English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 51, 52, 53  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 12.07.2012 23:24    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Vi kan da ikke forvente at Koteng skal ha ekspertkompetanse på alle aspekter ved klubben.

Nei, og det har jeg heller aldri hevdet at han må ha.
Jeg har berømmet initiativet han nå tar. I tilfelle kompetansen skal benyttes til å evaluere jobben som sportslig stab gjør, uavhengig av kompetansen sportslig stab forvalter på sitt ansvarsområde, er det ekstra positivt.

Hvis styret nærmest må få en evaluering fra Hoftun/Jönsson på deres ansvarsområde, uten å føle seg kompetente til å mene noe selv om jobben har innfridd forventninger og krav fullt ut, er det ille.
2mas
Sjef

PostPosted: 27.07.2012 23:15    Post subject: Reply with quote

Lørdagsavisa:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ode
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 09:51    Post subject: Reply with quote

Maktperson, som fremstiller seg sjøl som folkelig og at rikdom ikke betyr noe.

Koteng, jeg kjøper glatt ei hytte til deg for 200000, så får jeg 5 millionershytta di i bytte, det betyr jo ingenting for deg uansett.

Mr Ivar, jeg tror ikke på deg.

Og jeg anbefaler deg å gå i dialog med Kjernen i stedet for å distansere deg slik du gjør i denne artikkelen. Det er ikke god folkeskikk å omtale samarbeidspartnere som 'de folka der', og du er jo tydeligvis veldig opptatt av folkeskikk. Eller er det slik at du ser på Kjernen og supporterne som et onde, det kan nesten virke slik.

God helg Ivar.

Last edited by ode on 28.07.2012 15:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BjarneS
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Koteng fremstår som en bra mann. Rett frem uten noe dilldall og en viss ydmykhet i bunn. Når det gjelder omtalen av det sportslige (feks. JJ) så sier han det han må si - han kan ikke si noe annet enn det han gjør uten at det blir bråk.

(Så får Kjernen overleve at alle ikke er 100% enige med dem i absolutt alt. )
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 17:08    Post subject: Reply with quote

Merkelig at han fremstiller seg selv som en person med kompetanse og kunnskap innen fotballidretten, så presterer han å bemerke Hoftun-protestene som noe så obskurt som mobbing.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 21:33    Post subject: Reply with quote

Det som plager meg litt med dette intervjuet er det han sier om trenere, som man må gå ut fra er hvordan han tenker. For det første syns han Jönsson har samme spillestil som Eggen, noe han ikke hadde trengt å si for å støtte Jönsson. Det betyr sannsynligvis at han mener det, og det syns jeg er bekymringsverdig.

Det andre er at han iforhold til trenerspørsmålet snakker om 'norske kandidater' som om det er det klubben må forholde seg til. Ut fra dette å bedømme tviler jeg på at klubben vil se lengre enn Skandinavia den dagen Hoftun og Jönsson skal byttes ut (hvis Koteng fremdeles er styreleder).
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Koteng må gå. Tommel'n ned

Halvironisk innspill selvsagt.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Det er vel en kjennsgjerning at Koteng/Stjernen ikke er våre folk. Opprydding light og ringslåing rundt Hoftun.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 23:17    Post subject: Reply with quote

Mye urovekkende i dette intervjuet. Mangler elementær forståelse av og innsikt i det fotballideologiske landskapet. Begynner å miste motet, og tenker at det må yngre koster til for å få en ny kurs og en gjenoppdagelse av rbks fotballfaglige arv. Håper sentrale supporterkrefter er villig til å se seriøst på å jobbe mot innvalg av egen representant i styret.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.07.2012 11:52    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Det som plager meg litt med dette intervjuet er det han sier om trenere, som man må gå ut fra er hvordan han tenker. For det første syns han Jönsson har samme spillestil som Eggen, noe han ikke hadde trengt å si for å støtte Jönsson. Det betyr sannsynligvis at han mener det, og det syns jeg er bekymringsverdig.

Det andre er at han iforhold til trenerspørsmålet snakker om 'norske kandidater' som om det er det klubben må forholde seg til. Ut fra dette å bedømme tviler jeg på at klubben vil se lengre enn Skandinavia den dagen Hoftun og Jönsson skal byttes ut (hvis Koteng fremdeles er styreleder).

Ja, det er bekymringsverdig hvis han faktisk mener det som gjengis om at Jönsson gjør en god jobb og har en spillestil som ligner Eggens.
Nå spørs det om han i bruken av ordet spillestil legger mer enn å være veldig foroverrettet. Forklaringen kan jo være at Koteng definerer spillestil mye ut i fra hva Jönsson sier at han vektlegger: Hurtig fremover når vi vinner ballen, kjøre folk inn i boksen (momenter som Koteng og andre derfor lettere ser/gjenkjenner på banen).

Dersom Koteng ikke har særlig dypere refleksjoner rundt at Eggens spillestil er så veldig mye mer enn dette, blant annet med mange innøvde bevegelser som henger sammen og som spillerne kjenner så godt at alle vet akkurat når, hvor og hvorfor de skal bevege seg, sende ballen og hvor spillerne settes i situasjoner der deres sterke sider kommer til nytte oftest mulig, så er det forståelig at han sier noe slikt. Og da er det også forståelig at han nylig etterlyste større fotballfaglig kompetanse i styret.
gisp!
Legende

PostPosted: 29.07.2012 12:38    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Mye urovekkende i dette intervjuet. Mangler elementær forståelse av og innsikt i det fotballideologiske landskapet. Begynner å miste motet, og tenker at det må yngre koster til for å få en ny kurs og en gjenoppdagelse av rbks fotballfaglige arv. Håper sentrale supporterkrefter er villig til å se seriøst på å jobbe mot innvalg av egen representant i styret.

Enig i at det er mye urovekkende. Det signaliseres at Jönsson er fredet, at han gjør en god jobb og at Koteng mener han har mye likt med en av verdens beste fotballtrenere (Eggen).
"Jönsson trenger tid og vi ser ikke noe alternativ til å ha denne tålmodigheten", sier Koteng. Man kan mislike det, men dersom dette er en styrebeslutning eller noe styret har pratet uformelt om uten å nedfelle det i et formelt vedtak så er det forståelig at styreleder Koteng sier det utad.

Det som ikke er forståelig ut fra samme eventuelle grunnlag, og som Koteng kunne ha spart seg, er å vise at han ikke har fått med seg særlig mye av klubbens stolte historie og setter udokumenterbar personlig synsing foran klubbens dokumenterte meritter.
"Jeg tror ikke vi har sett hele potensialet til Jönsson, det var heller ikke slik at Eggen knekte koden det første året", sa Koteng i Adressa.

Rosenborg vant faktisk The Double i 1971, første året Nils Arne Eggen trente RBK. Senere har han vært der i flere omganger og skapt "gull av gråstein" og begeistring rundt klubben.
Skremmende at styreleder Koteng driter i RBKs historie for å fremstille Jönsson mer positivt og Eggen mer negativt, men kanskje er det bare store kunnskapshull generelt om fotball og Rosenborg hos Koteng?

Han skal ha meget store tanker om Jönssons hittil udokumenterte kapasitet som trener for å la ham pusle videre, mens en av verdens beste trenere i beste fall er en konsulent som får uttale seg om det sportslige - ved siden av styrelederens allerede ferdigformulerte konklusjon om at Jönsson gjør en god jobb.
eksil
Veteran

PostPosted: 29.07.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Det bekymrer meg at Koteng er så negativ til oss. Eller i beste fall ikke bryr seg om det vi mener. Jeg tror ikke helt han forstår den fundamentale misnøyen som buldrer i blant supporterne.
Han henviser oss som "de folka der".
Han burde kanskje fulgt forumet litt, snakket med oss, vært ydmyk.
Det er supporterne som er Rosenborg.

Holdningene og uttalelsene hans gjør meg urolig når ting er som de er.
Det er ikke tiden for å lage knute på tråden til supporterne.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 29.07.2012 23:22    Post subject: Reply with quote

Tja, det burde dog kanskje gjøre det lettere å få han vekk, om supporterne spiller kortene sine rett?
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 29.07.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror først og fremst vi må markere oss så tydelig at det blir umulig for ledelsen å avfeie det. "Mobbe-banneret" var en god start, men man må jo bare fortsette.

I neste omgang MÅ alle med stemmerett bruke den! I borettslaget jeg bodde i var en utbredt metode å organisere seg å kuppe årsmøter når det var behov for forandring. Hvor mange av det totale medlemmestallet er det som deltar
og stemmer egentlig? Om alle vi som er misfornøyde her inne hadde stilt opp skal du ikke se bort fra at vi kunne utgjort en forskjell.
Eller er jeg helt på jordet? Er det faktisk stort sett gamlekara som er medlemmer?

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 11:58    Post subject: Reply with quote

Bare å legge slagplanen for et coup d'état. Det bør være realistisk at vi kan utrette noe hvis alle man bidrar.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 14:02    Post subject: Reply with quote

For å gjøre noe slik at ledelsen ikke kan unngå å ta grep så handler det jo fort mye om å gjøre noe media gjerne vil lage en alt for stor sak ut av. Media er jo som kjent RBKs verste fiende.
eksil
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 14:50    Post subject: Reply with quote

Hvor mange medlemmer er det i RBK? Hvor mange bruker å møte opp på årsmøtene?

Medlemmene skal kunne kreve ekstraordinær generalforsamling. Kriteriene for dette kjenner jeg ikke. Men sånn sett kan faktisk vi, dersom vi er mange nok, i teorien avsette hele Koteng og styret gjennom et mistillitsforslag.
Dette er selvfølgelig dramatisk men i ytterste konsekvens er det faktisk mulig.

Da kan man i neste omgang få på plass et styre som gjennomfører de "nødvendige tiltak".

Noe slikt er, om vi er mange nok medlemmer bak, noe hektisk å koordinere, men i teorien mulig.

I første omgang skulle jeg ønske vi supporterne kunne enes om feks et symbol alle brukte på kamp. Aka Glazer opprøret i Man U. Det ville pressen garantert grepet fatt i, og Koteng kunne ikke ignorert det.

Dette ville også påvirket resten av medlemsmassen, de som ikke er på forumet og i kjernen.

Albert Einstein

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 14:58    Post subject: Reply with quote

Opplyses på RBK.no at det er ca 1.600 medlemmer.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Opplyses på RBK.no at det er ca 1.600 medlemmer.

Er det ikke rundt 300 på møtene?

300/1600

Stort potensiale for "action" mao..

Albert Einstein

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 15:50    Post subject: Reply with quote

De tre hundre +/- på årsmøtene er ikke en homogen gruppe som er enige i alt. I tillegg er trolig 70% av disse ikke akkurat enkle å nå gjennom Internett.. snittalderen er høy, så høy at du er ung og lovende om du er rundt førti år.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 16:01    Post subject: Reply with quote

Da får vi bare møte opp mannsterk da. Tommel'n opp!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2012 16:20    Post subject: Reply with quote

Litt vel overilt å kaste styret nå bare fordi Koteng har oppført seg som en fjomp overfor supporterne i media?
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 16:21    Post subject: Reply with quote

Alle må gå?
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 16:56    Post subject: Reply with quote

Nei, det er overhodet ikke min tanke. MEN jeg forsøker å peke på at RBK er en unik klubb i den forstand at den er medlemsstyrt. Dermed har vi i prinsippet stor påvirkningskraft om vi vil. Hadde vi klart å organisere feks en gruppe på 200 medlemmer ville vi sannsynligvis klart å påvirke i større grad enn hva vi gjør nå.

Koteng skal få tid. Men tegn i tiden er ikke positive for å si det sånn.
Når det gjelder Koteng er det etter mitt skjønn en generaltabbe å pisse på oss slik han gjorde. Det blir som at statsministeren hadde gått ut og sagt at han blåser i alle ungdommer i landet.

Albert Einstein

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 17:18    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:

Når det gjelder Koteng er det etter mitt skjønn en generaltabbe å pisse på oss slik han gjorde.

This! Tommel'n opp!

Videre virker det som om hans fotballkunnskaper er noe i underkant av hva man kan forvente at en styreleder har i en fotballklubb. Utskiftningene i RBK skulle være en del av en ryddeaksjon, men jeg har enda tilgode å høre Koteng uttale seg kritisk om f.eks Hoftun og Janne. Han trenger ikke å si " Hoftun har nok prestert under pari mtp den størrelsen av budsjettet han har fått og ultrasen sin banner er berettiget!", men istedenfor går han ut med "mobbe" triaden sin som er stikk motsatte av hva jeg og mange andre forventet av han. Hadde jeg vært Koteng har jeg sagt noe i denne duren "Vi forstår naturlig nok at våre supportere, som er lidenskapelige opptatt av Rosenborg, uttrykker sin misnøye over personell i klubben. Dog støtter vi vår sportslig ledelse og har tillit til at de skal nå de fastsatte målsetningene. Vi inviterer til dialog og sammen kan vi bidra med å føre Rosenborg til toppen av norsk eliteserie igjen Etc".

Dessverre virker det som at gutteklubben grei lever videre og den har fått et par nye fjes.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 51, 52, 53  Next
Page 4 of 53

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb