English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2013
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 377, 378, 379  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 21:33    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Dette.
knerten_10 wrote:
Jan Anders Jønsson har det siste året fått hente følgende spillere:
- John Chibuike, ansett som en av Sveriges aller beste spillere.
- Muhammed Awal-Issah, fast spiller på Røde Stjerne.
- Borek Dockal, stjerne i U21-EM for Tsjekkia, kanskje TLs beste spiller.
- Stefan Strandberg, vist seg å være en kvalitetsstopper.
- Jaime Alas, usikkert kort ennå, etablert landslagsspiller El Salvador.
- Tarik El-Younoussi, etablert klassespiller i TL-standard, landslagsaktuell.
- Tore Reginiussen, etablert klassesipller i TL-standard, landslagsaktuell.
- Steffen Iversen, etablert klassespiller i TL (da han kom), Janne visstnok ekstremt gira på å hente.
- Evt: Mikkel Diskerud, et veldig stort talent, landskamper USA.

Jeg håper dette medfører at samtlige her inne er enige om at gull og gruppespill i Europa League er et minstekrav om Janne skal få sitte etter denne sesongen? Ingen her inne er vel uenige i det? Ingen andre TL-klubber er i nærheten av å ha muligheten til å hente spillerne vi gjør. Personlig mener jeg jo ikke dette holder om vi ikke ser en spillemessig forvandling (noe vi ikke kommer til å skje), men nå er vel ikke alle like kravstor som meg og en del andre, så jeg kan vel ikke "kreve" en avgang på ham om han tar gull og kommer seg til gruppa. Men det MÅ faktisk bare skje, hvis ikke bør han være ferdig.

Tommel'n opp! Og dette.
knerten_10 wrote:
Møter vi ekstremt god motstand så blir det noe litt annet, men seriegullet finnes det 0 unnskyldning for å ikke hente inn overhodet. Men husk at Molde fortjente å slå ut Basel. Mest på grunn av at de har en samhandling vi ikke er i nærheten av, og ikke kommer til å få.

Särlig ordet samhandling. Ellers har jeg ikke noe aa tilföye.
Batigol
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 21:35    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke JJ lykkes med dette laget vi har nå pt så får han sparken til jul.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.08.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært enklere å hente gullet med denne gjengen hvis de hadde kommet før sesongen, men siden sesongen bare så vidt er halvspilt bør det absolutt være mulig å hente igjen Godset, som skal spille mye borte og har en kamp igjen mot oss ila. av sesongen, ja.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

http://www.rbkweb.no/vis/9038

Quote:
Under Jönssons ledelse har Rosenborg gått målløse av banen i fire av seks kvalikkamper på Lerkendal. Da er det kanskje greit at klubben kunne presentere Tarik Elyounoussi og Mikkel "Mix" Diskerud som pauseunderholdning.

- Det er to spillere vi har kikket på, fulgt og kjenner godt. De vil komme hit og vi vil ha dem, så det er bare bra. Jeg tror de passer inn både hva gjelder spillertyper og holdninger, sier Jönsson.

De tør å si at Rosenborg går for gull og spille i Europa. Tør du det samme?

- Ja, men vi har ikke lovet noen noe som helst.
Men jeg tror det er bra for dem at vi er videre så det kan måle krefter med de beste i Europa, sier han.

hvor defensiv går det an å bli?? snakk om dårlig forsøk på å snakke presset bort fra seg selv....ikke at jeg mener han skal love noe-men si at de skal gå for det!
...det der virker bare veikt i mine øyne! Confused
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 23:06    Post subject: Reply with quote

Vi skal som kjent være kloke nå og spille klokt. Det er pri 1, så får resten bli som det blir. Klok mann, denne Jönsson.
josinho
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:14    Post subject: Reply with quote

Du store JJ....,ja,ja Sad
Back to top
mirar
Rutinert

PostPosted: 09.08.2012 23:22    Post subject: Reply with quote

All denne knålinga hans og lite underholdene fotball, kommer til slutt å få konsekvenser. Etter sesongen er nok han ikke i RBK Exclaim
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2012 23:31    Post subject: Reply with quote

Det er en ting som er sikkert, og det er at det mentale spiller en voldsom rolle for hvordan vi presterer for tiden. Spillermateriellet er godt nok til å storspille og relasjonene bør være mer enn brukbare nok selv om Jönsson står med dirigentstokken. Det så vi sist mot Aalesund.

Jönsson har ikke akkurat sagt de rette tingene utad i media, for å si det mildt. Spørsmålet er da om han også er helt rævva på den fronten internt? Ting tyder på det.

Kan det snu? Kortsiktig, ja. Det krever bare litt flyt i et par kamper som mot Aalebyen (+ forsterkningene). Langsiktig krever det rett og slett at Jönsson får en aha-opplevelse og lærer på veien.
h b
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

helt enig med kritikken, men husk at vi røyk ut av europacup-kvalifisering/1.runde mange ganger i starten under Eggen, underholdende men urutinerte.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:37    Post subject: Reply with quote

Nå Jønsson, er det opp til deg! Du har fått servert en meget god stall, det er opp til deg å skape et godt LAG av dette. Alt ligger til rette... til og med Hoftun har gjort jobben sin. Så klarer du ikke dette... ja, da er du rett og slett ikke god nok.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:38    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

AMEN!!!
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:39    Post subject: Reply with quote

I dag kunne vi ryke, og det uten å prøve å spille underholdene en gang. Jeg klarer heller ikke å skjønne hvorfor JJ har så vanskelig for å gjøre grep i kampen. Det gikk jo fem minutter for å forstå at dette er en kamp som lett hadde passet Chibbe, med sin fart og finteteknikk, men har ble sittende på benken hele matchen..
joakleis
Veteran

PostPosted: 09.08.2012 23:49    Post subject: Reply with quote

Det sjokkerte meg at ikke Chibbe ble satt inn når vi ble spilt stadig lavere og lavere i andreomgang. I stedet setter vi inn en defensiv midtbanespiller, og tar ut han som jobbet mest fremover. Genialt trekk. Vi kom jo liksom så veldig mye bedre med i kampen av det. ÉN enste liten konstentrasjonsglipp bakover, en litt uvøren takling, og vips så hadde Servette fått scoring eller straffespark. Og vi hadde vært ute, uten å ha prøvd å gjøre noe for å gå videre.

Frykten for å tape må aldri bli større enn gleden over å vinne. Men det virker ikke som det er håp for Jan Jönsson, når vi ikke gidder å prøve å slå et så begrenset lag som Servette.

Hadde vi giddet å prøve hadde vi nok vunnet denne kampen greit.
ZOOlander
Rutinert

PostPosted: 10.08.2012 09:50    Post subject: Reply with quote

Jönsson er en skal for RBK, vær så snill å gå...
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2012 09:55    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
helt enig med kritikken, men husk at vi røyk ut av europacup-kvalifisering/1.runde mange ganger i starten under Eggen, underholdende men urutinerte.

Ja, nettopp! Det var underholdende å se på!

Det eneste vi klarte mot Servette var å vinne retten til å se to nye drit kjedelige kamper mot en annen motstander.
Back to top
JannesBart
Rutinert

PostPosted: 10.08.2012 10:15    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
I dag kunne vi ryke, og det uten å prøve å spille underholdene en gang. Jeg klarer heller ikke å skjønne hvorfor JJ har så vanskelig for å gjøre grep i kampen. Det gikk jo fem minutter for å forstå at dette er en kamp som lett hadde passet Chibbe, med sin fart og finteteknikk, men har ble sittende på benken hele matchen..

Nåh, er til vanlig enig i mye du skriver, men vi var vel ikke i nærheten av å ryke. Servette har bare èn sjanse i midten av andre, markkryperen mot Ørlund. Den var ikke all verden heller. Vi er vel selv nærmere ved tre anledninger.

Defensivt er vi stabile i dag, var aldri redd for at Servette skulle skåre. Når det er sagt var de 'utter rubbish'. Offensivt var selvvi skandaløse, men tror grunnen til det var at gutta fikk melding om ikke å ta sjanser og ikke gå flere samtidig i angrep. Derfor ble det bare med 1. bevegelsen, og den ble brukt konstant. Forskjellen mot AaFK var at flere gikk og vi spilte sjeldent på 1. bevegelsen.

Anyways, vi er videre og det er det viktigste. Det er utrolig viktig at vi kommer til EL. Hvordan vi kommer oss dit i år betyr fuck all for meg.
trondh
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 10:51    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:

Nåh, er til vanlig enig i mye du skriver, men vi var vel ikke i nærheten av å ryke. Servette har bare èn sjanse i midten av andre, markkryperen mot Ørlund. Den var ikke all verden heller. Vi er vel selv nærmere ved tre anledninger.
.

På uavgjort skal det bare en god prestasjon (eller en dårlig av en forsvarer/keeper) så er en ute.
Det samme i TL, når du leder med et mål så skal det bare en mulighet til før det ryker 2 poeng.
Trodde det var en ny giv etter at vi så at vi fortsatte å male på mot Aalesund, men i går var det bare trist igjen...
Personlig tror jeg det er verre å omstille seg og slå tilbake også hvis du går på banen for å forsvare deg til avansement og får en i trynet , enn hvis en går på banen for å score og havner under.
Back to top
JannesBart
Rutinert

PostPosted: 10.08.2012 10:56    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

På uavgjort skal det bare en god prestasjon (eller en dårlig av en forsvarer/keeper) så er en ute.
Det samme i TL, når du leder med et mål så skal det bare en mulighet til før det ryker 2 poeng.

Trodde det var en ny giv etter at vi så at vi fortsatte å male på mot Aalesund, men i går var det bare trist igjen...
Personlig tror jeg det er verre å omstille seg og slå tilbake også hvis du går på banen for å forsvare deg til avansement og får en i trynet , enn hvis en går på banen for å score og havner under.

Det er jeg helt enig i, det kan fort hende at man ryker på en tabbe eller en kjempeprestasjon. 0-0 er absolutt et "farlig" resultat. Men ift gårsdagens kamp var vi ikke i nærheten av å bli truet, men som sagt så kunne en Servette spiller avfyrt en kanon fra 20m i mål. Dog føler jeg at vi har fullkontroll på sveitserne, men ønsker selvsagt at vi maler på og vinner med to mål istedenfor å spille 'safety first'.
Ivar
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 11:03    Post subject: Reply with quote

Har sett kampen fra et mildt sagt meget følelsesladet point of view fra Kjernen, og der er det vanskelig å analysere kampen, og for meg så det ut som at de fort kunne scoret et mål i andre omgang, man trenger jo ikke mer enn en halvsjanse og litt flaks, så triller balen i mål, og da hadde vi vært ute, jeg har null tro på at vi kunne scoret i går slik som vi gikk ut. Men vi gikk videre, og om vi hadde kontroll er det fint, men for meg så det ikke slik ut.
josinho
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 11:05    Post subject: Reply with quote

Du har helt rett, Ivar!
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 11:05    Post subject: Reply with quote

De kom igjennom mange ganger og kom i skuddpossisjon enda flere ganger det siste kvarteret i går. Så da hadde slettes ikke Rosenborg kontroll. Det er som flere nevner her et knallskudd, ei feil takling, at Rønning faller, ei lekker dragning ol. så hadde vi vært på hue og ræva ut. Men det er jo slik Jannes Rbk vil fremstå, så dem om det. Dette kommer til å fortsette så lenge svensken sitter som hovedtrener Crying or Very sad
Back to top
Fosningen
Proff

PostPosted: 10.08.2012 11:06    Post subject: Reply with quote

Synes det er latterlig at enkelte setter gull og Europaliga som krav, fordi vi har fått et par spillere til. Hvis RBK vinner alle kampene og tar sølv, så er det altså ikke godkjent? Man må se på prestasjonene, og sette krav til dem. Å ryke på straffespark mot en god klubb i kvaliken bør altså ikke avgjøre trenerens skjebne.

Når det er sagt, så bør selvsagt laget prestere! Jönsson har skuffet, og over en hel sesong bør laget være helt, helt i toppen. Spesielt med dagens spillermateriell er det ingen tvil om at vi forventer godt angrepsspill og mange seire. Noe annet bør bety at Jönsson må gå. Uavhengig av hvordan Godset og Molde spiller ut sesongen.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 11:17    Post subject: Reply with quote

Krav til bestemte resultater er vanskelig. Et krav om prestasjoner er selvfølgelig langt bedre. Likevel synes jeg ikke det er helt feil å kreve resultater heller av ledelsen i RBK. For hvis vi ikke greier å levere prestasjoner, så kan vi i det minste forvente å få resultater.

Jeg for min del kan godta at vi ikke spiller som i glansdagene til Nils Arne Eggen, om vi bare får resultater. Men jeg kan ikke til evig tid godta flotte prestasjoner, om det aldri gir resultater.

Du kan spille så bra fotball som du bare vil, men om du ikke vinner kamper på det, hva er det verdt da?
Eksil
Rutinert

PostPosted: 10.08.2012 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det var noen positive ting midt i all frustrerende tannløshet som ble fremvist - i enkelte situasjoner så vi fremoverball, med få touch. Selv om det oftest stoppet opp i siste ledd, så synes jeg det var positivt.

Issah hadde mange gode involveringer, ikke bare svake.
Alt i alt var det en svært tam forestilling, men for en gangs skyld velger jeg å være litt nyansert. Alt var ikke svart.

JJ kunne nok med fordel satt inn Chibbe.
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 11:22    Post subject: Reply with quote

Hadde han satt inn Chibbe hadde det vært en risiko for at vi hadde scoret mål, og det kan man umulig være bekjent av, når målet er å ikke bruke en eneste unødvendig kalori. Og man må jo si at det er unødvendig å bruke krefter på å feire en scoring. Så nei, når vi har bestemt oss for å spille for 0-0, så kan vi ikke finne på å sette inn en hurtig spiss.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 262, 263, 264 ... 377, 378, 379  Next
Page 263 of 379

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2013 RBKweb