English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 21:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Enig i mye du skriver Brady, men du mister troverdighet når du i et forsøk på å trekke Hamrén så langt ned som mulig presterer å si at AaFK har bedre utviklett angrepsspill. AaFK hadde ikke angrepsspill overhodet, bare lemping mot Aarøy.

Hele poenget er jo at Rosenborg baserer spillet sitt på lemping like mye som Aalesund og sånn har det vært ganske lenge nå.

Det har gitt resultater i Tippeligaen, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan komme på et lag, nasjonalt eller internasjonalt, som spiller like sjarmløst og kjedelig som det vi har gjort under Hamrén. Kan sammenliknes med Hellas i 2004. Og jeg liker ikke å kritisere for kritikkens skyld, men dette står jeg inne for. Hver eneste kamp vi spiller klarer vi å gjøre om til en slags stillingskrig med dueller, feilpasninger og poling. Vi pleier å vinne disse krigene, men det er vondt å se på likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

*Gjeeesp*
Vi fortsetter som ifjor og vinner fotballkamper, men jeg merker at jeg nesten ikke er interessert i kampen da den bare består tett forsvarsspill og en god individuell prestasjon ev gang i kvarteret. Ellers er angrepsspillet så uinteressant og grått at det er til å banke hodet i veggen av mindre.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Haha, du dummer deg Keenoir. Ja, det var svakt av Örlund på målet, men ellers klarte han seg bra. AaFK forsøkte å mure han inne, men han bokset ut hver gang.

Enig i mye du skriver Brady, men du mister troverdighet når du i et forsøk på å trekke Hamrén så langt ned som mulig presterer å si at AaFK har bedre utviklet angrepsspill. AaFK hadde ikke angrepsspill overhodet, bare lemping mot Aarøy.

Det er helt utrolig at Strand blir foretrukket foran Åsen og Henriksen.

Tommel'n opp!
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 21:41    Post subject: Reply with quote

Pokal"seremonien" var en heller pinlig affære.. Aambak fra Herd gikk mot RBKspillerne mot pokalen, men ingen viste hvem som skulle ta i mot den og sto nølende og så på før Strand gikk frem. Rundt 3000 på stadion og ikke den helt store stemninga, så det er nok et stykke igjen før denne Superfinalen blir en slager.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.03.2010 21:42    Post subject: Reply with quote

Ørlund bør være istand til å holde mange av utboksingene sine og er alltfor ofte passiv. Utboksingene gir heller ikke tilitt.

Last edited by Keenoir on 07.03.2010 22:02; edited 1 time in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2010 21:48    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
så det er nok et stykke igjen før denne Superfinalen blir en slager.

Det må gis tid, samtidig som man må være litt heldige med hvem som deltar. Har på følelsen at denne kampen hadde blitt litt mere interessant dersom det hadde vært RBK og Molde som møttes i Molde. Selvfølgelig uten at man møtes på nytt i 1. serierunde. Det kan også bedre seg om seriestarten blir to uker senere fra og med neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Chuck Islamovic
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 22:01    Post subject: Reply with quote

Stabæk-Rosenborg på Fornebu ville vel vært den mest ønskelig kampen med tanke på interesse. Bra lag, innendørs, Stabæk liker ikke oss, osv.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 07.03.2010 22:24    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Ørlund bør være istand til å holde mange av utboksingene sine og er alltfor ofte passiv. Utboksingene gir heller ikke tilitt.

Fullstendig uenig i at han burde prøvd å holde de utboksningene. Han hadde 3-4 AaFK-spillere rundt seg, det ville vært livsfarlig.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 07.03.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Pokal"seremonien" var en heller pinlig affære.. Aambak fra Herd gikk mot RBKspillerne mot pokalen, men ingen viste hvem som skulle ta i mot den og sto nølende og så på før Strand gikk frem. Rundt 3000 på stadion og ikke den helt store stemninga, så det er nok et stykke igjen før denne Superfinalen blir en slager.

Superfinalen burde vel egentlig blitt spilt på høsten etter cup finalen er ferdig... da har du gjerne lagene som vant serie/cup intakt... etter en lang vinterpause er jo mange blitt solgt/kjøpt... vært en topp avslutning på høsten og serien mener jeg.
Chuck Islamovic
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 22:42    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Keenoir wrote:

Fullstendig uenig i at han burde prøvd å holde de utboksningene. Han hadde 3-4 AaFK-spillere rundt seg, det ville vært livsfarlig.

Heller bokse ballen ut i ufarlig område i stedet for å prøve å holde, og miste ballen. Sånn sett foretrekker jeg helt klart Ørlund over Jarstein.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 22:58    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Det vore idiotiskt att försöka hålla bollarna. Örlund fick även beröm av kommentatorerna för utboksningarna. Det är inte lätt med nästan 3m långa Aaröy i närheten.
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 07.03.2010 23:04    Post subject: Reply with quote

Mulig det har stått en forklaring på det her på forumet, men hvorfor var ikke Lago med i troppen i dag?
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 23:10    Post subject: Reply with quote

Han har fått kusma.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kusma
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

Så bare deler av kampen pluss høydepunktene, og det selv om det var to-tre nye spillere der (skjønt, en er keeper og en annen har nærmere ti års fartstid i klubben fra før) så var det et lett gjenkjennelig lag. Vi spilte forsiktig og var litt tamme, men var heldige på det lille vi skapte. Man scorer ikke tre mål i en kamp som denne vanligvis. Defensivt er det veldig mye bra, men framover mangler vi mye kreativitet og tempo. Spesielt er jeg enig i at Roar Strand, selv om det smerter meg å si det, ikke holder lenger. De siste årene har det vært en og annen kamp da laget har frisknet til etter hans inntreden, men nå er han ingen kandidat til å starte lenger med mindre vi har helt krise. Jeg synes vi er litt tynt besatt på midtbanen.

Vi dominerte på ingen måte kampen, men vi har god kontroll på Aalesund og det er alltid gøy med pokaler, selv om denne ikke har noen tradisjoner og følgelig ikke henger spesielt høyt.

Vår bestemann: Annan (nok en gang).

Håper vi følger opp og tar rotta på Molde i seriestarten, for disse to er de to verste folkeslagene i Norge. Får de en finger tar de hele hånda, og skulle de ta tre poeng så kommer de til å snakke om denne kampen i ti år. Vi tok fire av seks poeng mot Molde i serien i fjor, men de jeg kjenner til som holder med dem snakker fremdeles utelukkende om kvartfinalen i cupen. Det er ekstremt irriterende. Så, sjeldent har første serierunde vært viktigere enn i år. Håper og tror RBK er best rustet og kriger seg til seieren. Det underholdene finspillet kommer vel ikke før neste sesong uansett, litt avhegig av hvem som blir hovedtrener. Hamrèns pakke er profesjonell, forsiktig og resultatbringende på nivået som er i Skandinavia. Synes ikke vi skal klage på det. Får skikkelig klovneinntrykk av lag som konstant havner i oppgjør med sifre som 5-3 og 4-6 osv...
longines
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 23:48    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo...tid=598272

Rekdal: - RBK vinner ikke serien med slikt spill

Jo, det er nettopp det vi gjør. Vi gjorde det i fjor, hvorfor ikke i år?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 00:06    Post subject: Reply with quote

Du kan godt tro på det, men i Europa kan vi glemme å gjøre det bra med dette spillet. Nå er CLS banen utrolig dårlig og jeg visste før kampen at denne kampen kom til å preges av veldig dårlig pasningsspill, men det her var i overkant.

Ørlund: grei dag på jobben, med unntak av det ene målet imot. Greit med utboksingene, men så hvertfall 2 som han burde ha holdt. Uansett, jeg vil ha Jarstein, han hadde hvertfall hatt spensten til å ta det ene målet.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 00:10    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Du kan godt tro på det, men i Europa kan vi glemme å gjøre det bra med dette spillet.

Ja, det fikk vi jo også merke mot Qarabagh i fjor.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 09:12    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Du kan godt tro på det, men i Europa kan vi glemme å gjøre det bra med dette spillet. Nå er CLS banen utrolig dårlig og jeg visste før kampen at denne kampen kom til å preges av veldig dårlig pasningsspill, men det her var i overkant.

Ørlund: grei dag på jobben, med unntak av det ene målet imot. Greit med utboksingene, men så hvertfall 2 som han burde ha holdt. Uansett, jeg vil ha Jarstein, han hadde hvertfall hatt spensten til å ta det ene målet.

Jarstein har ikke spenst. Han ville hatt akkurat det samme problemet på det skuddet. Jeg tror faktisk han ville ha sluppet inn dette også. Men det er ikke godt nok å slippe inn et slikt fiseskudd.

Jeg er sterkt kritisk til Jamtfall og hans treningsmetoder. Samtlige gkere blir jo dårligere i RBK enn andre plasser. Hirchfeldt er eneste unntak.

Er helt enig i at med det spillet kan vi glemme Europa. Vi har 0 offensivt mønster og mot bedre lag vil vi ikke skape en sjanse heller.
Back to top
fab4fan
Proff

PostPosted: 08.03.2010 09:35    Post subject: Reply with quote

Syns en bør trekke frem Winsnes sitt forabeid til 3-1, sugende løp (ala tidlig Roar) inn i boksen, trekker vekk et par spillere med flott dribling. Han skaper det målet og der bør han få kreditt for!

Prica skal også ha mye kreditt for sitt mål, han får ikke ballen i beina, viss man ser på reprisen er han tidlig på løp inn i området hvor ballen havner. Viser prov på god spilleforståelse der.

Irriterer meg grenseløst når trenere (vet ikke om Rekdal gjor det i dette tilfellet), bortforklarer tap med at målene til motstandere kommer etter feil/tabber. Det har faktisk noe å si hvem som utnytter feilene/eventuellt fremkaller dem.

Tror det vil være genialt å få inn Jønson etter Hamren, har større tro på Janne sine evner til å bygge offensiv samhandling. Med grunnmuren RBK nå har fått defansivt og mentalt, vil det bli krutt.
michael collins
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:04    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes vi hadde svakt angrepsspill, mens AaFK ikke hadde angrepsspill overhodet.

Alle RBK-ere som uttaler seg etter kampen er enige om at Aafk kom til for mange sjanser. Det er direkte imponerende å skape så mange sjanser uten "angrepsspill overhodet", spør du meg.
Henning
Legende

PostPosted: 08.03.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Men det er det ingen som gjør.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.03.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Sjanser er det dummeste fotballuttrykket som er oppfunnet. I hvert fall i den grad man er opptatt av å telle sjanser for å si noe om en kamp.

Saken er vel at Aalesund i realiteten aldri var helt i nærheten av å vinne kampen, og at de viste at de har et langt svakere lag enn RBK.

De hadde kanskje en del "sjanser", men jeg kan ikke huske at de var i nærheten av seier i hvert fall.

Ingen av lagene viste veldig godt angrepsspill, men RBK var langt bedre enn Aalesund.

RBK kommer nok til å være noe løsere i organiseringen i år enn i fjor, slik at motstanderne scorer flere mål. Men antakelig vil også RBK selv score flere mål. Jeg har tidligere anslått 80-90 mål i serien, og inngått et uhøytidelig veddemål på over 70.

Det er mål som teller i fotball, på samme måte som det er treff som teller i skiskyting. Det hjelper egentlig ikke så mye om du hadde tre kantskudd som gikk ut slik at du fikk tre tilleggsminutter og ble nummer 49, og at du hadde vunnet hvis kantskuddene hadde gått inn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:18    Post subject: Reply with quote

Hadde Aalesund fått straffespark på stillingen 1-3, ville trykket mot oss blitt enda tøffere, og da er jeg ikke så sikker på at vi ville unngått et tredje mål. De var jo ganske nære et par ganger slik som det ble også, blant annet med treff i tverrliggeren. Derfor føler jeg det blir litt feil å si at de aldri var i nærheten av seier.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:20    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Sjanser er det dummeste fotballuttrykket som er oppfunnet. I hvert fall i den grad man er opptatt av å telle sjanser for å si noe om en kamp.

Er helt uenig, og mener europeisk fotball har svært mye å lære av amerikansk idrett på akkurat dette. Vi burde målt og telt mye mer, både på lag og på enkeltspillere. Og det burde vært mer fokus på det. Selv i en perifer idrett som curling har man bedre stats på enkeltspillere.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:21    Post subject: Reply with quote

Er enig med Kristobal. Sjansetelling er fordummende og misvisende.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb