English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Åsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2017 18:45    Post subject: Reply with quote

Tror vel sjansene er større for at han havner i fjæra igjen.
Men det kan jo hende at han lar seg overtale.

www.eurosport.no/fotball/...tory.shtml
Quote:
Etter det Eurosport.no får opplyst fra flere hold har også Rosenborg latt seg begeistre over venstrefoten.

RBK-trener Kåre Ingebrigtsen og Åsen selv skal for noen uker siden ha møttes for å snakke om spillerens fremtid. Åsen er forøvrig representert av Kevin Ingebrigtsen - Kåre Ingebrigtsens bror.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 18:56    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det har vært mer enn en telefonsamtale mellom Kåre og Åsen. Så det trenger ikke være så mye i det.

For Åsen sin del flytta dama hjem til Trondheim i sommer. Grunnen var at han på daværende tidspunkt synes Tromsø videre var uaktuelt, og de ønsket å finne et sted hvor hun kunne få se ham så mye som mulig (slik jeg har forstått det). Det har vært belgiske og nederlandske klubber inne i bildet, og da var Trondheim nærmere enn Tromsø. Så kom Valakari inn i bildet og endret totalt på tilværelsen i TIL. Nå som Ranheim i tillegg er oppe skal du ikke se bort i fra at RBK står som nummer 3 i køa til Åsen (Men økonomien er jo en faktor som kanskje kan få han hit til RBk).

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 19:50    Post subject: Reply with quote

Men er han god nok? Hvem danker han ut på midtbanen? Eller er han en oppgradert Stamnestrø?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

Åsen hadde et kjempepotensiale da han var i Rosenborg første gangen, og spilte vel de fleste treningskampene i den ene sesongoppkjøringen. Så ble det noe kluss med skade el.l. og han fikk ikke spille da serien startet, og senere ble det snakk om omskolering til venstre back, men det ville han ikke, så da gikk han. (Tror historien var noe i den duren.)

Han var god nok for Rosenborg den gangen, og jeg vil tro han kunne blomstret på Rosenborgs midtbane om han fikk en ny sjanse og ble satset på. Har stor troa på Åsen (selv uten trønderbrillene på).
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 20:07    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke helt hvem han skal dytte ut på midtbanen vår akkurat nå.
Back to top
bommel1
Senior

PostPosted: 04.12.2017 20:10    Post subject: Reply with quote

Åsen er mer enn god nok for en indreløperplass hos Rosenborg.
Arbeidskapasitet med utrolig mye mer potensiale for målinvolveringer enn
de vi allerede har på midtbanen.
Jensen, selv om man ikke vil at det skal være sant, er på en nedadgående kurve. En perfekt erstatter for ham.
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Enda mer stallfyll? Herregud.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 20:51    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å hente Åsen. Han er klart bak Jenssen, Anders Konradsen,Vilhjálmsson og Trondsen slik stallen er nå. Han er på nivå mellom disse og duoen Lundemo og Stamnesstrø. Hvis Tettey (tar forbehold om et mega tilbud fra topp 5 ligaer, ellers så er han her senest i sommervinduet)kommer, faller han ytterligere nedover i køen. Siste jeg hørte var at en av de «norske» klubbene )Herrenveen/AZ)i Nederland var interessert i han.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2017 20:57    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Enda mer stallfyll? Herregud.

Han er bedre enn Konradsen som indreløper, og Konradsen som sentral bør være et avsluttet kapittel.

Åsen er en spiller jeg liker veldig godt. Han bør ikke være et førstevalg, men hadde vært en nydelig joker å ha på benken. Noe helt annet enn Stamnestrø og Lundemo, som er helt blottet for x-faktor og evnen til å snu kamper.

Last edited by Hedon on 04.12.2017 20:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 20:57    Post subject: Reply with quote

Messi, du må komme med mer krutt enn det der for å gjenerobre tronen som ryktekonge på Rbkweb, nå etter at vi fikk 100% Jesus Very Happy
BalleK
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 22:24    Post subject: Reply with quote

Selv om vi ikke ser hvem han skulle danke ut nå, så vet vi at spillere blir skadet og at spillere blir solgt. Vi vet også at vi høyst sannsynlig må unnvære Jensen under VM.

Så vi trenger gode spillere som kan komme inn og gjøre en god jobb. Får litt Midtsjø-feeling med Åsen - ikke helt god nok for RBK da han var her - dro ut og fikk spille mye - kommer tilbake og er blitt mye bedre.

Men spørs jo om han vil - hvis han vil spille semi-proff for Ranheim så sier nok ikke Ranheim nei takk.

Og så er det jo ikke slik at dersom vi får tak i en spiller som ikke går rett inn på fast plass så betyr det at det var det eneste som kom i vintervinduet. Blir det litt for mange midtbanespillere etter hvert så får vi heller låne ut M. Konradsen eller Stamnestrø.
puckno
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

Inn med Åsen, utlån på M Konrad og/eller Stamnestrø, hever kvaliteten totalt sett. Tror han vil få mye spilletid, i rotasjon. Det kan også være vi mister noen til andre klubber, og skader oppstår fra tid til annen.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 04.12.2017 22:58    Post subject: Reply with quote

Åsen er ikke god nok. Spesielt blir det for tynt defensivt mot bedre lag. Han er vel også langt bak i landslagskøa. Vi bør satse høyere enn dette folkens.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2017 23:19    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ha 8 midtbanespillere av Tettey-kvalitet. Om vi erstatter Stamnestrø og hans rolle med Åsen, har vi gjort et kraftig kvalitetsløft i bredden.

Det er dog ingen grunn til å tro at Åsen er interessert i å komme hit for å være reserve. Han har vært en av ligaens beste midtbanespillere i høst, er uten kontrakt og kan garantert velge mellom mange klubber der han får spille fast.

Men OM han hadde turt å komme hit for å ta opp kampen, så sier iallefall ikke jeg nei takk. Han har vært vesentlig bedre for TIL i høst enn det Midtsjø var for oss i vår.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hulken
Proff

PostPosted: 05.12.2017 08:33    Post subject: Reply with quote

Åsen har da vitterlig spilt venstreving i Tromsø, og ikke indreløper? Eller er det bare jeg som er på bærtur?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2017 09:14    Post subject: Reply with quote

Signer! Gratis trønder som er bedre enn Stamnestrø og Morten Konradsen. Kan spille både indreløper, ving og offensiv midt om vi jager mål, noe som gir oss dekning flere plasser.

Ender garantert opp med å spille mange kamper. På tide at benkspillerne er så gode at vi kan rullere førstevalgene jevnlig og holde de freshe.
Back to top
momonster
Senior

PostPosted: 05.12.2017 10:28    Post subject: Reply with quote

Folk sutrer over breddesigneringer, men bredde vinner serien og gjør at de beste stiller fresh til de viktigste kampene. Det er også veldig vanskelig å signere spillere som går rett inn i startoppstillinga, de spillerne er som regel alt for kostbare. Åsen danker ikke ut hverken Jensen, Konradsen eller Trondsen, men er såpass tett på de at han (og Lundemo) kommer til å spille mange kamper i løpet av en sesong pga rotasjon og skader Hadde vært solid investering å hente Åsen, men tviler på at han velger å være rotasjonsspiller i RBK hvis han kan være nøkkelspiller et annet sted.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 05.12.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Vil tro det faktum at vi har to venstrebacker gjør det mer interessant for ham å komme hit.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 14:08    Post subject: Reply with quote

Åsen ville bare vært en ny Stamnestrø - god nok til å bekle en indreløperposisjon mot grei norsk motstand uten å svekke oss veldig mye, men også helt uten fremtid som førstevalg. Jeg beholder mye heller en spiller som Morten Konradsen, eller et talent som Skarsem, og gir de unge talentene sjansene som oppstår dersom flere av Jensen, Konradsen, Trondsen, Vilhjalmsson og Lundemo (eller Rasmussen?) er utilgjengelige samtidig.

27 år gammel backup? Nei takk, mener jeg. Tror også Åsen selv er typen som både ønsker og trenger å være sentral i det laget han spiller på, og dermed få stor tillit og mange kamper.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Han er 26 år, trønder og vesentlig bedre enn Stamnestrø. Han kommer ikke til å styrke elleveren, men jeg tror ikke vi klarer å signere utelukkende spillere som dytter en annen ut av elleveren - og samtidig beholde de som ble dyttet ut.

Ikke en kjempeviktig signering, men om han kommer gratis? absolutt
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 14:37    Post subject: Reply with quote

Han er 27 år mesteparten av neste sesong Wink

Poenget mitt er at vi ikke bør signere (flere) spillere som ikke vil bli gode nok til å kjempe seg inn i elleveren over tid. Det er helt greit å ha backupspillere av god nok kvalitet til at vi ikke pisser i buksa hvis vi må bruke dem fra start i viktige kamper, men de bør ha noe ved seg som gjør at de kan bli enda bedre enn de som allerede er førstevalg. Trønderargumentet er for meg fullstendig verdiløst dersom spilleren ikke har en fremtid som førstevalg i klubben.

Og så kan man jo også notere seg at en spiller som Morten Konradsen gjorde en hederlig innsats mot meget kvalifisert motstand, selv ute av posisjon. Det samme gjelder for så vidt Jacob Rasmussen. Det er ikke alltid det er krise å bruke lovende unge spillere.

Og "gratis"? Come on.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 15:01    Post subject: Reply with quote

Sign on fee vil vel være lavere enn om vi skulle kjøpt ham.

I motsetning til flere andre her inne mener jeg Åsen viste sitt potensial da han var i Rosenborg sist, og hadde han blitt i Rosenborg og fått spilletid den gangen tror jeg han kunne vært en meget god spiller for oss.

I år har han spilt bra på et lag som i første halvdel av sesongen lå an til nedrykk, men som spilte en bra høstsesong, og hvor Åsen fikk mye målpoeng.

Vi trenger midtbane-spillere som skårer mål og har assists.

Han er trønder og har hjertet i Rosenborg (han sto vel blant Kjernen tidligere når han var på Rosenborgs hjemmekamper).

Enkelte av de vi har i stallen har ikke vist det samme som Åsen har vist for Tromsø i år, så Åsen vil være forran de i køen. Vi kommer sikkert til å selge noen også, og i en sesong hvor Jensen/Bendtner kommer til å være ute, og vi ikke tåler skader, så trenger vi en bred stall.

Det som i hovedsak skiller ham fra de med et større navn i dagens Rosenborg var at han valgte å spille for Ranheim (fordi han ønsket å være i Trondheim) og så Tromsø, som jeg vil si var et dårlig valg karrieremessig. De andre har vært utenlands og prøvd lykken der.

Ikke se dere blinde på hvor og med hvem han har spilt kontra de som har forsøkt seg utenlands og kanskje har et større navn. Åsen har et uforløst potensial og en godfot som kan gjøre ham til en klassespiller om han blir brukt riktig i Rosenborg.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Det viktige er stallens sammensetning, ikke spillerne en og en. I en komplett stall trenger vi også noen som tåler å sitte på benken en sesong. Om han er villig til å spille i Ranheim, og samtidig har potensiale, er han verdt en sjanse.
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 16:39    Post subject: Reply with quote

Tja... Åsen hadde nok vært en god signering med tanke på bredde og ferdigheter i troppen. Han er en vinner, jobber knallhardt, har en MEGET bra venstrefot, er målfarlig og meget dyktig som førsteforsvarer OG han er trønder.

Åsen kan spille Indreløper og bekle venstrekanten og i så måte være en mere spillende og team oriented oppgradering til Milan så at vi er interessert forstår jeg godt!

Dog om han kommer må det være noe interesse rundt noen av de som spiller sentralt også for jeg ser ikke for meg han utelukkende vil være backup for Jesus.

Tipper Stamnes forsvinner, kanskje kan M.Konradsen være aktuell for utlån til Ranheim? Da snakker vi to ut og en inn samt at vi generelt får flere strenger å spille på troppsmessig, ikke dumt... Samtidig skal man heller ikke se bortifra at det er interesse rundt Anders og Mike og at en av dem muligens kan forsvinne om noen slenger nok penger på bordet.

Slik jeg antar situasjonen å være kommer mye an på hva Valkaari har sagt om ambisjoner og hvilke signaler Gjermund har fått nordpå, samt hva Ranheim kan stable på bordet av tilbud.

Glad hvis han kommer, glad hvis han velger RIL, ingen krise om han blir i TIL.
TomH
Veteran

PostPosted: 05.12.2017 20:38    Post subject: Reply with quote

!! Ikke ofte jeg er enig med Hedon vedr spillere, men her er jeg enig med ham - og en del andre. Gjermund Åsen tror jeg er så god at han faktisk vil være aktuell som en av de faste indreløperne på midtbanen. Jeg tror f.eks at han er bedre enn A.Konradsen som indreløper.

Det fine med Åsen, er at han er en indreløper med voldsom løpskapasitet, men som har en enda bedre teknikk. Nettopp teknikk er ferdigheter som RBKs midtbane behøver mer av for å kunne holde i ballen; bl.a for å kunne roe ned under stort press og for at midtbanen skal bli mer skapende og "truende".

Slik det er i dag er det kun Jensen på midtbanen som har denne evnen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48  Next
Page 46 of 48

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb