English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 520, 521, 522 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.11.2022 19:25    Post subject: Reply with quote

Som forventet: Molins ferdig i Sarpsborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2022 21:06    Post subject: Reply with quote

Holm, Ceide, Botheim og Kamanzi fra start for U21 borte mot Frankrike.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.11.2022 18:59    Post subject: Reply with quote

Hjelde i Premier League, Sørloth i La Liga og nå Solbakken i Serie A. I tillegg Holm i VIF.

Inntekt på de tre første er vel under 5 mill totalt.

Vært mye tull de siste årene.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 23.11.2022 19:57    Post subject: Reply with quote

Grattis til Ola Solbakken med overgang til Roma.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

“I have been pushing for this, I really wanted to be a Roma player - and finally I can say that I am,“ Solbakken said.

“Roma stood out to me from the start - I really believe in the prospects and the plans for the club and I wanted to be a part of that.

“I am coming here to learn and improve but I also want to show what I am capable of. The Roma fans are the best I have come across and I cannot wait to be playing on their side.”

Read more: Solbakken agrees to join Roma in January

Uansett hvordan dette går, tror jeg at han vil fatte interesse hos andre, spennende klubber når en såpass stor klubb henter ham.

Ellers verdt å merke seg at Bjørnebye selger huset:

I 2015 ble boligen solgt for 9 035 000 kroner. Nå er prisantydningen 28 millioner kroner. Ifølge Mogseth er hele eiendommen totalrenovert.

– Det er brukt masse ressurser og penger på å få huset i denne standarden. Huset ser kanskje anonymt ut fra utsiden, men innvendig er det fire etasjer der alt er gjennomført ut til fingerspissene. Hele huset er har en gjennomgående stil, og det er ikke noe å sette fingeren på, sier megleren.

Les mer: Tidligere RBK-topp selger villa i Trondheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 23.11.2022 20:19    Post subject: Reply with quote

Lukter vel litt at det fort ender som med Hauge. Men kanskje han klarer seg. Om ikke han blir fast i Roma så i hvert fall at han klarer å ta nivået et hakk under. Hauge har det jo bare fortsatt å gå nedover med. Først Milan, så Frankfurt og nå et skuffende lån i Gent.

Last edited by Vegard2711 on 23.11.2022 21:08; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2022 20:20    Post subject: Reply with quote

Tenkte på Hauge, da jeg skrev det. Smile

Men får håpe at Solbakken stopper nedturen i første klubb etter evt. vår på benken i den evige stad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2022 18:08    Post subject: Reply with quote

– Det virker som en veldig ordentlig og fin klubb med fine folk rundt. De er flink til å vare på folk, ikke bare meg, men også Thea og Bjørn Tore. Byen er så stor, så den har jeg ikke rukket å se. Det blir spennende å bo i en så stor by etter å ha bodd i Melhus og Bodø, sier Solbakken.

Nå forlater han Bodø med en tåre i øyekroken, selv om han og kjæresten kan se fram til et par uker med ferie i Mexico.

– Folk må på ingen måte tro at det ikke er trist og at jeg drar derfra fordi jeg ikke har tro på dem. Jeg drar fordi det kom noe såpass interessant og fristende. Jeg håper fortsatt Glimt gjør det ekstremt bra og jeg blir å holde med Bodø/Glimt. Jeg har bare positive ting å si om Glimt og Bodø som by – annet enn været. Jeg er ekstremt takknemlig, sier Solbakken.

Les mer: Da Ola tok telefonen, var plutselig José Mourinho i videosamtalen: – Når jeg ser tilbake på alt, er det litt vilt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 25.11.2022 03:45    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Heggem på prøvespill i Østerrike for SC Rheindorf Altach. Som for øvrig trenes av Klose.

https://www.adressa.no/sp...vm-legende
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2022 11:26    Post subject: Reply with quote

Ingebrigrtsen gjest i Rotsekk.

Har ikke fått sett/hørt sjøl ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2022 16:57    Post subject: Reply with quote

Geir Hansen har lagt bak seg tre sesonger i Rosenborg. Der har han jobbet som assistenttrener, speider og med analyse, mens han har hatt permisjon fra jobben som sportslig leder i Sunnmøre Fotballkrets.

(...)

AaFK må på jakt etter en ny assistenttrener. Men Hansen avviser at han er aktuell for jobben.

– Jeg har to klubber som jeg liker bedre enn andre i Eliteserien, og det er AaFK og Rosenborg. Det er egentlig bare i de to klubbene jeg kan jobbe. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal tilbake til fotballforbundet og kretsen, sier han.

Les mer: Avslo tilbud fra Rosenborg og vender tilbake til Ålesund: – Jeg trenger andre utfordringer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2022 22:58    Post subject: Reply with quote

2 x Sørloth hos R&S.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2022 11:13    Post subject: Reply with quote

I januar setter Tarik Elyounoussi (34) seg på flyet tilbake til Japan sammen med kona Hedda og barna Selma (4) og Zakaria (1). Der vil han også bli.

(...)

– Det meste tyder på at jeg fortsetter karrieren i Japan med spill for Shonan Bellmare. Det gjenstår riktignok noen få detaljer i den nye kontrakten, men mye skal gå galt dersom det ikke skjer, sier Tarik.

Han begrunner avgjørelsen med at han kan se tilbake på en veldig god sesong for J-League-klubben. At han har holdt seg skadefri ser han på som et pluss.

- Jeg måtte stå over noen kamper i åpningen av sesongen grunnet korona, samt spilte litt kortere matcher i en periode hvor det var veldig høy luftfuktighet. Men vi sikret ny kontrakt med god margin til slutt, så det gjorde valget om å fortsette enklere.

Les mer: Tarik har landet på hvor han fortsetter karrièren

For siden overgangen fra Eliteserien til Jupiler Pro League har det bare blitt 13 kamper i alle turneringer for Sørmo. Han åpnet med å være fast og spille nesten samtlige minutter i juli, august og september i fjor, men siden den ene omgangen mot Seraing 3. oktober, har han bare vært på banen i fire kamper på 14 måneder.

– Etter den ene omgangen mot Seraing begynte jeg å få vondt i det ene kneet. Det medisinske apparatet trodde det var en betennelse i et muskelfeste og trodde det skulle gå over med litt hvile. Etter et par uker begynte jeg å trene igjen, men på en trening hovnet det opp og jeg fikk veldig vondt. Da fant vi ut at jeg hadde et brudd i kneskålen, sier Sørmo til Discovery.

(...)

– Jeg kom tilbake til Belgia i juni og var med på pre-season, men etter en uke kjente jeg på smerter i kneet igjen. Det var nesten samme type smerte som etter Seraing. Klubben og jeg gjorde en feil da, for vi ga kneet for lite belastning da jeg var hjemme. Det ble en litt for brå overgang fra jogging hjemme til hard fotballtrening der. Så brukte jeg hele sommeren på å trene meg opp igjen, bli frisk og komme meg i form.

Det gikk et halvt år fra kampen mot Charleroi i april til Sørmo igjen var på banen, da han fikk 22 minutter mot Kortrijk i midten av oktober. Fem dager senere kom han inn da det sto 1-1 mot Anderlecht hjemme, i en kamp der Kristian Arnstad fikk direkte rødt kort. Sørmo var en viktig del av snuoperasjonen som endte med 3-2-seier etter scoring fem minutter på overtid. Siden den gang har det blitt elleve minutter i cupen mot Lommel SK.

Les mer: Nordmannen tilbake etter skademareritt i Belgia: – Det har vært helt jævlig

Sørmo også intervjuet sammen med Svensson i Innherred: De to utenlandsprofilene har fått hverdagen snudd på hodet det siste året
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

Han har precis avslutat sitt tredje år i klubben men har också ett år kvar på kontraktet. Jonathan Levi har öppnat för att han både kan stanna eller lämna beroende på vad som dyker upp under vintern.

Det har spekulerats om att Malmö FF kan göra en framstöt.

(..)

Nu uppger att ett intresse finns från utlandet – i form av ungerska Puskás Akadémia FC som ska ha hört sig för till IFK om eventuella chanser att köpa loss anfallaren.

Läs mera: Här är den ungerska klubben som vill ha IFK-stjärnan

Det har stormet rundt LSK Kvinner den siste tida, der et potensielt samarbeid med Lillestrøm Sportsklubb har vært det store samtaleemnet.

Det endte med et soleklart nei fra et ekstraordinært årsmøte og påfølgende stor frustrasjon blant LSK Kvinner-gjengen.

Men nå kan de sistnevnte glede seg over en gladnyhet: Etter det TV 2 erfarer har André Bergdølmo takket ja til å bli klubbens nye hovedtrener.

Les mer: TV 2 erfarer: Han blir ny trener for LSK Kvinner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.12.2022 21:54    Post subject: Reply with quote

I disse dager er Iversen aktuell for en ny utfordring i livet. Han er nemlig en av deltakerne i sesong to av Discovery-programmet «16 ukers helvete».

- De første fire ukene hadde jeg masse energi, mens det var null energi de fire ukene etterpå. Det hadde vært for mye trening, og litt for lite mat, men vi fikk justert det. Etter det har det bare vært supert, og alt i alt har det vært veldig artig.

- Hva gjorde at du meldte deg på?

- Det var for å få kroppen i orden igjen. Hele målet mitt var å få tilbake gleden av dra på treningsstudio og trene igjen. Jeg har vært vant med å gjøre det hele livet, også plutselig slutter du, fordi du skal ta ett hvileår, men så blir det ti hvileår, sier Iversen.

Les mer: Har snudd om Rekdal

Henderson visstnok Sampdoria-aktuell (engelsk oversettelse)

Dessuten får Rotsekk besøk av Helland i morra klokka 19.30.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 14.12.2022 15:02    Post subject: Reply with quote

Nok en spiller RBK ga vekk jaktes av utenlandske klubber. Kamanzi skal være aktuell for Toulouse.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.12.2022 17:12    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...takket-nei

Quote:
Kamanzi kom til TIL i januar i år gratis fra Rosenborg og signerte en kontrakt ut 2023 med Gutan. Sportssjef Kræmer-Andressen sa da at TIL heller ikke måtte ut med noe utdanningskompenasjon til RBK, ettersom Rosenborg ikke tilbudte Kamanzi kontrakt.


Hva i all verden tenkte de på? De satsa heller på Reitan, liksom?
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 14.12.2022 17:55    Post subject: Reply with quote

Den franske klubben Toulouse jakter Tromsøs Waren Kamanzi. Etter det TV 2 får opplyst, er klubbene i forhandlinger om et salg av 22-åringen som virkelig blomstret i Eliteserien i år.

Partene skal være et lite stykke unna hverandre, men det skal være håp om å komme til enighet om et salg. Ifølge TV 2s opplysninger er budet på flere millioner kroner.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 14.12.2022 18:15    Post subject: Reply with quote

Hva har RBK i videresalgsprosenter på Kamenzi? Noen som vet noe om det?
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.12.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

Ingenting. Vi ga ham bort.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 14.12.2022 19:01    Post subject: Reply with quote

Blir vel noen kroner i utdanningskompensasjon. Var i klubben i ca fem år antar jeg. Kan det bli millionen eller så når spilleren går fra norsk til fransk fotball ?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 14.12.2022 19:31    Post subject: Reply with quote

Morsomt å se at akademiet leverer.

Grattis til Warren eventuelt.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.12.2022 19:52    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Blir vel noen kroner i utdanningskompensasjon. Var i klubben i ca fem år antar jeg. Kan det bli millionen eller så når spilleren går fra norsk til fransk fotball ?


Det ble ikke noe kompensasjon fra Tromsø siden Rosenborg ikke tilbydde ny kontrakt. Dermed blir det vel heller ikke noe fra andre klubber?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 14.12.2022 20:06    Post subject: Reply with quote

Blir neppe snakk om mange kronene i overgang her uansett. Så man går ikke glipp av mye. Men det største poenget i denne saken er jo at dette er nok en spiller RBK har gitt bort og som slår til kort tid etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 14.12.2022 20:10    Post subject: Reply with quote

Nei men den franske klubben må betale utdanningskompensasjon til RBK for de årene Warren var tilknyttet RBK, og prisen pr år varierer ut i fra hvilket nivå han går fra og går til. Går en 21-åring fra Nardo etter åtte år til Blink blir det lite penger, men når Sande går fra finsk toppnivå til norsk toppnivå blir beløpet noe helt annet, det blir millioner i utdanningskompensasjon. Antar det blir noen kroner til RBK når han Warren trolig går til en fransk klubb.

Last edited by josinho on 14.12.2022 23:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 520, 521, 522 ... 536, 537, 538  Next
Page 521 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb