English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 108, 109, 110  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:20    Post subject: Reply with quote

Hva om man omskolerer gutten til høyreback? Han er ung nok til å ikke ha noe imprentert og fastsatt spilleplass, eller ihvertfall ung nok til å lære seg en ny plass. Rask, tekniske egenskaper, offensiv og som du sa, ingen "liten knott".
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:23    Post subject: Reply with quote

Denne juvelen skal ikke bli høyreback, regner med at det var ironi.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:34    Post subject: Reply with quote

La oss si det slik.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:44    Post subject: Reply with quote

Kjenner mer til faren enn gutten selv, men blir det feil å kunne si at han kan være en spillertype som Xabi Alonso på Real Madrid, som en defensiv midtbaneplaymaker? En som ligger dypt i banen og strør om seg med pasninger, men som også kan bidra framover?
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Nja kanskje ikke Alonso selv om sammenligningen ikke er saa altfor dum. Tror kanskje Gareth Barry eller Michael Carrick er mer naerliggende.
Wannebo
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:02    Post subject: Reply with quote

Litt mer tradisjonell to-veis sentral midtbanespiller da. Man kan si mye om hvor dårlig styrt RBK er som klubb, men ungdomssatsinga de siste årene har virkelig båret frukter. Henriksen, Åsen, Svensson, Midtsjø, Bakenga og nå Selnæs.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:06    Post subject: Reply with quote

Om man begynner å pushe backer også nå kan vi putte en renspikket trønder-startellever med mindre unntak om noen år.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:27    Post subject: Reply with quote

Denne selnæs virker litt på meg som en ny demidov mentalt ihvertfall. Kan vi håpe på en ny spiller som prater ganske rett fra levra og faktisk har temprament nok til å gi beskjed når ting ikke går bra Smile Jeg krysser ihvertfall fingra for det

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:55    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Om man begynner å pushe backer også nå kan vi putte en renspikket trønder-startellever med mindre unntak om noen år.

Da er Rosenborg i adeccoligaen rimelig fort..
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 25.01.2012 17:14    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Denne selnæs virker litt på meg som en ny demidov mentalt ihvertfall. Kan vi håpe på en ny spiller som prater ganske rett fra levra og faktisk har temprament nok til å gi beskjed når ting ikke går bra Smile Jeg krysser ihvertfall fingra for det

Tjaa, han kan vel bli det, men når Winsnes ber han holde kjeft midt i en kamp, så begynner det å gå litt for langt..

- Torgeir Børven
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 17:24    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at noen blir frustrerte av å ha på samme drakt som Winsnes.
Henning
Legende

PostPosted: 25.01.2012 17:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Selnæs har mye å lære av Winsnes.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 17:36    Post subject: Reply with quote

Winsnes hadde kanskje ikke mye å tilby på banen de siste sesongene, men ingen kan sette spørsmålstegn ved viljen hans og at han pushet og støttet de unge. Han var blant annet på de fleste reservelagskampene og kom med gode tips og råd til ungdommene.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 17:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Selnæs har fått en ganske så bedre holdning etterhvert, han virker som en real kar under intervjuer. Og at han tør å bruke kjeften er en stor fordel. Slike spillere har vi ikke hatt siden Demidov, Riseth og delvis Lustig.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 18:11    Post subject: Reply with quote

Edit: Dobbelpost.

Last edited by Zeno on 25.01.2012 18:25; edited 1 time in total
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 25.01.2012 18:17    Post subject: Reply with quote

En gang til da?

- Torgeir Børven
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 20:47    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
Hva slags spillertype er dette, den nye Skammelsrud? Hvilket vil si et alternativ som anker? Eller enda en j**** indreløper/off.midt? Razz

Se åpningsinnlegget mitt. Selnæs er imo ganske ulik Skammelsrud. Det som gjør at jeg har så stor tro på Sælnes at han er så spesiell. Det finnes ikke mange typer av han der ute i fotballverden, ikke minst i Norge som skriker etter Sælnes-typer.

God kamp av Sælnes mot Ranheim. Han har en naturlig ro i spillet sitt, og er en av få spillere hvor nonchalance kan vris til noe positivt. Vrir spillet, bevarer ballen, gjør normalt ting enkelt og viste med en anledning tendenser til bra driv med ball da han brukte teknikken, i kombinasjon med balansen sin, og kom seg unna to-tre motspillere, avanserte fremover, og sendte - som vanlig - en krempasning til medspiller. Han vant også hodedueller, og det er tydelig at JJ har terpet litt på at han skal jobbe mer i gjenvinningsfasen.

Som jeg tidligere har sagt tror jeg det skal bli vanskelig å vrake Sælnes. Han må nok dog bevise seg i flere kamper og mot bedre motstand før han utkonkurrerer Mohammed. Men det er noe på gang med denne karen her.

Denne gutten er 17 år. Og spiller som en erfaren 32-åring. Jeg husker Tettey som 17-åring. Selnæs er kvalitetsmessig flere hakk foran. Jeg er allerede forelsket.

Last edited by Sola on 25.01.2012 20:59; edited 3 times in total
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 20:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
I motsetning til alle de før nevnte har jo Selnæs, så vidt jeg har fått med meg, stort sett spilt i en defensiv rolle på midtbanen for juniorlaget.

Selnæs er absolutt best i en ankerrollen litt defensivt på midtbanen. Han har også spilt ving, men er imo uten tvil kvalitetsmessig best sentralt. Selnæs er ingen ballvinner, men mer en pasningslegger.

En Eggens 4-3-3 med Selnæs sentralt som ballfordeleren tror jeg kunne gitt alle fotballromantikere orgasme.

Last edited by Sola on 25.01.2012 21:08; edited 1 time in total
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 25.01.2012 21:08    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en ny Skammelsrud i mine ører.. Det har vi vel ikke hatt siden... ja, Skammelsrud. Hvordan er venstreslegga hans når det gjelder skudd fra distanse da?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 21:09    Post subject: Reply with quote

Syns Selnæs viste en god figur igår, gjorde det enkelt og utviste stor ro med ballen samtidlig som han var flink til å gjøre seg spillbar.

En meget bra debut.

Som type spiller vil jeg karakterisere han som en moderne playmaker som ligger dypt og som passer godt i den dype rollen enten som den ene av de to sentralt på midten i f.eks. 4-2-3-1 og 4-4-2 eller som anker i f.eks. 4-3-3 eller 4-5-1, en slags Carrick, De Rossi ol.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 21:11    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Høres ut som en ny Skammelsrud i mine ører.. Det har vi vel ikke hatt siden... ja, Skammelsrud. Hvordan er venstreslegga hans når det gjelder skudd fra distanse da?

Sælnes har en litt mer følsom venstreslegge enn Skammelsrud. Men han har meget god på frispark, og evner å skru ballen veldig godt. Han treffer som regel mål når han prøver.

Jeg mener ikke Selnæs kan sammenlignes med han, men noe likt har de jo. Som jeg har sagt tidligere er det få norske fotballspillere Selnæs kan sammenlignes med. Jeg tror vi må ut, nedover til Sør-Europa, eller over til Sør-Amerika.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Selnæs er vel blant de par-tre beste spillerne i Norge i 94-kullet. RBK bør underskrive en lang kontrakt med ham.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

Trådstarter må roe seg ned et par hakk...

Potensialet er stort, men det er langt igjen. Det er internasjonal klasse over pasningene, men det er mye som skal jobbes med før vi snakker Tettey eller Skammelsrud-klasse.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 18:43    Post subject: Reply with quote

Selnæs er allerede bedre enn Tettey på pasning/tilslag/blikk. Mangler selvfølgelig en del fysiske ressurser og litt psyke. Fysikken kommer gradvis tror jeg.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 26.01.2012 19:00    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Selnæs er allerede bedre enn Tettey på pasning/tilslag/blikk.

Det er en kompis av meg også, som spiller i 4.div. Ikke at Tettey er så fryktelig horribel på dette, poenget mitt er at han er en annen type spiller med andre spisskompetanser, og at det derfor er meningsløst å sammenligne spillerne på den måten.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 108, 109, 110  Next
Page 2 of 110

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb