English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 08.10.2009 15:30    Post subject: Reply with quote

Han har en del å bevise før jeg ranker han som bedre enn Arason ennå, gitt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.10.2009 16:32    Post subject: Reply with quote

Jarstein er i mine øyne den nest beste keeperen vi har hatt i klubben, etter Arni Gautur Arason, og han har et vanvittig mye større potensiale. Jeg synes Jarstein har tatt store steg i løpet av sesongen, og begynner å ligne på en ganske komplett keeper.

Rekkevidden hans i feltet har spart oss for mange "Arild Sundgot"-mål etter høye innlegg, noe vi har slitt med, vel, alltid. Dessuten er det veldig godt å slippe 180 i puls hver gang keeperen får ballen i beina. Han er den beste keeperen vi har hatt med en gang han halverer antallet umotiverte feil (feilberegninger i feltet unntatt, de er kalkulert risiko).

Så kan Johnsen være reservekeeper, hvis han er interessert i det. Norsk, merittert, fin alder, mye erfaring, høyt maksnivå.

Ut: Miller, Savolainen, Zahora + en del til Ranheim
Inn: Bolanos, Borges, ny spiss (ikke Moldskred)

Jarstein, Johnsen

Lustig, Demidov, Kris, Lago, Dorsin, Strand

Annan, Borges, Sapara, Skjelbred, Bolanos, Iversen, Olsen, Traore

Prica, ny spiss

Barli, Helland, Henriksen (1 av Bakenga/Aas/Sellin/Karlsen)

Til Ranheim: Wangberg, Jamtfall, Berbatovci, 3 av Bakenga/Aas/Sellin/Karlsen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 08.10.2009 16:33    Post subject: Reply with quote

Han er etter min mening bedre enn både Arason og Hirschfeldt ved at han er en langt mer komplett keeper enn dem og jeg er ihvertfall ikke i tvil om at han kommer til å bli langt bedre enn noen av dem noensinne har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 08.10.2009 17:09    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Du mener alvorlig at du syns Lunna er så god at han bør loves plassen som førstekeeper??

Det er ikke noe nytt!

Dette har jeg sagt opp til flere ganger to-tre år nå.

Vil bare legge til:
Det eneste jeg stiller spørsmålstegn ved, er skadehistorien ellers har jeg full tiltro til Lunna. Han har ikke den rekkevidden i felte som Jarstein har, men den har Jarstein trent seg opp til, det kan Lunna også gjøre, for høyden den har han. Det Lunna alltid har trengt det er kamptrening, med kamptrening vil han som Jarstein tilslutt bli mye mer stabil.
Får vi i tillegg gode penger for Jarstein, så vil dette være en optimal løsning for oss.



zaphod81, du nevner ikke Nordvik hva tenker du om ham?
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 08.10.2009 17:13    Post subject: Reply with quote

Jarstein er 2 år yngre og samtidig mye bedre enn Lund Hansen i det meste hva angår keeperspill. Jeg har vondt for å tro at i dagens situasjon skulle være villig til å betale 15 - 20 millioner for Jarstein. Nordvik bør selvsagt beholdes. Jeg liker forslaget til Zaphod, spissen ser jeg gjerne blir Berget. Dette er spillere som vil koste endel millioner å få inn ,men det er også spillere som kan forsterke oss kraftig sportslig og med gode forutsettninger for at vi skal få inn mye på videresalg.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 08.10.2009 18:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Til Ranheim: Wangberg, Jamtfall, Berbatovci, 3 av Bakenga/Aas/Sellin/Karlsen.


Tviler paa at halve Ranheims lag skal bestaa av RBK spillere. Berbatovci ser jeg ingen grunn til aa beholde, han kan gis bort. Tviler ogsaa paa om Ranheim er spesielt interessert i aa laane 4 angripere (4 av Jamtfall, Bakenga, Aas, Sellin, Karlsen). Tror heller en spiller i hvert ledd er mer sannsynlig.

Skal jeg tippe blir det kanskje Wangberg, Helland og Karlsen eller Sellin..
Dersom Aas satses paa blir han nok utlaant men tror kanskje Aas blir solgt istedet. Sellin kan brukes som backup paa spiss/hoeyrekant men jeg tror ledelsen innser at han trenger aa spille fast og derfor laaner ham ut.

Jamtfall og Berbatovci tror jeg gis bort mens Bakenga og Henriksen faar spille litt cup + RBK2.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.10.2009 22:52    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jarstein er i mine øyne den nest beste keeperen vi har hatt i klubben, etter Arni Gautur Arason, og han har et vanvittig mye større potensiale. Jeg synes Jarstein har tatt store steg i løpet av sesongen, og begynner å ligne på en ganske komplett keeper.


Må si meg uenig der. Jeg synes Jarstein har en altfor dårlig spenst og rekkevidde. Vi ser det meget godt når han får skudd som er meget godt plasserte. Da detter han som en potetsekk til siden, han er ikke i nærheten. Vi så det på skuddet til Diarra mot Real Madrid og skuddet til Stokkelien nå nylig. Jeg sier ikke at disse skuddene er GKmat, men både Johnsen og Hirchfeld har vist bedre rekkevidde.

Som et eksempel på en tilsvarende situasjon vil jeg nevne et skudd Valencia hadde når vi vant 2-0 borte. Da hev Hirchfeld seg høyt oppe i lufta og avverget skuddet som ville gått i krysset. Det har Jarstein aldri kommet til å klart.

I tillegg har han gjort flere tabber i år, spesielt i feltarbeidet. 5-6tabbemål er ikke bra på en sesong når vi har vært så suverene.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 12.10.2009 11:29    Post subject: Reply with quote

[quote="senador"]
zaphod81 wrote:
Jeg synes Jarstein har en altfor dårlig spenst og rekkevidde. Vi ser det meget godt når han får skudd som er meget godt plasserte. Da detter han som en potetsekk til siden, han er ikke i nærheten. Vi så det på skuddet til Diarra mot Real Madrid og skuddet til Stokkelien nå nylig. Jeg sier ikke at disse skuddene er GKmat, men både Johnsen og Hirchfeld har vist bedre rekkevidde.


Herregud mann, forventer du virkelig at en målvakt skal redde de skuddene, Knallharde og velplasserte skudd som enhver målvakt i verden vil ha problemer med. Kanskje slike skudd reddes 1 av 10 ganger, men ikke 2 av 10. Har ikke noe med spenst å gjøre, men reaksjonstid.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 05.11.2009 10:17    Post subject: Reply with quote

Forsøker å friske opp denne tråden da det er dags for å ta en liten pause fra Hamren og Ny trener-trådene.
Det meste er vel sagt både 5 og 10 ganger der.
Dessuten er vel disse spørsmålene også aktuelle i denne tråden?
Vår beste oppstilling som kan varieres med 3-4 rokeringer alt etter motstander og kampform skulle holde i massevis i TL også neste år.
Vår viktigeste spiller,Annan, vil bli kjempeheit i VM på et lag som sannsynligvis kommer til å markere seg kraftig. De er faktisk å rekne med som en av outsiderne til å nå helt frem.
Blir en viktig jobb å forutse dette slik at det ikke kommer som julekvelden på kjerringa.
Han må få ha fullt fokus på CL.
Dessuten ser det ut som om Jarstein og Demidov går mot Bosman-avganger hvis de fortsatt er med oss.
Ledelsen i RBK har litt av en jobb å gjøre.
Det finnes sikkert ikke ubegrensede midler til storfisk-kjøp.
Samtidig har vi vel heller ingen ønsker om å slippe verdifulle spillere gratis fra klubben.
Dette skal igjen veies imot å stille svekket til CL-kvalik og evnt. gruppespill.
Lykke til!
Det vil nok være enklere for oss som kan kritisere på dette forumet.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.11.2009 14:06    Post subject: Reply with quote

Det vi for all del må unngå er at spillere som Jarstein og Demidov forlater oss gratis. Det kan jo se ut som det er en høyst reell risiko for det, og da må det tas grep.

Spesielt Demidov er egentlig ikke så farlig å selge, med tanke på styrken til førsteelleveren. Plassen hans er på ingen måte som sikker å regne, og da er det beste å cashe inn hos en belgisk eller russisk klubb. Hadde Demidov visst sitt eget beste, sportslig sett, så hadde han skrevet under ny kontrakt. Vil han ikke det - vel.

Jarstein, derimot, tror jeg det kan gjøre veldig vondt på målforskjellen å miste, men heller ikke han er en spiller vi har råd til å slippe gratis. Hvis vi da får Örlund, så bør benken true. Han også hadde hatt klart best, karrieremessig, av en skikkelig god og stabil sesong for Rosenborg, med noen høyintensitetskamper i CL som sales pitch, men igjen: Vil de absolutt ikke ha ny kontrakt, så kan vi ikke ha dem i stallen.

Forutsatt, dermed, at disse skal selges, får vi følgende:

Örlund, ny keeper (må være norsk)

Lustig, Kris, Lago, Dorsin, Nordvik, Wangberg, Strand

Annan, Sapara, Skjelbred, Olsen, Traore, Iversen, Winsnes, ny sentral midtbane (Borges/Andersson), ny høyrekant (Bolanos)

Prica, ny spiss

Barli, Helland, Henriksen, Bakenga

Det begynner riktignok å bli tynt med norske nøkkelspillere på laget..
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.11.2009 14:12    Post subject: Reply with quote

Har du glemt Sellin og Aas eller har du utelukket dem med vilje?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 05.11.2009 15:00    Post subject: Reply with quote

Og i mine øyne er Elyounoussi mer interessant enn Bolaños som høyrekant, så har vi en nordmann til der også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 05.11.2009 19:18    Post subject: Reply with quote

En grunn til at du har satt Iversen som midtbanespiller, zaphod81?




Kontraktslengde 2010:
Marek Sapara
Vadim Demidov
Rune Jarstein
Andreas Nordvik
Abdou Traoré
Steffen Iversen
Roar Strand
Pål André Helland
Jo Sondre Aas
Juska Savolainen
Albert Berbatovci
Roy Miller
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 05.11.2009 19:46    Post subject: Reply with quote

En utrolig dårlig situasjon klubben har satt seg i med så mange utgående kontrakter på engang. Hoftun har en travel vinter foran seg med mye som skal ordnes. Den usikkre trenersituasjonen gjør det heller ikke enklere å reforhandle kontrakter.
Back to top
View user's profile Send private message
bennyboy
Senior


Joined: 22 Sep 2008
Posts: 192

PostPosted: 05.11.2009 20:44    Post subject: Reply with quote

KEEPER
12 Rune Jarstein

FORSVAR
2 Mikael Lustig
3 Mikael Dorsin
5 Vadim Demidov
13 Kris Stadsgaard
18 Alejandro Lago
26 Simen Wangberg

MIDTBANE
4 Anthony Annan
6 Roar Strand
15 Per Ciljan Skjelbred
19 Juska Savolainen
20 Abdou Traoré
27 Marek Sapara

ANGREP
7 Trond Olsen
14 Steffen Iversen
30 Rade Prica

Inn:
12 Daniel Ørlund - meget solid keeper
17 Pål André Helland – har vist gode takter
28 Markus Henriksen – spennende spiller, med god skuddfot, ny Bend S på gang?
34 Mushaga Bakenga - nye brattbak
Michael Karlsen – vil se mer av han neste år
22 Andreas Nordvik - kan bekle de fleste posisjonene i forsvar, hurtig og fått kamptrening.

Ut:
1 Alexander Lund Hansen - trenger førstelagsfotball
33 Espen Johnsen - kontrakt utgått
16 Albert Berbatovci - har aldri fått sjansen, og burde bli utlånt evt. solgt
25 Kjell Rune Sellin - har ikke imponert i det lille jeg har sett av han
29 Dario Zahora - koster oss penger, for at han skal spise seg feit på burgere
23 Jo Sondre Aas - fått en del sjanser og ikke imponert meg
21 Michael Jamtfall - koster oss mer han yter
24 Roy Miller - rett og slett ikke god nok

Regner ikke med at Demidov, Sapara, Annan forsvinner i det vindu her. Det mest usikre kortet er Ciljan som Newcastle vil låne fra nå til mars.
_________________
Rosenborg! Trenger man si mer?
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 05.11.2009 22:13    Post subject: Reply with quote

Vi har noe inni hampens mange angrepstalenter da. Bakenga, Aas, Sellin, Karlsen. Dette for et lag med 1 spissplass. Trur vi bør beholde 1, maks 2 av disse, resten kan vi låne ut/selge.

Jeg regner Bakenga som den som burde satses på. Han er yngst, og har allikevel imponert mest i de innhoppene han har fått. Største talent i RBK siden Ciljan etter min mening(Tettey tok dem bare på mentaliteten). Sellin og Aas har prestert ca jevnt i de kampene de har spilt, og om ikke begge lånes ut er det hipp som happ hvem som blir. Sellin stiller kanskje sterkest pga muligheten på høyrekant. Karlsen ser jeg ikke helt det store i, beklager.

Jarstein og Demi kommer til å drøye med å signere nye kontrakter til en ny trener er på plass, men kommer til å signere. Det tjener alle parter på. Trur ikke Jarstein flykter bare pga konkurranse fra Örlund, han har hatt god konkurranse fra Lunna et par år nå.

For Iversen er 2010 forhåpentligvis hans siste sesong som RBK-spiller. Han er ikke lenger hva han var, og RBK er ikke lenger avhengige av ham. En lønnspost som er verdt å kutte. Bruk ham som supersub neste år, og la Ciljan få OMS-spoten fast.

Annan blir solgt i sommer. Sånn er det bare. Vi kommer til å få et bud vi ikke kan takke nei til, og jeg trur det var hovedpoenget med kjøpet av ham i utgangspunktet. Det gir oss et halvår til å finne en erstatter.

Personlig trur jeg Annans erstatter heter Traoré. Også hans kontrakt bør resigneres, og han bør gå i lære hos Annan inntil denne blir solgt.

Ciljan kommer til å bli her ut karrieren, og kommer til å se tilbake på livet sitt som den man aldri hadde råd til å slippe. Vi kan maks slippe én nøkkelspiller i året, og i 2010 blir det Annan. Så la 2010 være Ciljans år. Bygg laget rundt vår Iniesta/Gerrard, som kommer til å bli vår Strand. Da får vi kanskje den Barca-inspirerte stilen vi(Hamrén) har drømt om.

NÃ¥ kutter jeg av innlegget for at det ikke skal bli for langt.

Om vi burde endre formasjonen? Kanskje, kanskje ikke...
Back to top
View user's profile Send private message
bennyboy
Senior


Joined: 22 Sep 2008
Posts: 192

PostPosted: 05.11.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

http://www.nufcblog.com/2...newcastle/

http://www.chroniclelive....-25089109/

Ciljan kan bli lånt ut til fra nå til mars om Newcastle får det som de vil, og er han god, vil de kjøpe han. Uansett en bra deal for RBK, for dersom han presterer der bort kan RBK kreve en høyere pris. Dersom han ikke er god nok for Newcastle enda, får han maching gjennom hele vinteren i Newcastle, og er tilbake til seriestart.
_________________
Rosenborg! Trenger man si mer?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 05.11.2009 22:48    Post subject: Reply with quote

Chronicle har ikke vist seg som noen troverdig kilde angående Skjelbred og derfor tas alt dem skriver med ett tonn salt. Forøvrig veldig enig i mange av kris0stby sine betraktninger.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 05.11.2009 23:47    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Vi har noe inni hampens mange angrepstalenter da. Bakenga, Aas, Sellin, Karlsen. Dette for et lag med 1 spissplass. Trur vi bør beholde 1, maks 2 av disse, resten kan vi låne ut/selge.

Jeg regner Bakenga som den som burde satses på. Han er yngst, og har allikevel imponert mest i de innhoppene han har fått. Største talent i RBK siden Ciljan etter min mening(Tettey tok dem bare på mentaliteten). Sellin og Aas har prestert ca jevnt i de kampene de har spilt, og om ikke begge lånes ut er det hipp som happ hvem som blir. Sellin stiller kanskje sterkest pga muligheten på høyrekant. Karlsen ser jeg ikke helt det store i, beklager.


Enig i mye men jeg tror Karlsen på mange måter har gått forbi Aas i køen. Aas virket lovende for 2 år siden men det virker litt som om han ha stagnert.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 06.11.2009 03:26    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Jeg regner Bakenga som den som burde satses på. Han er yngst, og har allikevel imponert mest i de innhoppene han har fått. Største talent i RBK siden Ciljan etter min mening(Tettey tok dem bare på mentaliteten). Sellin og Aas har prestert ca jevnt i de kampene de har spilt, og om ikke begge lånes ut er det hipp som happ hvem som blir. Sellin stiller kanskje sterkest pga muligheten på høyrekant. Karlsen ser jeg ikke helt det store i, beklager.

Jeg hadde beholdt Bakenga, Karlsen og Sellin, så hadde jeg sendt Aas til RIL neste år også.

Jeg håper også at Jarstein forlenger..


kris0stby wrote:
For Iversen er 2010 forhåpentligvis hans siste sesong som RBK-spiller. Han er ikke lenger hva han var, og RBK er ikke lenger avhengige av ham. En lønnspost som er verdt å kutte. Bruk ham som supersub neste år, og la Ciljan få OMS-spoten fast.

Iversen bør være sub ja, Sapara tar nok av seg rollen som OMS. Skjelbred har dessverre ikke imponert nok der heller..


kris0stby wrote:
Annan blir solgt i sommer. Sånn er det bare. Vi kommer til å få et bud vi ikke kan takke nei til, og jeg trur det var hovedpoenget med kjøpet av ham i utgangspunktet. Det gir oss et halvår til å finne en erstatter.

Personlig trur jeg Annans erstatter heter Traoré. Også hans kontrakt bør resigneres, og han bør gå i lære hos Annan inntil denne blir solgt.

Annan blir nok solgt, hvis Demidov forlenger så bør han fortsette i rollen som defensiv midtbanespiller. Kan hende Winsnes tar over for Annan, så har vi Traoré som såkalt "supersub".


kris0stby wrote:
Ciljan kommer til å bli her ut karrieren, og kommer til å se tilbake på livet sitt som den man aldri hadde råd til å slippe. Vi kan maks slippe én nøkkelspiller i året, og i 2010 blir det Annan. Så la 2010 være Ciljans år. Bygg laget rundt vår Iniesta/Gerrard, som kommer til å bli vår Strand. Da får vi kanskje den Barca-inspirerte stilen vi(Hamrén) har drømt om.

Det er lov til å drømme, noen ganger går også de i oppfyllelse. Wink



kris0stby wrote:
Om vi burde endre formasjonen? Kanskje, kanskje ikke...

Det synes jeg vi skal overlate til den nye treneren. Men pdd. mener jeg vi har en fin formasjon som passer meget bra til stallen vi har.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 06.11.2009 10:14    Post subject: Reply with quote

Som du sier Keenoir: " En utrolig dårlig situasjon klubben har satt seg i med så mange utgående kontrakter på engang."

Jarstein vil vente, kontraktforhandlingene med Demidov stoppet, og Sapara kan jo også forsvinne. kan bli stygt etterhvert...
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RBKalle
Rutinert


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 627

PostPosted: 06.11.2009 11:45    Post subject: Reply with quote

Med en del store profiler som kan forsvinne (gratis?) ser det ikke lyst ut...

Og jeg deler ikke optimismen om de yngre spillerne som skal beholdes og som skal erstatte de som drar.

Benken var nokså tynn (og ganske svak) i år allerede, og hvis Demidov og/eller Sapara og/eller noen annen kommer til å selges, da bør vi ha noen med erfaring og som holder omtrent samme nivå som dem.

Ærlig talt synes jeg spillere som Sellin, Aas, Bakenga og de andre G19 gutta er klart ubrukelige i et lag med europeiske ambisjoner. Og er til og med i svakeste laget i Tippeligaen sjøl.

De kan funke godt som tredjevalg og i Cupen, men hva om noen Storspiller får hodepine og ikke kan spille?

Eksperimentering og kamperfaring til ungene kan vi spare oss for senere; nå trenger vi folk som kan spille seg fast inni startelleve nivå med en gang.

Hittil har bare Bakenga vist noe interessant, men det tar ham 5 store målsjanser for å sette én ball i mål... Ha det, effektivitet!


Utlån til TL lag er en god løsning, men hva er vitsen i det hvis det er temmelig bestemt (under vintertrening... dette er sin funskjon, ikke sant?) hvem holder nivåer og hvem gjør det ikke?

F.eks. var Nordvik "bare bra" i VIF (minus raptusen i Cupen og minst en grov tabbe i TL), men langt fra standarder vi bør kreve på Lerkendal...


Jeg er litt overrasket over hvor hvor stor forskjell mellom (teoretiske) ambisjoner vi (både ledelse og supportere) har for klubben og den egentlige policyen som innføres og aksepteres er.

Skal vi spille CL kvalikken med Henriksen, Wangberg, Sellin og Bakenga som innbyttere?!


P.S. Winsnes er helt grei, men som andrevalg...
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 07.11.2009 00:57    Post subject: Reply with quote

Nettmøte med RBKs styrelder, Terje Svendsen;
Noen interessante svar:

Quote:
Fra: Torb. Svendsen
RBK 2010?

Heisann! Gratulerer med en kanonsesong i tippeligaen og med cupgull til juniorene! Dette lover godt for fortsettelsen!
Jeg er litt nysgjerrig på hvordan dere tenker i forhold til ny trener og nye spillere neste sesong. Vil dere først finne en ny trener - som kan hente spillere som passer til sin filosofi? Eller vil det bli gjort andre veien med nye spillere til jul og ny trener i sommer? Hva tenkes rundt dette?
Selv håper jeg det er mulig å få inn en internasjonal trener som har erfaring fra europacup/c-leauge etc med en gang. En som kan gjøre klubben m e r attraktiv å komme til for gode spillere. Lykke til i jakten!


Svar:
Vi vil ikke vente på ny trener før vi henter spillere. Det arbeidet er Hoftun allerede i gang med.....det tenkes et par nye spillere før sesongen 2010.
RBK har i sitt verdigrunnlag at vi skal spille artig og angrepsvillig fotball. Husk - ingen kommer på kamp for å se innkast! Spillere må passe inn i filosofien.....
At internasjonal erfaring og "cup-spill" erfaring er viktige momenter er jeg enig i.....


Noe idiotisk vil jeg si..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sølve
Rutinert


Joined: 20 Sep 2003
Posts: 670

PostPosted: 07.11.2009 01:05    Post subject: Reply with quote

Nei, målet til klubben er vel å vera mindre avhengig av trenaren.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 07.11.2009 01:07    Post subject: Reply with quote

Spillere inn skal komme etter trenerens ønske, ikke omvendt. Det blir helt galt etter min mening..

Hva skjer om den nye treneren ikke ønsker spilleren Hoftun har signert måneden før?
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Next
Page 3 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb