| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gisp! Veteran

|
Posted: 09.08.2012 21:33 Post subject: |
|
|
Dette.
| knerten_10 wrote: | Jan Anders Jønsson har det siste året fått hente følgende spillere:
- John Chibuike, ansett som en av Sveriges aller beste spillere.
- Muhammed Awal-Issah, fast spiller på Røde Stjerne.
- Borek Dockal, stjerne i U21-EM for Tsjekkia, kanskje TLs beste spiller.
- Stefan Strandberg, vist seg å være en kvalitetsstopper.
- Jaime Alas, usikkert kort ennå, etablert landslagsspiller El Salvador.
- Tarik El-Younoussi, etablert klassespiller i TL-standard, landslagsaktuell.
- Tore Reginiussen, etablert klassesipller i TL-standard, landslagsaktuell.
- Steffen Iversen, etablert klassespiller i TL (da han kom), Janne visstnok ekstremt gira på å hente.
- Evt: Mikkel Diskerud, et veldig stort talent, landskamper USA.
Jeg håper dette medfører at samtlige her inne er enige om at gull og gruppespill i Europa League er et minstekrav om Janne skal få sitte etter denne sesongen? Ingen her inne er vel uenige i det? Ingen andre TL-klubber er i nærheten av å ha muligheten til å hente spillerne vi gjør. Personlig mener jeg jo ikke dette holder om vi ikke ser en spillemessig forvandling (noe vi ikke kommer til å skje), men nå er vel ikke alle like kravstor som meg og en del andre, så jeg kan vel ikke "kreve" en avgang på ham om han tar gull og kommer seg til gruppa. Men det MÅ faktisk bare skje, hvis ikke bør han være ferdig. |
Og dette.
| knerten_10 wrote: | | Møter vi ekstremt god motstand så blir det noe litt annet, men seriegullet finnes det 0 unnskyldning for å ikke hente inn overhodet. Men husk at Molde fortjente å slå ut Basel. Mest på grunn av at de har en samhandling vi ikke er i nærheten av, og ikke kommer til å få. |
Särlig ordet samhandling. Ellers har jeg ikke noe aa tilföye. _________________ - Av og til virker det som om vinnerkulturen sitter sterkere i veggene på brakka enn i hodene på sportslig ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Batigol Veteran
|
Posted: 09.08.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Hvis ikke JJ lykkes med dette laget vi har nå pt så får han sparken til jul. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende

|
Posted: 09.08.2012 21:58 Post subject: |
|
|
Det hadde vært enklere å hente gullet med denne gjengen hvis de hadde kommet før sesongen, men siden sesongen bare så vidt er halvspilt bør det absolutt være mulig å hente igjen Godset, som skal spille mye borte og har en kamp igjen mot oss ila. av sesongen, ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:00 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/9038
| Quote: | Under Jönssons ledelse har Rosenborg gått målløse av banen i fire av seks kvalikkamper på Lerkendal. Da er det kanskje greit at klubben kunne presentere Tarik Elyounoussi og Mikkel "Mix" Diskerud som pauseunderholdning.
- Det er to spillere vi har kikket på, fulgt og kjenner godt. De vil komme hit og vi vil ha dem, så det er bare bra. Jeg tror de passer inn både hva gjelder spillertyper og holdninger, sier Jönsson.
De tør å si at Rosenborg går for gull og spille i Europa. Tør du det samme?
- Ja, men vi har ikke lovet noen noe som helst. Men jeg tror det er bra for dem at vi er videre så det kan måle krefter med de beste i Europa, sier han. |
hvor defensiv går det an å bli?? snakk om dårlig forsøk på å snakke presset bort fra seg selv....ikke at jeg mener han skal love noe-men si at de skal gå for det!
...det der virker bare veikt i mine øyne!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 23:06 Post subject: |
|
|
Vi skal som kjent være kloke nå og spille klokt. Det er pri 1, så får resten bli som det blir. Klok mann, denne Jönsson. _________________ http://twitter.com/VonDrei |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:14 Post subject: |
|
|
Du store JJ....,ja,ja  |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 23:22 Post subject: |
|
|
All denne knålinga hans og lite underholdene fotball, kommer til slutt å få konsekvenser. Etter sesongen er nok han ikke i RBK  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 23:31 Post subject: |
|
|
Det er en ting som er sikkert, og det er at det mentale spiller en voldsom rolle for hvordan vi presterer for tiden. Spillermateriellet er godt nok til å storspille og relasjonene bør være mer enn brukbare nok selv om Jönsson står med dirigentstokken. Det så vi sist mot Aalesund.
Jönsson har ikke akkurat sagt de rette tingene utad i media, for å si det mildt. Spørsmålet er da om han også er helt rævva på den fronten internt? Ting tyder på det.
Kan det snu? Kortsiktig, ja. Det krever bare litt flyt i et par kamper som mot Aalebyen (+ forsterkningene). Langsiktig krever det rett og slett at Jönsson får en aha-opplevelse og lærer på veien. _________________ http://twitter.com/VonDrei |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:34 Post subject: |
|
|
helt enig med kritikken, men husk at vi røyk ut av europacup-kvalifisering/1.runde mange ganger i starten under Eggen, underholdende men urutinerte. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:37 Post subject: |
|
|
| Nå Jønsson, er det opp til deg! Du har fått servert en meget god stall, det er opp til deg å skape et godt LAG av dette. Alt ligger til rette... til og med Hoftun har gjort jobben sin. Så klarer du ikke dette... ja, da er du rett og slett ikke god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:38 Post subject: |
|
|
AMEN!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:39 Post subject: |
|
|
I dag kunne vi ryke, og det uten å prøve å spille underholdene en gang. Jeg klarer heller ikke å skjønne hvorfor JJ har så vanskelig for å gjøre grep i kampen. Det gikk jo fem minutter for å forstå at dette er en kamp som lett hadde passet Chibbe, med sin fart og finteteknikk, men har ble sittende på benken hele matchen.. _________________ @Ivaraal på twitter. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Det sjokkerte meg at ikke Chibbe ble satt inn når vi ble spilt stadig lavere og lavere i andreomgang. I stedet setter vi inn en defensiv midtbanespiller, og tar ut han som jobbet mest fremover. Genialt trekk. Vi kom jo liksom så veldig mye bedre med i kampen av det. ÉN enste liten konstentrasjonsglipp bakover, en litt uvøren takling, og vips så hadde Servette fått scoring eller straffespark. Og vi hadde vært ute, uten å ha prøvd å gjøre noe for å gå videre.
Frykten for å tape må aldri bli større enn gleden over å vinne. Men det virker ikke som det er håp for Jan Jönsson, når vi ikke gidder å prøve å slå et så begrenset lag som Servette.
Hadde vi giddet å prøve hadde vi nok vunnet denne kampen greit. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Rutinert
|
Posted: 10.08.2012 09:50 Post subject: |
|
|
Jönsson er en skal for RBK, vær så snill å gå... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.08.2012 09:55 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | helt enig med kritikken, men husk at vi røyk ut av europacup-kvalifisering/1.runde mange ganger i starten under Eggen, underholdende men urutinerte. |
Ja, nettopp! Det var underholdende å se på!
Det eneste vi klarte mot Servette var å vinne retten til å se to nye drit kjedelige kamper mot en annen motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
JannesBart Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 10:15 Post subject: |
|
|
| Ivar wrote: | | I dag kunne vi ryke, og det uten å prøve å spille underholdene en gang. Jeg klarer heller ikke å skjønne hvorfor JJ har så vanskelig for å gjøre grep i kampen. Det gikk jo fem minutter for å forstå at dette er en kamp som lett hadde passet Chibbe, med sin fart og finteteknikk, men har ble sittende på benken hele matchen.. |
Nåh, er til vanlig enig i mye du skriver, men vi var vel ikke i nærheten av å ryke. Servette har bare èn sjanse i midten av andre, markkryperen mot Ørlund. Den var ikke all verden heller. Vi er vel selv nærmere ved tre anledninger.
Defensivt er vi stabile i dag, var aldri redd for at Servette skulle skåre. Når det er sagt var de 'utter rubbish'. Offensivt var selvvi skandaløse, men tror grunnen til det var at gutta fikk melding om ikke å ta sjanser og ikke gå flere samtidig i angrep. Derfor ble det bare med 1. bevegelsen, og den ble brukt konstant. Forskjellen mot AaFK var at flere gikk og vi spilte sjeldent på 1. bevegelsen.
Anyways, vi er videre og det er det viktigste. Det er utrolig viktig at vi kommer til EL. Hvordan vi kommer oss dit i år betyr fuck all for meg. _________________ Motstanderne, media, NFF, alle hater oss. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.08.2012 10:51 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: |
Nåh, er til vanlig enig i mye du skriver, men vi var vel ikke i nærheten av å ryke. Servette har bare èn sjanse i midten av andre, markkryperen mot Ørlund. Den var ikke all verden heller. Vi er vel selv nærmere ved tre anledninger.
. |
På uavgjort skal det bare en god prestasjon (eller en dårlig av en forsvarer/keeper) så er en ute.
Det samme i TL, når du leder med et mål så skal det bare en mulighet til før det ryker 2 poeng.
Trodde det var en ny giv etter at vi så at vi fortsatte å male på mot Aalesund, men i går var det bare trist igjen...
Personlig tror jeg det er verre å omstille seg og slå tilbake også hvis du går på banen for å forsvare deg til avansement og får en i trynet , enn hvis en går på banen for å score og havner under. |
|
| Back to top |
|
 |
JannesBart Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 10:56 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: |
På uavgjort skal det bare en god prestasjon (eller en dårlig av en forsvarer/keeper) så er en ute.
Det samme i TL, når du leder med et mål så skal det bare en mulighet til før det ryker 2 poeng.
Trodde det var en ny giv etter at vi så at vi fortsatte å male på mot Aalesund, men i går var det bare trist igjen...
Personlig tror jeg det er verre å omstille seg og slå tilbake også hvis du går på banen for å forsvare deg til avansement og får en i trynet , enn hvis en går på banen for å score og havner under. |
Det er jeg helt enig i, det kan fort hende at man ryker på en tabbe eller en kjempeprestasjon. 0-0 er absolutt et "farlig" resultat. Men ift gårsdagens kamp var vi ikke i nærheten av å bli truet, men som sagt så kunne en Servette spiller avfyrt en kanon fra 20m i mål. Dog føler jeg at vi har fullkontroll på sveitserne, men ønsker selvsagt at vi maler på og vinner med to mål istedenfor å spille 'safety first'. _________________ Motstanderne, media, NFF, alle hater oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 10.08.2012 11:03 Post subject: |
|
|
Har sett kampen fra et mildt sagt meget følelsesladet point of view fra Kjernen, og der er det vanskelig å analysere kampen, og for meg så det ut som at de fort kunne scoret et mål i andre omgang, man trenger jo ikke mer enn en halvsjanse og litt flaks, så triller balen i mål, og da hadde vi vært ute, jeg har null tro på at vi kunne scoret i går slik som vi gikk ut. Men vi gikk videre, og om vi hadde kontroll er det fint, men for meg så det ikke slik ut. _________________ @Ivaraal på twitter. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2012 11:05 Post subject: |
|
|
| Du har helt rett, Ivar! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.08.2012 11:05 Post subject: |
|
|
De kom igjennom mange ganger og kom i skuddpossisjon enda flere ganger det siste kvarteret i går. Så da hadde slettes ikke Rosenborg kontroll. Det er som flere nevner her et knallskudd, ei feil takling, at Rønning faller, ei lekker dragning ol. så hadde vi vært på hue og ræva ut. Men det er jo slik Jannes Rbk vil fremstå, så dem om det. Dette kommer til å fortsette så lenge svensken sitter som hovedtrener  |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Proff
|
Posted: 10.08.2012 11:06 Post subject: |
|
|
Synes det er latterlig at enkelte setter gull og Europaliga som krav, fordi vi har fått et par spillere til. Hvis RBK vinner alle kampene og tar sølv, så er det altså ikke godkjent? Man må se på prestasjonene, og sette krav til dem. Å ryke på straffespark mot en god klubb i kvaliken bør altså ikke avgjøre trenerens skjebne.
Når det er sagt, så bør selvsagt laget prestere! Jönsson har skuffet, og over en hel sesong bør laget være helt, helt i toppen. Spesielt med dagens spillermateriell er det ingen tvil om at vi forventer godt angrepsspill og mange seire. Noe annet bør bety at Jönsson må gå. Uavhengig av hvordan Godset og Molde spiller ut sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.08.2012 11:17 Post subject: |
|
|
Krav til bestemte resultater er vanskelig. Et krav om prestasjoner er selvfølgelig langt bedre. Likevel synes jeg ikke det er helt feil å kreve resultater heller av ledelsen i RBK. For hvis vi ikke greier å levere prestasjoner, så kan vi i det minste forvente å få resultater.
Jeg for min del kan godta at vi ikke spiller som i glansdagene til Nils Arne Eggen, om vi bare får resultater. Men jeg kan ikke til evig tid godta flotte prestasjoner, om det aldri gir resultater.
Du kan spille så bra fotball som du bare vil, men om du ikke vinner kamper på det, hva er det verdt da? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Eksil Rutinert
|
Posted: 10.08.2012 11:19 Post subject: |
|
|
Jeg syntes det var noen positive ting midt i all frustrerende tannløshet som ble fremvist - i enkelte situasjoner så vi fremoverball, med få touch. Selv om det oftest stoppet opp i siste ledd, så synes jeg det var positivt.
Issah hadde mange gode involveringer, ikke bare svake.
Alt i alt var det en svært tam forestilling, men for en gangs skyld velger jeg å være litt nyansert. Alt var ikke svart.
JJ kunne nok med fordel satt inn Chibbe. _________________ "Dagen Rosenborg filosofien døde": http://m.db.no/2012/05/09...489/?www=1 |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.08.2012 11:22 Post subject: |
|
|
Hadde han satt inn Chibbe hadde det vært en risiko for at vi hadde scoret mål, og det kan man umulig være bekjent av, når målet er å ikke bruke en eneste unødvendig kalori. Og man må jo si at det er unødvendig å bruke krefter på å feire en scoring. Så nei, når vi har bestemt oss for å spille for 0-0, så kan vi ikke finne på å sette inn en hurtig spiss. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|