English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 132, 133, 134  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 26.01.2012 18:08    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Trådstarter må roe seg ned et par hakk...

Potensialet er stort, men det er langt igjen. Det er internasjonal klasse over pasningene, men det er mye som skal jobbes med før vi snakker Tettey eller Skammelsrud-klasse.


Joda, joda. Men grunnlaget ligger der for å bli en veldig god fotballspiller. Så får vi se videre hvor utviklingen går. Jeg kan uansett si at Selnæs trolig er den spilleren jeg har mest tro på av alle unge spillere som har kommet opp fra Rosenborg-systemet de siste ti år.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13650
Location: Namsos

PostPosted: 26.01.2012 18:38    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om Dag(s) leser her inne noe mer, men kan ikke du komme med din mening om spilleren? Du og Knerten er vel de som følger mest med på juniorene.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.01.2012 18:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har da vitterlig beskrevet Selnæs flere ganger her inne.

Januar 2011:
Ole Kristian Selnæs: fantastisk teknikk, ro med ball, spilleforståelse og venstrefot. Minner veldig om David Beckham. Seriøs utenfor banen. Fast invetar på landslag, og dette er en type både jeg og klubben har svært stor tro på. Har fått et dårlig rykte på seg oppførselmessig etter 2-3 unødvendige røde kort (hvorav ett etter kampslutt) i fjor, men dette er oppførsel RBK sannsynligvis kan plukke av ham.

(...)

Selnæs er nok den jeg har aller størst trua på av juniorspillerne i klubben pdd.

Juni 2011:
Ole Selnæs er en ekstremt talentfull spiller som nesten garantert ender opp på a-laget til RBK. Glitrende venstrebein og teknikk, bra blikk, stor kapasitet. En helt enorm dødballfot. Meget gode holdninger utenfor banen (viktigst), selv om han har noen arrogante tendenser PÅ banen.

Disse beskrivelsene står jeg fortsatt for. Fyren er en eminent dødballtaker. Beckham-sammenligningen går nok mest der. Hvis jeg skal finne en spillertype som har vært i RBK han ligner på, så sliter jeg litt, men internasjonalt vil jeg si Xabi Alonso er en type som slår meg hvis jeg skal vurdere Selnæs. Han har utvilsomt potensiale til å nå enormt langt, og jeg håper han får mer kreativ frihet etter hvert også på a-laget. Han er mannen som kan slå avgjørende gjennombruddspasninger fra dypet.

Passer uten tvil best i en dyp midtbanerolle, enten som sentral i 4-3-3/4-4-2 eller som en av de 2 i 4-2-3-1. Selnæs kan bli en RBK-legende.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.01.2012 18:53    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Nja kanskje ikke Alonso selv om sammenligningen ikke er saa altfor dum. Tror kanskje Gareth Barry eller Michael Carrick er mer naerliggende.

Alonso passer best ut i fra det jeg har sett. Han er ikke så tung i ræva som Carrick/Barry og har bedre nærteknikk enn disse to.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 26.01.2012 20:03    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
PauloSilas wrote:
Nja kanskje ikke Alonso selv om sammenligningen ikke er saa altfor dum. Tror kanskje Gareth Barry eller Michael Carrick er mer naerliggende.

Alonso passer best ut i fra det jeg har sett. Han er ikke så tung i ræva som Carrick/Barry og har bedre nærteknikk enn disse to.


.............


Last edited by Sola on 27.01.2012 00:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 26.01.2012 22:59    Post subject: Reply with quote

Kan vel sammenligne spillere som er ulike da... Både Selnæs og Tettey kan spille i samme posisjon, feks anker, hindreløper. De vil nok løse oppgaven noe forskjellig pga sine ulike styrker/svakheter,
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.01.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Ja, men når man ønsker en presis beskrivelse av Xavi så sier man ikke se på Roar Strand, selv om de spiller/spilte i samme posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 26.01.2012 23:31    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Kan vel sammenligne spillere som er ulike da... Både Selnæs og Tettey kan spille i samme posisjon, feks anker, hindreløper. De vil nok løse oppgaven noe forskjellig pga sine ulike styrker/svakheter,

Tettey har alltid vært best som indreløper. Mitt håp er at denne Selnæs er best som anker. To ganske forskjellige typer, har jeg fått inntrykk av.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 26.01.2012 23:53    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
josinho wrote:
Kan vel sammenligne spillere som er ulike da... Både Selnæs og Tettey kan spille i samme posisjon, feks anker, hindreløper. De vil nok løse oppgaven noe forskjellig pga sine ulike styrker/svakheter,

Tettey har alltid vært best som indreløper. Mitt håp er at denne Selnæs er best som anker. To ganske forskjellige typer, har jeg fått inntrykk av.


Selnæs blir nok aldri noen indreløper. I stedet ligger han som et anker litt defensivt, fanger baller, ikke i form av særlig god løpskapasitet eller enorm taklingsevne, men pga. stor klokskap. Mitt inntrykk er at Selnæs har en veldig velfungerende fotballhjerne, det ligger en tanke bak det meste han gjør, og han evner å posisjonere seg veldig riktig i forhold til hvor ballen faller. Han er en klok spiller, en tenkende spiller. Ballen har en merkelig tendens til alltid å møte Selnæs, enten det er i oppbygningsfasen eller gjenvinningsfasen. Det er en tendens som til slutt må bli en vane, og da er det ikke lenger flaks, men talent og dyktighet som avgjør.

Tettey og Selnæs er veldig ulike spillere. Selnæs har nok et større reportoar i form av pasninger og teknikk, mens Tettey var en bedre box-to-box spiller, hvor han konsekvent i større grad brukte løpskapasiteten sin både ved gjenvinning, oppbygning og andre deler av spillet sitt. Tettey var heller aldri noe veldig bra defensivt anker, slik Selnæs er. Det har vi også sett på A-landslaget, der Tettey uten tvil er best som en mer offensiv indreløper, evt. en indreløper med en litt fri rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 27.01.2012 00:20    Post subject: Reply with quote

Som tidligere sagt, så er Selnæs en type ballfordeler som vi har savnet stort i mange år. Ingen andre spillere i stallen er naturlige ballfordelere.

Sentral midtbanespiller/dyp playmaker/kreativt anker, kall han hva du vil, men han kan bli veldig viktig i RBK-maskineriet for flere år fremover.

En av årsakene til at vi slo så mye langt i fjor, var at midtbaneduoen vår savnet disse ballfordeleregenskapene. De ville ikke ha ballen, visste ikke hva de skulle gjøre med ballen, oppsøkte ikke forsvaret for å få ballen og så videre.. Selnæs er en type som kan bidra til å løse den problematikken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.01.2012 11:01    Post subject: Reply with quote

Litt uenig i det siste. Issah vil gjerne være med i det oppbyggende spillet, og er flink til å frigjøre seg for å være spillbar sentralt. Henriksen, derimot, har en tendens til å legge seg høyere i banen veldig tidlig.

Problemet er enten at backene ikke ønsker å spille ballen langs bakken i oppbyggingsfasen, eller at de har fått beskjed om å spille på en annen måte. Jönsson liker å spille opp på møtende spiss fra backene, så jeg tipper fasiten er den siste. Langpasningen er programmert. Derfor må det mer enn en ballfordelende spiller til for å endre spillemønsteret vårt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.01.2012 11:07    Post subject: Reply with quote

Apropos. Irriterte meg over den jævla vinden i går. Så kom jeg til å tenke på at Rosenborg trener utendørs på Lerkendal. Vinden ble da plutselig fin og flott siden den innbyr til spill langs bakken. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 27.01.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

Etter et par timer i østavinden her på Innherred tviler jeg på at dere hadde klagd spesielt over vinden i Trondheim lenger...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 27.01.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Apropos. Irriterte meg over den jævla vinden i går. Så kom jeg til å tenke på at Rosenborg trener utendørs på Lerkendal. Vinden ble da plutselig fin og flott siden den innbyr til spill langs bakken. Razz


Problemet er at laget befinner seg i Spania, mens Lerkendal ligger i Trondheim.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.01.2012 11:12    Post subject: Reply with quote

Nå har det blåst som bare det i flere måneder med både Dagmar, Josimar og Målfrid, da.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.01.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er derfor Selnæs fikk ballen av og til mot Ranheim, da? Synd det skulle være nå på vinteren det blåste, da.

Kan Jönsson være den perfekte Bodø/Glimt-treneren?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 27.01.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Litt uenig i det siste. Issah vil gjerne være med i det oppbyggende spillet, og er flink til å frigjøre seg for å være spillbar sentralt. Henriksen, derimot, har en tendens til å legge seg høyere i banen veldig tidlig.


Det som irriterer meg med Issah er at han bruker så ufattelig lang tid på å starte angrepene. Han mottar ballen fra midtstopper, og luntrer opp til midtbanen imens han ser etter alternativer... det går rett og slett ikke fort nok.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.01.2012 12:29    Post subject: Reply with quote

Det var bare en småmorsom tanke jeg fikk, altså. Intet mer. Smile

Når det gjelder Issah, så er vel det problemet mer sammensatt enn at det kun skyldes hans hode for spillet. Det er mer et samhandlingsproblem som Jönsson ikke har klart å løse så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
WildRover
Proff


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 458

PostPosted: 27.01.2012 12:31    Post subject: Reply with quote

Ny bremsekloss?? Isaah er for tiden den viktigste spilleren vi har, mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 27.01.2012 12:46    Post subject: Reply with quote

Den ubestridte viktigste spilleren vi har i dag er Rade Prica. Uten han, hvem hadde scoret målene bortsett fra Bakenga i ny og ne? At Issah, som ikke har briljert på noen som helst måte i drakta enda skal være vår viktigste spiller er for meg bare tull. Han har potensiale til å bli virkelig god, men per dags dato er han bare akkurat god nok til å forsvare en plass i førsteelleveren.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 27.01.2012 12:51    Post subject: Reply with quote

Sorry Wannebo, Men WildRover er nok nærmere sannheten en deg,dette er vel uansett feil tråd..
Issah i tospann med Sælnes/Svendsen/Midtsjø/Berntsen,alt etter form/motstander vil bli bra.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.01.2012 15:31    Post subject: Reply with quote

Slik Prica spilte i høst så har han en del å bevise før jeg anser han som klart bedre og viktigere enn hva Bakenga og Chibuike er. Aller helst ønsker jeg at vi selger sutre svensken, han kan ta med seg Dorsin og Ørlund også.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2012 15:33    Post subject: Reply with quote



Ja, takk!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 27.01.2012 15:49    Post subject: Reply with quote

Quote:
Issah i tospann med Sælnes/Svendsen/Midtsjø/Berntsen,alt etter form/motstander vil bli bra.


Antall parenteser her illustrerer jo fint hvorfor vi heller bør spille med tre på midten.

--

Når det gjelder Issahs vilje og evne til å fordele baller fra forsvaret, så stemmer det at han forsøksvis gjorde dette i fjor høst, med variabel suksess, men sesongen sett over ett synes jeg det drukner litt. Det hender jo at Henriksen tar turen hjem også. Issahs problem er ikke oppspillsfasen, men snarere når det kreves at en midtbanemann tar tak i stillingskrigen på midten og fordeler ballene klokt og presist fremover/til siden. Ergo er Issah, om enn ikke like trygg som Annan, egnet til å distribuere baller fra forsvaret til midtbanen/angrepet når motstanderen ligger lavt, men han er ikke presis nok i pasningsspillet til å være en spillsentral man kan bero på i alle spillets faser. Han er mer en ballvinner, som er i stand til å gjøre noe med ballen når han får den og har rom foran seg, og den egenskapen bør jo ikke undervurderes.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 27.01.2012 16:25    Post subject: Reply with quote

De fleste kampene i TL vil handle om å vinne midtbanen.
Løpe mye, orke høyt press og dype løp, orke returløp og selvfølgelig å være i stand til å gjøre noe med ballen.
Med så mange unge lovende midtbanespillere som skal fases inn burde vi ha et klart spillemønster hvor den ene erstatter den andre etterhvert som de har løpt fra seg.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 132, 133, 134  Next
Page 3 of 134

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb