English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Etablere damelag i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 18.10.2019 07:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Et RBK Damer hadde fort kjørt Trondheims-Ørn ned en divisjon eller eventuelt konkurs. Da er det tross alt bedre å ta med seg det Ørn har av historie og tradisjoner, de ressursene og kontaktene som eksisterer der, og finne en måte å bevare det under Rosenborg-paraplyen.


Akkurat historien til ørn blir nå ikke med videre, Ørn blir jo historie.

Husker når Ørn var gode jeg, leste masse om f.eks Randi Leinan og Anki i avisa. Ting gikk godt i Ørn.

Er de ikke den mestvinnende klubben på damesiden eller noe?
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.10.2019 08:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper cluet er å få til en modell der de ikke er 'bare Rosenborg' selv om de spiller i RBK-drakt osv. Det har vel vært antydet gjennom media at de ønsker å finne en måte å bevare de lange linjene, uten at jeg har snøring på nøyaktig hva de mener med det. Rosenborg-Ørn? RBK-logoen med en kamplysten ørn som bakgrunn? Gule og blå bortedrakter, slik vi har etterlyst som tredjedrakt siden artenes opprinnelse? Uansett ligger det som sagt mer der enn historie, de har jo ressurser i form av kontaktnett og kompetanse, både sportslig og økonomisk.

Apropos var Anki vikar på SFO-en min da jeg var liten, husker jeg Very Happy Og media var en annen idrett da enn nå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 18.10.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

De kommer jo ikke til å spille på Lerkendal med det første, de har jo sin egen nye stadion. Og det finnes jo flere andre lag som har byttet navn men beholdt "historien" til sitt originale lag. Så det er jo ikke nødvendigvis så veldig mye mer komplisert å få gjennomført enn at de reelt sett bare bytter drakt og logo til en svart og hvit en.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 07.11.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Nei, takk. Ønsker ikke at Feminister og PK-eliten skal tvinge Rosenborg til og starte et damelag. Kvinnefotball er et tapsprosjekt uansett hva.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 07.11.2019 21:47    Post subject: Reply with quote

Hadde sikkert gitt herrelaget vårt en god kamp Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Nei, takk. Ønsker ikke at Feminister og PK-eliten skal tvinge Rosenborg til og starte et damelag. Kvinnefotball er et tapsprosjekt uansett hva.


Den største taperen er uansett du om du har den typen holdninger, livet blir mye fattigere når man har et så lukket sinn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.11.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Han har faktisk hel rett. Ingen vil se på damefotball i Trondheim. Da hadde Trondheims Ørn hatt tilskuere.

Å bygge et lag som ville vekke interesse har ikke RBK råd til nå. Klubben har kappet av seg føttene og kan ikke begynne å fokusere på dette tullet. Man får se om man klarer å berge stumpene av det som er igjen på herresiden. Det bør være fokus nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Forskjellen er jo at du ikke vil ha et damelag i kraft av at du synes at alt er dritt og at vi bør konsentrere oss om oss selv. Det er fair det, selv om jeg er uenig i akkurat den påstanden. Jeg får bare aldri så liten puls når folk begynner å skrive PK-eliten, det bruker være forsmaken på annet politisk snadder. Sist var det Bjorn som kom hit under falskt Rosenborg-flagg kun som påskudd for å snakke rasebiologi. Neutral

Edit:leif (som uansett ble quota)
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?


Last edited by Mustrum Ridcully on 07.11.2019 23:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.11.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Forskjellen er jo at du ikke vil ha et damelag i kraft av at du synes at alt er dritt og at vi bør konsentrere oss om oss selv. Det er fair det, selv om jeg er uenig i akkurat den påstanden. Jeg får bare aldri så liten puls når folk begynner å skrive PK-eliten, det bruker være forsmaken på annet politisk snadder. Sist var det Bjorn som kom hit under flaskt Rosenborg-flagg kun som påskudd for å snakke rasebiologi. Neutral


Tingen er at fundamentet klubben står på holder på å forvitre. Da bør ikke fokuset være et damelag. Omdømmemessig bør man vurdere og ikke hete Rosenborg BK. RBK har ikke et godt omdømme i dag og det blir ikke bedre med makkverket vi ser kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 07.11.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Forskjellen er jo at du ikke vil ha et damelag i kraft av at du synes at alt er dritt og at vi bør konsentrere oss om oss selv. Det er fair det, selv om jeg er uenig i akkurat den påstanden. Jeg får bare aldri så liten puls når folk begynner å skrive PK-eliten, det bruker være forsmaken på annet politisk snadder. Sist var det Bjorn som kom hit under flaskt Rosenborg-flagg kun som påskudd for å snakke rasebiologi. Neutral

Hva surrer du om? Hele denne debatten om at Rosenborg må starte et damelag er ikke noe annet enn ren bullshit fra PK-feminister og venstrevridde medier, det ville ikke blitt noe annet enn et stort økonomisk tap for Rosenborg hvis vi skulle starte et damelag, også ville det etterhvert blitt et helsikes mas om både det ene og det andre om hvorfor spillerne på herrelaget får mer lønn, bedre treningsmuligheter, at det må satses like mye på damelaget som på herrelaget, at damelaget skal spille hjemmekampene på Lerkendal osv. Kort og godt, så ville damefotball i RBK bare bety et stort økonomisk tap og et politisk helvete. Og damefotball blir ikke mer populært fordi om Rosenborg skulle lage et damelag. Det er på tide at damefotballen står på egne bein og skaper sin egen identitet og historie, det er ikke fotballklubbers ansvar og drive med veldedighet for damefotballen. Dessuten så har Trondheim har allerede et damelag.


Last edited by Joestlaachmkr on 07.11.2019 23:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 07.11.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Ja, omdømme er nå så svakt at selv ikke herrelaget bør hete Rosenborg BK.

Elgeseterkameratene? Tempe-boys? Eller bare Horneballklub?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 08.11.2019 06:59    Post subject: Reply with quote

Burde vi ikke sørge for å etablere et herrelag først?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2019 12:02    Post subject: Reply with quote

@Joestlaachmkr

Du skriver venstrevridde medier, og med bekrefter du jo på lang vei min påstand.

Du sier at det skulle bli et politisk helvete om vi startet et damelag, du får gjerne utdype.

Forøvrig så er slippery slope argumentasjonen din bare toppen av tankefeil-kransekaka du sitter på. Men det er veldig underholdende da. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.11.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Joestchamsledjf har delvis rett, jeg. Jeg kjenner meg i alle fall igjen i det, siden jeg teknisk sett trolig er både PK-feminist og venstrevridde medier.

Jeg mistenker at Joestlachrnfs ville sagt det samme den gangen debatten gikk om hvorvidt man kunne stille med mørkhudede spillere på Rosenborg også, så den implisitte fornærmelsen det liksom skulle ligge i disse merkelappene tar jeg med stor ro. Det gjelder også vurderingen som går på sak, selv om jeg må innrømme at den flotte vurderingen nok drukner litt i veldig dårlig gavepapir.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 08.11.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Debatten på 70-tallet mener du? I Adressa foregikk den diskusjonen i 2007, og Kroksæther sto på feil side.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.11.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
@Joestlaachmkr

Du skriver venstrevridde medier, og med bekrefter du jo på lang vei min påstand.

Du sier at det skulle bli et politisk helvete om vi startet et damelag, du får gjerne utdype.

Forøvrig så er slippery slope argumentasjonen din bare toppen av tankefeil-kransekaka du sitter på. Men det er veldig underholdende da. Very Happy

Så du hevder altså at massemedia ikke er venstreorientert? du fremstår bare som ignorant og klarer ikke og se helheten.

Et damelag i RBK vil bare koste enorme penger også ville det gitt lite til ingen omsetning og på sikt så kan det gå ut over de sportslige resultatene for RBK,Rosenborg skal ikke tvinges til og ha et damelag for å være PK.

Det hadde blitt et politisk helvete fordi etter 1-2 år så hadde damelaget/feminister/media og politikere fra venstresiden krevd at damelaget skal ha lik lønn, samme rettigheter til treningsanlegg som herrelaget, ha treninger og spille hjemmekampene på Lerkendal osv, etc. Med andre ord det hadde bare endt et politisk klimax.

Det er null verdi i damefotball, og man ikke starte et damelag for og tilfredsstille noen feminister.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.11.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror Joestchamsledjf har delvis rett, jeg. Jeg kjenner meg i alle fall igjen i det, siden jeg teknisk sett trolig er både PK-feminist og venstrevridde medier.

Jeg mistenker at Joestlachrnfs ville sagt det samme den gangen debatten gikk om hvorvidt man kunne stille med mørkhudede spillere på Rosenborg også, så den implisitte fornærmelsen det liksom skulle ligge i disse merkelappene tar jeg med stor ro. Det gjelder også vurderingen som går på sak, selv om jeg må innrømme at den flotte vurderingen nok drukner litt i veldig dårlig gavepapir.

OK, så jeg er rasist og ondskapsfull fordi jeg ønsker ikke at Rosenborg skal starte et damelag fordi det ville endt med underskudd og ingen økonomiske gevinster.

Fortell meg gjerne, hvilke fordeler skulle RBK få av og starte et damelag utenom å være politisk korrekt?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Gi meg et Rosenborg med tæl og trønderske talentet. At de har pupper er bare et pluss.. fordi det de her mannfolka har stelt i stand siste årene er bare trasig.. likegyldighet
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 09.11.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker at dette er etter press fra folk som uansett ikke kommer til å dra på kamp. Et damelag vil ikke automatisk få flere tilskuere selv om laget heter RBK i stedet for Ørn.

Har vært inne på det også tidligere, synes det er synd om klubber ødelegges på grunn av dette, Ørn vil jo bli borte.

Men så lenge det er separate lag med egen økonomi - ala hva de gjør i LSK, så spiller det jo ikke noen stor rolle (selv om jeg fortsatt synes det er synd å legge klubber i ruiner som man gjør med Ørn). Dersom dette derimot spiser av budsjettet til RBK så er det galskap. For damefotball kommer til å være et tapsprosjekt i uoverskuelig fremtid, det kommer aldri til å komme mye tilskuere, de kommer aldri til å tiltrekke seg mye sponsorer osv.
Back to top
View user's profile Send private message
HareideDK
Junior


Joined: 09 Nov 2019
Posts: 10

PostPosted: 09.11.2019 20:23    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om RBK. Det handler om Koteng og det å få ukentlig omtale om kamper på KOTENG ARENA. At folk ikke skjønner hvor ødeleggende denne feite bajasen er fot klubben
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.11.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Det der er bare lavmål. Skjerp deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.11.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
Var det ikke håndball Rosenborg sitt damelag drev med?

Uansett, nå virker klubbledelsen å være nokså innstilt på at Rosenborg får sitt eget damelag, i fotball;

NFF Vurderer å tvinge topplaga til å starte damelag

Trur RBK har damelag om få år.
...
I Rosenborg har man innleia eit treårig samarbeid med Trondheims-Ørn. Dagleg leiar Tove Moe Dyrhaug seier at ho ser for seg at klubbane på sikt kjem til å slå seg saman.

– Eg tenker det er fint å vere kjærastar ei stund, før vi giftar oss. Vi vil ikkje etablere eit lag som konkurrerer mot Trondheims-Ørn. Men litt fram i tid vil det nok bli ein del av Rosenborg, seier Dyrhaug.


https://www.nrk.no/sport/...1.14511421

Spørsmålet vil vel være økonomien. Her burde en i en overgangsfase evt. spleise på en sponsoransvarlig for damelaget. Dvs. at damelaget går inn i Rosenborg når sponsorene har lagt pengene på bordet. Coop, OBOS, Sparebanken osv. må jo kunne bidra. Kamparena bør vel i første omgang være på Lade, og da kunne jo banen der også blitt en fin plass for treningskamper vinterstid for begge lag.

Slik blir det dessverre når NFF velger kjønn fremfor kompetanse i sine ansettelser, Lise Klaveness skulle aldri ha fått jobben i NFF. Årsaken til at Eliteserien ikke lenger heter Tippeligaen er fordi den nåværende direktøren i Norsk Tipping - Åsne Havnelid mente at det var urettferdig at de sponset Eliteserien og ikke kvinnefotball.. kort og godt, kvinner i maktposisjoner tar oftere personlige meninger først og ikke det som nødvendigvis er best for klubben/sporten. Men jeg nå håper ihvertfall ikke at det blir noe av dette tullet om et damelag i Rosenborg, ettersom det ville bare bety tap og ingen fortjeneste for klubben, og det må alle andre også forstå.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 18.11.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at det heter Eliteserien og ikke Tippeligaen skyldes i stor grad at man solgte TV-rettighetene til Discovery, som baserer mye av inntektene sine på å sende TV-reklame for utenlandske spillselskap.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.11.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Å kjære vene... hvor kommer den fyren egentlig fra?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 18.11.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Ja. Dere liker ikke kvinner på Sørlandet. Point taken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Next
Page 6 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb