English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å tro at det ikke først og fremst er folka på "propagandarommet" som har skylden for disse håpløse uttalelsene på ettersommeren. Etter det jeg forstår, er klubbens ansatte ført like mye bak lyset som resten av oss, når det gjelder den økonomiske utviklingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

For min del føler jeg meg forsøkt lurt, men jeg føler ikke at jeg virkelig har bitt på.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:36    Post subject: Reply with quote

Fulle sjømenn?

Mange godbiter...
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2012 13:42    Post subject: Reply with quote

Dagens VG nevner ei sjokkregning på 8 millioner som kom på totalt uventet på klubben i Desember. Prognosen skal altså ha vært -18 millioner fra midten av sommeren til denne sjokkregninga på 8 millioner kom på Desember.

Hva denne sjokkregninga kan være for noe skjønner jeg dog lite av.
Quote:
De uforutsette utgiftene skal gå på blant annet en stor publikumssvikt på hjemmekamper og hvilke dager kampene ble spilt på.

Kan ikke skjønne hvordan publikumssvikt skal utløse ei sjokkregning.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:51    Post subject: Reply with quote

Sjokkregning faktisk.

Og 'gutta' har planene klare for å låne noen hundre millioner for å tjene hundrevis av millioner på ei tomt til 20 millioner.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:55    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Vi medlemmene har demonstrert i en årrekke at vi ikke er i stand til å styre denne klubben. Skal vi følge PerOs logikk, bør medlemmene skiftes ut før styret. Dette kan jeg ikke annet enn å si meg enig i. Jeg stiller plassen min til disposisjon, og oppfordrer alle andre som har vært med på å kjøre klubben i grøfta til å gjøre det samme.

Jeg har vel ikke kritisert medlemmene. Jeg har kritisert styret. Medlemmene har en begrenset mulighet, da styrearbeide i en klubb som RBK er såpass omfattende, at det å skaffe kandidater til benkeforslag ikke er enkelt.

Reelt sett, så er det valgkomiteen som må gjøre den jobben, slik at medlemmene får reelle valg. Mye tyder vel på at valgkomite/styret i en for stor utstrekning har tilhørt samme "klikk", og at behovet for endring ikke har kommet tydelig nok frem. Behovet har vært tydelig her inne, men antagelig ikke tydelig nok i andre fora som f.eks adressa, og overhodet ikke fra klubben selv.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 14:01    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Dagens VG nevner ei sjokkregning på 8 millioner som kom på totalt uventet på klubben i Desember. Prognosen skal altså ha vært -18 millioner fra midten av sommeren til denne sjokkregninga på 8 millioner kom på Desember.

Dette åpner for spørsmålet: Hvor godt kvalifisert er klubbens økonomiavdeling?

Å holde orden på hvilke kostnader som er kommet og bokført, og hvilke vi venter på, er detaljarbeide som kun økonomiavdelingen kan ha oversikt over. Det er økonomisjefens ansvar å klarlegge for daglig leder/styre hva som inngår i periodetallene, og hva som ventes av inntekter/kostnader.

Dette minner om en del andre klubber, som plutselig ved nyttår finner ut at fjoråret ikke gikk bra. Bl.a. Brann var vel gjennom en slik runde for noen år siden. Med den størrelsen RBK har på administrasjonen skal slikt ikke kunne skje.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.01.2012 14:14    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Kan ikke skjønne hvordan publikumssvikt skal utløse ei sjokkregning.

Det var litt rart ja. Vi hadde rundt 13500 i snitt fra Odd-kampen og ut sesongen. Skulle vi ha tapt 8 mill med en snittpris på 120 kroner, måtte vi hatt 9000 flere på hver kamp. Det har vi ikke plass til.

Nå kan det påpekes at ifølge tallene i Adressa i dag ble det også en smell på totalt ni millioner på postene spillersalg, e-cupinntekter og bidrag fra øvrige selskaper i konsernet, hvilket tilsier at Rosenborg Ballklubs resultat "bare" er 17 millioner kroner dårligere enn budsjettert på resten av driften.

Uansett er det under en hver kritikk, og det er på tide å ta fram uttrykket KATASTROFEBUDSJETTERING igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.01.2012 14:17    Post subject: Reply with quote

Leste akkurat artikkelen i VG og det er noe av det dummeste jeg har lest noengang. Hvordan i all verden kan "svikt i tilskueretall og kamper på feil dag" være en sjokkregning som slår ned som en bombe i Rosenborg???

Uansett så føler jeg fokuset på akkurat dette bare blir dumt. Styret legger frem et budsjett på 2011 kr overskudd, og allerede før denne "sjokkregningen" på 8 millioner så lå det an til over 18 millioner kroner i minus! Det er rett og slett hinsides dårlig.

Spørsmålet jeg vil stille angående situasjonen er denne:

Kommer disse kuttene og drastiske endringene direkte fra Tove Moe Dyrhaug, altså en handlerkraftig dame som tar ansvar?

Eller er dette Skutle og Svendsen sitt verk, de har bare ikke giddi å gjøre drittjobben selv, og derfor setter man inn en midlertidig sjef som gjør møkka før noen andre overtar etter?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg har vel ikke kritisert medlemmene.

Har heller ikke sett noen hevde at du har kritisert medlemmene.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 14:23    Post subject: Reply with quote

Da misforsto jeg ditt forrige innlegg.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.01.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet nå er jo kanskje hvordan klubben skal komme på fote med driften. I diskusjonene etter mitt katastrofebudsjettinnlegg i 2009 og klubbens blodrøde "satsingsbudsjett" på 30 mill i minus foreslo Konesseur følgende:

Konesseur wrote:
Brandy wrote:
Hva mener alle dere som ønsker å spare? Hvor skal det kuttes?

Det er vanskelige å si akkurat hvor det skal kuttes når man ikke har inngående kjennskap i detaljene for hvordan klubben drives. Hvis man skal synse kanskje:
- Legge ned samarbeidet med Ranheim.
- Legge ned hallprojektet på Lade og investere litt mer i Abrahallen.
- Utsette flyttingsplanene til Lade på ubestemt tid.
- Legge ned talentsamlinger for barn.
- Legge treningsturene vinterstid til billigere destinasjoner. Marokko, Tunisia, Egypt?
- Si opp 7 i sportslig avdeling.
- Si opp 10 i kommersiell avdeling.
- Selge en midtbanespiller og handle inn en god spiss.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

PerO: Jeg fulgte bare tankerekken din ett steg videre.
- Det har liten hensikt å avsette JJ, så lenge den samme Hoftun skal finne hans erstatter
- Det har liten hensikt å avsette Hoftun, så lenge det samme styret skal finne hans erstatter
- Det har liten hensikt å avsette styret, så lenge de samme medlemmene skal finne dets erstattere
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2012 14:47    Post subject: Reply with quote

Hehe, deux points nieuwlaat Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

Smile

Det kan virke logisk den tankerekken, bortsett fra at jeg ikke problematiserer så mye det å finne en dugende etterfølger. Jeg problematiserer mer at hvis styringa er dårlig på toppen, så er det vanskelig for de under å gjøre en god nok jobb.

Jeg mener som de fleste andre at sportslig avdeling har gjort alt for dårlig jobb de siste årene. Men det er en forutsetning at styret fungerer tilfredsstillende hvis sportslig avdeling skal kunne gjøre en god jobb. Noen eksempler:

Hvis styret, slik det virker som de gjorde i 2010, kun frigjør 30-40% av innkjøpsbudsjettet i vintervinduet fordi de skal være forsiktig, og så frigjør det største beløpet i august når sesongen er gått helt eller delvis til h.... så er det ikke lett å være SD.

Hvis styret ikke har oversikt nok til å frigjøre innkjøpsmidler når den norske sesongen slutter, men først får oversikt litt ute i januar, når de fleste handler med norske spillere som er bosman eller har kort tid igjen er ferdig, så er det ikke lett å være SD

Hvis styret gir klarsignal for 5 mill i lønn til toppspillere det ene året, for så å måtte kutte i andre deler av sportslig budsjett året etter fordi lønningene er for høye, så er det ikke lett å være SD

Slik kan man antagelig fortsette i det uendelige. Skal organisasjonen fungere på sitt beste, så må det sitte et kompetent styre på toppen.

Det frikjenner selvfølgelig ikke Hoftun og sportslig avdeling. De har også gjort en for dårlig jobb.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:09    Post subject: Reply with quote

Her gikk vi sannelig 30 millioner kroner i minus uten høye spillerlønninger dere.

Det blir vel litt av en nøtt for mange!
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:18    Post subject: Reply with quote

Koser du deg litt nå, Konesseur?
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:19    Post subject: Reply with quote

Både og.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

Enten har noen i administrasjonen ført styret bak lyset, i så fall bør det vurderes en anmeldelse, eller så er styret i denne klubben fullstendig evneveik og bør byttes ut alle som en.
Skal ikke være mulig å gå på slike smeller som det der.

Tviler på at noe slikt ville kunne skje dersom man hadde en AS/ASA-reganisering av klubben, uten at jeg dermed sagt er noen direkte forkjemper for det heller.

For øvrig må jeg komme med (nok en) digresjon;
Tenkte ikke videre over det før på slutten av låta, men jeg satt faktisk å hørte på (Da har du) Driti deg ut igjen med Jokke mens jeg leste gjennom de siste par sidene av denne tråden...

Tilfeldig?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg håper klubben avventer utbyggingssaken til årmøtet er avholdt. Nå er det en meget kritisk fase for klubben, og de neste strategiske avgjørelsene som blir tatt er livsviktig for RBK. Styret og adm må ikke ta noen avgjørende veivalg før årsmøtet er avholdt! Når er det forresten?
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 16:14    Post subject: Reply with quote

Det kan du være med å bestemme selv ved å stemme NEI på eoå i morgen, men siden du ikke vet det er du vel ikke medlem. Hvorfor ønsker du(og flere med her inne) ikke være med å påvirke?

Årsmøte; Tirsdag 28.februar kl 18:00 på Hotel Prinsen.
ace
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 16:14    Post subject: Reply with quote

28.02.2012 Hotel Prinsen kl. 1800
kristobal
Legende

PostPosted: 25.01.2012 18:51    Post subject: Reply with quote

I'll be there.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 21:36    Post subject: Reply with quote

Når man snakker om underskudd...
http://fotball.adressa.no...221583.ece

Quote:
Fra 2013/14-sesongen innføres UEFAs nye regler om økonomisk fair play. Da vil klubber risikere utestengelse fra mesterligaen og europaligaen hvis de opererer med underskudd gjennom en treårsperiode.

Dette er skremmende... Risikerer vi faktisk utestengelse fra en av de mest lukrative inntektene våre pga... Ja... Lite inntekter? Høres bare ut som det kan gå én vei...
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 21:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo sagt dette i lang tid at det gjøres en elendig jobb og det sitter bare sosekopper som ikke har peiling i de fleste ledd. Jeg har fått rett i alt jeg har sagt for lenge siden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66  Next
Page 63 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb