English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegar Eggen Hedenstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 27.07.2017 21:00    Post subject: Reply with quote

Haavarl,
he he,
det er noe å huske på for de utålmodige på forumet.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Elverumsingen sier til Østlendingen at han valgte Rosenborg nettopp for å få spille kamper som den i kveld, men på andre banehalvdel står et annet lag som også har hatt følere ute etter 26-åringen.

- Det var litt snakk om det en stund uten at det ble noe mer konkret enn at de hadde noen følere ute, forteller Hedenstad.

Før han legger til:

- De hadde sett noen kamper og fulgte med på meg, men ikke noe utover det. En klubb som Celtic har nok veldig mange speidere og følere ute, så det er ikke uvanlig.

Les mer: I kveld skal han gjøre alt for å slå dem og ta sitt RBK til Champions League
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.08.2017 12:14    Post subject: Reply with quote

Status mål og målgivende etter 19 kamper i serien:

2017:
10 Hedenstad 2 4 4

2016:
10 Svensson 0 8 2

2015:
10 Svensson 0 4 6

2014:
4 Svensson 2 2 0

Slett ikke ille ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 16.08.2017 12:37    Post subject: Reply with quote

Men hvem var skyld i flest baklengs - Svensson eller Hedenstad? Selv synes jeg Svensson aldri var noe fantastisk bakover, men med Hedenstad kunne vi like gjerne plassert en dukke på høyreback når det kommer til defensive oppgaver.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.08.2017 12:40    Post subject: Reply with quote

Ingen grei sak å telle, men vi kan vel trygt si at Hedenstad har en del å gå på defensivt.

Uten at Svensson heller var feilfri. Jeg husker en viss Europa-kamp ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 16.08.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Svensson var vel mer eller mindre "tungen på vektskålen" defensivt når vi røyk ut av Europa i fjor, så han leder vel automatisk der.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.08.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Svensson var faktisk kronisk ute av posisjon defensivt. Han klarte riktignok å rette det opp på egen hånd til tider, men var ikke akkurat noen stor trygghet.

Hedenstad var meget god defensivt i Glasgow, men han sliter litt når ikke Tore spiller, for når Bjørdal er høyre stopper oppstår det et hav av rom mellom stopper og back. Lite samhandlingsproblem der, altså.

SÃ¥ jeg vil i utgangspunktet si at Svensson er sterkere og bedre individuelt defensivt, mens Hedenstad er litt hurtigere og bedre i posisjoneringen defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 16.08.2017 13:15    Post subject: Reply with quote

Men synes det er stor forskjell på den ene hjerneblødningen som fører til et mål imot, kontra det å nærmest konstant være feilplassert og slippe til innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.08.2017 15:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du har glemt hvor kronisk feilplassert Svensson var. Slapp til innlegg og skudd konstant, fordi han veldig ofte fulgte etter egen midtstopper helt inn i boksen, spesielt på overganger imot.

Hjerneblødningen mot Apoel var mer atypisk, sånn sett.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 16.08.2017 17:50    Post subject: Reply with quote

Godt mulig du har rett, jeg husker iallefall Svensson som mye bedre offensivt enn defensivt, men husker aldri at jeg reiv meg fullt så mye i håret som jeg gjør med Hedenstad, men kanskje Svensson ble lettere tilgitt!
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 18.08.2017 13:28    Post subject: Reply with quote

Hva er status på skaden til Hedenstad?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2017 13:29    Post subject: Reply with quote

Selv om smellen gjorde det umulig for Eggen Hedenstad å fortsette, er det neppe snakk om et brudd. Rosenborgs medisinske koordinator Haakon Schwabe tror backen ikke vil være lenge ute.

– Det er ikke veldig alvorlig i hvert fall, det er ikke en stor skade. Det ser ikke ut som kragebeinet er brukket. Vi skal ta et bilde av skuldra i løpet av helga, men jeg tror ikke det blir mange dager ute for Vegar.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 18.08.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Så bra, da ser vi ham kanskje på banen neste torsdag også. Så får vi håpe og tro at Kåre gjør grep for å hindre at han blir fullstendig rundingsbøye igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.08.2017 14:42    Post subject: Reply with quote

Han var ikke fullstendig rundingsbøye. Ble litt for mange innlegg fra hans kant, men han fulgte Younes stort sett hver gang selv om han ikke alltid fikk inn den nødvendige taklingen.

Lite takknemlig oppgave å skulle stoppe Younes. Sett han en del tidligere, og på små flater er han nærmest ustoppelig. Synes Hedenstad gjorde en god jobb i å være oppe i han hurtig, og ikke minst forstyrre han med litt småkynisk riving.
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 18.08.2017 14:50    Post subject: Reply with quote

Frykter litt at de bare sier det ikke er en alvorlig skade nå, men at han egentlig er ute, bare for å gjøre det vanskeligere for Ajax
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 18.08.2017 16:21    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Frykter litt at de bare sier det ikke er en alvorlig skade nå, men at han egentlig er ute, bare for å gjøre det vanskeligere for Ajax


Det hørtes veldig sært ut. Vanligere om det var omvendt.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 18.08.2017 16:22    Post subject: Reply with quote

Vanligere at de ikke sier noe særlig om det er alvorlig eller middels alvorlig, a la Simen og Tore.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.08.2017 16:38    Post subject: Reply with quote

Det var ekkelt for Vegard en stund der, med Younes på farten hvert eneste angrep, og lite hjelp fra Jevto som jukset endel bakover. Det ble etterhvert justert og tatt tak i, før han fikk smellen. Håper for all del at han blir klar til returoppgjøret.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.09.2017 10:17    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg etterhvert lurer på hvor klokt og fornuftig det er å fortsette å satse på Hedenstad fremfor Dahl Reitan.

Det er selvsagt ikke lett å hoppe etter Svensson, men Hedenstad har kun hatt en liten håndfull gode kamper, og er blant våre svakeste over tid ifølge den kollektive RBK-børsen (4,67 - OK - over 18 kamper er siste jeg finner). Nå har ikke Dahl Reitan spilt så mange kampene for oss, så det er mulig jeg kun har sett ham på de gode dagene, men jeg ser liten grunn til at ikke Dahl Reitan kan satses på/sidestilles allerede til neste år. Han har noen spennende kvaliteter spesielt offensivt som jeg synes Hedenstad i større grad mangler.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 11.09.2017 10:29    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal bedømme utifra Kåre og hans hang til å satse beinhardt på egne favoritter (jamfør Konradsen) tror jeg Dahl Reitan kanskje må se seg om etter ny klubb, f.eks. Overgang til B/G. Håper jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.09.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Tidspunktet tatt i betraktning tror jeg det var klokt og fornuftig å sende Reitan på lån, forutsatt at vi klarer oss når Hedenstad er ute. Fins neppe noe særlig mer relevant læring enn å spille om seriemesterskapet i OBOS med Glimt, og det er i den rollen han virkelig bør stikke seg ut dersom han skulle vært god nok som førstevalg for oss. Rett og slett en liten eksamen.

Men enig i at Hedenstad har vært skuffende så langt, spesielt en mot en defensivt og i posisjoneringen. Offensivt har jo prestasjonene begynt å komme, til tross for at taktikken gjør det utfordrende å bidra fra start, som diskutert tidligere. Men jeg hadde virkelig forventet at erfaringen fra høyere nivå, og generelt i backrollen, skulle vises i de taktiske valgene defensivt.

Reitan er fremtidens RBK-back, spørsmålet er bare når han blir god nok, og hvordan han kommer seg dit.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.09.2017 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at Reitan er god nok allerede nå. At Hedenstad foretrekkes skyldes nok bare en slags bias siden det går prestisje i å bruke penger på en ny spiller.

Forholdet dem imellom minner meg om Kjell Roar Kaasa vs Brattbakk i 1994. Kaasa var etablert og hadde et mye større navn. Men Brattbakk hadde større potensiale pluss at han var rosenborger.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 11.09.2017 12:37    Post subject: Reply with quote

Synes også det er skuffende at de drillede innleggene og frisparkene jeg så tendenser til i vinter ser ut til å ha totalt forsvunnet. Han har vært en skuffelse, kan ikke si så mye mer.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.09.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har for all del vært en helt OK back, noe også RBKwebs kollektive visdom bekrefte. Vi sikter dog litt høyere - heldigvis og dessverre.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 12.09.2017 18:46    Post subject: Reply with quote

Samtidig har vi sett mange eksempler de siste sesongene på at spillerne trenger minst en halv sesong, kanskje mer, på å komme inn i spillestilen og finne seg til rette i Rosenborg. Slikt sett gir jeg ikke opp Hedenstad ennå, men jeg er meget skuffet over hva han har prestert hittil. Jeg hadde mye høyere forventninger enn det han har vist hittil.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Next
Page 22 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb