English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 440, 441, 442 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.09.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Ja det var noe herk å ha Roar aktiv ut 2010, burde ha lagt opp på nittitallet. Alle fotballspillere burde egentlig få begge føttene tvangsamputert ved fyllte 30, så vi andre ikke trenger å plages så fryktelig.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 15.09.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

N. Bendtner med 19 min som innbytter i dag, uten at det hindret FCK å gå på sitt andre strake tap. Denne gang borte mot Hobro, 2-1.
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 15.09.2019 19:15    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
pappabrun wrote:
Tettey, som mange her inne mente var for gammel og treig for retur, var altså kaptein på laget som slo selveste Manchester City Rolling Eyes


Den dagen han er aktuell for rbk så vil beina hans være gammel og treig. Han valgte pengene og sånn er det. Vi trenger ikke gamle spillere som har "en drøm" å få RBK til å prestere i Europa. Vi har hatt nok av Erik Hoftuner som spiller for lenge slik at vi ser at alderdommen tydelig har satt sine spor. La oss ikke få en David Seaman fadese på nok en god RBKspiller.


For en som vokste opp med tegneserier på 70- og 80-tallet, så får jeg flashbacks til Kit Carson i Tex Willer hver gang jeg leser en kommentar fra Senador.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 15.09.2019 19:27    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke alderen alene som er problemet med Tettey eller andre ex-rbk'ere litt opp i årene. Hovedproblemet er at RBK er en klubb som ønsker å prestere i Europa og regner seg vel på samme hylle/nivå som f.eks Norwich og AZ Alkmaar etc. Da sier det vel seg selv at vi ikke trenger eks. proffer som ikke lenger er gode nok på det nivået/på hell og mette og ønsker å "trappe ned" i klubben sin.

Når det er sagt, dersom spilleren er motivert, de ikke gjør det for pengene og derfor ikke blir for dyre i drift og skriver 1 maks 2 års kontrakt for å se hvordan det går så er jo gamle rbk-'ere velkomne hjem for å prøve å bidra. Klubben bør jo uansett til en hver tid ha bra nok stall til at de i verste fall blir fine Stamnestrø typer å ha i stallen Very Happy
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.09.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
For en som vokste opp med tegneserier på 70- og 80-tallet, så får jeg flashbacks til Kit Carson i Tex Willer hver gang jeg leser en kommentar fra Senador.


Egentlig et av de kuleste komplimentene jeg har lest på en stund.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBK Patriot
Senior


Joined: 11 Sep 2002
Posts: 107
Location: Bergen

PostPosted: 16.09.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Trist om dette stemmer, men jeg er kanskje ikke så overrasket likevel
https://www.tv2.no/a/10849097/
_________________
ZZzzzzzzzz
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.09.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

Det handler fort også om at det ikke ble stilt særlig krav. Med en trener som mente at å jobbe seg til førstevalg som forlover for spillerne var den rette pedagogiske vei, så er det lett for at "latskapen" får blomstre.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 16.09.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker Bendtners utsagn som relatert til det siste halvåret og ikke tiden i Rosenborg som helhet. Han har nok gått betydelig ned i lønn siden Forrest-tiden, så jeg tror ikke økonomi var motivasjonen hans for å komme til Rosenborg i utgangspunktet. Jeg forstår det som at Bendtner mente at om han skulle gått kontraktstiden ut i RBK så ville det vært for økonomiske grunner og ikke for sportslige, som gir mening hans situasjon dette året tatt i betraktning.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 16.09.2019 12:40    Post subject: Reply with quote

Enig der, utifra konteksten så virker det som om han snakker om perioden da han ble satt i fryseboksen. Så lager TV2 en sensasjonsoverskrift.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 16.09.2019 12:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg hadde ikke gløden og gnisten på det tidspunktet, og jeg var på en eller annen måte mer opptatt av å tjene penger enn å bidra, sier han.


Dette er sitatet, det taler jo strengt tatt for seg selv eller? Dette er ikke Kåre eller noen andres feil, det er en rævva holdning. Og fortsatt, forsvares skal han. Det er veldig rørende!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 16.09.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Det er en ræva holdning men selvfølgelig enkelt at det skjer når du blir henvist til tribunen og trenern sier du har spilt din siste kamp for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Slartibartfast
Proff


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 324
Location: Kristiansand

PostPosted: 16.09.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Quote:
Jeg hadde ikke gløden og gnisten på det tidspunktet, og jeg var på en eller annen måte mer opptatt av å tjene penger enn å bidra, sier han.


Dette er sitatet, det taler jo strengt tatt for seg selv eller? Dette er ikke Kåre eller noen andres feil, det er en rævva holdning. Og fortsatt, forsvares skal han. Det er veldig rørende!


Det taler for seg selv i den forstand at når Bendtner sier "på det tidspunktet.." så snakker han om da han var helt ute i kulda i Rosenborg.. Altså snakker han om denne sesongen - det virker ganske klart hvis du leser hele artikkelen. Og det er vel ganske forståelig at han mister gnisten når han får beskjed om at han ikke vil bli satset på uansett?

Bendtners holdninger de siste årene har mildt sagt ikke imponert meg, men overskriften i denne artikkelen er bare clickbait..
_________________
It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 16.09.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Greit nok det, men det er jo ingenting å sitte å forsvare, det er en håpløs holdning og et elendig forbilde for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.09.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen i hele verden som blir overrasket over at Bendtner er en type som har vesentlig dårligere holdninger og innsats i sportslig motgang enn i medgang. Hele det prosjektet var jo basert på en idé om å holde ham i komfortsonen humørmessig, og lokke gode prestasjoner og innsats ut av ham med godt med medvind i seilene.

Jeg er i alle fall minimalt overrasket over at nettopp han tenker 'fuck it' når han får beskjed om at han ikke vil bli satset på. Det er jo ikke Roar Strand, akkurat. Og da er det like greit at man tar han ut av treningshverdagen, hvis man hadde bestemt seg på at han ikke skulle spille et minutt uansett, for det blir et energisluk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.09.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Lurer på om vi noen gang får vite hva som egentlig skjedde. Fra desidert lønnstopp og udiskutabel stjerne i laget til komplett non grata, liksom. Spesielt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.09.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

Var det ikke en [selv-]biografi i emning da? Regner med vi får den ene finpolerte siden av saken der, uten selvinnsikten som hadde trengtes. Litt sånn som med Kåre-sparkingen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 16.09.2019 19:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Greit nok det, men det er jo ingenting å sitte å forsvare, det er en håpløs holdning og et elendig forbilde for Rosenborg.


Nei, men det er samtidig mulig å ha forståelse for at man kan tenke slik når man føler seg uønsket. Mennesker er gjerne mer kompliserte enn det bildet man har dannet seg i hodet av de. Uavhengig av om det gjelder å forsvare alt han gjør eller hate han for alt han gjør.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 16.09.2019 19:49    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan man være så sikre på at han mener dette etter at han ble fryst ut? Er jo merkelig å si "jeg innrømmer at jeg var mer opptatt av å tjene penger enn å bidra" dersom man befinner seg i en situasjon hvor man ikke kan bidra.

Det er som at jeg får beskjed om at jeg ikke er ønsket på jobb og får beskjed om å holde meg hjemme. Så blir jeg spurt om situasjonen og svarer med "joda jeg må jo innrømme at jeg var mer opptatt av å tjene penger enn å hjelpe til på jobben". Til dere som mener at det er innlysende at dette er etter at han ble totalt fryst ut så er jeg fullstendig uenig at det er logisk. Jeg mener det er logisk brist bare i det å si "enn å bidra" dersom man befinner seg i en situasjon hvor dette er umulig.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.09.2019 20:06    Post subject: Reply with quote

Uttalelsen bør vel sees i lys av Bedtners nåværende forklaringsproblem om suppa i RBK i forhold til hans situasjon om å prøve å spille seg inn i varmen i FCK.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 17.09.2019 02:14    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Lurer på om vi noen gang får vite hva som egentlig skjedde. Fra desidert lønnstopp og udiskutabel stjerne i laget til komplett non grata, liksom. Spesielt.


Adressas variant virker plausibel, og det er lite trolig at de publiserer noe som er dratt ut av rompa. Rasmus uttalte også at de gjorde veldig mye research før de følte det var greit å publisere.
Back to top
View user's profile Send private message
Slartibartfast
Proff


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 324
Location: Kristiansand

PostPosted: 17.09.2019 02:45    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Hvordan kan man være så sikre på at han mener dette etter at han ble fryst ut?


Fordi det mer eller mindre står i artikkelen:

"Nicklas Bendtner (31) hevder han vurderte å legge opp da han ikke fikk spille i Rosenborg..."
"...I et intervju med dansk TV3 innrømmer Bendtner at han vurderte å legge opp.
– Jeg var i en livssituasjon som gjorde at jeg var i tvil om jeg i det hele tatt ville fortsette karrieren, sier Bendtner, som ifølge BT skal ha hatt en årslønn på fem millioner kroner.
– Jeg hadde ikke gløden og gnisten på det tidspunktet, og jeg var på en eller annen måte mer opptatt av å tjene penger enn å bidra, sier han."

Hvis du mener det er ulogisk så vil jeg påstå det er mye mindre logisk at Bendtners motivasjon i Rosenborg før 2019 kun var penger.. Mange andre klubber han heller kunne spilt for i så fall.
_________________
It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 17.09.2019 06:18    Post subject: Reply with quote

Vi er nå en gang kvitt mannen og godt er det og egentlig så kan det være det samme. "Da han ikke fikk spille", hva legger man egentlig i det? Søderlund klagde vel ganske bra på at han "ikke fikk spille" i 2018 selv om han stort sett spilte i over 2/3 av kampene. Tror nok en fotballspiller godt kan mene at han "ikke fikk spille" når han bare er innbytter på slutten av kampene i 5 - 10 minutter. Derfor nei, bruker man ordet "enn å bidra" så betyr det at pengene var viktigere enn å bidra før han ble sendt totalt ut i kulden og ikke lenger var ønsket på treninger. Når han ble sendt ut i kulden så kunne han jo ikke bidra og da ville han nok formulert seg helt annerledes.

Han fikk spille de 5 første kampene i serien, startet den første men fikk bare spille i 68 min. Så ble det 3 kamper som innbytter med 11, 6 og 9 min. før han igjen fikk starte og spille den 5 og siste kampen. Han var på benken uten å spille i 6 kampen. Dette kan utmerket defineres som "Jeg får ikke spille" hos fotballspillere flest.

For meg er det derfor mest logisk at han gikk lei, ikke bidro på treninger (uansett hva som har blitt sagt i media, de ville sikkert ikke skape mer støy rundt klubben med å si "Bendtner liker ikke treneren, forsurer treningene og virker mer opptatt å ha det gøy på fritiden og telle penger enn å ta opp hansken, blø for drakta og gå i krigen" ) Han bidro enda mindre i kampene og ble derfor sendt rett ut i den totale kulden for Horneland forstod at det var eneste løsningen skulle prosjektet hans ha livets rett. Uansett, han får kose seg videre, og siden har slipper å reise så mye for å komme seg til Køben så kanskje han har mer energi og kan bidra litt mer for sin nye klubb.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.09.2019 11:10    Post subject: Reply with quote

" Jeg hadde ikke gløden og gnisten på det tidspunktet, og jeg var på en eller annen måte mer opptatt av å tjene penger enn å bidra, sier han."

Stikker oss i ryggen etter han har dratt - for å redde sitt eget skinn... Er ufattelig glad at vi er kvitt fyren. Vi har så mange andre spillere som har mer RBK DNA i seg
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.09.2019 11:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok også uttalelsen refererer til et tidspunkt ETTER at han ble andre/tredjevalg bak Søderlund og etter hvert Botheim (fikk ikke spille), men FØR det ble besluttet å sende ham på permanent ferie.

Det er jo også den manglende puslespillbiten med tanke på hvorfor man skulle velge å gjøre noe så ulogisk som å holde den dyreste og på enkelte måter beste spilleren utenfor, ikke bare i kamptroppene men også i treningshverdagen. Lukke døra fullstendig for noen form for samarbeid mot slutten av kontrakten. Hvis han, i motsetning til hva som har blitt uttalt tidligere fra klubben, åpenbart ga faen og formidlet det utad, så er det forståelig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 17.09.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

At Bendtner i ettertid sier rett ut at han ga faen er ikke noen manglende puslespillbit. Det var bare du som aldri evnet å se problemet. Men velkommen etter Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 440, 441, 442 ... 537, 538, 539  Next
Page 441 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb