English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 17.12.2019 16:58    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke hvorfor folk henger seg opp i utsagn om tillit til sil sittende trener. Noe annet hadde vært utrolig merkelig å gå ut med offentlig. Hvor mange styrer er sitert på at treneren må begynne å levere for ikke å få sparken?

Horneland var først og fremst Bjørnebyes prosjekt, og det kan meget vel hende at haugalendingen sitter vesentlig mindre trygt nå etter at primus motor pakka snippesken.
SverreTrd
Senior

PostPosted: 17.12.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Trenger ikke noen Guder til å fortelle meg hvor klubben er i dag. Vi har krasjlandet. Noe til de grader. Vi skulle ta det «et steg til», Europa var målet, derfor sparker vi en suksess- trener, ansetter en totalt uerfaren trener på dette nivået, mister helt struktur og nivå, blir et ordinært lag i den dårlige norske serien og opplever en tilskuerflukt vi aldri har sett maken til. Der er vi i dag. Det er harde fakta. Logikken i at Koteng ikke får fortsette er helt tydelig. Han har tatt på seg et ansvar, enda tydeligere og bredere enn han hadde trengt, og krasjlandet.

Dette er en presis beskrivelse av hva tilstanden er. Jeg synes det er rart at valgkomiteen vraker Koteng gitt alle forandringene som skjer nå, men det er godt forståelig. Han har gjort mye bra, men de siste 1 1/2 årene...

Zorac wrote:
Det hadde vært interessant, og ikke minst nyttig om også Koteng (eller noen andre i styre og stell) hadde kastet hansken under og etter denne saken. Det startet jo som en høyst ordinær trenersparking, og at mange - både Rosenborg-supportere og andre - fortsatt ser på Koteng som skurk og Ingebrigtsen som "helt" sier en hel del om hvor sidetung informasjonsflyten og mediedekningen av denne saken har vært.

Nei, alvorlig talt: Dette har svært lite med mediedekningen å gjøre. "Høyst ordinær trenersparking" ??????? Koteng fremstår som en bulldozer som forholder seg lite til arbeidslivets spilleregler. Du fikk med deg at det var en rettsak hvor RBK kasta inn håndkleet?

Når man i tillegg ser arbeidet som er gjort i etterkant, med omdømmetapet RBK har hatt, pengene som er kastet ut av vinduet, og satsingen på en trener som står for diametral annen holdning til fotball enn det RBK skal stå for, er det ikke rart Kotengs stilling er vurdert. Men som sagt før, akkurat nå er kanskje ikke tida å bytte han også.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.12.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Men Hjelde. Hvor erfaren var Kåre da han ble ansatt i 2014? Og hvor mye internasjonal erfaring hadde han utover noen matcher for City som spiller? Koteng har gjort mye rett han.

Jada, mye rett, blant annet det å ansette Ingebrigtsen, men poenget er at nå har han vært ledende (per definisjon) i at klubben per nå er kullseilt både omdømmemessig, resultatmessig og publikumsmessig. Det er bare fakta. Harde, men sanne. Helt naturlig og logisk at det er på tide med en ny styreleder da, etter at han har sittet så lenge. Koteng ville selv ha gjort det samme hvis det var han som ledet valgkomiteen, for å si det sånn Wink
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

Du kan godt fortsette å gjenta det, men den overdrevne svartmalingen din blir uansett ikke fakta, samme hvor mye du omtaler det som fakta.

Fakta er ikke det man selv bestemmer er fakta, nemlig.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.12.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

Quote:

Nei, alvorlig talt: Dette har svært lite med mediedekningen å gjøre. "Høyst ordinær trenersparking" ??????? Koteng fremstår som en bulldozer som forholder seg lite til arbeidslivets spilleregler. Du fikk med deg at det var en rettsak hvor RBK kasta inn håndkleet?

Alle trenerkontrakter i Norge bryter og har brutt reglene. Det har aldri vært lov å sparke. Allikevel har tusenvis blitt sparket og overholdt den kontrakten med de betingelsene man var enige om. Selv om kontrakten og betingelsene ikke holder vann i en rettsak.

Kåre førte selv inn de økononiske betingelsene ved sparken, allikevel så var grådigheten så stor at han gikk rettens vei. Koteng skal ikke sitte igjen med skylden for at Kåre var mer skamløs og grådig enn noen annen trener i Norhe noengang har vært.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 17.12.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Kan jo enda en gang gjenta det jeg vet fra den lokale klubben. Godset sparket sin siste trener en gang på 90 tallet. Deila gikk til Celtic.

I alle andre tilfeller med unntak av da BP fikk hjerteinfarkt i sin 1. Periode, har Jostein Flo gått inn på trenerens kontor og sagt i fea at tilliten er borte. De har fått sluttoppgjøret sitt, og fått velge om de vil trekke seg eller ikke.

Det er i strid med arbeidsmiljøloven, men ingen trener har gjort som Kåre.
Back to top
SverreTrd
Senior

PostPosted: 17.12.2019 21:07    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Du kan godt fortsette å gjenta det, men den overdrevne svartmalingen din blir uansett ikke fakta, samme hvor mye du omtaler det som fakta.

Fakta er ikke det man selv bestemmer er fakta, nemlig.

Hva består den overdrevne svartmalingen i?

1) Har ikke RBK gjort det dårligere i år?
2) Er det ikke færre tilskuere på kampene?

Såvidt jeg forstår er det Hjelde og ikke Bakklandia som her forholder seg til fakta!

Det her begynner igjen å minne om komiske Ali.

Hvordan man kommer seg ut av uføret og hvem som har ansvaret kan jo enhver synse om, men hvis man ikke ser pkt 1) og 2) her da sier jeg som engelskmannen: "I rest my case!"
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 17.12.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

Bruk nå rusk på Bakklandia som resten av oss og la han holde på for seg selv her inne.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:

Hva består den overdrevne svartmalingen i?

1) Har ikke RBK gjort det dårligere i år?
2) Er det ikke færre tilskuere på kampene?

Såvidt jeg forstår er det Hjelde og ikke Bakklandia som her forholder seg til fakta!

Det her begynner igjen å minne om komiske Ali.

Hvordan man kommer seg ut av uføret og hvem som har ansvaret kan jo enhver synse om, men hvis man ikke ser pkt 1) og 2) her da sier jeg som engelskmannen: "I rest my case!"

Hjelde betegner dette som kullseileing, hvilket er både feil og overdrevet.

Omdømmemessig? Mulignes, men det er vel ikke gjort noen fakitsk undersøkelse på det, bare en hel drøss av "fotballleksperter" som hveder seg vite at det er fakta.
Ergo kan vi ikke kalle det fakta, verken harde, sanne, eller noe som helst annet. Vis meg en omdømmeundersøkesle som faktisk slår fast hvordan det tsår til med omdømmet, så kan vi snakkes. Nede på kullseilingsnivåe er dte likevel neppe. Ennå.

Resultatemessig? Det spør hvordan du definerer resultat, men i begge tillfelelr er det feil. Bronse er selvsagt ikke kullseiling, og kampresultatene er helelr ikke så ille. F.eks: i siste tredjedel av seosngen i år fikk vi åtte seiere, en uavgjort og ett tap. Samme periode i fjor ga oss seks seiere, tre uavgjorte og ett tap.
Sånn sett har resultatene, og poengfangsten, faktisk bedret seg i år (og JA, publikumsantallet steg sakte men sikkert de siste kampene. ikke mye, men nok til å påvirke snittet)

Publikumsmessig? Tja, kullseilt er vel å ta i. basert på tidligere år er vi så langt nede vi kan komme ned, grunnfjellet vårt er såpass stort at snittet ikke blir lavere enn dette - det ser man gjennom å sammenlinge med snittet i nesten-nedrykksesongen 2005, f.eks. samtidig må man ogås huske på at dette er vår fjerde strake sesong med nedgang i publikumssnitt, selv om fallet i år riktignok er større. og den trenden føyer sge inn i trenden for ligaen sett under ett.

Publikum kommer uansett fort tilbake - ett nytt gull, så er det der, uavhenige av spillet som gir gullet. det viste 2006-sesongen, for ikke å snakke om 2007-sesongen: høyere snitt enn 2006, til tross for at vi endte helt nede på 5. plass (lavere enn i år altså - sånn apropop den påståtte kullseilingen resultatmessig). Men 2007 inneholdt også vårt foreløpig siste CL-gruppespill, som dro snittet kraftig oppover. Ergo: så lenge klubben har suksess, kommer publikum - og de driter i spillet, så lenge spillet fostrer suksess.
Kullseiling? Nei, kan ikke defineres som det. Alvorlig, ja, men ikke kullseiling. å så kommer alvorlighetsgraden selvsagt an på om man i denne søkte analogien betrakter RBK som en senterbord eller en kjølbåt, selvsagt...

Fakta? Absolutt ikke.

Og, ting er altså, sett i perspektiv, slett ikke så ille som man skal ha det til. Altså: overdreven svartmaling, kun drevet frem av bortskjemthet fordi sesongen ikke endte med det neste Hjelde akspeterer - gull. Selv sølv hadde gitt en slik fremstilling fra hans side, har jeg en misstanke om.

Du må gjerne hevde at han bringer fakta til bords, men dte gjør han altså ikke.

Last edited by Bakklandia on 17.12.2019 22:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joestlaachmkr
Proff

PostPosted: 18.12.2019 05:29    Post subject: Reply with quote

For en jævla klovn denne idioten er, han burde bli sjefen for et sirkus.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 06:43    Post subject: Reply with quote

Bakklandia:

Er du ansatt i Rosenborg eller i slekt med Rune Bratseth?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 09:34    Post subject: Reply with quote

Rbkweb var fullt av ordene Gutteklubben Grei og drittlei før Koteng kom, om et år er nok de ordene tilbake desverre
Zorac
Legende

PostPosted: 18.12.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:
"Høyst ordinær trenersparking" ??????? Koteng fremstår som en bulldozer som forholder seg lite til arbeidslivets spilleregler. Du fikk med deg at det var en rettsak hvor RBK kasta inn håndkleet?

Du blander kortene. Følgene av sparkinga ble høyst uvanlige, men sparkinga i seg selv var intet unikt. Styret/klubben så seg misfornøyd med det treneren leverte, og sparket derfor Kåre "alle trenere får sparken med tiden og det lever jeg godt med" Ingebrigtsen, slik nærmere ti hovedtrenere i RBK har blitt så lenge jeg har fulgt med - og for den saks skyld hundretalls i ligaen generelt.

Strukturen hos oss er ikke avvikende fra stort sett alle andre klubber (mulig unntak med Start en drøm A/S som leker fotballklubb og Molde som i hvert fall i perioder har hatt mænedsjer) med et medlemsvalgt styre, administrerende direktør, sportslig leder og hovedtrener. At styret sparker treneren med avskjed på dagen er faktisk ekstremt vanlig og er gjort som "bransjestandard" i lange tider. Det er så vanlig at jeg, som innbiller meg at jeg følger brukbart med, sliter med å finne eksempler hvor det ikke er løst på denne måten.

Det er meget mulig dette bryter med arbeidsmiljøloven, og at vi sitter med et skred på tre-firesifret antall oppsigelser i toppfotballen i moderne tid som i praksis er ugyldige. Det er jo faktisk en nyttig konklusjon vi kunne fått ut av rettssaken, men Kåre "dette handler ikke om penger, men prinsipper og rettsvern for trenere i Norge" Ingebrigtsen var mest opptatt av å komme seg videre fortest mulig med mest mulig cash.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 10:39    Post subject: Reply with quote

Hehe, du har det artig med ord du, Bakklandia Very Happy Hva om jeg trekker meg fra ordet «kullseilt», trekker du deg fra noe da?
Back to top
SverreTrd
Senior

PostPosted: 18.12.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
SverreTrd wrote:
"Høyst ordinær trenersparking" ??????? Koteng fremstår som en bulldozer som forholder seg lite til arbeidslivets spilleregler. Du fikk med deg at det var en rettsak hvor RBK kasta inn håndkleet?

Du blander kortene. Følgene av sparkinga ble høyst uvanlige, men sparkinga i seg selv var intet unikt. Styret/klubben så seg misfornøyd med det treneren leverte, og sparket derfor Kåre "alle trenere får sparken med tiden og det lever jeg godt med" Ingebrigtsen, slik nærmere ti hovedtrenere i RBK har blitt så lenge jeg har fulgt med - og for den saks skyld hundretalls i ligaen generelt.

Fortsatt uenig: De fleste trenere blir sparket mellom sesonger, eller i perioder hvor resultatene er elendige. Sparkingen sommer 2018 kom svært overraskende på stort sett alle, og midt i en travel periode. KI er hverken engel eller djevel i mine øyne, og jeg hadde levd bra med sparking på slutten av sesongen f.eks..

At andre fotballklubber gjør det på samme hel- eller halvdårlige vis betyr ikke at RBK bør gjøre det. Nettopp måten det skjedde på samt omstendighetene rundt (ingen krise på Lerkendal, en trenerduo med vegg-til-vegg troféer) medfører at vi sliter med å få tak i andre, gode trenere.
Og det er et problem.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.12.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Hehe, du har det artig med ord du, Bakklandia Very Happy Hva om jeg trekker meg fra ordet «kullseilt», trekker du deg fra noe da?

Jeg mener fortatt at du svartmaler og overdriver situasjonen, uansett om du trekker deg på ett ord.

Det viktige i den sammnehengen er jo tross alt det siste avsnittet i innlegget mitt.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.12.2019 13:00    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:
Fortsatt uenig: De fleste trenere blir sparket mellom sesonger, eller i perioder hvor resultatene er elendige.

Jepp, som var akkurat det som skjedde for Kåre "Vi e jo Rosenborg, vi e bærre bæst, vi" Ingebrigtsen.

Så hva er da problemet?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hjelde wrote:

Jeg mener fortatt at du svartmaler og overdriver situasjonen, uansett om du trekker deg på ett ord.

Det viktige i den sammnehengen er jo tross alt det siste avsnittet i innlegget mitt.

Hva da, at jeg mener at vi har en betydelig og vesentlig negativ utvikling (skift «kullseilt» ut med det) omdømmemessig, resultatmessig og publikumsmessig? Ærlig talt, Bakklandia, det må da være rimelig objektive parametre som det går an å konkludere ifht. Men jeg forstår det er din stil å vri og vende på selv det åpenbare, selv når jeg prøver å komme deg i møte med at jeg kanskje brukte et ord med litt for sterk valør. Vi har ikke bokstavelig talt kullseilt, enig i det. Vi seiler videre, tross alt Wink Forstår det f.eks som at Horneland og Moe Dyrhaug er enig i mye av det jeg sier, hvis du hører hva de har uttalt, så det er ikke så veldig kontroversielt å hevde akkurat. Det jeg argumenterer for er egentlig ikke om dette er virkelighetsbilder, men om virkelighetsbildet gjør det logisk at styreleder ikke får gjenvalg etter åtte år. Jeg tenker det er helt logisk og udramatisk, i hvert fall sammenlignet med de oppsigelser som Koteng selv har stått for.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 18.12.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

@Bakklandia:

Du er rimelig konservativ Razz

Jeg regner med at du telte antallet tilskuere på Lerkendal høsten 2019?
Når det er knapt noen som gidder å møte opp til lokaloppgjør for å se kampen om bronsen så er det kritisk.

Koteng er ansvarlig for dette som øverste leder i klubben. Derfor blir han ikke gjenvalgt som styreleder. Det er også naturlig at det skjer et bytte av styreleder etter 8år.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.12.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:

Fortsatt uenig

Det lever jeg veldig greit med. Saken er at du fremstiller denne sparkingen som fryktelig spesiell, noe den absolutt ikke var. Jeg sitter ikke med tallene, men det kan godt hende du har rett i at det er mer uvanlig å sparke trener midt i enn i pauser i kampprogrammet. Det blir dog litt i overkant å hevde at Koteng er en bulldoser som gir blanke i arbeidsmiljøloven fordi han sparket på Ingebrigtsen på et litt uvanlig tidspunkt på året.

For øvrig - og for n'te gang - var det ikke Koteng som sparket Ingebrigtsen. Det kreves flertall i styret til sånt. Her var det for sikkerhets skyld enstemmig - og med Eggen på kjøpet. Så kan man selvfølgelig kritisere Koteng og resten for ikke å ha satt seg inn nok i trenerens plassering og kontraktsforhold i forhold til AML, men dette har vært så standard gjengs oppfattelse at det såvidt meg bekjent aldri har vært laget noen sak av før. Hverken fra forsmådde avsatte trenere eller eksterne jurister som har fått en åpenbaring.

"Alle" har gjort dette. Vi/Rosenborg/styret/Koteng fikk svi. Det betyr imidlertid ikke at Koteng er noe mer kynisk og overløpende enn styrene/styrelederne til VIF, LSK, Stabæk, Fyllingen, eller Djerv 1919.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:
Zorac wrote:
SverreTrd wrote:

Fortsatt uenig: De fleste trenere blir sparket mellom sesonger, eller i perioder hvor resultatene er elendige. Sparkingen sommer 2018 kom svært overraskende på stort sett alle, og midt i en travel periode. KI er hverken engel eller djevel i mine øyne, og jeg hadde levd bra med sparking på slutten av sesongen f.eks..

At andre fotballklubber gjør det på samme hel- eller halvdårlige vis betyr ikke at RBK bør gjøre det. Nettopp måten det skjedde på samt omstendighetene rundt (ingen krise på Lerkendal, en trenerduo med vegg-til-vegg troféer) medfører at vi sliter med å få tak i andre, gode trenere.
Og det er et problem.

Sverre, var du på meldem/årsmøtet etter sparkingen?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.12.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Bakklandia wrote:

Hva da, at jeg mener at vi har en betydelig og vesentlig negativ utvikling (skift «kullseilt» ut med det) omdømmemessig, resultatmessig og publikumsmessig? Ærlig talt, Bakklandia, det må da være rimelig objektive parametre som det går an å konkludere ifht.

Ja, jeg er helt enig. Det er objektive og gode parametre man kan konkludere utifra. Det har både jeg, Moe Dyrhaug, Koteng og klubben gjort - og ignen av oss er helt nede på ditt katastrofe-nivå.

Last edited by Bakklandia on 18.12.2019 23:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

At vi fortsatt flisespikker om tidspunkt og vindretning når Kåre ble sparket viser at han har brukt ormtunga si godt. Det er forbløffende hvor mye sympati han har klart å krafse til seg med sutringa si.

"Hadde han blitt sparket på et annet tidspunkt så hadde det vært greit", det er ganske sprøtt å melde synes jeg. Kan trenere bare sparkes på gitte tidspunkt nå, der det i følge strenge parametre må ha gått si og så dårlig før man kan få sparken? Dette skal selvsagt også skje på et ekstraordinært medlemsmøte (3 mnd varsel til medlemmene), med innleid gråtekor for litt ekstra stemning. Og med orgelmusikk under den påfølgende pressekonferansen der det deles ut svart-hvite lommetørklær til alle frammøtte.
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 19.12.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

For et makkverk av en kommentar.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 19.12.2019 00:46    Post subject: Reply with quote

Meta. Og du klarte det med bare seks ord.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 64, 65, 66  Next
Page 61 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb