post subject: Reply with quote

Jeg husker heller ikke, jeg sovnet stort sett under hver kamp fordi vi spilte så kjedelig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.12.2018 16:53    Post subject: Reply with quote

Jeg var i hvert fall lys våken da Adegbenro hamret inn den andre for kvelden. Unnskyld at vi vekket deg i tilfelle...
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 04.12.2018 16:54    Post subject: Reply with quote

Der var ganske bred enighet om at vi generelt ikke spilte bra hele den siste perioden, blant supportere, media og også internt i klubben, eksemplifisert av Ingebrigtsen selv i sitatene over her. Det må du bare ta innover deg, Konesseur.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 71, 72, 73  Next
Page 35 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb