English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 27.08.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

Nok en gang er jeg enig med zaphod Neutral Nesten skremmende hvor mye jeg er enig i det han skriver. Er jeg han? Er han meg? Razz

Uansett, en ryddegutt holder. Det er Tore best. Så da trenger vi etter min mening en som kan spille ball. Tore kan godt bli mer spillende han også, men det kommer han nok aldri til å bli.

Generelt sett kan flere av spillerne våre forbedre seg når de bryter/klarerer. Veldig ofte trenger de ikke måke ballen unna, men spille (eller ikke minst heade!) til en medspiller.

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 27.08.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Hovland har vist mange ganger i år at han er vesentlig mer spillende enn Tore og at han evner å bruke en fin kombinasjon av korte oppspill til midtbanen og lange crossere. Noen dårlige kamper gjør han ikke ubrukelig på den fronten.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.08.2018 23:01    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld er jeg enig i at han er mer spillende enn Tore. Problemet er at han 1. ikke er 'spillende nok' til å tilføre laget nødvendig ro med ball når vi utsettes for høyt, men halvhjertet press, og 2. blir betraktelig mer stresset når det blir litt hett rundt ørene enn Tore gjør, slik at den fordelen han i utgangspunktet har, forsvinner.

Basert på det lille jeg har sett av Serbecic holder han et helt annet nivå på grunnleggende ballbehandling, og med Trondsen på banen i en dyp rolle skal det ikke være nødvendig at stopperne står for de spektakulære spillvendingene Hovland bommer på 85% av (vet ikke om Besim har dette på repertoaret).

Men vi skal også huske at Tore er 32 år, og har hatt langvarige skader tidligere. Hovland er en god, og forholdsvis lik, erstatter hvis noe skulle skje med bautaen vår, men hvis han ikke forbedrer posisjoneringen defensivt vil han forbli et svakt punkt mot gode lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 28.08.2018 02:01    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker Hovland for å være i overkant utslitt for tiden. Han var IKKE i form før retur til Sogndal, å de har vell ikke topp europeisk nivå på treningen der heller. Så formen som jo faktisk var veldig god til å begynne med har gått ned i takt med antall kamper i uka. Alt var på et helt annet nivå til å begynne med. Så er nok en bedre Even vi ser neste sesong etter ei oppkjøring sammen de andre gutta.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.08.2018 07:31    Post subject: Reply with quote

Enig. Håper at Hovland ikke blir med på landslaget, han trenger nok noen dager med hvile snart. Hadde RBK ledet serien med flere poeng burde Serbecic fått avlastet Hovland en del, men det er så tøft og marginalt så rullering er ikke så enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 30.08.2018 20:24    Post subject: Reply with quote

Selg for en flaske med whiskey brygget med korn fra Skei Grande åkeren
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 30.08.2018 20:29    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
For endrer menig fort her ser jeg. Jeg var ikke i tvil om at han holdte Eliteserienivå. Men det er på det internasjonale arenaen jeg er mest spent på. Der har ikke han imponert.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 30.08.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

Hovland har vært sollid i RBK. Ikke på høyden i dag, men han var ikke alene om det.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 30.08.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

Hovland har gradvis blitt dårligere utover sesongen. Startet friskt og solid.

Nå er han et aspeløv som gjør altfor mye feil og er veldig usikker.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 30.08.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Makan. Nå begynner jeg å kjenne igjen den Hovland jeg husker fra landslaget. Plutselig er han livsfarlig klønete, når man minst venter det. Som ved noen anledninger i dag. I tillegg alt for svak i å støte tidsnok. Han har utrolig nok utviklet seg til det verre etter å ha blitt varm i trøya. Han er god mot ES motstand men som jeg også husker fra landslaget en tikkende bombe mot gode lag. Håper Sebrecic tar steget og benker Hovland.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 31.08.2018 06:24    Post subject: Reply with quote

har vist i flere kamper det nivået som gjorde at de fleste var meget skeptisk til Even, spiller så svakt at Besim bør foretrekkes istede. 12 mill ser mer og mer ut som noe som burde være 2 mill. skjønner ikke hvorfor han er så utrolig feig og passiv, går ikke å gi motstander så mye tid og rom.
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 31.08.2018 07:22    Post subject: Reply with quote

Er tydligvis noe i hodet hans da, for han har jo tydelig evnene det viste han den første perioden. Kanskje han blir dårligere når han er komfortabel I start 11 og presset er lavt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2018 07:31    Post subject: Reply with quote

Han blir rett og slett veldig fort stressa, den godeste Hovland, for han er vitterlig en helt annen spiller når han er offensiv i hodet. Diskomforten ligger tjukt utapå ham mot Shkendija.

Men vi får jo se alle svakhetene hans på en gang mot sånn motstand. Han er en ballwatcher som ikke plukker opp løp, han har store tempoproblemer på små flater, og han har en stygg tendens til å rygge vekk fra problemer. I tillegg posisjonerer han seg dårlig. Motsatt får vi se lite av styrkene til Hovland her: duellspillet i lufta, ok hurtighet på litt lengre løp, og evnen til å bryte foran motstanderens oppspillspunkt.

Mot Haugesund til helga bør han faktisk spille, for der blir det en del luftkrig, samt litt seigere spillere langs bakken, noe som passer Even veldig godt.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 31.08.2018 07:32    Post subject: Reply with quote

Det blir litt feil og bare skyte på Hovland etter Shkendijakampen, for hele laget var langt under pari.
Vi skal ikke ta fra Hovland æren for at det faktisk var han som scoret det forløsende målet.
Ja han var ræva dårlig i går, men det var jaggu meg resten av laget også. Hedenstad var hakket værre faktisk.
Det har ligget så mye spenning, og nervøsitet rundt den siste playoffkampen, og presset var stort på hele laget med all pressepraten om "fiasko og mageplask".
La Hovland og resten av troppen få noen dager på seg, så kan de motbevise våre negative oppfatninger på søndag mot Haugesund.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 736
Location: Nord

PostPosted: 31.08.2018 07:59    Post subject: Reply with quote

At Hovland har slitt gjelder jo ikke bare gårsdagen. Vi så det samme mot godset og, hvor han på egenhånd ga bort to mål med sin ultradefensive tilnærming til presshøyde. På ett tilfelle rygga han ut av banen
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 31.08.2018 08:26    Post subject: Reply with quote

Når han lager straffen så er det pga at han først reiser seg opp og ball watching Tore sin duell. Så når andre Allen kommer ser du at han har drit på draget. Slapp fokus.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 31.08.2018 08:34    Post subject: Reply with quote

Ja Hovland var frustrerende dårlig, og ser ut som han sliter mot europeisk motstand, sikkert derfor det ikke lykkes for han i utlandet og landslaget heller. Men hva skjer med Lundemo, han gir jo ikke akkurat stopperne gode arbeidsforhold, at han får spille 90 min i går med Trondsen på benken skjønner jeg ingenting av, er virkelig Trondsen så skada burde han aldri vært med på benk.
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2018 08:49    Post subject: Reply with quote

Det var sikkert et håp om at han kunne bestå test før kampen, og komme innpå som innbytter, og når han stryker på den er det jo dårlig gjort å sette ham alene på tribunen.

Med mindre han skal selges da, og playoffdeltakelse = ineligible Surprised (nå røk riktignok Atalanta ut). Kanskje han skulle selges hvis Rosenborg ut og Atalanta inn?

Denic kunne nok ha hjulpet til, eventuelt ved å komme inn for Kon og gi Lundemo den strukturen han behersker best, men det er også forståelig at Coolen prioriterte å ta ut Levi - det var et mye bedre grep enn jeg trodde.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 01.10.2018 13:22    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt med å få svar på hva som har skjedd med Hovland. Mannen som virket å ha full kontroll i starten, med en ro og et overblikk som gjorde at vi klarerte til egne spillere i stede for rett til motstanderen. Dette er jo totalt fraværende nå. Hvorfor klarer han ikke det nå lenger. Er ofte vi står helt ledig på midten uten at hverken Hovland eller Tore klarer å heade/sentre ned til de.

Tore har jeg helt gitt opp når det gjelder det å spille fotball. God til å krige, alt andre henger han langt bak på.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.10.2018 15:07    Post subject: Reply with quote

Som nevnt tidligere : ikke en spiller for de store anledninger, han ser ut til å tåle press dårlig. Dessuten har han spisskompetanser som er bra på det å bryte eller falle av på lange oppspill, men faller helt igjennom når han utfordres langs bakken, der er han faktisk blant de svakere stopperne i ligaen.

Heldigvis tror jeg vi har en stopper på benken som er klar for å overta neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.10.2018 15:36    Post subject: Reply with quote

Synes Hovland har vært vel så god som Reginiussen den siste tiden. Mye balltap og dårlige klareringer på Tore. Inn med Besim!! Så kan de andre to bytte på å spille!
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 01.10.2018 16:03    Post subject: Reply with quote

Enig.
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 02.10.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

Hovland tilbake på landslaget. For en spøk. Har ikke Lagerback sett hans fortid og nåtid på hvor forferdelig ustabil han kan være?
Dette er spilleren jeg ikke forstod fikk klippekort etter klippekort tilbake i tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 02.10.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Burda ha meldt forfall denne gang, grunnet slitasje og hvile...
Får man muligheten, så vil man vel som regel takke ja...
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.10.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

Er vel tenkt som benkefyll, da Ajer er skadet. Tipper Tore og Nordtveit, mulig Rostad får prøve seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
Page 18 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb