| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2012 12:02 Post subject: |
|
|
Flott fremstilt, Attaboy.
Tabellplasseringen på de lagene vi har møtt viser ganske klart at vi på papiret har igjen å møte mange av de beste lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Kleviño Veteran
|
Posted: 27.05.2012 12:07 Post subject: |
|
|
Bra jobbet
Ingen mål siste halvtimen av første omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Iruretagoyena Veteran

Joined: 02 May 2006 Posts: 6128 Location: Et kulestøt unna en holdeplass til en buss som tar meg til stadion
|
Posted: 27.05.2012 12:15 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Flott fremstilt, Attaboy.
Tabellplasseringen på de lagene vi har møtt viser ganske klart at vi på papiret har igjen å møte mange av de beste lagene. |
Som påpekt før her, tror jeg kanskje ikke det har allverden å si mtp poengplukking. Men kanskje heller positivt for spillets del. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Veteran

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 3057 Location: Nå stadig nærmere perfekt avstand til hjemmekamper
|
Posted: 27.05.2012 15:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er en sannhet med modifikasjoner at det ikke er en fordel å spille mot de dårligste lagene - det kommer tross alt an på hvor dårlige de lagene er. Man skal huske at vi har spilt (og vunnet) mot begge de to konkurslagene nederst i sumpa, og i alle fall fram til nå ser det ut som Fredrikstad og Stabæk skal ta de to nederste plassene med bravur. Disse lagene er litt på sitt eget nivå, og taper stort sett alt.
Over disse har vi møtt noen lag, spesielt hjemme, som er lite interesserte i å spille fotball, og sånt blir sjelden pent. Men gode lag får ofte slike lag til å se så dårlige ut som de er, og vi er ikke et godt lag. _________________ 2 down, Hoftun to go. Off with his head! |
|
| Back to top |
|
 |
Iruretagoyena Veteran

Joined: 02 May 2006 Posts: 6128 Location: Et kulestøt unna en holdeplass til en buss som tar meg til stadion
|
Posted: 27.05.2012 15:32 Post subject: |
|
|
| Det er vel kanskje nettopp det at vi ikke er gode nok til å spille ut de små som gjør at det nesten er like greit å møte et nogenlunde habilt lag? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Veteran
|
Posted: 27.05.2012 15:39 Post subject: |
|
|
| Zaphod81, du glemmer i din vurdering at Kristobal ikke har Stabæk som et bunnlag på sitt tabelltips... hehe |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Veteran

|
Posted: 27.05.2012 15:46 Post subject: |
|
|
Kjempebra jobbet, Attaboy. Dette var gøyt!
| Attaboy wrote: | | Sikkert ikke så morsomt for alle, men kanskje noen synes det er gøyt å se tabellene slik. |
Må vel være betenkelig for de i klubben som er opptatt av publikumsappelen vår at vi kun har scoret ett mål i førsteomgangene hjemme og ellers har levert ok-, eller ok+ med en meeeget snill sensor. _________________ - Av og til virker det som om vinnerkulturen sitter sterkere i veggene på brakka enn i hodene på sportslig ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.05.2012 10:00 Post subject: |
|
|
- Markus Henriksen taper for England med landslaget.
- Rosenborgs G16 taper semifinalen mot Vålerenga i Atea-cup.
- Norges G19 med Rosenborgs midtbane taper for Frankrike og Nederland.
- RBKs juniorlag tapte vel samtlige kamper i Eurovoetbal.
Veldig sjeldent at våre gutter har en så tung tid, men man lærer vel noe av å tape også. Fortsatt litt spesielt at vi går gjennom såpass mye tap over hele linja iløpet av få døgn. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Veteran

|
Posted: 28.05.2012 12:18 Post subject: |
|
|
Bra jobba som vanlig Atta Jeg for min del syns det er underholdende med litt tabeller og statistikk i fine farger
Keep it up! _________________ Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Proff

|
Posted: 28.05.2012 13:07 Post subject: |
|
|
| Hakk i plata. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.05.2012 19:46 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Zaphod81, du glemmer i din vurdering at Kristobal ikke har Stabæk som et bunnlag på sitt tabelltips... hehe |
Jepp, og det er et viktig poeng vettu.  |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Proff

Joined: 25 Oct 2010 Posts: 445 Location: All over the place
|
Posted: 28.05.2012 19:50 Post subject: |
|
|
Molde med 1-1 mot Hønefoss. Ikke bare vi som trøbler mot de "ræva" lagene. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Brumle Proff
|
Posted: 28.05.2012 21:57 Post subject: |
|
|
| JohnnyCash wrote: | | Molde med 1-1 mot Hønefoss. Ikke bare vi som trøbler mot de "ræva" lagene. |
Molde skapte enormt med sjanser - men bommet gang på gang. Til slutt innrømmet selv motstanderen at de hadde stått for tidenes ran på en norsk fotballbane.
http://www.vg.no/sport/fo...d=10070941
Molde er på god gli, selv om man ikke fikk de velfortjente 3 poengene i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.05.2012 22:08 Post subject: |
|
|
| Tidenes ran... det skal litt til. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Veteran

|
Posted: 29.05.2012 00:32 Post subject: |
|
|
De har riktignok tilstått, men det finnes andre kandidater også ja. _________________ - Av og til virker det som om vinnerkulturen sitter sterkere i veggene på brakka enn i hodene på sportslig ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Veteran
|
Posted: 30.05.2012 15:30 Post subject: |
|
|
- Det er mye innavl i klubben. Mange gamle styremedlemmer henter inn kompiser og kjentfolk. Folk verner om posisjonene sine i klubben. Mange av dem har mye å si, uten at de tør å gjøre det.
Sagt om Viking. Men det hører jaggu hjemme i RBK også. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.05.2012 21:27 Post subject: |
|
|
| Sånn har det jo vært i RBK i ørti år. Men det blir gjerne mer (negativt) fokus på det når ting ikke går like knirkefritt. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Veteran
|
Posted: 02.06.2012 19:52 Post subject: |
|
|
| Det har vært slik i ørti år. Tingen er at RBK klarte ikke å omstille seg fra amatørtilværelsen til profesjonell organisasjon. Det ble amatørmessig hele veien fra topp lag i Europeisk klasse til middels lag i verdens dårligste liga. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.06.2012 12:02 Post subject: |
|
|
Da jeg leser nyhetene i dag,er det som å slå opp i Adressa.
Hareide får fortsette i Viking står det.
Dette lukter det RBK av i lange baner.Kommer vår elskede klubb i samme dilemma som Viking(noe jeg tror faktisk holder på og skje),gjennom supersvak ledelse,er jeg redd dette kommer til og bli for tøft.Til og med så tøft at det skal bli vanskelig og kjøpe seg ut av problemene.
Jeg har lagt merke til at mange her inne allerede har påpekt at de syns ledelsen på Lerkendal er alt for PINGLETE,ja direkte svake for og drive en klubb av Rosenborgs størrelse.
Det virker som de er så blindet av egen storhet at de ikke greier og se forbi nesen eller skulle jeg sagt kaffekoppen,og da tenker jeg på spillerplan,innkjøpspolitikk ja hvordan RBK skal drives i årene framover.
Det er så uklart alt som skjer på brakka.Det virker lukket,og alt skal skje inne i hodene på Hoftun og de som støtter han.
Jeg har ikke hørt om noen plan ang. hvordan Rosenborg skal bli bedre i årene som kommer utover at vi skal kvalle til e-cup hvert år,og dette lukter planløshet i lange baner.Eller skulle jeg skrevet svakhet???
Jeg går for folk som har klare visjoner om hvordan RBK skal bli en bedre klubb,og ikke disse som sitter i stillingene sine bare fordi de ikke får noe annnet og gjøre her i livet.
Jeg kan ikke tro at vi har sånn flaks at vi greier og komme seg ut i europa i år og det er ikke lenge siden vi var programforpliktet til å være kvalifisert for e-cup hvert bidige år.
Jeg har heldigvis forstått lenge at det er de som har sittet i de siste 4-5 årene som ikke har vært gode nok i jobbene sine,og da har det gått i nedoverbakke og det river i mit RBK hjerte pga dette.
Vekk med dagens planløse,veike,udugelige ledelse og få inn folk med hår på brystet,for jeg vil ikke at RBK skal bli det nye Viking,men dette holder på å snike seg inn og jeg griner for det. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 11.06.2012 11:23 Post subject: |
|
|
Hoftun nærmest slår fast at spillertroppen ikke teller flere mann 31 august enn den gjør idag.
Det er nødt til å være en overgangsperiode hvor det sportslige er slanket så latterlig som det er idag, for selv om vi kanskje klarer å hangle oss gjennom en sesong, så slutter vi å være et topplag om dette skal være standard fremover.
En haug juniorspillere, noen drittspillere og et par gode som tilsammen teller 20 mann, det er faen ikke verdig en klubb som RBK. Det er patetisk å ha et budsjett på nesten 200 millioner kroner og samtidig ha den tynneste stallen i hele TL, og kutte ned på antall spillere på benken på bortekamper for å spare penger. Det er flaut. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.06.2012 11:21 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...239661.ece
| Quote: | | Vi er ikke flere i antall, men det er større kvalitet. I fjor sommer ble mange slitne i det tøffe kampprogrammet. I år håper vi å rullere på flere, sier Hoftun |
Planlegger Hoftun at vi skal rullere på kvalitet da? Vi har ikke nok spillere til å rullere noe som helst om vi tar høyde for vanlig antall skader og suspensjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.06.2012 11:27 Post subject: |
|
|
| Årsmeldingen for 2010 wrote: | | vi har nådd målsettingen med å etablere en mindre stall med enda høyere kvalitet |
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Veteran

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 3057 Location: Nå stadig nærmere perfekt avstand til hjemmekamper
|
Posted: 12.06.2012 11:40 Post subject: |
|
|
Hvordan i alle dager kan han påstå at stallen virker mere robust nå enn i fjor?
- Vi har fire spisser som stadig sliter med noe, der Iversen (!) er den eneste uten vesentlig skadeavbrekk så langt, pluss en junior. Kun én av disse trives som toppspiss, resten er (visstnok) mellomromsspillere.
- På midtbanen stiller vi med en skadet tsjekker, en som skal selges, en som kanskje også skal selges og en blodfersk en. De to siste har til sammen 1,5 sesonger i Tippeligaen bak seg, og kan forventes å variere i prestasjoner. Bak disse har vi en demotivert ghaneser og nok en unggutt. Kun tsjekkeren kan kalles en slags kantspiller, resten trives klart best sentralt.
- Forsvaret er den eneste lagdelen med backup som ser noenlunde "robust" ut, sett bort ifra at vi har én reserve på to backer.
- På keeperplass har vi svensken vår pluss boblegutten Bråthen.
Det er i alle fall pinlig tydelig at Hoftun ikke setter så veldig høye krav til seg selv i jobben sin. Legger man lista lavt nok, så kan man hoppe over uten å søle kaffe i satsen. _________________ 2 down, Hoftun to go. Off with his head! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.06.2012 11:41 Post subject: |
|
|
| De har Kjeldsbergkrus med lokk også nå... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.06.2012 11:43 Post subject: |
|
|
Har de fått lokk på pappkrusene? Du store. Det må ha vært en dyr investering. Har de virkelig råd til det? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|