English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 463, 464, 465 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 18.04.2020 00:05    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/11384465/

Søder er vel siste som bør snakke om teknikk/teknisk fotball Razz

Men at vi har spilt dårlig fotball siste årene er jeg enig i.

Men virker litt bitter
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.04.2020 01:03    Post subject: Reply with quote

Nisse av en fyr. Med den mursteinstouchen hans så tror jeg han skal ligge unna diskusjoner rundt teknikk. Var vel omtrent RBKs aller dårligste på det området, kanskje med unntak av et par midtstoppere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.04.2020 12:33    Post subject: Reply with quote

Mulig det er et snev av kognitiv dissonans her, og at han trenger å "rettferdiggjøre" klubbskiftet. Det kan selvfølgelig også hende at Häcken har flere teknikere enn oss; vi har tross alt ikke mange for tida.

Uansett: Han er glad for at han gikk til en annen klubb, og vi er glade for at han forlot vår. Da er det vel bare å nikke og smile?
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Bendtner sænker prisen

Nu står der 2020 på kalenderen, og den 553kvm store bolig er stadigvæk til salg.

Men nu er prisen dog sat ned.

Ejendommen stod til 18 millioner norske kroner - svarende til næsten 12 millioner danske kroner - og nu er den så sat ned til 17,5 millioner norske kroner, som er cirka 11,6 millioner danske kroner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.04.2020 00:42    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/11397464/

Nesten litt komisk at de lager sak på dette nå. Dette har jo vært kjent i 10-12 år. Men det er vel lite å skrive om på sportssidene for tiden Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 24.04.2020 01:15    Post subject: Reply with quote

Brattbakk ble permittert fra jobben i Norwegian og RBK samme dag!

https://www.vg.no/sport/f...-samme-dag
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.04.2020 16:57    Post subject: Reply with quote

Bendtner var hurtig på aftrækkeren. Også på boligmarkedet. Kun to måneder tog det ham at få afsat sine 339 arkitekttegnede kvadratmeter på H.C. Andersens Boulevard.

(...)

Om Bendtner også er lykkedes med at få den solgt til udbudsprisen på 24 millioner, melder historien endnu ikke noget om, da handlen endnu ikke er tinglyst.

Læs mere: Bendtner sælger svimlende dyr luksuslejlighed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2020 19:21    Post subject: Reply with quote

Gudmundur Thórarinsson har skrivit en egen låt. Den riktar sig till supportrarna i hans nya klubb - New York City FC.

(...)

- Jag har skrivit mycket musik de senaste två, tre åren och har släppt ett album på isländska hemma på Island. Jag vet ju hur man skriver låtar och hur man komponerar dem, så det tog två, tre dagar. Sedan ville vi att låten skulle passa till situationen som vi befinner oss. Det var framför allt det som tog lite tid. Man ville att låten skulle passa till att ge andra hopp, att det snart kommer bättre tider.

Läs mera: Förre Peking-spelaren skrev låt till supportrarna: "Var villig att sprida kärlek och hopp"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

Markus Henriksen i Studio Brakka
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

Ifølge lokale medier i Trabzonspor gjennomfører Sørloth sin karantene i fasiliteter som er tilknyttet Tyrkias departement for ungdom og idrett. Der har trønderen tilgang til blant annet tredemølle, slik at den fysiske formen kan holdes ved like.

Trabzonspor-ledelsen, med klubbpresident Ahmet Ağaoğlu i spissen, skal ha lagt alt til rette i forkant for at nordmannen har tilgang på det han trenger i karanteneperioden.

Onsdag fikk altså Sørloth, som er et brennhett navn i tyrkisk fotball, i tillegg en telefon fra idrettsminister Kasapoğlu.

Les mer: Sørloth fikk spesiell telefonsamtale fra tyrkisk minister

Trønderduoen Jonas Svensson (27) og Fredrik Midtsjø (26) har vært nøkkelspillere for laget som har imponert i Æresdivisjonen gjennom hele sesongen. Drømmen om å ta den store skalpen er nå knust.

– Det er kjedelig at man ikke får sjansen når man først har satt seg i den posisjonen. Det var kun målforskjell som skilte oss, og jeg begynte å få skikkelig trua på at det kunne gå, særlig etter at vi slo Ajax i Amsterdam, sier Svensson til Trønder-Avisa.

(...)

Svensson har ikke lagt skjul på at han ønsker nye utfordringer, og var så sent som i vinter linket til den spanske storklubben Valencia.

Neste sommer går kontrakten med Alkmaar-klubben ut, men verdalingen kan ikke si noe sikkert om hvor han spiller når høsten kommer.

– Man vet jo ikke hvordan fotballverdenen blir etter det som har skjedd, hvordan det blir med overganger og så videre. Jeg har ett år igjen av kontrakten, så noe kan skje. Men det trenger ikke å bety at jeg har spilt min siste kamp for AZ, sier Jonas Svensson.

Les mer: Drømmen er knust for Jonas Svensson: – Kun målforskjell skilte oss

I dag var Svensson dessuten gjest i Studio Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Gudmundur Thórarinsson, 28, hade spelat i IFK Norrköping och var gjuten i lagets startelva. Men efter fjolårssäsongen löpte kontraktet ut och det blev ingen fortsättning. I stället satte islänningen segel västerut och skrev på för MLS-klubben New York City FC.

- Jag tyckte det var jättespännande. Jag pratade med Anton Tinnerholm och Alexander Ring (båda spelar i New York City FC) och de sa: "Vad väntar du på egentligen? Livet är fantastiskt och faciliteterna är toppklass". Klubben drivs på ett sätt som jag aldrig varit med om förut. Kvaliteten på truppen överraskade mig nästan lite grand, även om det kanske låter dumt att säga. Jag hade inte följt MLS så nära, men de vann den östra konferensen i fjol. Det är ett jättebra lag med flera landslagsspelare. Det känns fantastiskt att komma hit. När man blir bosman finns lite möjligheter som man kan välja mellan. Jag är riktigt nöjd att jag kom hit, säger Thórarinsson till Fotbollskanalen.

Läs mera: Bytte allsvenskan mot MLS - hoppas på landslaget: "Annars blir det bullshit"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 30.04.2020 01:20    Post subject: Reply with quote

Overraskende å se at han får prøve seg der. Thorarinsson er en høyst middelmådig spiller. Han må i alle fall ha en brukbar agent som har klart å sende han til Nordsjælland, RBK, Norrköping og New York FC når han vel mer hadde passet for Hobro, Stabæk, Sundsvall og Tampa Bay Rowdies.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.05.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Strandberg:

“Quando sono arrivato al Rosenborg ho firmato un contratto di 3 anni e mezzo. La stagione calcistica in Norvegia è diversa rispetto a quella italiana. Si comincia a marzo e si finisce a novembre. Il mio contratto è scaduto nell’estate del 2015 e avevo tante offerte da diversi Paesi, ma alla fine ho accettato quella del Krasnodar. Era davvero una buona opportunità e la squadra stava lottando per la qualificazione in Champions League. Il Rosenborg avrebbe rinnovato il mio contratto, ma quello era il momento di fare il passo in un campionato migliore”.

L’esperienza in Russia al Krasnodar perché è finita così presto?

“Avevo iniziato molto bene e stavo giocando tutte le partite, ma dopo due mesi mio fratello si ammalò e quindi volevo trovare una soluzione. Volevo spostarmi il più vicino possibile a casa e la Germania è a solo un’ora di aereo da casa. E’ stata una decisione molto semplice. In quel periodo avrei potuto accettare anche le offerte di alcuni club italiani, ma volevo solame

Strandberg a ISP: “Juve torna su Haaland farebbe tanti gol in Italia. Trapani il presente ma voglio la A. Russia? Fuggito per amore”

Google-oversetteren wrote:
“When I arrived at Rosenborg I signed a 3 and a half year contract. The football season in Norway is different than the Italian one. It starts in March and ends in November. My contract expired in the summer of 2015 and I had many offers from different countries, but in the end I accepted the Krasnodar offer. It was a really good opportunity and the team was struggling for Champions League qualification. Rosenborg would have renewed my contract, but that was the moment to take the step in a better championship ".

Why did the experience in Russia at Krasnodar end so early?

“I had started very well and was playing all the games, but after two months my brother got sick and therefore I wanted to find a solution. I wanted to move as close to home as possible and Germany is only an hour away by plane from home. It was a very simple decision. At that time I could also accept the offers of some Italian clubs, but I only wanted a loan transfer because my goal was to return to Krasnodar later."


– Akkurat nå blir fotball terapi. Treningene er terapi.

Det sier fotballprofilen fra Byåsen, som har gått kontraktsløs siden kontrakten med Tromsø IL og utlånsavtalen med Ranheim gikk ut i desember. Siden trente han tidvis med sistnevnte i påvente av ny klubb.

«Mush» forteller om interesse, men før signatur rakk å treffe noe kontrakt, slo koronaviruset inn.

Les mer: «Mush» driver skole i Kongo. Da han hørte om viruset, tok han grep med en gang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.05.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

Btw, noen som har bruker på Wikipedia her?
Så at Bjørnebye står som sportsdirektør hos oss på den engelske siden enda, jeg redigerte den, men en admin der har satt det tilbake igjen.

Kjenner at jeg ikke vil at den mannen skal være annerkjent på Wikipedia som vår sportsdirektør lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 04.05.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Hvor se du det? Hos meg står det Dorsin, som jeg selv gjorde om på for noen måneder siden. Men det er mange regelryttere på wikipedia som liker å fjerne hva folk har skrevet grunnet en liten feil feks.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.05.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Jeg spurte en bekjent om han kunne redigere den for meg, han hadde bruker og gjorde det i full fart i sted.
Det var inne på siden til Bjørnebye der.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 04.05.2020 20:42    Post subject: Reply with quote

Åja, tenkte at du mente siden til RBK og ikke siden til Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

– Jeg har ikke vært på jobb siden midten av mars. Det blir sånn når verden slutter å fly, men jeg prøver å holde meg oppdatert, og har mye kontakt med mine kolleger. Jeg har i dag snakket med flere andre Norwegian-ansatte, og alle er positive til dagens vedtak blant eierne, sier Brattbakk.

(...)

– Jeg har ingen anelse når vi er i lufta igjen, men jeg tror det kan ta enda noe tid, sier flykaptein Harald Martin Brattbakk.

Les mer: RBK-helten har vært permittert pilot siden mars

– Helt siden jeg kom tilbake til Kina har vi trent som normalt, og spilt treningskamper. Her er det ingen restriksjoner på noe som helst. Livet her fungerer helt som normalt nå, både på og utenfor banen, sier Selnæs til TV 2.

Les mer: Forlot et land i zombie-tilstand – nå er han glad for å være tilbake

Trønderen og den tidligere RBK-treneren, Kåre Ingebrigtsen, har sammen med kona Hege Ingebrigtsen, kjøpt en enebolig i Tungavegen i Trondheim.

Les mer: Kåre Ingebrigtsen har kjøpt bolig i Trondheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

– Manchester City er flinke til å følge med på tidligere spillere. Jeg dro over dit for rundt et år siden for å se de spille kamp og studere hva de gjorde på treningsfeltet. Jeg fikk snakket litt med manager Pep Guardiola. De er også flinke til å tilby seg å låne ut spillere til klubbene som jeg har vært trener i, sier Ingebrigtsen.

Fikk du gratulasjoner fra City da du vant seriegull og cupgull med RBK?

– Ja, de følger med og er flinke sånn sett.

På spørsmål om han kunne tenke seg å ta over de blå fra Manchester, er han klar i sin tale.

– Ja, hvem vil vel ikke det? Det er en enorm jobb som medfører et enormt press, men ja, jeg hadde tatt den jobben, innrømmer trønderen.

Les mer: Derfor ble det fullstendig stopp for Ingebrigtsens eventyr i Premier League
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.05.2020 22:23    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Overraskende å se at han får prøve seg der. Thorarinsson er en høyst middelmådig spiller. Han må i alle fall ha en brukbar agent som har klart å sende han til Nordsjælland, RBK, Norrköping og New York FC når han vel mer hadde passet for Hobro, Stabæk, Sundsvall og Tampa Bay Rowdies.


"klassisk" eksempel på noen som er flinkere til å synge enn å spille fotball :p

Han ER virkelig god til å synge sjøl om det ikke er min type musikk akkurat :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 11.05.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Stort intervju med Hoftun i VG. Om rettsaken, livet uten RBK og at han sa nei til Napoli. 2mas kan sikkert sitere fra saken Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Like lystig ble det ikke da 2018 ble til 2019, og rettssaken startet. Klubben hans mot han og kompisen Ingebrigtsen. Noe Hoftun aldri hadde sett for seg i sine villeste drømmer. På det tidspunktet hadde han ikke jobb heller. Vikariatet med «China» var slutt.

- Jeg hadde gått inn i en boble hele høsten, men medieoppstyret gjorde det umulig å ikke forholde seg til det som skulle komme. Jeg var forberedt, var glad vi var to, og at vi hadde gode advokater. Men hele tiden tenkte jeg «dette er jo feil.» Rosenborg hadde selvsagt sine grunner for å sparke oss, men tilliten vi hadde i spillergruppen, og alle titlene vi hadde vunnet, gjorde at jeg tenkte at «det vi har gjort er ikke helt feil, selv om det er helt feil at vi sitter her.

Hoftun forteller at han var utilpass der han tok plass i stolen der han skulle forklare seg.

- Jeg var mer nervøs enn jeg hadde vært foran noen fotballkamp. Jeg følte meg liten og avkledd der jeg satt. Samtidig: Dette var alvor, jeg var i en rettssal. Det var en situasjon jeg måtte forholde meg til.

Hoftun var glad da han var ferdig, følte at hadde fått sagt det han skulle - og endelig kunne gjøre seg ferdig med denne saken. Han kunne endelig komme seg videre i livet - og arbeidslivet.

- Jeg har heldigvis klart å legge det bak meg, kommet meg videre. Det tok litt tid, men jeg klarte det, sier Erik Hoftun.

Han ble salgs- og arrangementssjef i Trondheim Spektrum, som blant annet skal arrangere håndball-EM i desember (etter planen). Også her får han gode opplevelser, som gir ham et lite kick. Men det blir aldri som i fotball.

- En del av meg vil alltid savne fotballen. Jeg har jo fulgt med på hva Kåre (Ingebrigtsen) har gjort etter at vi fikk sparken. Da han fikk jobb i Belgia, hadde jeg akkurat begynt i Trondheim Spektrum. Men da han havnet i Kypros var planen at jeg skulle bli assistenten hans. Jeg hadde fått permisjon fra jobben i Trondheim Spektrum. Men Kåre fikk jo sparken omtrent før han hadde startet jobben, så jeg rakk - i etterkant, heldigvis, ikke å komme meg til Kypros. Jeg synes synd på Kåre. Fotballtrener-yrket er knalltøft, du vet aldri hvor lenge du har jobb. Og jeg savner ikke å tenke på spørsmålet - «hvor lenge varer det her?

- Jeg har det veldig bra nå, sier Erik Hoftun.

- Hvorfor har du ikke vært tilbake på Lerkendal mer enn én gang på snart to år?

- Jeg har bare ikke hatt behov for det, jeg har ikke følt for det - hittil. Men det kommer sikkert tilbake.

Les mer: Erik Hoftun om RBK-konflikten: – Jeg følte meg liten – og avkledd

Senare i höst fyller norrmannen 67 år – och ännu är det oklart vad som väntar honom härnäst. Framtiden är i nuläget oviss, likaså Hareides.

- Jag tror det är svårt för alla länder och klubbar att planlägga längre än 2020 i och med det som händer. Med tanke på ekonomin och allt annat som händer just nu, alla ligor som står still, då får man ta det lugnt och se vad som händer.

Något konkret har han inte heller på bordet för stunden.

- Min agent har varit i kontakt med klubbar, men innan EM, som nu blev uppskjutet, ville jag inte ha något större fokus på vad som skulle hända efter mästerskapet. Jag har inte tänkt allt för mycket på det heller, utan har mest försökt att lyssna på de råd som är just nu och försökt undvika att bli sjuk.

Läs mera: Hareide stänger inte dörren för allsvenskan: "Trivdes fantastiskt i Malmö"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.05.2020 21:45    Post subject: Reply with quote

– Inför säsongen känns det som att tio klubbar kan vinna Allsvenskan. Det är en klassiker. Jag har en positiv känsla, men det har ju oftast de flesta. Frågan är hur det blir utformningen av säsongen, hur tufft spelschemat blir, säger Levi till Fotbolltransfers.com och fortsätter:

– Vi kanske får fem byten eftersom schemat blir så tajt. Ska vi spela söndag och torsdag fyra månader i sträck så går vi sönder allihopa. Förhoppningsvis kanske något ändras där. Överlag har man höga förväntningar på 2020 och jag hoppas och tror att vi kommer att göra det bra.

Läs mera: Jonathan Levi: "Klassiska känslan är att tio lag kan vinna Allsvenskan"

Inför förra säsongen bytte Mattias Bjärsmyr, 34, klubb. Mittbacken lämnade Sivasspor för spel i en annan turkisk klubb, Genclerbirligi. Där fick han under den här säsongen sparsamt med speltid.

När coronapandemi bröt ut valde Bjärsmyr att bege sig hem till Sverige och han kommer inte heller att återvända till Turkiet. Försvararen och Genclerbirligi har gått skilda vägar.

(...)

Sedan han återvände till Sverige har han hållit igång med sin tidigare klubb IFK Göteborg, som han spelade i 2005-2009 och 2012-2017. Nyttigt, tycker Bjärsmyr.

Läs mera: Bjärsmyr bröt kontraktet och tränar med Blåvitt - sportchefen: "Kollar av läget"

Ole Selnæs og FC Shenzhen måtte egentlig belage seg på å spille i andre divisjon fra neste sesong.

Tirsdag kom det derimot en kontrabeskjed etter at Tianjin Tianhai trakk seg fra Kinas toppdivisjon ettersom klubben har gått konkurs.

Les mer: Rykket ned – nå blir Selnæs værende i den kinesiske toppdivisjonen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 750

PostPosted: 14.05.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...ner-kroner


Nicklas Bendtner (32) anslår at han opp gjennom årene har tapt over 50 millioner danske kroner på pokerspill. Det tilsvarer vel 70 millioner norske kroner med dagens kronekurs.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 14.05.2020 17:02    Post subject: Reply with quote

Men han er egentlig veldig god i poker da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 463, 464, 465 ... 537, 538, 539  Next
Page 464 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb