English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegar Eggen Hedenstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 17.09.2018 07:27    Post subject: Reply with quote

Jeg var på Valle i går og fikk se en Hedenstad uten selvtillit og stadig feilposisjonert som VB. Har mistet troa på han. Synd Reitan ikke har klart å ta steget.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 17.09.2018 07:59    Post subject: Reply with quote

Konradsen hadde flere gode løp mellom back og midtstoper, som Hedenstad fint kunne spilt direkte gjennom, men hver gang valgte han bakover eller ut til siden. Var litt frusterende å se på, høyt opp på tribunen. Regner med han ikke selv ser det så godt, men det virket som planlagte og innøvde grep. Da han endelig slo passningen godt ut i 2 omgang, ble den spilt så dårlig at backen snappet den.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 17.09.2018 10:10    Post subject: Reply with quote

Farlige frispark, veike taklinger og slappe pasninger i går. Prekært å forbedre stillingen asap.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.09.2018 10:12    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Jeg var på Valle i går og fikk se en Hedenstad uten selvtillit og stadig feilposisjonert som VB.


Han blonde på VB heter Meling Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 17.09.2018 10:52    Post subject: Reply with quote

Hedenstad glimter jo til med en god kamp en sjelden gang. Forrige gang var vel borte mot Celtic. Forhåpentligvis leverer han på torsdag også.

Men Reitan bør starte neste EL-kamp. Hvis han ikke gjør seg helt bort bør han starte neste og. Viktig med tillit over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.09.2018 11:00    Post subject: Reply with quote

Det vi trenger er reell konkurranse på backplassen. Hedenstad virker for komfortabel med sin startplass. Irriterer meg at han er så sløv og treg i alt han foretar seg.

MEN det som irriterer mest er at det virker som all typer rutine er borte. Han lager så forbanna mange unødvendige frispark, det skal egentlig ikke være mulig. Vi er en glimrende Hansen fra å slippe inn 3-2 selv på slutten der. Frisparket kommer av at Hedenstad har begge armer rundt en VIFspiller, med dommeren 5 meter unna.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 17.09.2018 11:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Batigol wrote:
Jeg var på Valle i går og fikk se en Hedenstad uten selvtillit og stadig feilposisjonert som VB.


Han blonde på VB heter Meling Wink

Vingback

Forøvrig er jeg enig med de fleste om at det har vært meget svakt i det siste. Synes han var brukbar/god i fjor, men har hatt en negativ utvikling igjennom hele sesongen i år. På tide å slippe til Reitan.


Last edited by martibs on 17.09.2018 11:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Hvor mange av de snaut 60 kampene han har spilt i Rosenborg har vært virkelig gode?

Hedenstad er i og for seg veldig stabil, problemet er bare at han ligger jevnt på et nivå som ikke er godt nok for oss. Han bidrar lite offensivt (dels fordi han heller ikke blir brukt nok), og defensivt er han alt for ofte runningsbøye, selv mot Eliteserie-kanter det ikke lukter svidd av.

Fasit er etter mitt syn at han ikke er god nok for å spille back fast på Rosenborg, og han har heller ikke tatt skritt som tilsier at han noen gang vil bli det. Han er dog selvsagt god nok til å være backup. Høyrebackplassen er med dagens stall (ser da bort fra skader og slikt) den vi har soleklart størst behov for å forsterke, da vi har gode spillere og alternativer i så godt som alle andre posisjoner.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.09.2018 11:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har nevnt det før, men jeg synes faktisk han startet denne sesongen ganske positivt. Men når sommeren nærmet seg så synes jeg han har sunket i kvalitet. Jeg vet ikke om vi bør ha mer konkurranse på plassen for å få han opp et hakk eller hva det er. Den dødballfoten som skal være så farlig synes jeg vi ser litt for lite av også.

En annen ting, som er ganske liten, men som likevel irriterer meg, og mange som sitter rundt meg på Lerkendal, er innkastene hans. Aldri sett på maken til nøling og tidsbruk på enkle innkast noensinne. Han står nesten konsekvent i 10+ sekunder og lurer på hvor han skal kaste. Noen ganger mangler det alternativ, men det er jommen ikke hver gang. Jeg synes i hvertfall det er utrolig frustrerende å se at vi drar ned tempoet noe voldsomt hver gang han skal ta et simpelt innkast.

Jeg nekter å tro at vi er fornøyde med det som skjer i den posisjonen, og en HB bør være meget, meget høyt opp på lista over aktuelle forsterkninger.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.09.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke sender jeg inn CVen min til brakka i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.09.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke Hedenstad har det i seg til å bli god nok, han er blant annet alt for dårlig mann mot mann, og åpner ofte feil side.

Se på Vålerengas 1-0-scoring; greit nok, ikke den enkleste situasjonen, og han får dårlig hjelp av Levi, men Johnson får altså lov til å avansere innover og skyte innenfor sekstenmeteren uten egentlig å ty til dribling, og uten pasningsalternativer. En god back tvinger ham til å bruke tid og gå nedover mot dødlinja der. Og dette er egentlig standarden for Hedenstad, han slipper til veldig mye på innsiden av seg, og selger seg lett.

Nå var den VIF-scoringen en ren leksjon i dårlig forsvarsspill på den litt unødvendige overgangen. Trondsen selger seg totalt i forsøket på å rette opp sin egen feil (er ikke han hurtig? han bør jo bare holde seg på beina og løpe opp VIF-spilleren som fører ball!), Jensen gidder ikke ta returløpet i det hele tatt, Levi skjønner tre sekunder for sent at han også må løpe hjem, og trekker seg når han først når fram. Når resultatet er at Hedenstad står en mot en, så blir det avslutning imot nesten hver gang, og det er ikke bra nok av en Rosenborg-back.

Jeg tviler dog på at Reitan i det hele tatt blir god nok, han virker litt som han har samme problemer som Hedenstad, men ting tyder muligens på at Witry er i ferd med å få ut potensialet sitt?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 17.09.2018 11:36    Post subject: Reply with quote

Er overasket over at det har utviklet seg slik for Hedenstad, som i Stabæk var et stortalent og trolig neste landslagsback. Jeg har lenge tenkt at bare Hedenstad får tid så kommer han til å blomstre, men jeg er enig i at den tiden begynner å løpe ut og at han ser ut som han rett og slett ikke kommer seg på det nivået vi trenger han på.

Med mindre han får et gjennombrud med vår neste trener er det bare å erstatte han med noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.09.2018 11:52    Post subject: Reply with quote

Det er nok bedre beskrevet enn det jeg klarer, Zaphod. Hver gang han kommer 1 mot 1 defensivt driter jeg på meg selv. Jeg syntes rett og slett han er alt for dårlig. Han har en god fot, ja, men det er ikke nok til å være høyreback i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Grieg78
Junior


Joined: 02 Apr 2017
Posts: 51

PostPosted: 17.09.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor det fremdeles diskuteres om Hedenstad er god nok. Han er og har alltid vært for svak både defensivt og offensivt og er ikke god nok for Rosenborg. Han faller igjennom både på posisjonering, fart, pasninger og 1 mot 1. Han viser heller ikke framgang. Jeg tror heller ikke Reitan har det som trengs per idag selv om det hadde vært fantastisk å få en trønder i startoppstillingen. Men Reitan har potensial - bør lånes ut til en eliteserieklubb om mulig. Vi trenger en ny høyreback - basta!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveits (ikke sveis)
Junior


Joined: 06 Oct 2015
Posts: 87

PostPosted: 17.09.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Hedenstad er vårt svakerste ledd. Enkelt og greit. Har ikke tall på hvor mange ganger har er blitt rundet i relativt enkle 1 mot 1 situasjoner defensivt de siste månedene. Offensivt er det heller ingenting å skryte av. Merker meg også at media (tv-kommentatorer) i kamp etter kamp skryter av den gode dødballfoten. Heller ikke den er all verden spør du meg.

Er Reitan så langt unna 11`eren som han virker å være så er det ett dårlig tegn. Da er jeg redd heller ikke Reian blir non RBK spiller på sikt. En ok backup hadde lett fått spilletid langt utover det Reitan får i RBK. Nei, her er det bare å investere i januarvinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.09.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

Er det bevisst eller ikke at du har tatt et brukernavn som er tilnærmet likt et annet her inne? Er det en slags hyllest?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
NAO
Junior


Joined: 04 May 2014
Posts: 10

PostPosted: 17.09.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Dere har et veldig svart/hvitt bilde av Hedenstad.

Hedenstad sine prestasjoner er veldig jevne og tilstrekkelig gode nok til at vi leder ligaen. Han har spilt mange kamper, få skader og forutsigbar for de andre på laget. Innleggsfoten har høyklasse, selv om antall assist er for få.

Både defensivt og offensivt har han vært et lite problem for oss i hele år, men ser ingen grunn til at det ikke vil endre seg. Han er ung og masse potential.

Selvtillit er også avgjørende for en slik spiller. Om han får være mer offensiv i årene fremover, kan vi få mange år med en solid spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 17.09.2018 13:15    Post subject: Reply with quote

NAO wrote:
Både defensivt og offensivt har han vært et lite problem for oss i hele år, men ser ingen grunn til at det ikke vil endre seg. Han er ung og masse potential


Han er 27, en etablert spiller. Ikke lenger det man kaller "ung med potensial", og nå har han snart fått 2 fulle sesonger for oss der han har spilt alt. Han må rett å slett løfte spillet sitt så fort som mulig eller miste plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.09.2018 13:15    Post subject: Reply with quote

Tilstrekkelig gode... Allerede der misser du i forhold til hva som er krav i RBK. Men han er forferdelig 1 mot 1, og han lager uhorvelig mange frispark i farlige posisjoner, på de mest urutinerte vis. Denne innleggsfoten du snakker om ser vi alt for sjelden også.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.09.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Han er 27, en etablert spiller. Ikke lenger det man kaller "ung med potensial"


Storflorsyndromet
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 17.09.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

Lenge, lenge siden jeg har følt vi har hatt et forsvar verdig RBK standard. Sist vi hadde et godt forsvar var vel under Erik Hamrén sin tid. Uten Hansen hadde vi hatt flere syndebukker fra vår bakre 4'er.

Meling og Reginiussen er stabile og gjør jobben slik de skal. De to resterende posisjonene mangler vi kvalitet og stabilitet. Dette kommer nok en gang til å bli synliggjort i EL gruppespillet når vi møte lag som straffer feil hardere enn i TL.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 17.09.2018 13:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er så lei av å se Hedenstad bi lurt trill rundt når han blir utfordret. Sjokkert over at dette skjer oftere og oftere, men kanskje motstanderne er klar over at vi har åpen låvedør på høyresiden?

Vedder på at Celtic scorer et par mål til på samme måte som sist.

Reitan!
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 17.09.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Solid back, med tidvis god dødball- og innlegget. Skulle gjerne vært mer involvert offensivt. Lider mer under at hans forgjenger var så god enn at han selv ikke holder mål.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveits (ikke sveis)
Junior


Joined: 06 Oct 2015
Posts: 87

PostPosted: 17.09.2018 14:06    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Er det bevisst eller ikke at du har tatt et brukernavn som er tilnærmet likt et annet her inne? Er det en slags hyllest?


Det er helt ubevisst. Vet ikke noen som har noe lignende. Selv har jeg hatt dette siden 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 17.09.2018 14:13    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Solid back, med tidvis god dødball- og innlegget. Skulle gjerne vært mer involvert offensivt. Lider mer under at hans forgjenger var så god enn at han selv ikke holder mål.

Nei han er bare ikke god nok, lagets svakeste spiler enkelt og greit. Sammenlign med Meling på motsatt back og du ser at kvalitetsforskjellen er så stor at det er direkte snålt at begge er en del av førsteelleveren i samme lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Next
Page 28 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb