English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 430, 431, 432 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

P17/02-landslaget är, efter stor dramatik, vidare till EM-slutspel på Irland i maj. Drömmen om EM såg ut att gå upp i rök i den 89:e minuten när Serbien kvitterade till 1-1, men Tim Prica, som även gav Sverige ledningen på straff i den första halvleken, frälste Sverige med ett vackert 2-1-mål i de sista sekunderna av tilläggstiden – matchens sista spark.

Läs mera: Prica sköt Sverige till P17-EM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2019 21:07    Post subject: Reply with quote

Mushaga Bakenga flyttet midlertidig tilbake til hjembyen Trondheim og har der vært fulgt opp av Rosenborgs fysioterapeut Christian Torbjørnsen og brukt treningsfasilitetene hos eksklubben.

– Det var en fin løsning for alle parter egentlig. Jeg trengte nok veldig å være rundt venner og familie etter den skaden her, sier Bakenga.

TIL-fysio Einar Hauglund og Torbjørnsen har underveis holdt dialogen om Bakengas fremgang – som har vært såpass bra at spissen i det siste har begynt å trene med ball noen ganger i uka igjen.

Om hjelper fra Rosenborg sier han:

– Norge er ikke større enn at man tar vare på "sine egne". Jeg setter pris på det. Det gjorde det greiere at jeg kunne være i Trondheim.

Les mer: «Mush» flyttet hjem etter den tunge smellen og fikk hjelp hos TIL-rival: – Jeg trengte nok veldig å være rundt venner og familie
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Strandberg spilte hele kampen da Ural slo Arsenal 1-0 i den første av to semifinaler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Henderson's coach at Verona is Inzaghi's former Italy teammate Fabio Grosso, who scored the winning penalty in the 2006 World Cup final.

"I remember wanting France to win," Henderson says with a laugh, "but only because of [Zinedine] Zidane. It was his final bow. He played in a similar position to me. I idolised him when I was growing up."

Since then, Henderson admits, it's Grosso who has had "a huge, huge influence on my short career so far."

(...)

The opportunity to broaden his horizons, take in a new culture and learn under a big name such as Grosso, who began coaching at youth level with Juventus, where he won the prestigious Viareggio Cup, was too big to turn down. Henderson can't speak highly enough of the former full-back. Grosso got the Hellas job last summer and saw an opportunity to take Henderson and four other players with him when Bari went bust and had to start over in the fourth tier.

Read more: "You're not in Scotland now" -- Why Liam Henderson left superpower Celtic for the Italian second division

“There were no doors open, really. You had to go at it on your own and that was very, very difficult,” Hirschfeld recalled.

“I was fortunate, I had people that opened doors for me and helped me and mentored me along the way. Without them, I never would have gotten as far as I did and actually had the opportunity to play like I did.

“I think we’ve got to get in the mentality of, ‘Let’s develop as much as we can, let’s let them go and hopefully they one day come back and take care of the next generation.’”

Read more: Lars Hirschfeld back in Edmonton after blazing trail to soccer's pro ranks
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 06.04.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Steike! Selnæs ser jo ut som 50 mill euro borti Kina! Man kan si hva man vil om ligaen, men måla hans står ikke tilbake for noe!

Sist mål: https://www.vgtv.no/video...es-suseren
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.04.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Han sa vel i Rasmus & Saga at han fikk spille lengre fram i banen enn det han har gjort tidligere, og det ser ut til å gi uttelling.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 06.04.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Jepp! Har vel 3 mål og 1 assist på 4 kamper nå! Er gode tall det, særlig når man ser på målene! Det er meget gode prestasjoner alle sammen!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.04.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Rasmus&Saga har vært i Hull og besøkt Markus Henriksen, og har dratt videre for å besøke Tettey i Norwich.

Veldig interessant podcast med Markus. Kona er DRITIVRIG på å flytte hjem til Trondheim. Helt på slutten av podcasten antyder han vel at det kanskje kan skje i løpet av et par år, og at han vil avslutte karrieren for Rosenborg. En forutsetning er at han kommer hjem så tidlig at han kan gjøre laget bedre Very Happy

Han avsluttet med å si at Tettey er enda eldre, og at han faktisk burde flytte hjem nå... han antydet iallfall det Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.04.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Kona er DRITIVRIG på å flytte hjem til Trondheim. Helt på slutten av podcasten antyder han vel at det kanskje kan skje i løpet av et par år, og at han vil avslutte karrieren for Rosenborg.


Hørt det før...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.04.2019 00:24    Post subject: Reply with quote

...blir snart nå. Helt sikkert.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 12.04.2019 01:56    Post subject: Reply with quote

Han kommer vel om pr - 3 år når han er ca. 35 - 36 år. Det samme med Ciljan, kommer vel for å avslutte i RBK når han også nærmer seg 34 - 35 en gang. Bare for å være sikre på at vi fyller stallen med enda eldre spillere som er godt over toppen og trapper ned i en klubb som har ambisjoner om å gjøre det bra i Europa.

Ciljan og Tettey ønsker jeg til klubben i løpet av sommeren eller så kan det være det samme. Da får de finne en annen klubb å trappe ned i når de kommer tilbake dersom det blir om pr. år.
_________________
Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 12.04.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Disse kommer snart greiene har jeg slutta å tro på, med mindre det er bekreftet offisielt.
Hvor mange ganger skal det komme at det skjer snart?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.04.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Han kommer vel om pr - 3 år når han er ca. 35 - 36 år. Det samme med Ciljan, kommer vel for å avslutte i RBK når han også nærmer seg 34 - 35 en gang. Bare for å være sikre på at vi fyller stallen med enda eldre spillere som er godt over toppen og trapper ned i en klubb som har ambisjoner om å gjøre det bra i Europa.

Ciljan og Tettey ønsker jeg til klubben i løpet av sommeren eller så kan det være det samme. Da får de finne en annen klubb å trappe ned i når de kommer tilbake dersom det blir om pr. år.


Markus Henriksen er 26 år nå, så han er fortsatt i fin alder om 3 år.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.04.2019 20:17    Post subject: Reply with quote

Har vel hørt om kona til Tettey som vil hjem i 5+ år nå, så akkurat det der tas med en stor svart sekk med salt. Henriksen blir neppe å se i RBK-drakt de neste 5-6 årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.04.2019 20:23    Post subject: Reply with quote

Hva faen har kona til Tettey med Henriksen å gjøre?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.04.2019 20:33    Post subject: Reply with quote

Tror de bare er venner.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2019 22:30    Post subject: Reply with quote

- Jeg angrer ikke på noe. Jeg har lært mye og jeg har opplevd mye. Og så har sett det meste av Norge, i alle fall fra buss og fly, forteller Tobias Gran med et smil. 20-åringen fra Re skal for første gang spille for hjembyens lag.

Bare 15 år gammel skrev spissen under for Rosenborg og flyttet han til Trondheim. Da hadde han allerede vist seg fram for Liverpool, Twente, Strømsgodset og Molde, og scoret på det norske G15-landslaget. Siden har vunnet G19-NM med Rosenborg og representert Lillestrøm og HamKam også.

Nå håper han aller mest på en skadefri sesong.

- Ja, det kunne jeg tenke meg. Jeg har aldri hatt en hel sesong uten skader, det hadde vært deilig med flyt nå, sier Tobias Gran.

Overgangen til doble treningsmengder i Trondheim merktes på kroppen.

- Da jeg kom til Lillestrøm under Arne Erlandsen var det nesten ny dobling. Jeg fikk en smell da.

(...)

- Jeg kunne valgt andre veier, men jeg har ikke gitt opp å lykkes som fotballspiller. Jeg føler at dette kan være starten på noe morsomt sammen med noen jeg kjenner fra før, sier Tobias Gran.

Les mer: - Jeg har sett det meste av Norge, i alle fall fra buss og fly

– Jeg har ganske nylig bestemt meg for å søke på fysioterapiutdanningen her i Tromsø, forteller Berntsen til iTromsø.

– Da jeg var 15 år hadde jeg mye skadetrøbbel, og var både her og der for å finne ut hva som feilet meg. Det var ikke så mye hjelp å få. Plutselig kom jeg til en fysioterapeut som fant ut hva det var, og da var jeg plutselig helt frisk, forteller Berntsen om en skade han hadde på baksiden av låret.

– Hele tiden var det slik at jeg måtte hvile i to uker. Så hvile i tre uker. Det ble ikke bedre før jeg møtte denne fysioterapeuten som satte noen nåler. Etter en dag var jeg helt frisk. Og da tenkte jeg at fysioterapi, det er kult, sier Berntsen.

Les mer: TIL-spiller har tatt viktig avgjørelse for livet etter fotballen: – Jeg vil søke helt til jeg kommer inn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.04.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva faen har kona til Tettey med Henriksen å gjøre?


Gud bedre meg...
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 14.04.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Med de tidligere RBK-juniorene Robert Williams, Fredrik Vinje, JakobTromsdal, Sivert Solli og Sondre Stokke på laget, knuste Stjørdals-Blink Arendal 4-0 borte i går. Blink spilte i en klassisk 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 15.04.2019 16:52    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som det blir Brøndby på Kåre.

https://www.bold.dk/fodbo...dt-jonker/

En skulle jo tro at Rosenborg kunne tiltrekke seg slike navn. Men neida. Bjørnebye hadde altså Bakke og Horneland som nr 2 og 3 på lista si..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 15.04.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

Tror Kåre skjønner at det har åpnet seg på Lerkendal, og vil holde kruttet tørt. Noen må jo redde klubben også. Horneland er jo frempå med påstander som illustrerer 85-treneren vår som en taper.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 18.04.2019 20:17    Post subject: Reply with quote

Bengt Sæternes mener at tidligere RBK-spiller er klubbens største talent:

Vegard Erlien (født 24.06.1998), midtbane.

– Han har vært veldig bra i vinter og tatt steg. Vegard blir veldig god. Han er veldig sterk en mot en offensivt, samtidig som han veldig hurtig med og uten ball. Han har X-factor.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Perry på besøk hos Selnæs. Ellers:

Interview med Christian Gytkjær: Fra Jyllinge til skarpretter på landsholdet

Via Sandnes og Haugesund endte Jyllinge-spilleren i Norges ubetinget største klub Rosenborg, hvor han oplevede den triumf at blive norsk mester og pokalvinder, ligatopscorer og en kåring til årets angriber i Tippeligaen, hvor han scorede 19 mål dén sæson.

Og så kom landsholdsdebuten oven i turbanen.

"Jeg synes, jeg er kommet langt i forhold til dengang. Men målsætninger rykker sig jo. Jo højere man er kommet i graderne, jo mere vil man også. Jeg har stadig ambitioner om mere. Både i forhold til landsholdet, men måske også i forhold til Polen," siger han med henvisning til, at han efter en mellemstation hos den tyske storklub 1860 München nu er en vital spiller i den polske klub Lech Poznań.

"Jeg er glad og stolt over, at jeg fik scoret mit første landsholdsmål mod Schweiz, og fik vist mig godt frem. Jeg synes selv, jeg gjorde det godt. Det er klart, at det giver noget blod på tanden, og min ambition er at gøre det så godt, at jeg kommer til at starte inde."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 20.04.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Selnæs dundret akkurat inn nok en gåll for Shenzhen. Målgivende av selveste Ola Kamara.

https://twitter.com/deniz...2603821056
Back to top
View user's profile Send private message
Hawken
Junior


Joined: 08 May 2017
Posts: 50
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 20.04.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

Noen som kan være en engel å sitere artikkelen fra Adressa om Lago?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 430, 431, 432 ... 537, 538, 539  Next
Page 431 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb