English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende

PostPosted: 18.03.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Bare sånn urelaterte fun facts på siden av diskusjonen:
- Mesteparten av Afrika er godt nord for Equator.
- Og mens det er vinter på den nordlige halvkule ("vinter" i mye av Afrika nå om man bruker soltimer til å definere det) er jorda mye nærmere sola enn når det er sommer. Forskjellen på forholdstallet mellom landmassiver og havoverflate utjevner temperatur-forskjellen som ellers ville oppstått mellom den nordlige og sydlige halvkule..

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 19.03.2020 00:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
arabiske land (spesielt Iran)

Pro tip; Ikke kall persere for arabere. Ihvertfall ikke om du har livet kjært.
razzle
Proff

PostPosted: 19.03.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
razzle wrote:
Særlig ikke forfatteren av den artikkelen, som har en bachelor i nevrovitenskap å vise til.

Uten å ta stilling til sak her: dette er jo virkelig tofotstakling på spilleren ved siden av han som har ballen.

1. Det er linket videre til cdc.gov i det punktet, der nøyaktig det samme står, og er din offisielle mening at svigerinnen din har mer kompetanse enn CDC?
2. Man trenger ikke høyere utdannelse for å drive god research. Selv om det er en fordel. Alt man trenger er noenlunde god kontroll på kildekritikk. Og i dette tilfellet: offisielle uttalelser > svigerinna til noen på et forum, som muligens og muligens ikke har full kontroll på hvilke grader av sikkerhet sannhetsvitnet sitt har uttalt seg med.

Greit nok, jeg overså hvilken kilde artikkelforfatteren hadde. Det blir likevel bare sagt at de ikke har funnet noen sammenheng, men har de undersøkt dette i noen særlig grad? Dette blir bare spekulering.
Og hvem hun er og hva du tenker om kompetansen hennes kan egentlig være det samme, jeg vet hvilket nivå den er på og hvilken funksjon hun utøver. Jeg prøvde bare å presentere et funn noen i det norske forskningsmiljøet innen immunologi og virologi har gjort i forhold til dette viruset. Skjønner forsåvidt skepsisen utifra at dette er et åpent forum, så jeg lar være å kommentere dette ytterligere.

larsarus wrote:
Gadd ikke ta opp hansken på noe så tåpelig (så takk for at du gadd), men første tanke som streifet igjennom hodet mitt var "[citation needed]", ja.... Razzledazzle får komme med noe bedre enn "men svigerinna mi!".

Vær så snill da, det går an å la være å komme med tåpelige kallenavn. Det jeg nevnte over gjelder deg også, hva du tenker om det skal jeg ikke legge meg borti og skjønner at du er skeptisk utifra at dette er et internettforum. Vennligst hold tonen på et høflig nivå, jeg var ikke ute etter å fornærme deg (noe du tydeligvis ble, og det beklager jeg).

Zorac wrote:
Viruset biter etter hva jeg forstår godt fra seg både i Afrika og arabiske land (spesielt Iran), og der er det vel brukbar norsk sommertemperatur i de traktene.

Husk at det er flere faktorer som spiller inn enn bare temperatur og klima, du må tenke på at det er elendige sanitærforhold og liten kunnskap om smittevern i de områdene også. Jeg snakket bare om at det er mye dårligere leveforhold for viruset i friluft når det blir slike temperaturer. Det er ikke dermed sagt at folk ikke fremdeles blir smittet. Man må jo gjøre tilstrekkelige tiltak også, direkte smitte forekommer selvsagt på samme måte uansett.

Skal vi alle være enige om å være uenig og la denne tråden fortsette å handle om Selnæs?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Skal vi alle være enige om å være uenig og la denne tråden fortsette å handle om Selnæs?

Tommel'n opp!
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.03.2020 14:45    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Og hvem hun er og hva du tenker om kompetansen hennes kan egentlig være det samme, jeg vet hvilket nivå den er på og hvilken funksjon hun utøver. Jeg prøvde bare å presentere et funn noen i det norske forskningsmiljøet innen immunologi og virologi har gjort i forhold til dette viruset.

Og dét synes jeg er helt greit - interessant, til og med. Fint forumstoff det.

Jeg reagerte på den 'hvem er nå han'-holdningen som skulle forsterke budskapet, for den impliserer egentlig at man ikke skal tro på noen skrevne kilder overhodet. 'Bachelor i journalistikk, liksom - hvem er nå han til å skrive en gravereportasje fra et annet fagfelt?'.

Og derfor skriver jeg også 'uten å ta stilling til sak'. For som du sier, jeg aner ikke hva slags kompetanse svigerinna di sitter med, og er fullstendig klar over at det finnes fagfolk som mener ting som peker begge veier fra myndighetenes anbefalinger. Vanskelig å hardnakket påstå akkurat nå at noen av de tar feil, men det er minst like vanskelig å påstå at den offisielle linjen fra de største og mest kompetente organisasjonene er det.

Og dessuten blabla Selnæs. Ferdig.
razzle
Proff

PostPosted: 20.03.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

Tas til etterretning Tommel'n opp!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 30.03.2020 18:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Viruset biter etter hva jeg forstår godt fra seg både i Afrika og arabiske land (spesielt Iran), og der er det vel brukbar norsk sommertemperatur i de traktene.

Iran et arabisk land? NEI! Perserne tar dette som en grov fornærmelse vil jeg anta (selv om det finnes noen få prosent arabere i Iran da).

rbk.no sin pod denne uka med Ole K er vel noe av det mest uinteressante som har blitt laget med en spiller med rbk-bakgrunn..... Snikksnakk på et merkelig høyt detaljnivå om div uinteressant logistikk rundt reising, treningsopphold, karantene ol
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110
Page 110 of 110

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb