English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sportslig støtteapparat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 21.10.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Det kan for ordens skyld være mange grunner til at han ønsker seg hjem. Det er ikke sikkert vi kunne fristet ham med større jobb.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 21.10.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Men det er jo virkelig ingen ting som går veien heller da. Eller, det vil si, opprykket til RBK 2 var både gledelig og for meg litt uventet, med tanke på den tilsynelatende veldig begrensede støtten fra A-stallen. Og hovedmannen bak det skal altså gi seg før avtalens utløp.

Krisemaksimereren i meg sier at det signaliserer at klubben ønsker å spille Horneball nedover i årgangene, og at Heerkes fikk beskjed om å forvalte talentene i en mer norsk stil heretter, for å gjøre overgangen til A-laget lettere. Det ville typisk kunne utløst en tidlig exit etter eget ønske, når man endelig har fått resultater for to års arbeid, og får den i fjeset to uker senere.

Men neida. Klubben ville jo aldri vært så blinde og korttenkte. Sikkert ikke sånn.
Huber
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Blir vel Henriksen som skal ta over. Nå har han jo fått ett år på å lære seg "Horne-ball" også.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 09:05    Post subject: Reply with quote

Tilrettelegging for utenlandske spillere

Interessant med et prøveprosjekt på dette, det har jo vært diskutert tidligere i et antall enkeltcaser, men det å gå inn i situasjonen med nye spillere fra andre kulturer i klubben med faktiske verktøy og erfaringsbasert kunnskap tror jeg kan være et gigantisk fortrinn for de som faktisk klarer å nyttegjøre seg det. Jeg tror faktisk at nåsituasjonen er så tilfeldig og dårlig at en intervensjon nesten er nødt til å ha betydelig effekt.

Vi selv er jo notorisk dårlige på dette. Stort sett styrer vi jo bare unna ved å kaste penger på problemet, utelukkende hente spillere som andre klubber har gjort jobben med å tilvenne til serien, i det minste, men fortsatt vil jeg påstå at suksessraten er svært dårlig på utlendinger kjøpt for mindre enn ti millioner (altså de som ikke er automatisk konger på nivået).

Dessverre tror jeg aldeles ikke vi er en type klubb som er nysgjerrige nok til å ønske å ta inn denne typen input fra eksterne kilder. Bare det å gjennomføre en spørreundersøkelse var jo tydeligvis så hårreisende belastende at det neppe skjer igjen med det første. Og vi har jo allerede en organisasjonssjef som briljerer med sine personlighetstester ved (enkelte) spillerrekrutteringer.
Zorac
Legende

PostPosted: 24.10.2019 09:49    Post subject: Reply with quote

LSK har jo vært veldig flinke på å få frem spillere fra andre (fotball)kulturer, spesielt Afrika, og jeg ser absolutt ikke bort ifra at det er en faktor at de har ansatt folk som hjelper de nyankomne med integrering og "akklimatisering" også utenfor banen.
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Gert Heerkes nieuwe technisch manager HHC Hardenberg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 30.10.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det kan for ordens skyld være mange grunner til at han ønsker seg hjem. Det er ikke sikkert vi kunne fristet ham med større jobb.

Det kan det, men det jeg har hørt (av 2 "kilder") er at han og flere på Salmar er dritleie av å aldri få i gjennom eller bli hørt når de har innspill/tanker om spillestil/prioriteringer osv.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo faktisk veldig alvorlig, hvem er det isåfall som er sabotøren(e)?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo mine mistanker, jeg må innrømme det. Begynner på S, slutter på "feil fam".
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 11:28    Post subject: Reply with quote

Det er forøvrig et relativt sterkt faresignal når andrelagstreneren vår går til en klubb i nederlandsk andre/tredje(?)-divisjon.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 11:40    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg har jo mine mistanker, jeg må innrømme det. Begynner på S, slutter på "feil fam".

Hmm. Er det noen som rimer på ørnespy?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Ding ding ding.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Huff, dette var en ordentlig nøtt. Jeg sier som de som ringer inn på lokalradio: "Går de ann å få nånn altærnativa eller?".
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Zorac wrote:

Det kan det, men det jeg har hørt (av 2 "kilder") er at han og flere på Salmar er dritleie av å aldri få i gjennom eller bli hørt når de har innspill/tanker om spillestil/prioriteringer osv.

Noe lignende fikk jeg også høre her om dagen!!

Pratet med Svogeren til min søster i barndåp og han kunne fortelle at Spillerne var strålende fornøyd med Herkees og at de forsto godt hvorfor han ville bort fra klubben.

Dette er jo tankevekkende da det tydeligvis gir ringvirkninger til spillerne også og vil være med å gjøre oss mindre attraktive for yngre spillere.

Særs Alvårlig!

Vet dog ikke hvem som "saboterer" eller hvem som har "shut down" herkees som tydeligvis vet hva han driver med.
Montana
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er forøvrig et relativt sterkt faresignal når andrelagstreneren vår går til en klubb i nederlandsk andre/tredje(?)-divisjon.

Ikke nødvendigvis

Quote:
HHC Hardenberg er nær familien vår, sønnene mine har vært involvert i klubben siden de var små. Jeg har ofte blitt spurt og spurt. Jeg ønsket å bo nærmere hjemmet, så alt falt sammen. Det er en stor utfordring for meg å "Vi venter", sier Heerkes

Han ville kanskje bare hjem.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Mulig spillerne forsto han ville bort for å komme hjem til sønnene da xD

Illuminatiiiiiii Razz
senador
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 18:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
JohnTiger wrote:
Zorac wrote:

Noe lignende fikk jeg også høre her om dagen!!

Pratet med Svogeren til min søster i barndåp og han kunne fortelle at Spillerne var strålende fornøyd med Herkees og at de forsto godt hvorfor han ville bort fra klubben.

Dette er jo tankevekkende da det tydeligvis gir ringvirkninger til spillerne også og vil være med å gjøre oss mindre attraktive for yngre spillere.

Særs Alvårlig!

Vet dog ikke hvem som "saboterer" eller hvem som har "shut down" herkees som tydeligvis vet hva han driver med.

Har hørt akkurat det samme. Mange mener at SIB er svært arrogant i møter. Som sagt mangler en klar strategi og råd tråd.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Skulle/burde vi prøvd oss på Bergdølmo inn som ny RBK2-trener? Fordrer så klart mye mer kompetanse og smarthet i sportslig avdeling, men jeg tror han ideelt kunne vært gull for både første- og andrelaget.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Bergdølmo er en av de bedre kandidatene til å ta over for SIB, han har Ajax/Rosenborgmentaliteten kontra Bjørnebyes NFF-metodikk.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 31.10.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er mer for Coolen som ble luftet tidligere enn Bergdølmo i den rollen. Bedre å få Bergdølmo inn i Salmar på samme vis som Brattbakk hvis vi ønsker ham inn i systemet.

Vil være en fordel om vi kunne brukt Salmar til å dyrke fram framtidig ledelse for A-laget istedenfor å rekruttere diverse ting utenfra som stort sett har vist seg å være for dårlig eller feil match.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.11.2019 01:36    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Skulle/burde vi prøvd oss på Bergdølmo inn som ny RBK2-trener? Fordrer så klart mye mer kompetanse og smarthet i sportslig avdeling.

Denne skjønte jeg ikke. Er ikke Bergdølmo nøyaktig det folk tenker at Rosenborg pleier å gå etter? Tidligere spiller og lite å vise til etter spillerkarieren?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.11.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

Aller først må man gå gjennom alle oppgavene og ansvarsområdene i sportslig avdeling. Deretter må man dele opp ansvar og oppgaver i logiske bokser, og deretter hente inn personell som er dyktige på den boksen de blir hentet til.

Hjelper ikke en dritt at xx er helt rå på Ajax/Rosenborg om han ikke skjønner forskjell på brutto og netto - om en av oppgavene hans er forhandling av avtaler og signering av kontrakter han selv utarbeider.

Kartlegg
oppgave/ansvarsfordeling
kravspec på personell
ansettelser
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.11.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg mener at Bergdølmo er en av de bedre kandidatene til å ta over for SIB, han har Ajax/Rosenborgmentaliteten kontra Bjørnebyes NFF-metodikk.

Vet du hva, det var et bedre forslag.
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.11.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

Bergdølmo inn for SIB

Helland kan ta mediebiten fra Alstad, siden han har lite å gjøre for tiden.

Alstad kan fases inn som draktvasker.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 01.11.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Bergdølmo? Hvor kom det fra? Han er jo ikke i nærheten av å ha erfaringen vi bør kreve, iallefall ikke som sportslig leder. Han har gjort noen fine opptredener i noen podcaster, men det er haugevis med folk som har fine filosofier i øst og vest uten at de leverer av den grunn.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Next
Page 31 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb