English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 23.05.2018 00:10    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har sett noe til han der skalla svensken fra Fredrikstad etter den deadline day-sendinga på TV?
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 23.05.2018 00:14    Post subject: Reply with quote

Var sikker på at det kom til å bli et kjempekjøp sekundet han åpna kjeften.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.05.2018 14:19    Post subject: Reply with quote

Han ble seriemester allerede i 2012 og fikk sin debut på A-landslaget den samme sesongen, og i løpet av de to neste årene gjorde Even Hovland seg akkurat så attraktiv som han hadde håpet for utenlandske klubber. Sommeren 2014, mens Molde var på vei mot et tredje seriemesterskap (og sitt siste, må det være lov å tilføye i denne parentesen), reiste Even og samboer Hanna Mo til Nürnberg, der de skulle tilbringe de tre neste årene.

- Det var liksom eventyret med stor E som nå åpnet seg.

Etter Vadheim, Sogndal og Molde, var Even Hovland endelig etablert i en europeisk storby. Nürnberg var en klubb med stolte tradisjoner og seriøse ambisjoner om å komme tilbake til Bundesligaen, der mange mente at den rettmessig hørte hjemme. Historien lå som et tungt slør over klubbens stadion, som gjennom store deler av 1930-tallet var oppmarsjsted for Hitler-Jugend. I denne byen hadde naziforbryterne blitt stilt for retten under den store Nürnbergprosessen etter krigen.

Det var historie hvor enn Even Hovland snudde seg, både i fotballklubben og byen, men selv skulle han ikke skrive seg inn i noen av krønikene med store bokstaver.

- Det er lett å se tilbake på de tre årene og si at det kunne gått langt bedre. Men jeg ble skadd i den første oppkjøringsperioden, hadde deretter en ganske lang og god periode der jeg også vikarierte som kaptein, før stadige trenerbytter skjøv meg bak i køen igjen. Men bortsett fra det siste halvåret, frem til sommeren i fjor, da det kunne være tungt å motivere seg på trening når jeg visste at jeg uansett ikke ville få spilletid, var det en fin og lærerik tid.

Og sammenlignet med Tore Reginiussens mislykkede utenlandsopphold (19 minutter for Schalke 04 og null kamper for Lecce, der han var lånt ut), fikk Even tross alt over 70 kamper.

Les mer: Slitesterk hardangersønn

Jeg greier ikke å forstå bakgrunnen for overskrifta til Geir Svardal. Langt fra Sogn til Hardanger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 27.05.2018 14:58    Post subject: Reply with quote

Tre timer fra Vaimbley til Hardanger.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 27.05.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

Han syntes vel at å spille på hardangersøm var et såpass bra språklig bilde at han lot unøyaktigheten passere. Et par timers kjøretur mellom fjordene tenkte han kanskje var greit? Tjaja.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2018 23:34    Post subject: Reply with quote

Stusset på opplysninga til rbk.no i april om kontrakt på 3,5 år. Var jo litt rart at en såpass gammel spiller skulle kreve mulighet til Bosman-overgang midt i sesongen.

Viser seg nå at avtalen er ut 2021. Altså veldig merkelig å formulering de brukte med andre ord.

Han er forresten født i Førde, om noen lurer. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Hovland koster Rosenborg minst åtte millioner kroner.

Avtalen mellom klubbene inneholder prestasjonsbonuser som gjør at Sogndal totalt kan sitte igjen med ti til tolv millioner etter salget av midtstopperen.

Les mer: Betalte dyrt for Hovland

Kontantbeløpet skal nærmere bestemt ha vært 8,5 mill.


Vet ikke helt hvilken kilde Lars Bohinen har, men verdt å nevne:

– Jeg er sikker på at Sogndal kommer til å bruke en del av de 11 millionene de fikk fra Rosenborg for Even Hovland til å styrke seg betraktelig.

Les mer: Bohinen vil hente tre nye spillere i sommer: – Vi må henge med
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 19.06.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

Han er verdt hver eneste krone. Han kommer til å bli en nøkkelspiller for Rosenborg de neste årene og forhåpentligvis så har vi ennå ikke sett det beste fra han Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 20.06.2018 09:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Vet ikke helt hvilken kilde Lars Bohinen har, men verdt å nevne:

– Jeg er sikker på at Sogndal kommer til å bruke en del av de 11 millionene de fikk fra Rosenborg for Even Hovland til å styrke seg betraktelig.

Les mer: Bohinen vil hente tre nye spillere i sommer: – Vi må henge med


Det stemmer rimelig bra med det jeg har fått vite av mine bekjentskaper i Sogndal.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 12.08.2018 20:24    Post subject: Reply with quote

Vi betalte altså 8,5 millioner kroner for denne herremannen. Et maksimalt-beløp på hele 12 millioner..

I forhold til kvalitet er det helt hinsides.

Hvordan sportslig ledelse klarer å forsvare en slik sum og hvordan det gikk igjennom styre på brakka er for meg en gåte.

Hva hadde vi gjort uten Reginiussen bak der?
For en middelmådighet Hovland er, har ikke en eneste spisskompetanse.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 12.08.2018 20:26    Post subject: Reply with quote

Det hinsides er ikke nødvendigvis prisen, men at vi kunne hentet han gratis halvåret før.

Solid utkasting for Sogndal..
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 979
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 12.08.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

Så flott at noen innser at Hovland er horribel. Han er en vandrende katastrofe.... Skal bli spennende og se hvor mye styret er villige til å bevilge for å rydde skikkelig opp. Hedenstad, Bendtner og Hovland bør være først ut døra.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Dette forumet på slike kvelder...

Hovland har vært god for oss så langt. Ja, han ble en dyr mann. Men alternativet hadde vært å spille med katastrofen Rasmussen, eller en uprøvd Serbecic. Da hadde vi vært mer enn 1 poeng bak tabelltopp.

Ingen god kamp av Hovland i dag. Men skjerp dere!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 264

PostPosted: 12.08.2018 21:59    Post subject: Reply with quote

Dette blir jo bare urimelig. Ja Hovland hadde en dårlig kamp, men han har sannelig vært en av lagets beste i hele år. Han har prestert jevnt godt, sjelden feil og vært generelt solid synes jeg. En og annen dårlig kamp må man tåle.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 12.08.2018 22:11    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
... Da hadde vi vært mer enn 1 poeng bak tabelltopp.


Akkurat dét får vi vel aldri vite Rolling Eyes skjerpings? Wink

Edit: for øvrig enig.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 12.08.2018 22:18    Post subject: Reply with quote

For å spre litt positivitet her, nevner jeg bare at det pleier å være pant på produkter fra Hovland.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2018 00:07    Post subject: Reply with quote

Hovland har vært en av våre bedre hittil i år, men fått seg en liten down i det siste. Prislappen får vi ikke gjort noe mer med, så blir feil å bruke den mot han hver gang det går dårlig. Synes forresten makker Reginiussen gjør vel så mye rart.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.08.2018 01:16    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Vi betalte altså 8,5 millioner kroner for denne herremannen. Et maksimalt-beløp på hele 12 millioner..

I forhold til kvalitet er det helt hinsides.

Hvordan sportslig ledelse klarer å forsvare en slik sum og hvordan det gikk igjennom styre på brakka er for meg en gåte.

Hva hadde vi gjort uten Reginiussen bak der?
For en middelmådighet Hovland er, har ikke en eneste spisskompetanse.


Hadde ikke Hovland spilt strålende fra dag en etter at han ble panikk-kjøpt, og derav prisen (selgers marked), så ville vi sluppet inn langt flere mål, og med det dårlige offensive spillet ville vi ha vært mye lengre ned på tabellen.

Uten Hovland på laget tror jeg Kåre hadde vært ferdig mye tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.08.2018 08:31    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Synes forresten makker Reginiussen gjør vel så mye rart.


Det er jo ikke alltid så greit å spille med trefot Rolling Eyes

Mer generelt: Hele laget underpresterer i går, blir for snevert å peke ut enkeltspillere, med mindre lan peker ut samtlige (med unntak av Hansen). Fysisk tøff europatur til Irland (det var ingen spa-tur), satt nok litt i. Har ikke verdens bredeste tropp for øyeblikket, og de som sitter på benken er enten urutinert eller nettopp kommet tilbake fra langt skadeopphold. Likevel berger vi ett poeng.

Vi ser nok andre takter allerede torsdag, også fra Hovlands.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 27.08.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Hovland er god som ryddegutt, men skal Rosenborg ta steg videre må vi få inn midtstoppere som kan spille ball. Både i går og torsdag så måker han ballen unna til "icing", slik at motstander kan starte et nytt angrep og sette oss under press.
Med litt mer ro, fotballforståelse og evner så hadde han spilt til en medspiller og vi hadde kunnet roet ned og holdt ballen i laget.

God, men ikke god nok om vi skal opp et nivå.

(det hjelper heller ikke å snu ræva til når noen skyter Mad )
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 27.08.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hovland har hatt en dalende kurve. Håper han kan komme seg opp på et godt nivå igjen veldig snart, for de siste kampene har vært heller svake.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Vi har to stoppere hvor ingen av de er særlig gode med ball. Klareringstrangen til begge to er skremmende. Når det er sagt så Hovland bra ut med ball i starten.

Serbecic banker på døra. Håper han får spille mer framover.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 27.08.2018 15:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hovland har kommet inn og gjort forsvaret tryggere enn på lenge. Han hjelper Hedenstad med å ta duellene på høyresiden og spiller godt i midtforsvaret. I tillegg har han kommet inn midt i en sesong og hatt to trenere på kort tid. For mange ville det ført til usikkerhet, men ikke for Even!

Jeg hører folk forventer at vi skal ha en midtstoppere som, ikke bare er duellsterke, men som også har en finslepen teknikk og pasningsfot. Men jeg synes det er helt greit å ha en stopper som rydder opp når motstanderen kommer for nærme. Superpluss for å være jevn og gi alt i hver kamp.

Ikke noe poeng å klage på midtstopperne våre.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

Med mindre de rygger for ofte, er passive i presset i sonen mellom 16 og 25 meter og kun ser på ball ifm farlige situasjoner så er jeg helt enig..

oh wait a second!

Både Tore og Hovland har spilt markant svakere siste par matcher. Begynner å tro at noe av den defensive tryggheten vi trodde vi fikk grunnet dem var at vi lå så mye dypere at vi i essens hadde 4 midtstoppere..

NÃ¥r det er sagt, de er ikke DÃ…RLIGE, men det er definitivt forbedringspotensial, hos begge.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.08.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Jeg synes Hovland har kommet inn og gjort forsvaret tryggere enn på lenge. Han hjelper Hedenstad med å ta duellene på høyresiden og spiller godt i midtforsvaret


Han kom inn og gjorde forsvaret tryggere, enig i det, og spesielt i kontrast til Rasmussen, som slett ikke overbeviste. Men påstand to er jeg flammende uenig i; han hjelper slett ikke Hedenstad som han skal, men legger igjen et stort rom 2 selv når det ikke kommer motspillere inn i feltet. Han mangler oversikt.

Han er best mot lag som pumper mye langt, som Brann, Haugesund, Sarpsborg etc., men selv mot et norsk 'spillende' lag ser vi at han er ukomfortabel langs bakken.

Man trenger ikke kritisere ham for ikke å være spesielt spillende, det er jo sånn han er, men at det går ut over laget er det liten tvil om. Han burde rett og slett ikke spille sammen med Reginiussen (i en ideell verden), for to ryddegutter er en for mye for oss. Og Reginiussen er på et høyere nivå i ryddeguttspillet enn Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 43, 44, 45  Next
Page 17 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb