English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegar Eggen Hedenstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2017 17:54    Post subject: Reply with quote

Hadde Helland vært skadefri og spilt mere, ville Hedenstad framstått som en bedre offensiv back.

Last edited by Hoven Evland jr. on 12.09.2017 18:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 12.09.2017 18:06    Post subject: Reply with quote

Og en enda dårligere defensiv back, kanskje? Very Happy
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

Det er rimelig å anta, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 12.09.2017 21:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke på samme side som dere som mener han har skuffet. Vi har fått akkurat det vi kjøpte. En over gjennomsnittet god norsk back med styrkene sine på innlegg og dødball. Back-rollen i RBK er vel kanskje den rollen som skiller seg mest fra tilsvarende rolle i andre lag. Derfor må vi også forvente en litt lengre innkjøringsperiode. Synes han har kommet mer og mer inn i systemet ila året selv med variasjon i hvem han har hatt å kombinere med på vingen. Er nok denne innkjøringen som har gjort det nødvendig å bruke ham hver kamp selv om det kanskje kunne vært fordelaktig å gi Reitan mer spilletid.

Dette går veien. Ikke så fort som vi ønsker, men det går.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.09.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har vært litt under pari i forhold til forventningene, men helt klart godkjent i min bok. Og det er også rimelig å nevne at han faktisk spiller ute av posisjon (han har spilt venstreback stort sett hele karrieren) - og vi kan faktisk ikke forvente at alle spillere slår til fra første stund.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.09.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Samtidig har vi sett mange eksempler de siste sesongene på at spillerne trenger minst en halv sesong, kanskje mer, på å komme inn i spillestilen og finne seg til rette i Rosenborg.


Det er jo helt riktig - isolert sett. Men når han tar plassen til en jevngod spiller, som attpåtil er trønder, bør det være lov å være kritisk.

Meling derimot har vært alt han var ment å være.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 13.09.2017 00:02    Post subject: Reply with quote

Hadde premisset ditt om at de to er jevngode vært forankret i virkeligheten så hadde ikke Reitan spilt i Bodø nå. Og det er vel lite som har tydet på at han er jevngod med Hedenstad av det han har vist i Bodø så langt også? Uten at jeg skal skryte på meg at har sett mye av de i år.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.09.2017 08:24    Post subject: Reply with quote

Det siste her er jeg helt enig i. Vi har sett alt for lite av Reitan mot god motstand til å kunne konkludere med at han er jevngod med (tidligere)landslagsspiller Hedenstad, og det er også en drøy merkelapp å sette på en relativt uprøvd ung spiller.

Det jeg tror de fleste er enige i er at han nok har muligheten til å bli så god at han kan ta den backplassen på sikt, men vi må faktisk ta inn over oss at vi ikke nødvendigvis klarer å gi unge spillere så mye spilletid som de helst vil ha for ikke å surne før de blir ordentlig gode.

Jeg ser gjerne, som Ranheim-leder Lidahl er inne på i adressa, at vi formaliserer og detaljplanlegger hvordan vi kan sikte de fleste talenter inn mot en løype fra Rosenborgs ungdomsavdeling, via førstedivisjonsspill for Ranheim, til Rosenborgs A-lag for de aller beste spillerne. Det er viktig å forankre det som et sannsynlig utfall tidlig, for hvis vi lykkes med å etablere oss som et lag som jevnlig deltar i europeisk gruppespill, så vil det bare være de enertypene vi ikke har per nå som tar steget direkte fra junior- til A-stall, med mindre noen (som Reitan) skulle spille i en litt svakt bemannet posisjon. Da kan vi ikke ha det sånn at 99% av juniorspillerne føler at de allerede har mislykkes fordi de må gå veien om Ranheim, og faller fra som toppspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.09.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Ny spiller i gfycat-klubben RBK

Vegar Eggen Hedenstads gfycat-samling
Eliteserien
8. juliRosenborg - Sandefjord4-0
5-0
Europa League
28. septemberRosenborg - Vardar3-0
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 31.10.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si jeg er skuffet over Hedenstad. Meget endimensjonert i spillet sitt. Sliter voldsomt med oppspillet.

Eksempelvis når han forsøker å kombinere med Helland så sender han gjerne ballen rett i føttene på han, når han har en spiller i ryggen. Ender som regel med en støttepasning.

Går gjerne på en alt for sen overlap, eller venter på støttepasning tilbake fra en presset Helland. Det er liksom ingen flyt eller kreativitet der whatsoever. Ikke pasningssikker nok til å forsøke å tre igjennom til Mike eller Bendtner. Sender sjeldent Helland på løp langs vingen, og om han gjør det så er det aldri noen followup.

Virker ikke å ha dårlig overblikk over hvor han har medspillerne. Som mot Stabæk når han var igjennom og skjøt rett på keeper istedet for å sentre til en umarkert Meling, som har vært en åpenbaring.

Stort sett så går pasningene i retning Hansen eller Reginiussen.

Det er dette jeg føler ihvertfall, usikker på om dette stemmer. Ønsker meg noen klipp av involveringene hans fra Larsarus for å få det bekreftet/avkreftet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 31.10.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

Denne spilleren tilfører ikke laget nok til å forsvare en startplass. Håper vi satser på Reitan som høyreback i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 31.10.2017 11:24    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har kvalitetene, at han ikke har briljert i år setter jeg på kontoen for "debutsesong", og satser på at en god treningsvinter skal gjøre at vi ser det beste av ham til neste år.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 31.10.2017 11:42    Post subject: Reply with quote

Sier ikke at han er en dårlig spiller. Men synes det er synd om det går samme veien med Reitan som med Sørloth. Dette er spillere som kunne tilført laget vårt identitet, kvalitet, og mye penger. Spillere som helt klart hører hjemme i Rosenborg. Jeg vil ha backen på overlapp. Det har Reitan allerede vist at han får til.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.10.2017 12:00    Post subject: Reply with quote

Han har potensialet til bra toppnivå (spesielt offensivt), men denne sesongen har hatt alt for lavt bunnivå (spesielt defensivt). Jeg så alt for mye lovende fra Erlend Dahl Reitan i 2016 til at jeg er særlig fornøyd med høyreback-plassen i år. Det fine er selvsagt at Reitan har i år spilt masse og er sannsynligvis langt bedre rustet til å være utfordrer neste sesong enn han ville vært av en sesong på benken for RBK.

Er Hedenstad i tillegg litt kjeks? Vanskelig å ikke se ut som kjeks når du tar over plassen til Svensson, men i år har vi altså hatt Meling på høyreback flere ganger, og til og med hatt Midtsjø der fra start i Europa-kvallik - sesongens viktigste kamp (vel, Celtic hjemme var vel viktigere).

Har bare laget ett uttrekk med Hedenstad, og det er kampen mot Aalesund hvor han blir skadd etter et kvarter: https://www.youtube.com/w...9-NhUnnsj4 Der spilte han veldig lovende.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 31.10.2017 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde stor forventninger så Hedenstad har vært årets skuffelse for min del, kanskje sammen med (den manglende) utviklingen til Gersbach. Får håpe det snur i løpet av vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 31.10.2017 15:28    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har vært skuffende ja slik mange her mener. Har vel en vinter på å overbevise, noe jeg tror han ikke gjør.

Reitan bør dermed prøves.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 31.10.2017 16:53    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Er Hedenstad i tillegg litt kjeks? Vanskelig å ikke se ut som kjeks når du tar over plassen til Svensson, men i år har vi altså hatt Meling på høyreback flere ganger, og til og med hatt Midtsjø der fra start i Europa-kvallik - sesongens viktigste kamp (vel, Celtic hjemme var vel viktigere).

Han er den spilleren på laget med flest minutter i ES, så heeelt kjeks kan han ikke være Smile
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 07.11.2017 11:30    Post subject: Vegar Eggen Hedenstad Reply with quote

Vegar Eggen Hedenstad har vært årets største skuffelse bør selges etter sesongslutt. Det vil være det beste både for klubben og han selv. Selv om han har en god fot så er han ingen rosenborg-back, da han mangler både hurtighet og nærteknikk. Hedenstad er en typisk spiller med større navn enn ferdigheter, og karrieren hans var i fritt fall i Tyskland. Kan ikke fatte at RBK har prøvd å hente han i mange år. Dahl-Reitan og bror Konradsen er minst like god, men personlig mener jeg vi bør prøve å omskolere de Lanlay til vingback. Det fungerte jo bra med Heggem.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 07.11.2017 11:39    Post subject: Reply with quote

Inntrykket gjennom kroppsspråket hans er at mange av Hedenstads mangler og dårlige prestasjoner i hovedsak skyldes dårlig selvtillit, at han er litt redd når han har ballen. Mener det var et intervju nylig der han var inne på noe av det samme.

Jeg skal slå et slag for hedenstad her. Man ser at han er det svakeste leddet i første-11'ern nå (det samme så Ajax), men med en ny sesongoppkjøring og vissheten om at han har vært med å tatt gull og vært med å spilt laget inn i europa tror jeg han kommer til å vokse neste sesong. Da har han litt bagasje og erfaringer som forhåpentligvis gjør noe med selvtilliten.

Det er jo et kjent fenomen det, at man slår til først i sin andre sesong. Her i klubben har en del spillere brukt oppimot et år, og lenger (ref. Søder).
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2017 17:30    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler, tror Hedenstad kommer til å vokse i rollen neste år.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 07.11.2017 17:50    Post subject: Reply with quote

Det kan godt hende han blomstrer etter en vinteroppkjøring, det er også hovedargumentet for at jeg ikke helt har avskrevet han (håp og visshet om at potensialet er mye bedre enn han har klart å vise til nå).

Det betyr likevel ikke at vi ikke bør vurdere å kjøpe en ny høyreback (*) før neste sesong. Det gir sunn konkurranse om plassen - Hedenstad vokser nok også på å ha reell konkurranse i startoppstillingen...

*) Hvis vi da ikke konkluderer med at enten Konradsen eller Reitan er gode nok allerede nå til å utfordre i denne posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 07.11.2017 20:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også Hedenstad har mye mer inne enn det han har vist i år. Jeg var veldig positiv til denne signeringen i vår, men han har rett og slett vært veldig svak, både offensivt og defensivt gjennom hele sesongen.

Jeg er ikke enig i han mangler nærteknikk og farten hans synes jeg er helt ok. Han må derimot tørre å bli med mye tidligere offensivt for å støtte oppunder Helland (eller hvem det nå blir) og skape to mot en-situasjoner.

Defensivt er jeg mer bekymret. Ikke klarer han å holde linja, ikke klarer han å markere og ikke klarer han å hindre innlegg. Jeg skal la tvilen komme tiltalte til gode, men han har mye å jobbe med gjennom vinteren.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 07.11.2017 22:21    Post subject: Reply with quote

Hvis du skal ta Hedenstad på noe så er det definitivt ikke nærteknikk og fart. Begge disse er langt over gjennomsnittet. Han er heller ikke spesielt dårlig en-mot-en defensivt, men han ligger ofte for langt unna motstanderen og tillater dem å slå innlegg upresset. Dette skyldes vel også tidvis samarbeidet (eller mangel på sådann) med vingen.
Det største problemet er at han gjør alt for mange dårlige valg offensivt og defensivt. Han må orientere seg og lese spillet bedre, så han kan ligge riktig defensivt og komme på de riktige løpene offensivt.
Jeg er også skuffet over sesongen Hedenstad har levert, men han er ikke et håpløst tilfelle.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 08.11.2017 09:29    Post subject: Reply with quote

RBK og Kåre er jo kjent for å gi spillerne mange sjanser før de gis opp (har noen egentlig blitt gitt opp av dagens ledelse? Kanskje Gudi, men han fikk da også rikelig med spilletid).

Tar det uansett for gitt at Hendestad er her neste år. Tipper dog Reitan evt Konradsen er førstevalg innen et år eller to.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 08.11.2017 10:02    Post subject: Reply with quote

Reitan er nettopp fylt 20 år, det er jo ingen alder og han kan fint lånes ut et år til om RBK ser at han er tjent med det. Men om Reitan føler det er en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 32, 33, 34  Next
Page 23 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb