English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 402, 403, 404 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2018 14:13    Post subject: Reply with quote

Tomáš Malec har signert for litauiske FC Žalgiris Vilnius‏.

Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 01.02.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Dæven, etter oppholdet i lsk har han til og begynt å ligne på Frode Kippe.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Ser at det skrives at Sørloth higet veldig etter å komme seg bort. Dette stemmer ikke. Etter sesongen i Glimt ville han tilbake og kjempe om plassen, med håp om at Søder også kom til å bli solgt. Når tilbudet fra Nederland kom, så fikk han samtidig beskjed om at Søder mest sannsynlig ikke kom til å bli solgt, og at han måtte forespeile seg en framtid som andre/tredjevalg den kommende sesongen.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.02.2018 14:36    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Dæven, etter oppholdet i lsk har han til og begynt å ligne på Frode Kippe.


Very Happy

Panna har blitt flat og lav etter all dødballtreninga til Erlandsen. Er det kanskje et konkurransefortrinn LSK jobber fram for å få større sweet spot på skallen til avslutningene/klareringene? Kan det være operert?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.02.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

@gollumLAD

..og derfor ba ham om å bli solgt. RBK kunne ikke gi ham så kort vei til førstelaget som han ønsket (på det tidspunktet), og derfor ba han klubben takke ja til tilbudet fra Groningen.

Sørloth ønsket sikkert å fortsette i Rosenborg, men premissene bak kunne ikke klubben innfri. Avstanden mellom ønske og tilbud var for stor, og da ble det slik det ble. Hadde Groningen kommet senere og/eller ASSE kommet tidligere, kan det fort hende at ting hadde vært annerledes, men slikt styrer man selvsagt ikke.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 01.02.2018 16:51    Post subject: Reply with quote

Ser at Øyvind Alseth har spilt for Ranheim i oppkjøringen. Ser ut som om han hadde kontrakt i en sesong for Toronto og at den ikke har blitt forlenget. Så får vi se om det blir Ranheim eller ikke. Har vel ikke kommet noen bekreftelse enda.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2018 18:11    Post subject: Reply with quote

On the same day last month that President Trump told Congressional leaders the U.S. needed more immigrants from places like Norway, Jorgen Skjelvik arrived in Los Angeles.

(...)

"I got a good offer from a big club," said Skjelvik, a national team player who spent the last five years with Norwegian club Rosenborg, where he won three consecutive championships.

"I had a meeting with the coach and the scouts. They spoke well about the team and the league and what they want to build.

"That's why I jumped — to compete in the league and to win titles."

Read more: Jorgen Skjelvik, visiting from Norway, hopes to make the Galaxy great again

Bjørnebye forteller at det var stor stemning i Rosenborg-leiren da overgangen [til Sørloth] ble bekreftet natt til torsdag.

– Det er helt eventyrlig fantastisk. Det var stor jubel i gruppa her da det gikk gjennom i går. Vi er stolte av det, og tenker at det er et fantastisk bevis på at alle historier er forskjellige. Dette er inspirasjon til alle unge, alle foreldre, alle som ønsker å satse, sier Bjørnebye, og sikter til at det kan være flere veier til suksess.

Han ønsker ikke å gå inn i detaljer rundt det som skjedde etter Sørloths utlånssesong i Bodø/Glimt, men sier det var en felles enighet om at løsningen var den beste for begge parter.

– Det var et ønske han selv hadde da det kom opp et tilbud der og da. Men det er bare et lite kapittel i denne historien, og det viser seg jo nå at det på det tidspunktet var det rette å gjøre, og det er jo helt uproblematisk, sier han.

Bjørnebye opplyser at Rosenborg vil sitte igjen med noe økonomisk etter onsdagens salgt fra Midtjylland til Crystal Palace.

– Vi må gå inn i avtalene før vi kan si no om størrelsen på det. Vi kjenner ikke grunnlaget i avtalen, tallene, ratene, prosentene osv, og kan derfor ikke si noe mer konkret foreløpig, sier sportssjefen.

Les mer: Ikke satset på i RBK – onsdag ble han solgt for 180 millioner: – Rart at de ikke så potensialet

En kilde som kjenner Palace godt, mener det er sannsynlig at Sørloths lønn ligger i sjiktet rundt 40.000 pund i uka.

(...)

Om lag 40.000 pund i uka tilsvarer en årslønn på knappe 23 millioner norske kroner. En kontrakt på 4,5 år er dermed verdt drøyt 102 millioner kroner.

Til sammenligning skal spisskollega i Crystal Palace, Christian Benteke, angivelig tjene 120.000 pund i uka.

Sørloth selv vil ikke kommentere Adresseavisens regnestykke, utover følgende melding:

– Det jeg kan si, er at det blir smør på brødskiva fremover.

Les mer: Sørloth kan smile hele veien til banken: - Det blir smør på brødskiva fremover

Smile

Mulig at noen ikke har fått med seg videointervjuene på dansk og engelsk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

Greit oppsummert av Sørloth sjøl:

– Det er veldig vanskelig å slå gjennom i Rosenborg, spesielt som spiss, for det krever at man må levere fra dag én. Jeg fikk ikke vist meg frem så mye, og trengte veldig det Bodø-oppholdet. Etter Bodø/Glimt hadde jeg én sesong igjen av kontrakten i Rosenborg, og da ville jeg prøve meg ute.

– Det er vel en del på Brakka som kjenner det litt i lommeboka i dag?

– Så har de sikkert litt fra videresalg? Jeg vet ikke, jeg. Det handler mye om timing. Jeg må være så ærlig og si at da jeg var i Rosenborg var jeg ikke god nok. Det var jeg etter Bodø/Glimt, men da kom Groningen, og da var det for sent.

– Men det er ikke noe «hard feelings»?

– Nei, jeg har et veldig godt forhold til Rosenborg, og pleier å trene der om somrene.

(...)

Før Sørloth ble klar for Palace, var Palace-manager Roy Hodgson tungt involvert. Ifølge Sørloths agenter var det Hodgson selv, etter speiding og samtaler med kontakter, som ga grønt lys.

– Palace var til stede på Nord-Irland- kampen, da jeg kanskje gjorde min beste landskamp duellmessig. Da ble de veldig overbevist om at jeg hadde duellstyrken inne. De har sett meg i Midtjylland etter det, med tanke på scoringer og målgivende.

Les mer: Sørloth bærer ikke nag til Rosenborg: - Jeg var ikke god nok

TV 2 vet at avtalen mellom Crystal Palace og Midtjylland er verd 9 millioner euro + seks nye mulige euro om han lykkes og innfrir klausuler. Det betyr at overgangen har en totalramme på 144 millioner norske kroner, noe som gjør Sørloth til tidenes nest dyreste norske fotballspiller.

(...)

– Det kom frem i går at de har fulgt meg siden jeg var 17 år. Det er veldig positivt. Da vet man at de vet hva de får, forklarer spissen, som også fikk gode vibber av alle han møtte.

– Fra sportsdirektør til trenere til manager. De var samstemte om at de skulle ha meg, og det gjør at jeg kan slippe ned skuldrene. Det er et ganske stort steg jeg skal ta nå.

Les mer: – Palace har fulgt meg siden jeg var 17

Dagsrevyen fulgte ham helt fra frokost i morges - begynner etter 37 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 01.02.2018 20:44    Post subject: Reply with quote

Veldig bra at det er enighet. NÃ¥r det til og med er felles enighet, da er jeg beroliget Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 01.02.2018 21:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg for min del håper at de som nå roper høyest om å slippe til lokale 'talenter' fra start i sentrale roller ikke samtidig er de som roper høyest når laget taper kamper og varierer i prestasjonene. Det å ha (noenlunde) rutinerte spillere også i rotasjons/backuproller er risikominimering, og der må man velge seg et standpunkt som er helhetlig.

Du skjønner at det er flere muligheter inne i bildet enn alt eller ingenting? En god start er f. eks å slippe til talentene de gangene kampene er avgjort, tidlig eller sent. RBK er sånnsett i en gunstig posisjon i norsk toppfotball da man er temmelig suverene, og storseire forekommer med en viss frekvens. Det er disse minuttene talentene trenger så sårt, men som de altfor sjelden får. Da er det make it or break it. Viser de positive tegn i disse innhoppene kan de videre testes ytterligere når kampene er jevnere og temperaturen er høyere.

Du får det til å høres ut som at laget ikke taper kamper eller er ujevne i prestasjonene helt uavhengig av talentene våre. Ta TIL hjemme på 16. mai i fjor, Odd borte eller AaFK borte på tampen av sesongen. I tillegg var det ti (10) kamper hvor man vant med 3 mål eller mer. I disse kampene kunne man sluppet til talentene tidlig eller sent, enten i visshet om at seieren var sikret eller fordi de etablerte åpenbart manglet energi og presterte ujevnt og tapte kampene helt på egenhånd. I altfor mange kamper var det Milan Jevtovic, Lædre Bjørdal og Lundemo som fikk sjansen. En spiller som EDR satt på benken i 3 kamper hvor seiersmarginen var på 3 mål. Total spilletid i disse kampene? 0 minutter. Han fikk ett minutt mot Godset i en kamp hvor man vant med 2 mål. Det var hele vårsesongen til EDR i svart og hvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 02.02.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Ser ut til å være bekreftet at vi får bittelitt ut av Sørloth jr., ihvertfall.

https://www.vg.no/sport/f...h-overgang
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.02.2018 09:40    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
I disse kampene kunne man sluppet til talentene tidlig eller sent, enten i visshet om at seieren var sikret eller fordi de etablerte åpenbart manglet energi og presterte ujevnt og tapte kampene helt på egenhånd.


Dette er jeg totalt enig i, og har også skrevet noen lengre innlegg på slutten av fjoråret om nettopp dette temaet. Det er kjempeviktig at vi, både trenerne og spillerne, blir flinkere til å tilrettelegge for skikkelige innhopp med størst mulig utbytte for talentene våre. Der er vi for dårlige, og det handler mindre om risiko enn om avveininger rundt humøret til 'utfordrerne' i stallen.

Når det gjelder Jevtovic og Lundemo så er de 24 og 23 år, og selv om dette kanskje oppfattes som nærmest pensjonister i noens øyne, så er det realistisk sett spillere i startfasen av seniorkarrieren sin som trenger jevnlig spilletid de også - kanskje mer enn 18-åringene.

Det jeg vil til livs er tanken om at de unge talentene - Reitan er kanskje det mest nærliggende eksempelet - skal gå fra U-lag og 3. divisjonsspill til plutselig å bli 'satset på' i A-laget, helt uten mellomsteg. Da må man også tåle at vi taper kamper og blir et dårligere lag på grunn av slike vurderinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.02.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Reitan har vel mer målpoeng på de få minuttene han har enn flere andre backer vi har spilt flere sesonger med. Og hvis det er en back som har sett helt uegnet ut på rbk i fjor er det et bilde av Hedenstad som dukker opp i hodet mitt, ikke Reitan. Men klart det. Hvis Reitan spiller MÅ vi tape.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2018 16:02    Post subject: Reply with quote

Artig gjensyn Very Happy

https://www.youtube.com/w...HSWwOcEAy0
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 02.02.2018 16:14    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Reitan har vel mer målpoeng på de få minuttene han har enn flere andre backer vi har spilt flere sesonger med.

Reitan har 2 mål og 0 (!) målgivende på 13 kamper (9 fra start) for et totaldominerende Bodø/Glimt i Obos. Samtidig skåret laget 43 mål (3,3 i snitt) disse 13 kampene. Elendige tall for Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.02.2018 16:28    Post subject: Reply with quote

Haha, hvilken verden lever du i.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 02.02.2018 16:32    Post subject: Reply with quote

En verden der 2 i Obos < 7 i Eliteserien, siden du trakk fram tidligere målpoengsproduksjon som en styrke i favør Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.02.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hva du sammenligner med nå, men å kalle 2 mål på 9 kamper fra start elendig er temmelig spesielt. Hvem har 7 mål på 9 kamper? Tenkte blant annet på Gamboa når jeg snakket om backer med lite målpoeng, men det finnes sikkert mange andre å nevne og.

Hva er målpoeng per spilte minutt for Reitan i RBK da?
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 02.02.2018 16:55    Post subject: Reply with quote

Jeg kaller det elendig fordi det er det alle ville kalt det om Hedenstad stod med liknende tall. 0 assist glemte du å legge merke til? Ifølge altomfotball hadde Reitan 475 minutter per målpoeng i Obos. Det er klart, det er fortsatt bedre enn Svensson sine 870 minutter per målpoeng i 2015.

I RBK har han 1 mål på de 270 minuttene han har spilt. Et straffespark han aldri ville tatt om han ikke var ung trønder blir rart å telle med i sammenlikning med andre. Ikke akkurat datagrunnlag for å trekke noen konklusjoner - med mindre du vil bli svartelistet hos SSB.

7 målpoeng var altså for Hedenstad, siden du nevnte ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 02.02.2018 17:06    Post subject: Reply with quote

Ja, på hvor mange minutter? Sammenligningen offensivt var uansett ikke med tanke på Hedenstad, det Jeg sa var flere andre backer vi har spilt i flere sesonger med. Er selvsagt klar overalt Det er lite datagrunnlag, men poenget var ikke å bevise at han leverer mye målpoeng, men at han har levert like så bra som mange andre på den lille tiden han Har fått.

Når jeg nevnte Hedenstad, så var det med grunnlag i det defensive, der jeg har minner om at han har sett ut som lyset ikke er påskrudd i et par kamper. Mener ikke at han er dårlig, men at Reitan ikke har drete seg ut nevneverdig bakover heller.

Poenget er altså på ingen måte at Reitan er verdens beste back, men at alt han har vist for oss er på et akseptabelt/bra nivå, og det før han har hatt noe som helst mulighet til å spille seg varm trøya. Så hvordan kan man si at å spille med Reitan er det samme som å godta å tape?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.02.2018 17:18    Post subject: Reply with quote

Så nå bedømmer vi backkvaliteten utelukkende ut i fra målpoeng ? Og det at Hedenstad tar cornere og fristpark er naturligvis uvesentlig i så måte ?

Gamboa hadde vel noe sånnt som 50+ kamper, 0 mål og 1 assist, uten at han akkurat ble kjeppjaget ut av Lerkendal. Tror horisonten bør utvides ørlite.

Om ikke Hedenstad hever seg betraktelig fra det som var en skuffende sesong i fjor, ser jeg ikke bort fra at Reitan spiller han ut av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.02.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Gamboa hadde vel noe sånnt som 50+ kamper, 0 mål og 1 assist, uten at han akkurat ble kjeppjaget ut av Lerkendal. Tror horisonten bør utvides ørlite.


Han ble sågar solgt til England for en god slump også. Sannsynligvis mye mer enn reell verdi, men slik handler jo engelske klubber.

Jeg synes Reitan har veldig spennende ferdigheter. Han er rask og har godt driv med ballen, og ser rett og slett mer ut som en RBK-back enn Hedenstad, selv om det naturligvis ikke er noen automatikk i at han skal være førstevalg heller. Jeg håper bare disse to konkurrerer på samme premisser selv om den ene er ung og gratis, mens den andre er mer erfaren og kjøpt inn som Svensson-erstatter.

Ikke for å bli helt Drillo, men på backene synes jeg faktisk også statistikken for tredje sist på ballen er litt interessant og relevant.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.02.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

Helt klart. Offensivt er samspillet med indreløper og kant særdeles viktig også. Selv om Svensson produserte høyst begrenset med målpoeng selv, så fungerte høyresiden med han, Jensen og Helland forrykende til tider.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2018 19:52    Post subject: Reply with quote

– Han er i god fysisk form, bedyret Hodgson, og sa at Sørloth var klubbens førstevalg i overgangsvinduet.

Hodgson mente også at Crystal Palace passer bra for Sørloth, og begrunnet det med den krevende spiss-situasjonen i klubben.

– Han har enorme muligheter hos oss, fordi han kunne skrevet under for en Premier League-klubb som allerede hadde fire-fem spisser. Vi har ikke det. Vi har to.

Les mer: Hodgson før helgens kamp: – Jeg ville ikke nølt med å starte med Alexander

Den rutinerte manageren er klar på at Sørloth-signeringen var veldig viktig for klubben, og på spørsmål om han var deres førstevalg, var svaret klart:

klubben, og på spørsmål om han var deres førstevalg, var svaret klart:
les også
Spillere og eksperter: Dette er forskjellen på Lagerbäck og Høgmo

– Ja, det var han. Vi fulgte ham gjennom hele overgangsvinduet og er glad vi klarte å overbevise Midtjylland. Det var ikke lett, sier Hodgson, som la trykk på at Sørloth-signeringen var ekstra viktig fordi Bakary Sako er ute med skade resten av sesongen.

I tillegg avslørte Hodgson at han snakket med landslagssjef Lars Lagerbäck i forkant av signeringen og at han fikk en gratulasjonsmelding av FFK-trener og tidligere landslagstrener Per-Mathias Høgmo.

– Lagerbäck var veldig positiv angående alle aspekter ved signeringen, og Per-Mathias Høgmo gratulerte oss. Vi visste hva vi fikk da vi signerte ham, men det var også veldig godt å snakke med Lars og få tekstmeldingen fra Høgmo, sier Hodgson.

Les mer: Sørloth kan få Palace-debut søndag - Hodgson fikk Lagerbäck-tips og Høgmo-sms
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

Midtsjø, Svensson og AZ er knallgode. Spiller akkurat sånn som vi gjorde deler av våren 2015.

Midtsjø la på til 2-1 fra 25 meter rett i krysset. Svensson herjer som vanlig offensivt på sin høyreside.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 402, 403, 404 ... 536, 537, 538  Next
Page 403 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb