English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2012 15:46    Post subject: Reply with quote

At vi hadde griseflaks er jo faktisk riktig, vi var avhengig av en haug resultater før siste serierunde for å kunne komme på 3.plass, noe som utrolig nok skjedde.

Grunnen til at vi havnet der er jo en komplett kollaps, for det er riktig at ting så mye bedre ut noen kamper tidligere, ikke ulikt avslutningen vår i år også.
Så gjenstår det å se om vi også i år trenger vill griseflaks for å ta medalje :S
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 06.11.2012 15:54    Post subject: Reply with quote

Enig i at det ikke er griseflaks med medaljen i fjor.
Vi har rotet bort alt for mye poeng begge sesongene mot bunnlag.
Men i fjor hadde vi faktisk 9 poeng mot de som kom foran oss, i år endte vi opp med 4 mot de andre.
Uansett så vil jeg si det var udyktighet i runde 25-29 som gjorde at det ble tight om bronsen (og tap av sølv) i fjor, enn flaks i runde 30 som gjorde at vi vant den, selv om resultatene selvsagt gikk vår vei.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 06.11.2012 15:56    Post subject: Reply with quote

Man skal jo være ærlig, all over så har de konkrete resultatene blitt bedre enn i fjor. I fjor klaffet alt i siste kamp, og vi rykket opp til en tredjeplass. I år er vi nærmere gullet, men gllipper mot slutten og rykker ned til en tredjeplass. I tillegg er vi i Europa, noe vi ikke var i fjor.

Problemet er at spillerstallen er veldig mye bedre enn i fjor, og utviklingen i spillestilen ute på banen. Man burde vel strengt tatt ha forventet en en annen utvikling i spillestilen, bort fra det destruktive og tilfeldige, og framgangen resultatmessig burde man også kunne forvente mer av.

På en måte kan jeg forstå gutta på brakka også, i all min frustrasjon. De føler vel at man bare gjør det samme som man har gjort tidligere, med dårlig erfaring, når man ikke satser på kontinuitet og sparker treneren når ting ikke fungerer som man ønsker. Derfor velger de nå å finne andre løsninger, som f.eks å få inn Wiggen.

Uansett hvordan man ser på det, så fremstår det ihvertfall som helt åpenbart, med klubbens og Minis utspill at Jønsson ikke blir sparket nå og får en sesong til.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 06.11.2012 17:11    Post subject: Reply with quote

ja,det er nok spillet de fleste er irreterte over: ) Men kroksæter sa det veldig bra,vi er for feige,vi prøver og forsvare oss istedet for og spille fotball,da er det fort man blir baktunge.

Og det virker som jønsson vil vi skal spille langt så:S Vi som har vokset opp med rbk og eggen,blir dette latterlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.11.2012 10:20    Post subject: Reply with quote

Vi hadde griseflaks som tok bronse, ikke bare fordi vi i aller høyeste grad hadde marginene med oss i siste serierunde etter en total kollaps på slutten, men fordi poengfangsten vår den sesongen stort sett aldri gir en bedre plassering enn 4./5. plass (selv ikke i 14-lagsserien).

At Jönsson ikke tenker så mye framtid og langsiktig er jo heller ikke noe nytt, det ble påpekt av mange ved starten av denne sesongen. Rosenborgs "spillestil" anno 2012 har alltid handlet om å karre til seg nok poeng i hver kamp til å berge hovedtrenerens jobb, ikke om å bygge et lag for tiden som kommer. Da får du den vanlige go-to-modellen for kjappe resultater: lange baller, forsiktig og defensiv stil, fokus på innsats og gjenvinning, lite rullering av spillere. Og mange kriseforsterkninger inn i elleveren i sommervinduet. Akkurat som et bunnlag med ryggen mot veggen.

Rosenborg Ballklub - Tippeligaens beste bunnlag RBK
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 07.11.2012 13:34    Post subject: Reply with quote

En sak fra Dorsins interju i adressa i dag: Vi signerer ikke spillere for å ta gull i år, men tenker langsiktig sier Micke.

Hva er dette? Her signerer vi Mix ut året, men det er ikke for å ta seriegull i år. Dette skjønner jeg mindre av. Føyer seg godt inn i rekken av surr og uoversiktelighten som råder brakka nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 07.11.2012 13:59    Post subject: Reply with quote

Nå var det vel ikke RBKs ønske at han bare skulle signere ut året.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 07.11.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

Nei,mulig det. Men han ble hentet inn for å forsterke og hjelpe til med gull i år og det var mitt poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2012 18:07    Post subject: Reply with quote

@Jangusk

Helt feil. Han ble hentet for fremtiden, ikke for å hjelpe til i år. Han har kontrakt ut året, fordi det var eneste kontrakten de fikk signatur på.

Det er ingen motsetning her, i forhold til å bygge lag for fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 07.11.2012 18:12    Post subject: Reply with quote

Litt av en motsigelse du sto for der da, PerO.

En korttidskontrakt er da aldri særlig langsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 07.11.2012 18:24    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel sånn at Mix ei heller var den eneste signeringen som ble gjort i sommer.

Ser heller ikke motsetningen i å gi Mix korttidskontrakten han ønsker for å forsøke å lokke ham til å signere for en lengre periode, og dermed som et ledd i å styrke laget også i kommende sesonger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.11.2012 19:56    Post subject: Reply with quote

Alle vi hentet er da gode spillere i en alder hvor de enda har flere år til de er over toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 07.11.2012 20:06    Post subject: Reply with quote

Noen som tror Issah og Alas får sjansen til neste år? - Jeg sitter ennå å håper at Alas skal blomstre. Det samme med Issah egentlig, men INGEN har fått noe tillt..

Alas fast på sitt landslag. Vet ikke helt nivået der nede, men det er jo ikke et svakhetstegn. Issah ble kjøpt fra Røde stjerner. Bra lag før, har ikke peilling hvordan de gjør det nå, men virker ikke som et svakhetstegn å være fast der heller.

Kryser fingrene for at disse lykkes. I tillegg krysser jeg alt jeg kan krysse at Ørlund kommer seg til Sverige og vi får se en kjapp, spenstig, moden ung keeper til neste år. + en kjapp spiss..

Rosenborg 2013.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 07.11.2012 20:21    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@Jangusk

Helt feil. Han ble hentet for fremtiden, ikke for å hjelpe til i år. Han har kontrakt ut året, fordi det var eneste kontrakten de fikk signatur på.

Det er ingen motsetning her, i forhold til å bygge lag for fremtiden.


Haha. Noen ganger tror jeg ditt standpunkt i en diskusjon, er det samme som det klubben har tatt. Uansett hva det er.

PerO wrote:
Han ble hentet for fremtiden, ikke for å hjelpe til i år. Han har kontrakt ut året, fordi det var eneste kontrakten de fikk signatur på.


Dude? Uansett hvor mye Hoftun ønsket en 3-års kontrakt, så har han signert for 5 mnd. Han står fritt til å spille for en ny klubb om 2 mnd. Det er ikke å hente for fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2012 20:49    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Litt av en motsigelse du sto for der da, PerO.

En korttidskontrakt er da aldri særlig langsiktig.


I utgangspunktet ikke. Normalt er det ikke noe man skal gjøre. Men så, kan unntaket komme med en spiller som er så sær, at det er eneste mulighet for å få signatur.

Hva gjør man da, vurderer om det er verdt risikoen. Her var kjøpssummen lav, og de tok sjansen.

Om det var korrekt gambling eller ikke, det vil fremtiden vise. Men tanken bak kjøpet har aldri vært kortsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2012 20:58    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
PerO wrote:
@Jangusk

Helt feil. Han ble hentet for fremtiden, ikke for å hjelpe til i år. Han har kontrakt ut året, fordi det var eneste kontrakten de fikk signatur på.

Det er ingen motsetning her, i forhold til å bygge lag for fremtiden.


Haha. Noen ganger tror jeg ditt standpunkt i en diskusjon, er det samme som det klubben har tatt. Uansett hva det er.tiden[/b], ikke for å hjelpe til i år. Han har kontrakt ut året, fordi det


Jeg sa vel ingenting om jeg var enig i at det var riktig å gjøre det eller ikke. Men det har kommet klart frem fra klubben at denne korttidskontrakten er inngått, for å ha muligheten til å få en lengre kontrakt.


Erik wrote:
PerO wrote:
[b]Han ble hentet for frem var eneste kontrakten de fikk signatur på.


Jeg sa vel ingenting om jeg var enig i at det var riktig å gjøre det eller ikke. Men det har kommet klart frem fra klubben at denne korttidskontrakten er inngått, for å ha muligheten til å få en lengre kontrakt.

Dermed kan det ikke sies å være kortsiktig tenkning.

Dude? Uansett hvor mye Hoftun ønsket en 3-års kontrakt, så har han signert for 5 mnd. Han står fritt til å spille for en ny klubb om 2 mnd. Det er ikke å hente for fremtiden.


Det du mener, er at klubben bør være så firkantet, at hvis det dukker opp en spiller de vil ha, med sære og uvanlige ønsker, så skal de aldri ta sjansen på en slik løsning?

Jeg er enig i at slike løsninger svært sjeldent er å anbefale. Men Mix er en veldig sær spiller. Det viser forhistorien i Stabæk. Det er meget mulig at det det ikke lyktes, men fakta er at det var klubbens eneste mulighet hvis de ønsket spilleren.

Selv om det er riktig at han kan forsvinne nå etter 5 mnd, så er likevel klubbens tanke bak kjøpet langsiktig. Hvis de ønsket en kortsiktig løsning, hadde de antagelig gått ut og leid en spiller for 5 mnd.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 07.11.2012 23:21    Post subject: Reply with quote

Du vant nok denne diskusjonen PerO.
Kan jo slenge på en kortsiktig variant i paranes da slik at alle får litt rett:)
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 08.11.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si meg enig med PerO her!
Det er forøvrig trist å se Mix for RBK: Det er så tydelig at han tilfører oss en ny dimensjon jmf. Henriksen, men han brukes jo - som nesten alle andre - feil.. De spillerene vi har hatt i år, og spesielt siste halvdel av sesongen (som har vært vår dårligste resultatmessig - nå senest med 3 strake tap), er mer enn gode nok for godt spill og gull om de ble disponert riktig!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 08.11.2012 10:56    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Litt av en motsigelse du sto for der da, PerO.

En korttidskontrakt er da aldri særlig langsiktig.



Tommel'n opp! Du tok den du Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 08.11.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Nei,mulig det. Men han ble hentet inn for å forsterke og hjelpe til med gull i år og det var mitt poeng.

Dette tror jeg du selvfølgelig her helt rett i, men han ble også hentet inn på kortidskontrakt i håp om å ila denne korte tiden overbevise ham om å signere en langtidskontrakt..
I mine øyne kan en kortidskontrakt absolutt i utgangspunktet ha rot i et mer langsiktig ønske. Det er ikke en type handel man bør gjøre for ofte, men anser man spilleren god nok til å ta sjansen, bør man gjøre det!
Den som ikke spiller, vinner ikke..
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 08.11.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

Molde har innkassert gullet. Ergo tror jeg de går på en smell i neste runde. Godset er ikke bedre enn at de også fort kan gå på et tap i de to siste kampene.

Hadde bare rbk klart å vinne sine to siste, ville det blitt sølv (minst) på oss. Desverre er sjøl optimist-meg skeptisk til det.

At Molde går på en smell, og deretter får nerver som sprer seg fra fjelltopp til fjelltopp over hele romsdalen, er ikke utenkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 08.11.2012 12:18    Post subject: Reply with quote

Hadde det skjedd i fjor så kunne jeg vært enig med deg ang. Molde. Men nå har de ett seriesmesterskap i lomma allerede, så da tror jeg ikke det skjer. Dessverre.

Med mindre Sunny Boy føler seg så sikker at han rullerer i overkant mye på laget...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 08.11.2012 13:17    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Jangusk wrote:
Nei,mulig det. Men han ble hentet inn for å forsterke og hjelpe til med gull i år og det var mitt poeng.

Dette tror jeg du selvfølgelig her helt rett i, men han ble også hentet inn på kortidskontrakt i håp om å ila denne korte tiden overbevise ham om å signere en langtidskontrakt..
I mine øyne kan en kortidskontrakt absolutt i utgangspunktet ha rot i et mer langsiktig ønske. Det er ikke en type handel man bør gjøre for ofte, men anser man spilleren god nok til å ta sjansen, bør man gjøre det!
Den som ikke spiller, vinner ikke..


Jeg er kun for lengst mulige kontrakter. Vi er Rosenborg, og håper dette er et engangstilfelle.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 08.11.2012 13:39    Post subject: Reply with quote

Det kan vi forsåvidt være enige om, men dette er IKKE det verste de holder på med.. Ender vi opp med Mix på langtidskontrakt har i alle fall jeg minst et par andre høner å plukke med ledelsen om hva og hvordan som er mindre representativt for RBK enn akkurat denne 'gamblingen'..
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.11.2012 13:58    Post subject: Reply with quote

http://fotballanalyse.com...og-italia/

Vi ligger kanskje på 3. plass på tabellen, men vi kan trøste oss med at vi er på en sylfrekk 8. plass i pasningssikkerhet! Slått av storlag som Odd og ålesund...

Hmmm... kan d ha noe me at 80 % av pasningene er langpasninger til spiss og at de resterende 20% går til kanter og midtbane som jogger seg fri fra markeringen når de "vil" ha ballen?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 74, 75, 76  Next
Page 75 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb