English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 406, 407, 408 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.04.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Mer fra Kalle konsernsjef:

- Du spilte 36 landskamper, med Egil Roger Olsen som leder for de fleste. Hvilke lederegenskaper har du tatt med deg fra Drillo?

- Egil var flink til å være konkret på ikke altfor mange ting. Han var tydelig, poengtert, detaljorientert og nøye. Han hadde et analyseverktøy som han kalte Dump, som sto for defensive og offensive plusser og minuser og pasningsfeil. Han kjørte en litt sånn brutal gjennomgang hvor hver av oss spillerne ble analysert i forhold til dette. Det var en saklig, grei og poengtert gjennomgang av hver enkelt, som føltes veldig naturlig. Egil var flink til å få det beste ut av et lag.

- Så Drillo er med deg i din lederrolle i næringslivet dag?

- Som landslagstrener gjorde Egil en fantastisk jobb. Han var alltid godt forberedt, og hadde en akademisk tilnærming til det. Du fikk umiddelbart tro på at det han sa, det var rett. Det å være grundig og forberedt har jeg nok tatt med meg fra ham. Noe av det han sto for har jeg tatt med meg, men samtidig er det riktig å si at jeg nok har tatt med meg mer fra Nils Arne Eggen, sier han og tar en slurk av kaffekoppen før han tar en kunsttenkepause. Det virker som orkdalingens postulater tar plass i hodet hans.

- En fotballspiller er ikke bare et produkt av seg sjøl, men først og fremst et produkt av et lag, resiterer Løken og forklarer:

- Dette er ett av orkdalingens gode postulater. Han hadde mange slike, som han serverte i ulike situasjoner, når det skulle være.

- Så Nils Arne Eggen har vært viktig for deg?

- Veldig! Nils hadde en voldsom arbeidskapasitet som leder, og han var og er kunnskapsrik. Ikke bare når det gjelder fotball; han hadde også mye å bidra med når det gjaldt ting utenfor banen. Han var unik til å favne om alt og alle, og han brydde seg. Hans engasjement gjorde utvilsomt sitt til at Rosenborg ikke bare var Trondheim og Trøndelags lag, men ble alles lag. Selv om alle hadde sitt lokale favorittlag, holdt hele Norge med Rosenborg når det ble Mesterliga-spill utpå høsten. Nils gjorde utrolig mye riktig, og fikk til enhver tid det beste ut av laget. Nils Arne har betydd mye for meg, både fordi jeg har fått oppleve utrolig mye som fotballspiller under ham, og fordi han har gitt meg mye kunnskap og visdom. Jeg håper jeg har tatt med meg litt av hans engasjementet og lagbyggeregenskaper, og at jeg klarer å bruke dette i min nye rolle i Kværner, sier Løken som blir både oppglødd og engasjert når han snakker om sin gamle RBK-sjef. Til og med øynene blir litt blankere.

(...)

- Du valgte å bli i RBK, mens mange av dine lagkamerater prøvde lykken i utlandet. Hvorfor denne stayerviljen for Rosenborg?

- Det kom av totalsituasjonen. Som mange andre drømte også jeg om å spille i Liverpool. Jeg fikk noen tilbud, men det var alltid noe annet jeg måtte prioritere. Jeg hadde et godt liv og syntes ikke utlandet var det store, sier han idet han rusler ut av det arkitektonisk smakfulle Lundinbygget for å bli fotografert ved en kald og gråskitten Lysakefjord.

- Har du samme stayerevne når det gjelder jobber i næringslivet?

- Jeg er arbeidsom og nitid (sic), vant til å jobbe lange dager og trives med det. Jeg synes det er morsomt å kunne bidra, har konkurranseinstinkt og er rimelig målbevisst, sier den påtroppende Kværner-sjefen som er en smule lei seg over at han ikke kan fortsette som ekspertkommentator for fotball i NRK.

- Kommentatorjobben i NRK er faktisk den jobben jeg har hatt lengst. Jeg har vært tilknyttet NRK i over 20 år. Det har vært utrolig morsomt og gitt meg veldig mye, sier han og tar et langt drag av den kalde vårlufta.

Les mer: Lagbyggeren Karl-Petter Løken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.04.2018 23:03    Post subject: Reply with quote

Måtte bare ta en sjekk av hvordan det går med mannen med lengsel etter selve livet i øynene, Jaime Alas.

Spiller fortsatt for Municipal i Guetemala. Har ifølge soccerway spilt 139 kamper for dem, og scort 4 mål. 2 i fjor og 2 denne sesongen. Så, ser ikke ut til at vi glipp av så mye der Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 09.04.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Mildt sagt sjokkerende statistikk det der. Får da inderlig håpe han bidrar med assist, hvis ikke så er det imponerende å forsvare en plass på laget.

Bet meg forøvrig merke til at keeperen til laget hans heter Nicholas Hagen. Han er fra Guatemala men kanskje han har noen skandinaviske aner?

Slik som Jerry Bengtsson fra Honduras med svenske aner som var linket til RBK en gang i tiden og Guatemalas tidligere diktator Kjell Laugerud som hadde far fra Hokksund.


Alexander López ser heller ikke ut til å være en spiller det var synd RBK gikk glipp av. Var heftig linket med RBK tilbake i 2011 men det ble ingenting av. Etter et mislykket forsøk i Houston Dynamos så har han vært to turer tilbake i gamleklubben Olimpia og en tur til Saudi Arabia. Nå spiller han for den Costaricanske storklubben Alajuelense.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.04.2018 03:47    Post subject: Reply with quote

Den oven nevnte Kjell Eugenio:

_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kings
Senior


Joined: 21 Jan 2014
Posts: 152

PostPosted: 10.04.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

John Carew og Englands fremtidige konge er tydeligvis på G. https://www.vg.no/rampely...otballkamp
_________________
Kjernen - Pyro is not a crime
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 11.04.2018 02:42    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Mildt sagt sjokkerende statistikk det der. Får da inderlig håpe han bidrar med assist, hvis ikke så er det imponerende å forsvare en plass på laget.


Tja, laget hans endte på 8. plass med 29 mål totalt, så spørs hvilket målmaskineri dette laget er. La også merke til at han har pådratt seg 24 gule kort og 2 røde på de 4 sesongene. Ikke ille det heller. Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.04.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

NRK EKKO: Kjapp kaffe (te) med Karl Petter Løken
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2018 20:35    Post subject: Reply with quote

Kalle var på P1 i kveld. En av hans siste opptredener som fotballekspert - i denne omgang?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 16.04.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

Bakenga virker helt ute i kulda i Tromsø. Benket de siste tre kampene... og nå er til og med den tidligere utstødte Vuk foran han i køa.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 16.04.2018 15:22    Post subject: Reply with quote

Sett ikke overraskende med den holdningen han viste hos oss. Bakenga har kastet bort et talent og en potensiell stor karriere. Skulle aldri ha dratt til Brugge så tili, skulle blitt i RBK minst 2 sesonger til før han evt tok steget ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 16.04.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Finnes da mange norske spillere som er god i løpet av en sesong, men som aldri finner tilbake til det nivået. Bakenga overpresterte kanskje, og med tanke på hans unge alder på daværende tidspunkt ble CB interessert. Hadde nok ikke hent om han var 25 år.

NÅ har ihvertfall lagt seg opp en egenkapital, som gjør framtiden mye sikrere og lysere enn de fleste andre her i landet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.04.2018 15:52    Post subject: Reply with quote

Merkelig hele greia. Etter det jeg forstår(/husker) var det slik at han som unggutt og før han kom ordentlig inn på A-laget til RBK var ekstremt dedikert og fokusert rundt egentrening for å forbedre konkrete punkter utover vanlig organisert trening. Han hadde den gang da en innstilling som tydet på et sterkt ønske om å foredle talentet også på egenhånd.

Han ser jo rett og slett ut til å ha tatt en omvendt Helland; masse jobb og trening da han var talent, men når han har blitt voksen forventer han at ting kommer av seg selv. Det er egentlig trist. Jeg tror han kunne fått en ganske god karriere både sportslig og økonomisk om han hadde tenkt og valgt litt annerledes for fem-seks år siden - og sannsynligvis ved de fleste korsveier siden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 16.04.2018 16:30    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Finnes da mange norske spillere som er god i løpet av en sesong, men som aldri finner tilbake til det nivået. Bakenga overpresterte kanskje, og med tanke på hans unge alder på daværende tidspunkt ble CB interessert. Hadde nok ikke hent om han var 25 år.

NÅ har ihvertfall lagt seg opp en egenkapital, som gjør framtiden mye sikrere og lysere enn de fleste andre her i landet.


Hadde Bakenga fortsatt progresjonen han hadde i RBK og etablert seg i Eliteserien noe jeg vil påstå han etter all sannsynlighet ville gjort, ville han garantert fått en lignende eller bedre mulighet enn Brugge og ville hatt en større ballast til å takle en utfordrerrolle internasjonalt. NAE hadde som han ofte har helt rett i kritikken mot en ung Bakenga som nølte med å forlenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.04.2018 16:54    Post subject: Reply with quote

Bakenga er jo skoleeksemplet på en spiller som burde ha hatt litt mer is i magen. Stiller meg helt på linje med Montana. Hele opplegget er jo egentlig bare trist, litt ekstra for min egen del da jeg fulgte ham fra han var en liten spjæling og fram til han ble tatt opp i A-stallen.

Vi ser jo bare på hvordan de andre tre RBKerne har gjort det nettopp i Eresdivisie. De som hadde rukket å sløse bort konfirmasjonspengene før de løp ut døra..
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2018 23:19    Post subject: Reply with quote

Etter at han kom til Rosenborg skjedde ting fort. Sivert [Solli] har spilt mot storklubber som Ajax, Borussia Dortmund og Juventus. Han banket ballen i krysset mot Basel da han sendte Rosenborgs juniorlag til kvartfinalen (sic) i ungdomsversjonen av Champions League. På aldersbestemte landslag har han fått fornyet tillit gang på gang. Etter ett års spill for Elverum i 1. divisjon, har Sivert nå signert en treårskontrakt med Ranheim.

- Jeg tror det var et riktig valg med tanke på meg som fotballspiller og min utvikling. Jeg stortrives også her. Det er en kjempegruppe å være med.

- Hva er målsettingen din i Ranheim?

- Jeg har lyst til å spille så mye som mulig i eliteserien og utvikle meg som spiller.

- Er du langt unna en fast plass på laget?

- Nei. Jeg tror ikke det. Trenerne har sagt at det er helt likt mellom meg og Øyvind Storflor, men at de har valgt å bruke erfaringen hans i starten. Og det skjønner jeg godt.

- Hvor langt tror du at du kan komme som fotballspiller?

- Det er mye marginer og flaks i fotball. Er man heldig, kan man nå langt. Det er opp til meg å gjøre jobben. Jeg må klare å utvikle meg videre.

- Selv om du er blitt 20 år er det mulig å utvikle seg mye som fotballspiller?

- Ja. Man må hele tiden sette seg nye mål. Det er jo kjedelig å trene om man ikke har et mål om å bli bedre, påpeker han.

I år skal han blant annet jobbe for å bli bedre i en- mot ensituasjoner. Så håper han på å få sitt første eliteseriemål.

- Jeg ønsker selvfølgelig å bidra med målpoeng.

(...)

- Du har vært i Rosenborg. Nå er du i Ranheim. Drømmer du om å spille for Rosenborg igjen en gang i framtida?

- Ja. Jeg er jo trønder og da er Rosenborg det største. Klubben har betydd mye for utviklingen min som fotballspiller, så selvfølgelig har jeg lyst til å spille der en gang igjen.

Les mer: Som guttunge lo han da han driblet andre. Slik oppnådde Sivert guttedrømmen

Legger merke til at han bodde de to første leveårene i Kirkenes. Regner med at han også er født der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.04.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

De har fulgt hverandre som erteris opp gjennom fotballkarrieren. Søndag spiller Jonas Svensson og Fredrik Midtsjø nederlandsk cupfinale for AZ Alkmaar.

Feyenoord er motstander på De Kuip stadion i Rotterdam. Søndagens motstander ble seriemester senest i 2017, men i år har det gått tråere for Robin van Persie og hans lagkamerater. AZ Alkmaar øyner derfor definitivt sjansen til en cuptriumf.

- Jeg føler at vi har en god sjanse til å gå av med seieren, og ta med trofeet tilbake til Alkmaar. Vi har prestert jevnt godt over en hel sesong, og det hadde vært perfekt å avslutte med seier i cupen, sier Fredrik Midtsjø som i likhet med Jonas Svensson bidro med en assist i semifinaleseieren (4-0) mot Twente i februar.

(...)

Fredrik Midtsjø var ikke kommet til klubben da AZ Alkmaar og Jonas Svensson tapte fjorårets finale mot Vitesse etter to baklengs i sluttminuttene.

- Men jeg fikk med meg at det var bra stemning på finalen i fjor, og det bli sikkert ikke noe dårligere i år. Så det er bare å glede seg bare til kampen, og forhåpentligvis en kjempeopplevelse.

Om å spille finalen med Svensson, sier Midtsjø.

- Det blir flott det. Vi har begge vært med på å spille cupfinaler før, så vi vet hva vi går til. Vi kjenner hverandre godt, og har en god relasjon på banen som kan slå positivt ut på søndag, tror Fredrik Midtsjø.

Les mer: Ny milepæl for fotballens Knoll og Tott
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gla'trønder
Junior


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 23.04.2018 22:26    Post subject: Reply with quote

Berisha har scoret 60 mål på siste 100 kamper i Australia, og sist nå på søndag da han tok Melbourne videre til semi-finale

Besart Berisha's stunning overhead kick goal puts Melbourne Victory into semi-finals
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2018 19:01    Post subject: Reply with quote

Hemlighetsmakeriet kring Mix Diskerud, 27, fortsätter.

IFK Göteborgs sportchef Mats Gren är bakbunden och får inte berätta hur långt kontraktet är.

(...)

Enligt GT:s uppgifter är Mix Diskerud nu på jakt efter en bostad i Göteborg. Mittfältaren vill köpa, vilket skulle kunna vara en indikation på att mittfältaren har för avsikt att stanna i Blåvitt.

Läs mera: Hemlighetsmakeriet kring Blåvittstjärnan

Da Joey James ble født for tolv år siden, forbannet Steffen seg på at han aldri skulle gå i den samme fella som sin egen far, uansett hva som skjedde. Og da Charlotte kom til verden fire år senere, og samlivet mellom Steffen og kona, Anna Crane, etter hvert begynte å skrante, ble forholdet til ungene enda viktigere. Spesielt det første året, da han ikke fikk møtt dem fysisk, men måtte nøye seg med telefon og Skype.

Nå har han og Anna regulert samværsretten, og ungene tilbringer feriene sammen med Steffen.

- Vi var sammen i påska, og snart kommer en lang sommerferie. Det kommer aldri til å skje at Joey James og Charlotte om noen år skal kunne se tilbake på disse årene og si at pappa ikke var til stede i livene deres. Aldri.

Seks år og to havarerte forhold etter at Steffen og Anna Crane skilte lag i 2012, er han tilbake i Trondheim. Alene, men ikke med halen mellom beina, og foreløpig med utsikt over Østbyen fra en leilighet han leier i det nye byggefeltet på Lilleby. Etter at det ble slutt mellom ham og Jeanett Andersen Dyrseth i fjor sommer, innså Steffen utover høsten at Haugesund, hjembyen til Jeanett, hadde mistet mye av magien, slik London for lengst hadde gjort.

England var nemlig aldri et alternativ til Trondheim da han brøt opp fra gjesteoppholdet på Vestlandet, selv om det ville gjort avstanden til Joey James og Charlotte mer overkommelig. Men en serie rettslige etterspill i kjølvannet av bruddet mellom ham og Anna, har gjort at Steffen er blitt litt fed up, som han sier, av byen han en gang trodde skulle bli hans permanente base, også etter at karrieren var over.

- Det handler kort og godt om økonomi, et klassisk skilsmisseoppgjør som i pakt med britiske tradisjoner har tatt sin tid. Men 11. mai settes det omsider sluttstrek etter bortimot fem år, og enten det går slik eller sånn, skal det bli godt å bli ferdig med det hele. Jeg driter egentlig i sluttresultatet, for å si det rett ut.

Lees mer: Den nye ladejarlen

Sønnen Joey James er en ivrig fotballspiller.

- Han spiller for Watford gutter 12. Han har også vært på treningsleir i Juventus. Han er en annerledes spiller enn meg. Han kan spille spiss eller midtbane. Han liker å score mål.

- Hvor mye snakker han om fotball?

- Veldig mye. Men han får snakke så mye han vil. Jeg vil ikke presse ham til noe. Jeg har forsøkt å melde ham på tennis og svømming, men han faller alltid tilbake til fotballen. Han får velge selv.

41-åringen var 20 år da han dro fra Rosenborg til Tottenham. Det var drømmen som gikk i oppfyllelse. På sidelinja var faren - Rosenborg-legenden Odd Iversen - i fyr og flamme. Året var 1996.

- Jeg hadde en fantastisk tid i Tottenham. Men jeg skulle gjerne unngått alle skadene, sier han.

- Samtidig var det sånn spillestilen min var. Hvis jeg ikke hadde hatt den spillestilen, er det ikke sikkert at jeg hadde vært i Tottenham. I begynnelsen var det ensomt. Jeg følte meg alene. Men etter et par måneder flyttet lagkamerat Darren Anderton inn i nabolaget. Han tok meg under vingene sine.

- Er det noen ufortalte historier fra den tida?

- Helt sikkert.

- Som det er på tide å fortelle nå?

- Nei, det er det ikke, sier Iversen og gliser.

Les mer: Orket ikke å se på Norge

VG i dag:




- Det er mange søramerikanere med syk teknikk i denne ligaen, og den er ikke så uorganisert og fysisk som mange skal ha det til. Nivået er overraskende bra.

Skjelvik snakker om Major League Soccer (MLS), den amerikanske fotball-ligaen. Etter fire og en halv sesong, er Rosenborg og Trondheim byttet ut med LA Galaxy og California.

(...)

Galaxy signerte nylig Zlatan Ibrahimovic, og den selvsikre svensken, som definitivt ikke blir å se i VM, har tatt Major League med storm både på og utenfor banen.

- I garderoben er han en av gutta som prater, tuller og er en vanlig fyr. Men på kampdag møter vi en litt annen person. Han tar tak i garderoben og «prepper» oss litt. Du skjønner hvorfor han har vunnet så mye, forklarer Skjelvik og legger til:

- Zlatan er knallsterk i hodet, og det er grunnen til at han har prestert så bra i mange år. Den respekten han får på banen av motstanderne er enorm.

(...)

Kamara signerte nylig en forbedret kontrakt, angivelig med doblet lønn. Det vil si at 28-åringen tjener nærmere én million dollar i året. Dersom det siste opsjonsåret utløses vil han sope inn godt over 20 millioner kroner totalt.

Skjelvik skal ha omtrent de samme betingelsene. Han hadde også et ønske om å prøve seg i utlandet, og han takket nei til ny RBK-kontrakt.

- Det var snakk om fire år, og da ville jeg vært 30. Da hadde det nok vært kjørt med tanke på utlandet. Det er helt topp å få de årene her. Dessuten er det deilig med sol, sier 26-åringen og som får store øyne når han forteller om møtet med en tidligere Galaxystjerne for noen dager siden:

- Jeg ble helt satt ut da David Beckham plutselig var i garderoben. Jeg skikkelig starstruck, jeg må innrømme at det var veldig, veldig stort, sier Skjelvik.

VG i går:





- Den første bilen jeg hadde var en Opel Ascona. Jeg kjøpte den som 16-åring og brukte to år på å pusse den opp. Flikket bort rust, lakkerte den porscherød og senket den. Den kostet meg 3000 kroner i utgangspunktet, og så satte jeg inn et stereoanlegg til en pris på rundt 20 000. De som satt i baksetet, kjente bassen dunke i ryggen, sier Vidar Riseth med et stort glis.

Den tidligere fotballproffen, som nå er aktuell i TV 2-serien «Mer enn gull», tar et solid tak rundt rattet på Porschen og svinger inn ved den populære badestranden Huk på Bygdøy, bare noen hundre meter fra villaen han sikret seg for syv år siden.

Riseth har fortsatt en lidenskap for biler, men er blitt mest opptatt at de skal være solide. Han fikk en real påminnelse en gang for mange år siden, da han spilte i Rosenborg og lånte bilen til trener Nils Arne Eggen. Etter en intens arbeidsperiode, både som fotballspiller og rørlegger, sovnet han bak rattet.

- Da jeg våknet, sto en lyktestolpe her, sier han og peker på midtkonsollen i Porschen.

- Jeg hadde griseflaks, vet du. Nå skal snart min eldste datter ut på veiene. Da gjelder det at bilen er sikker.

Han har to tenåringsdøtre. Mia og Sofie. Jentene har en helt annerledes oppvekst enn den han selv hadde.

Han var én av tre søsken på en gård i Frosta i Trøndelag. På et tidspunkt sto det tusen griser i fjøset, forteller han. Potetjordene var lange som vonde år. I hvert fall føltes det sånn hver gang han satt bak på traktoren og bidro med å sette jordeplene eller høste årets avling.

Han måtte jobbe på gården før han gikk til skolen, etter at leksene var gjort og før fotballtreningen startet. Sånn var det. Punktum.

Døtrene hans vokser opp i et nyrenovert hus på Bygdøy, som i dag fremstår som en funkisperle. De har en far som slo seg opp som eiendomskonge etter endt fotballkarriere, og som i tillegg jobber fulltid som sponsorsjef i Rema 1000. Bare hunden Cleo (6) står på listen over husdyr.

(...)

Han forteller om en skjellsettende opplevelse: Han og faren så tippekampen hjemme på gården. I skjermruten kom Kenny Dalglish, den store helten på favorittlaget Liverpool. Dalglish forkynte at det ikke finnes snarveier for å nå toppen.

- Jeg husker at han sa at du må jobbe trinn for trinn. Jeg løp rett opp på rommet mitt, tegnet en stige på en hvit vegg, og plottet inn hvor jeg skulle, og hvordan jeg skulle komme meg dit. Den fulgte jeg slavisk.
På stigen sto det: «Neset FK- Rosenborg-Proff-Landslaget-EM-VM-Europacup-Champions League».

Og akkurat sånn ble det. Som utenlandsproff har Riseth spilt i Luton, Linz, Celtic og i München. Med landslaget husker han seieren over Brasil i 1998 som noe av det aller største.

Allerede da han spilte i Skottland, som 27-åring, begynte han å sylte ned pengene sine i eiendom.

- Du trenger strengt tatt ikke jobbe i Rema 1000?

- Ikke i et økonomisk perspektiv, kanskje. Men, jo! For det gir meg så vanvittig mye å lære nye ting. Gå på jobb hver dag, møte folk som er flinkere enn meg, ha gode kolleger og kjenne at jeg utvikler meg. Jeg skal jobbe til jeg er hundre år, hvis jeg kan. Det er ikke penger som drar meg, det er lidenskapen jeg har for det jeg gjør.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.04.2018 22:03    Post subject: Reply with quote

Dennis Tørset Johnsen vant i dag Jupiler League (2 nivå) i Nederland med Jong Ajax. Sterk prestasjon av han og det laget å klare å vinne serien. Nå rykker de jo selvfølelig ikke opp, men knallsterkt av et andre lag å vinne det neste høyeste nivået. De kom poenget foran Fortuna Sittard som er laget som får rykke opp til Eredivisie og skal spille der for første gang siden 01/02 sesongen.

Johnsen var fast hele sesongen med unntak en periode i november og desember hvor han stort sett var med A-laget. Han scoret 7 mål og hadde 10 assist på 27 kamper for Jong Ajax. 3 av målene og 8 av assistene kom på de siste 9 kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 29.04.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Gjermund Aasen bryr seg ikke om penger
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 29.04.2018 15:18    Post subject: Reply with quote

Sendes ikke eresdivisie på norske kanaler?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Viasat har rettighetene. Men de har uttalt at de bare gidder å sende Heerenveen og Ajax.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 29.04.2018 15:53    Post subject: Reply with quote

Ajax mot AZ burde med andre ord sendes. Finner den ikke på noen kanal.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

De sender NAC Breda - Heerenveen på Viaplay. De hadde nok satt TV-programmet før Ødegaard ble skada.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 29.04.2018 17:22    Post subject: Reply with quote

Såklart prioriterer de lille Martin fremfor Midtsjø og Svensson...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 406, 407, 408 ... 537, 538, 539  Next
Page 407 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb