English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 07.01.2021 16:23    Post subject: Reply with quote

Brann, Vålerenga og Erzurumspor nevnes av Nettavisen! Kanskje mest penger å hente i Tyrkia!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.01.2021 16:27    Post subject: Reply with quote

Fra Nettavisen's livefeed:
Even Hovland har bare ett år igjen av kontrakten sin med Rosenborg. Nå har det kommet bud på 31-åringen, hevder Hovlands agent Jim Solbakken overfor Nidaros.

– Han har ett år igjen. Det er det vi forholder oss til. Ellers kommenterer vi ikke spillere inn og ut av Rosenborg, sier Åge Hareide til Nidaros.

Nidaros erfarer at tyrkiske Erzurumspor er blant klubbene som er interesserte i å hente Hovland. Brann og Vålerenga skal også ha vist interesse for forsvarsspilleren.

Håper vi klarer å karre til oss 20 mill+. Den beste stopperen vi har pr i dag uten sidestykke og blir ekstremt vanskelig å erstatte!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1201
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

Dette er godt nytt. Hovland er dyr, men har ikke prestert helt opp mot det man kunne forvente. Kort kontraktstid - så det er en god deal om vi får litt penger for ham. Håper vi kan bygge opp moderne stoppere som kombinerer duellstyrke med fart og spill-egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.01.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Selg til Brann!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.01.2021 18:36    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Håper vi klarer å karre til oss 20 mill+. Den beste stopperen vi har pr i dag uten sidestykke og blir ekstremt vanskelig å erstatte!


Bør ligge opp mot 30 mill etter min mening. Klassestopper!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 07.01.2021 22:24    Post subject: Reply with quote

Internasjonalt snitt så det synger. Den fysiske og mentale tilstedeværelsen, timingen, avgjørelser i spillet og den offensive bidragsviljen er kanskje uten sidestykke i klubbens historie.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

– Jeg vet ikke hvordan klubben vil prioritere meg framover, det får de svare på selv. Men det er klart at situasjonen igjen er litt annerledes etter at Tore forsvant. Vi får se hva som skjer, sier Hovland.

– Har du fått signaler på at du vil bli satset på eller ikke? Eller har du blitt bedt om å finne deg en ny klubb, slik som Pål André Helland?

– Nei, jeg har ikke fått noen signaler.

– Jeg forholder meg rolig, dette er ting jeg ikke kan styre. Det er kun RBK og de interesserte klubbene som kan svare på dette. Det har jeg vært med på før, sier den tidligere Sogndal-, Molde- og Nürnberg-spilleren.

Tidligere i høst flyttet han fra Ugla på Byåsen til Persaunet-området. Foreløpig har han ikke lagt ut den nye leiligheten for salg.

– Jeg trives veldig godt i Trondheim og det gjør resten av familien også, understreker Hovland.

Les mer: Fikk dårlige signaler om RBK-framtiden. Dette sier han om budet som kan ende med exit

Adresseavisen vet at det er konkret interesse fra flere nasjoner for Hovland, samt at norske klubber er på. Noe avisa Nidaros også har omtalt.

Samtidig leverte Hovland en solid høst. Og med Reginiussen ute vil RBK neppe selge stopperen uten videre.

(...)

– Nå starter et nytt år, så får vi ta en vurdering når sesongen er i gang. Han avsluttet 2020 veldig bra, så er troppen slik at man må levere og prestere. Vi får se hva som passer for begge parter.

Les mer: Slik jobber Rosenborg i overgangsvinduet

Syns konklusjonen til Sagbakken er merkelig, da Dorsin slett ikke avviser salg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2021 23:44    Post subject: Reply with quote

Åge har også vist at han ikke beholder for å beholde. Blant annet står vi med én back på hver side per nå, uten at det tilsynelatende ble gjort forsøk på å forlenge med noen av de to backene vi hadde på utgående i høst.

Jeg føler meg ganske sikker på at Hareide tupper ut Hovland om han mener han ikje er riktig elsker god nok, og heller gir Dorsin ordre om å finne noe annet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 10.01.2021 09:45    Post subject: Reply with quote

Tipper Hovland er ferdig i klubben. Tror det er rett for alle parter. Han får seg nok ei solid lønn i Tyrkia i et par år, så kan han komme tilbake til Sogndal for å avslutte karrieren. Tror Hareide har sett det de fleste av oss har sett i de to siste sesongene. Alt fra topp klasse helt ned til barnefotballklasse i én og samme kamp. Hovland var god og viktig i 2018, men der stoppet det også, dessverre.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 10.01.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

Han er etter min mening Eliteseriens beste midtstopper i egen boks. Rensker unna og blokkerer. Skal vi vinne serien har vi derimot ikke råd til å ha en spiller som har minst én hodemistinvolvering per kamp. For all del en god spiller, men dyr og gammel. Selg.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2021 14:41    Post subject: Reply with quote

Hvis Valsvik også forsvinner så kan vi godt beholde Hovland. Kan bli nyttig uansett tror jeg
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 10.01.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Internasjonalt snitt så det synger. Den fysiske og mentale tilstedeværelsen, timingen, avgjørelser i spillet og den offensive bidragsviljen er kanskje uten sidestykke i klubbens historie.


Tiltredes. Håper han ikke selges. Han har en skarphet som man sjelden ser på dette nivået. Gjør aldri feil, bunnsolid med ekstreme pasningsferdigheter og ballteknikk.

Vi bør minst få 4.000.000 Euro.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

dump it like it's hot
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.01.2021 14:44    Post subject: Reply with quote

Skal ha avslått millionbud fra vif.

https://www.nidaros.no/rb...20f2ca4dbf
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.01.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

Kåre er visstnok også interessert. Tenk om vi kunne fått en budkrig på Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 13.01.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

2 millioner for Hovland, dette må være juleaften! Vi tror til og med at vi kan få mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 13.01.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Budkrig hvor Brann er involvert? Det tror jeg ikke mer enn sånn passe på Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.01.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Mulig de ser ann hva som skjer med Valsvik? Ser gjerne Hovland reise til Tyrkia.

Men kan jo være ekstra kostelig om Hovland+Forren holder stoppertalentet til Brann på benken da, særlig hvis det medfører at han stikker av så sitter de der med to stoppere som faller i nivå med økning i alder.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.01.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

2 millioner for Hovland? Regner med at Økokrim allerede er på saken.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Nidaros oppdaterte saken i løpet av ettermiddagen:

Quote:
Sportslig leder i Rosenborg, Mikael Dorsin skriver i en sms til Nidaros at det ikke foreligger noe bud.

Midtstopperen har kontrakt ut 2021-sesongen i RBK, og var inn og ut av laget i fjor. Nidaros fikk opplyst at budet skal ha vært på rundt to millioner kroner.


Dersom VIF ikke har kommet med noe offisielt bud, var budet som Solbakken bekreftet i forrige uke fra en annen klubb?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 28.01.2021 16:49    Post subject: Reply with quote

Vært merkelig stille rundt Hovland de siste ukene. Skal han plutselig enda opp med å bli i klubben allikevel? Eller avventer han og agenten til det internasjonale vinduet stenger før han eventuelt signerer for en annen norsk klubb.

Hadde egentlig trodd at Hovland skulle vært på vei ned til Tyrkia som de fleste andre om dagen grunnet interessen i fjor høst men det har altså ikke skjedd.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2021 18:38    Post subject: Reply with quote

- Jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Vi har hatt noen år vi ikke har vært fornøyde med, og det er på tide å revansjere det, ikke bare stå og prate om det, sier Hovland.

Og innrømmer at alt endret seg med Reginiussens exit.

- Ting snudde seg på hodet da. Det er sånt som skjer i fotballen, ting skjer fort, og nå er vinduet stengt. Jeg ser ingen grunn til å bytte klubb i Norge, det har ikke noe for seg. Så jeg har lagt fra meg alt nå, og skal konsentrere meg om det som skjer her og nå, sier han.

Les mer: Hovland: - Hadde klubbene blitt enige, hadde jeg dratt

Overskrifta sikter til interessen fra utenlandsk (tyrkisk?) klubb i oktober i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2491

PostPosted: 16.02.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

https://www.vgtv.no/video...nskelisten

6:20 -> konkurrerer om en plass ved siden av even hovland? Hovland har fått den ene plassen nå tydeligvis.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.02.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Reagerte egentlig litt på det samme. Kan jo være at han mente at det var kommet inn to "nye" spillere, som kan konkurrere om midtstopperplassene. Tror ikke Hareide velger Hovland fremfor de andre to, uansett situasjon. Han velger nok de to han tror vil gjøre en best mulig jobb for klubben.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.02.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

Total fallitterklæring hvis det stemmer. Vi vinner ikke serien med Even Hovland fast i midtforsvaret.

Mest sannsynlige scenario er at Hareide bruker noen måneder av sesongen på å innse at det faktisk er han som er det svake punktet i forsvaret, og på det tidspunktet er vi nummer 3-4 i serien og har ingen andre stoppere som er i nærheten av å være spilt inn i laget. Så skal vi teste Markus der og hu og hei.

Jeg hadde faktisk foretrukket om Valsvik spilte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 43, 44, 45  Next
Page 33 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb