English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damelag i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 17.12.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Det skal dog sies at klubbene du nevner nevner driver merkevarebygging på et litt annet nivå enn oss. De selger sannsynligvis mer en nok damedrakter på verdensbasis til å finansiere satsingen. Alle "sekundærprodukter" skaper også oppmerksomhet rundt originalproduktet, og i disse markedene er det mye å hente på slikt.
Fosningen
Proff

PostPosted: 17.12.2019 16:54    Post subject: Reply with quote

Det er mulig dette er veien å gå, for at T/Ø og damefotballen skal styrke produktet sitt. Men som andre her påpeker, hvor trist er det ikke å rive opp historie, identitet og "sjel" og starte helt på nytt? Jeg fulgte med damefotballen litt på den tiden Ørn var skikkelig gode. Ja, til og med etter at de ble mindre gode også. Men så begynte jo plutselig klubber å forsvinne, og dukket opp med nye navn og drakter. Da mistet iallfall jeg interessen. Tenk om Brann hadde skiftet navn til Vestland neste sesong, og spilt i blått? Igjen, jeg skjønner hvorfor Ørn og kvinnefotballen ønsker dette, og at det sikkert er nødvendig. Men jeg synes likevel det er bare trist, og virker useriøst.

Hva dette betyr for Rosenborg er selvsagt en annen sak. Men noen økonomisk gevinst er det neppe. Noen kalte det samfunnsansvar. Det høres ut som den mest reelle definisjonen på dette prosjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran

PostPosted: 17.12.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Halvparten av befolkninga har kunnet identifisere seg 100 prosent med Rosenborg, nå blir det hele befolkninga.

Hvor ligger logikken i dette? Sier han at alle kvinnene som er RBK-fan ikke identifiserer seg med RBK? Betyr dette at jeg som mann ikke kan identifisere meg med f.eks. langrennsjentene eller håndballjentene?
Back to top
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 17.12.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Hva dette innebærer for Rosenborg er at dette kommer til og bli et stort økonomisk tap for klubben, og etterhvert så kommer det til og bli krav om lønn, samme forutsetninger som herrene at kampene skal spilles på Lerkendal osv. Med andre ord et stort økonomisk tap som kommer til og gå utover de sportslige resultatene til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Copy + paste-innlegg? Den var ny! men, da er det i hvert fall tydlig at du ikke har argumenter...

Du har fått med deg at det fortsatt er snakk om to separate klubber, ikke sant? kun profileringsmessig samarbeid.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Quote:
Halvparten av befolkninga har kunnet identifisere seg 100 prosent med Rosenborg, nå blir det hele befolkninga.

Hvor ligger logikken i dette? Sier han at alle kvinnene som er RBK-fan ikke identifiserer seg med RBK? Betyr dette at jeg som mann ikke kan identifisere meg med f.eks. langrennsjentene eller håndballjentene?

Logikken i det ligger i at nå kan også damene drømme om å spille for Rosenborg - altså "identifisere seg med".
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 17.12.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Da må jo Ørn og Kolbotn starte herrelag ifølge logikken din.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Kolbotn Herrer

Hva gjelder Ørn, så kan du jo f.eks. sjekke klubbhistorikken til Kong Sverre "Brandy" Brandhaug...

Legg så for vørig til at de siste årene har kvinnefotballen vært dominert av To lag tidligere kjent som Strømmen og Asker, nå LSK (IKKE Lillestrøm) Kvinner (to ulike klubber, samme løsnignen som foreslått for oss) og Stabæk Kvinner (en del av klubben Stæbek), i tilegg til kvinnelaget til Vålerenga (som faktisk er startet fra bunnen av)

You were saying?

Hvofor er dette så ulogisk for deg, forresten?

For øvrig: hva syns du om Greta Thunberg?
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 17.12.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Men da må Kolbotn jobbe knallhardt for at herrelaget skal nå Eliteserien og satse minst like mye som det de gjør på damesiden, for tenk på alle de unge guttene som drømmer om å spille for Kolbotn.. men som ikke har muligheten? det koster jo tross alt så lite.. det er jo så viktig med likestilling!

Dette kommer Rosenborg til og tape stort på og det kommer til og gå utøver de sportslige resultatene i RBK. Taper penger på å være politisk korrekt.

STFU.

Jeg kan nok trygt konstatere at Greta har høyere intelligens enn det du har.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Ja, som sagt. Når du gjentar deg selv (nok en gang!), er det ett godt tegn på at du ikke har argumenter.

Greta Thunberg veit vel for vørig ikke hva hu nsnakker om, å bør pelle seg tilbake på skolebenken?
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 17.12.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker et svar fra deg om hvilke fordeler Rosenborg får av dette, ettersom du mener at det er så viktig at jenter også har muligheten til og spille for Rosenborg. Ellers så må jeg si det at sammenslåingen av Ørn til RBK er bare helt latterlig begge klubbene er like gamle. Interessen for damefotball kommer ikke til og eksplodere bare fordi ørn for på seg en svart og hvit drakt. Dette er tapsprosjekt deluxe for Rosenborg.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tok opp denne hjernevaskede jentungen i det hele tatt, på hvilken måte er hun relevant i dette teamaet?.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor du tok opp denne hjernevaskede jentungen i det hele tatt, på hvilken måte er hun relevant i dette teamaet?.

Nettopp derfor... Wink

Dakar gammal, hvit mann som er redd kvinner!

Last edited by Bakklandia on 17.12.2019 22:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 17.12.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Yeah, whatever.

Jeg er 37 år men jeg vet ikke hva du anser som gammelt, derimot så vet jeg at dette kommer til og ende et økonomisk tap for Rosenborg og etterhvert også et politisk helvete for klubben.

Men hvilke fordeler er det som Rosenborg kommer til å få av dette? jeg venter fortsatt på svar.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 17.12.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

En fordel for Rosenborg er Ørn Arena. For første gang i historien vil en ha en arena for andrelag og treningskamper med både tribune og tak på tribunen. Hvem vil vel ikke kjøpe skuffkak av Harald Martin Brattbakk hvis en samtidig kan sitte/stå tørt og godt?

En problematisk sak her er jo at vår styreleder er med på å framforhandle en sammenslåing, samtidig som han/Koteng er hovedsponsor for Ørn Arena. Ved en sammenslåing vil jo markedsverdien for Ørn Arena bli høyere, og således bør han/Koteng AS betale mer. Er det i hele tatt noen journalister som har tatt opp dette spørsmålet? Fram til årsmøtet bør RBK se om det er mulig å høyne summen som en får inn for stadionnavnet på Lade. Eller vil alle sponsorratene til Ørn gå vekk ved en sammenslåing?
I første omgang er det jo sponsorinntekter som må dekke driften til damelaget, da det er stor usikkerhet knyttet til billettinntekter o.l.
Lillestrøm kjører vel forskjellige sponsorer på dame- og herrelag, inkludert forskjellig utstyrsleverandør (hummel/puma), men vil vi være som Lillestrøm?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.12.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Klubbene er uavhengige av hverandre, med separate styrer. Den enes økonomi påvirkes ikke av den andres, slik forslaget er nå.

Last edited by Bakklandia on 18.12.2019 11:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 18.12.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Klubbene er uvahengige av hverdnare, med separate styrer. Den enes økonomi påvikres ikke av den andres, slik forslaget er nå.

Slik forslaget er nå.. Rolling Eyes

Uansett, tragikomisk at Ørn går bort bare fordi at damene skal få låne RBK-logoen.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 07:39    Post subject: Reply with quote

På en måte er det selvfølgelig alltid trist å se mange års tradisjoner og identitet ryke, uavhengig om det er kvinne- eller herrefotball. På en annen side er det fullt forståelig hvorfor de velger dette. Som konsumerprodukt er norsk kvinnefotball akterutseilt, for å si det mildt, sammenlignet med herrefotball. Og sett bort i fra årets fadeser har RBK-navnet alltid vært et produkt den gjengse trønder tar til seg i større eller mindre grad. Dette handler, slik jeg ser det, om pragmatisk realisme - T-Ø har forstått at om de skal konkurrere med andre lag, både på kjønns- og sportslig front, om sponsorer, tilskuere og sportslige ressurser, så må de skape et merkenavn det går an å samles rundt. Og da er det, i mitt inntrykk, langt enklere for folk flest å relatere til RBK enn til T-Ø som merkevare. Ettersom det økonomiske og administrative forblir adskilt (slik det ser ut for øyeblikket) medfører det at RBK får en dose godvilje fra de mest ihuga likestillingsforkjemperne med de fordelene det medfører, men ellers utsettes for en særdeles lav risiko. Med andre ord, vinn-vinn. Skulle nesten tro noen hadde lest "The Art of the Deal".
orkdal,n
Senior

PostPosted: 18.12.2019 07:58    Post subject: Reply with quote

Dette blir en vinn-vinn situasjon for begge parter. Kvinnefotballen har vært i rivende utvikling de siste årene.
Kanskje er veien til Champions League-hymnen i Trøndelag igjen kortere enn vi aner. RBK

Merkevaren RBK blir etter min mening styrket ved å få inn et damelag som forhåpentligvis kan spille om medaljer igjen og deltakelse internasjonalt.
Back to top
thomas_katt
Proff

PostPosted: 18.12.2019 08:38    Post subject: Reply with quote

Jeg vet iallfall at jeg kommer til å følge resultater og tabell i toppserien, for første gang på over 20 år, når Rosenborg spiller der, og sikkert se en og annen kamp også. Akkurat som jeg ble interessert i Ishockey da RIHK begynte å aspirere til opprykk til Get, og etterhvert kom opp i det gode selskap.

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 08:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dessuten hele (den, i mine øyne, stort sett vikarierende) diskusjonen om Trondheims-Ørns mektige historie er litt uvesentlig for poenget, realistisk sett. Det er maktpåliggende for Rosenborg - kun med hensyn til Rosenborg som klubb og merkevare - å følge med i timen og starte et damelag nå. Det laget vil, i det øyeblikket det når toppfotballen, bli det dominerende kvinnelaget i byen - nødvendigvis - og tiltrekke seg de beste av de spillerne som i dag ville gått til Ørn. Sannsynligvis ville Ørn rykket ned i sesong 1 eller 2, og aldri kommet tilbake.

Da har Trondheims-Ørn to valg:

1. Å ligge med hodet i giljotinen noen år mens RBK spiller seg oppover i divisjonene, og bare vente på at det ekstremt skarpe og tunge bladet i en ekstremt dårlig oljet mekanisme gnager seg gjennom halshuden.

2. Å ta vare på klubbens funksjon som toppklubb gjennom sammenslåing, og samtidig gi nåværende spillerstall og støtteapparat tilgang til økte ressurser fra dag 1.

Det har heldigvis vært opp til Ørn å ta det valget. Så håper jeg for alle parters skyld at vi går inn med nok til å kickstarte prosjektet litt, gi et fundament å satse fra, men at det ellers legges en stegvis plan for å bli et stabilt og fornuftig driftet topplag.
Huber
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Logikken i det ligger i at nå kan også damene drømme om å spille for Rosenborg - altså "identifisere seg med".

Unge damer i dag har da like stort grunnlag for å drømme om å spille for klubben som mannfolk på 50+.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.12.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Hæ?
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 18.12.2019 20:40    Post subject: Reply with quote

Det er ganske ganske åpenbart at styret i utgangspunktet ikke ønsket damefotball i RBK, men press fra media og Lise Klaveness har mer eller mindre tvunget til og satse på damefotball.

Dette kommer til og bli et enormt tap for Rosenborg som garantert kommer til å gå utover det sportslige og innen en 2 års periode så kommer det til og bli krav om lønn, at det må satses like mye på unge jenter som det gjørs med unge gutter, like treningsmuligheter, at det skal være et like sterkt støtteapparat rundt damelaget som herrelaget, at kampene skal spilles på Lerkendal. Ser ikke dere som jubler over at Ørn blir til RBK dette?

Dette er begynnelsen på slutten på Rosenborg som en storklubb i norsk fotball.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Tenker mye av det samme, men ok å løfte interessen. Kvinnekvotering for hvem som skal tjene bedre enn herrelaget håper jeg man unngår, kanskje hvem som skal inn på herrelaget på lengre sikt. Smile
libido
Veteran

PostPosted: 18.12.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Dette kommer til og bli et enormt tap for Rosenborg som garantert kommer til å gå utover det sportslige og innen en 2 års periode så kommer det til og bli krav om lønn, at det må satses like mye på unge jenter som det gjørs med unge gutter, like treningsmuligheter, at det skal være et like sterkt støtteapparat rundt damelaget som herrelaget, at kampene skal spilles på Lerkendal. Ser ikke dere som jubler over at Ørn blir til RBK dette?

tuller du eller faktisk mener du det pisset du skriver her? i såfall tror jeg ikke du har det greit og håper du kan søke støtte en plass som ikke er et internettforum
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb