| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2012 00:55 Post subject: |
|
|
Skjønner det, dolph. Men jeg synes du henger deg for mye opp i at «alle» nye spillere til Rosenborg skal ha vidersalgspotensial. Hva skulle vi gjort uten klubb-spillerne? Roar Strand, f.eks.
Vi hadde også Brattbakk, en mann som alltid var på rett plass til rett tid. Ingen utpreget tekniker, fart hadde han, men han var stort sett en spiller satt i system av Eggen. At han (kanskje bare) hadde det lille ekstra som gjorde at han scoret mål, altså målteften, gjør ikke ham til en dårlig spiller.
Muligens er nettopp Børven på samme måte. En ingen utpreget vanvittig fotballspiller i dine øyne. Men scorer han tosifret i TL hvert år, og dét på dårlige lag attpåtil, så kan du ikke si at dette er en dårlig spiller. _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende

|
Posted: 18.08.2012 01:03 Post subject: |
|
|
Tross alt, det viktigste oppgaven til en spiss er jo nettopp det å score mål.
Gerd Müller var ubrukelig på noe som helst annet fotballmessig, han også, men gud hjælpe hvor god han var på det og hvilken karriere han fikk nettopp på grunn av det... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Veteran
|
Posted: 18.08.2012 01:08 Post subject: |
|
|
Fokuset mitt på videresalg var på grunn av et innlegg over mitt som hevdet at vi gikk glipp av "enormt videsalgrpotensial".
Hadde det vært en ny Rade Prica så hadde det elvsagt ikke gjort noe at han ikke kunne selges 4 år senere. Men jeg tror ikke at Børven er det helt store. Det kan godt hende jeg tar feil da
Jeg kjøper heller ikke automatisk dette argumentet om "scorer for et dårlig lag, tenk hvor mye han vil score på et god lag". Dette har vist seg feil gang på gang, som oftest fordi gode lag ikke kan legge opp hele spillet sitt for å passe 1 spiller, spilleren er nødt til å tilpasse seg laget.
Jeg er uansett fornøyd over at Børven ikke er vårt spissprosjekt.  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.08.2012 01:16 Post subject: |
|
|
Delvis enig Delfin,men man skal ikke undervurdere følgende faktum;
De som scorer mange mål er de som fortsetter å score mange mål!
Sjelden i norgeshistorien dette ikke har stemt.
Rushfeldt,Årst-Lange-Iversenene-Floene-Fjørtoft-osv _________________ Knallharde treninger og masse Strand-løp Perry!
Navn er uvesentlig.Løpsstyrke og innsats er vesentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef

|
Posted: 18.08.2012 01:48 Post subject: |
|
|
Men nå scorer ikke Børven imponerende mange mål heller, da. Han er på delt sjetteplass på toppscorerlista, nummer 9 om en finrangerer og nummer 17 når det gjelder uttellingsprosent (Da har jeg ikke regnet med fire spillere med altfor få kamper). _________________ http://twitter.com/VonDrei |
|
| Back to top |
|
 |
Dew Veteran

|
Posted: 18.08.2012 03:45 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Skal da ikke være vanskelig å tolke? Han har ikke sinnsyk teknikk, fart, rykk, etc, men ingen kan ta fra han at han scorer mål.
Jeg mener at han ikke har noe sykt videresalgspotensial og jeg tror ikke han kommer til å bøtte inn mål. Scorer jevnt, men jeg tror aldri han blir en spiller man omtaler som "for god for tippeligaen". |
Børven har jo ikke få av disse kampene hvor han bommer på ABSOLUTT alt. Ordinær spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Dumpventil Junior

|
Posted: 18.08.2012 04:03 Post subject: |
|
|
| Ser ikke helt hvordan han skal ta det neste steget i Engen heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Rutinert
|
Posted: 18.08.2012 10:32 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Men nå scorer ikke Børven imponerende mange mål heller, da. Han er på delt sjetteplass på toppscorerlista, nummer 9 om en finrangerer og nummer 17 når det gjelder uttellingsprosent (Da har jeg ikke regnet med fire spillere med altfor få kamper). |
6 plass for en spiller som også spiller en del på midten er da ikke verst. _________________ I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Rutinert
|
Posted: 18.08.2012 22:44 Post subject: |
|
|
| Noen klager på tullete forslag her, men keeperen til Hødd spilte veldig bra i cupen mot Haugesund i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Senior
|
Posted: 19.08.2012 01:48 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Noen klager på tullete forslag her, men keeperen til Hødd spilte veldig bra i cupen mot Haugesund i hvert fall. |
Rosenborg var faktisk ute etter han på Hødd-saven min på FM10. _________________ Det finnes kun en supermann - Roar Strand! |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Rutinert
|
Posted: 19.08.2012 12:49 Post subject: |
|
|
| Helland viste også at han innehar en av de beste venstrefotene i landet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.08.2012 11:13 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Helland viste også at han innehar en av de beste venstrefotene i landet. |
En mann for Drillo viss han trenger en god server til Flo-pasningen  |
|
| Back to top |
|
 |
Batigol Veteran
|
Posted: 20.08.2012 14:43 Post subject: |
|
|
Djurdic skal visstnok være klar for Helsingborg _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 20.08.2012 14:48 Post subject: |
|
|
Veldig bra kjøp av Helsingborg. Viktig å få på plass en signering før kvallkampene mot Celtic også. Etter hva jeg har skjønt så har Celtic rundt 11 skadde spillere om dagen, altså borger det faktisk for at HIF kan gå videre her.
Stor fordel at Sørum er der, kan plukke opp det samarbeidet igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.08.2012 16:23 Post subject: |
|
|
Veldig spesiell den avtalen. Djurdjic leies bare ut til HIF, samtidig som han skriver under og forlenge kontrakten med Haugesund.
Det er pussig hvordan en klubb som Haugesund kan forlenge med en spiller som Djurdjic, mens vi på vår side sliter med å forlenge med lokale unggutter som såvidt har vært i klubben. Og enda mindre de etablerte. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Proff

|
Posted: 20.08.2012 16:28 Post subject: |
|
|
| ...Det var stille,hva rykter om høyreback angår... |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Veteran
|
Posted: 20.08.2012 16:34 Post subject: |
|
|
I forhold til norsk fotball så er det kanskje spesielt, men ikke andre plasser. I Italia for eksempel. Boateng ble kjøpt av Genoa, og lånt rett ut til Milan igjen. Forstå det den som kan. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 20.08.2012 17:15 Post subject: |
|
|
| Ahakrim wrote: | | ...Det var stille,hva rykter om høyreback angår... |
Ja med tanke på kommende Torsdag, så burde det absolutt komme noen rykter iallefall...  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.08.2012 17:16 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Veldig spesiell den avtalen. Djurdjic leies bare ut til HIF, samtidig som han skriver under og forlenge kontrakten med Haugesund.
Det er pussig hvordan en klubb som Haugesund kan forlenge med en spiller som Djurdjic, mens vi på vår side sliter med å forlenge med lokale unggutter som såvidt har vært i klubben. Og enda mindre de etablerte. |
Kanskje HIF er avhengig av å nå CL for å ha råd til å kjøpe han. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Proff

|
Posted: 20.08.2012 17:31 Post subject: |
|
|
| ...jøss,hvis så er tilfelle så høres det ut som en smart deal. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.08.2012 17:46 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | I forhold til norsk fotball så er det kanskje spesielt, men ikke andre plasser. I Italia for eksempel. Boateng ble kjøpt av Genoa, og lånt rett ut til Milan igjen. Forstå det den som kan. |
Ser ikke helt likheten her... |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Rutinert
|
Posted: 20.08.2012 18:58 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Veldig spesiell den avtalen. Djurdjic leies bare ut til HIF, samtidig som han skriver under og forlenge kontrakten med Haugesund.
Jeg tviler på at du ville ha vært så positiv til å låne bort den beste spilleren i laget mot at han forlengte kontrakten, dersom laget hadde kjempet om noe som helst. Haugesund ligger midt på tabellen, har hentet inn erstatteren til Djurdjic, mens Djurdjic er bosman til neste år. Det verste som kunne ha skjedd for Haugesund, var at Djurdjic ble i klubben i ett år til. Nå får han spilt ute i europa, mens Haugesund er sikre på at han også kan selges for en god pengesum til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.08.2012 19:08 Post subject: |
|
|
Hvis alternativet med for eksempel Annan var å leie han ut et halvår for å få han to år ekstra etterpå - så hadde jeg selvfølgelig vært positiv til det. Djudjic var jo en spiller de "måtte" selge i sommer. Nå har de derimot fått forlenget avtalen i bytte med at han blir leid ut et halvår.
Det var aldri noe alternativ for Haugesund/Djudjic at han ikke skulle dra i sommer. Nå får de han tilbake i januar, og sitter da med mye bedre kort på hånda når de skal selge. Spesielt om han kommer til europacup (kanskje til og med CL) med HIF og gjør det ok der. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Rutinert
|
Posted: 20.08.2012 21:33 Post subject: |
|
|
| Kontrakten ble forlenget med ett år, så det er sagt. Det er bare TV2 som får det til å høres ut som to, ved å si 1. Januar 2015. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 21.08.2012 13:53 Post subject: |
|
|
http://www.fotbolltransfe...news/22675
Off topic i forhold til tråden, men siden diskusjonen har gått her så opster jeg.
Om HIF ryker mot Celtic så koster Djurdic ca 10 mill, mens kjøpssummen øker til ca 15 mill om de kommer seg til CL.
Skønner godt at Haugesund har gått med på en slik avtale, det er mye penger for en "liten" klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
|