English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.09.2009 18:54    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:

At man i ettertid kan si at kjøpet var unødvendig fordi både Prica og Iveren har fungert fra start OG ikke blitt skadet er riktig. Men på tidspunktet Zahora ble kjøpt inn så var det et fornuftig kjøp.

Mer fornuftig enn et kjøp av en ordentlig høyreving?

PS: Jeg skriver ikke dette kun i ettertid, jeg skrev nøyaktig det samme før sesongen Smile Så det så!

Jeg er fullstendig klar over at du har messet om dette siden før seriestart.
Det er klart vi trengte en høyrekant også. Men siden vi ikke kjøpe en høyrekant så er det vel naturlig ¨å tro at vi ikke fant noen til akseptabel pris.

Poenget mitt er at før sesongstart så var det fornuftig å handle han inn. Så selv om det (hittil) i etterkant har vist seg at vi ikke trengte han, så var det lurt på tidspunktet det ble gjort.
Det var så mange usikkerhetsmomenter på den tiden med spissplassen at det hadde vært dumt å ikke kjøpe Zahora.

Men jeg er enig med deg i at det burde vært brukt enda mer tid og krefter på å finne en høyrekant før sesongen. Forhåpentligvis så blir det prioritert nå i vinter. (Bare vi ikke ender opp med Moldskred)
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.09.2009 19:20    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Keenoir wrote:

Ankere:
Ifra den norske tippeligaen bør Farnerud, Hauger, Sohna, Borges og Gashi vurderes som kandidater på folk som kan fungere som en av det to i bakerste leddet.

Godt innlegg, helt til jeg så dette. Gashi? Har du drukket maling? Rart du ikke nevner Ruben Yttergård Jenssen som er Norges største talent for tiden ved siden av Mohammed Fellah. Jenssen burde vært øverst på enhver ønskeliste av alle RBK-supportere. Berget eller Tarik har heller ingenting i RBK å gjøre. Tarik har levert null og niks i Nederland, Berget er høyst overvurdert.

Jeg listet opp en del folk noen glemt selvsagt. Jeg synes at Gashi er ganske så undervurdert da han er hardtarbeidene, relativt god avslutter med gode løp inn i feltet. Det betyr ikke at han er den jeg ønsker meg mest. Yttergård Jensen kunne selvsagt vært nevnt. Å handle Fellah fra Vålerenga til en fornuftig pris tror jeg desverre ikke er mulig. Jeg hadde gladelig sett både han og Singh i den flotte svarte og hvite drakten. Personlig har jeg veldig sans for Sohna som er en av tippeligaens aller beste ballvinnere kombinert med at han er passningsikker. Har også en helt enorm fysikk, kanskje ikke helt i Tettey klassen ,men ikke så langt unna. Han er også veldig ung som gir oss gode muligheter for å viderutvikle han og på sikt tjene penger på han ved et salg. En av det viktigste årsakene til Sandefjord sin gode sesong og var også god sist gang Sandefjord var i tippeligaen. Gjorde vel også sin tid et strålende U-20 VM for ikke så lenge siden.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 29.09.2009 19:43    Post subject: Reply with quote

Hoftun og Hamrén har vel sagt at neste sesongs stall skal bestå av 16 a-lagsspillere og resten unge spillere?

Om de mener dette vil jeg anta at troppen forespeilet under, vil være i nærheten av hva de gutta ser for seg. Men i mine øyne ser bredden i denne stallen syltynn ut?

1. Rune A. Jarstein
2. Espen Johnsen

3. Mikael Lustig
4. Vadim Demidov
5. Alejandro Lago
6. Kris Stadsgaard
7. Andreas Nordvik
8. Mikael Dorsin

9. Anthony Annan
10. Per Ciljan Skjelbred
11. Marek Sapara
12. Abdou R. Traore
13. Trond Olsen
14. Roar Strand
15. Steffen Iversen
16. Rade Prica

+
Kjell Rune Sellin
Jo Sondre Aas
Simen Wangberg
Pål Andre Helland
Mushaga Bakenga
Markus Henriksen
Michael Karlsen
Even Barli

UT:
Juska Savolainen
Roy Miller
Dario Zahora
Alex Lund Hansen
Albert Berbatovci
Michael K. Jamtfall
(Jamtfall jr. er jeg usikker på. Er vel for gammel til å kalles ung? Av den grunn har jeg plassert ham under 'ut'.)

Men i denne kabalen lurer jeg på hva forhandlingene med Morten Moldskred bygger på? Er noen faste på vei ut? Vil de alikevel ha større stall enn uttalt?

Regner med at grunnen til at de snakker om 16 + egne talenter bygger på 1. underskuddsår i år. 2. stor tro på egne talenter 3. finner ikke realistiske og gode nok alternativer til riktig pris.

Last edited by Clasiker on 29.09.2009 19:46; edited 1 time in total
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 29.09.2009 19:45    Post subject: Reply with quote

Troppen skal bestå av 2 keeper + 16 utespillere. Ikke 16 totalt Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 29.09.2009 19:48    Post subject: Reply with quote

Ah, godt å høre! Da har jeg misforstått.
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.09.2009 20:07    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
Troppen skal bestå av 2 keeper + 16 utespillere. Ikke 16 totalt Smile

Fremdeles vel tynt, Rosenborg har prestert det beste sesongene når dem har startet med en stort tropp jf. i år og i 2006. En har gjerne da sluppet spillere på sommeren ,men den store troppen har sørget for gode treninger om vinteren og et godt grunnlag for vinteren. Den har også hindret stor slitasje på våren og skjerpet konkurranse instinktet og innsatsviljen til den enkelte spilleren. Mye tyder f.eks på at Iversen trenger å føle at plassen er truet før han kommer seg på et tilfredstillende fysisk nivå.

Last edited by Keenoir on 04.10.2009 14:37; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.10.2009 13:07    Post subject: Reply with quote

Hamrén snakker om offensivt spill
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2009 08:41    Post subject: Reply with quote

Skulle legge ut sak om status for de utlånte spillerne i dag, men Papir-Adressa kom meg mer eller mindre i forkjøpet med storoppslag om A-stallen 2010. Men har litt mer utfyllende info på enkelte.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2009 10:56    Post subject: Reply with quote

I dag presenterer Adresseavisen det vi tror er neste års ønskede stall, ut fra de erfaringer vi har gjort oss denne sesongen. Erik Hoftun vil på sin side ikke si for mye om hvordan klubben tenker, annet enn at de ikke ønsker å selge noen av de største profilene i januarvinduet. Og på den måten bygge en best mulig tropp inn mot det han håper blir mesterligaåret 2010.

Les mer: Tidenes ryddesjau i RBK-stallen

Er vel litt enkelt å slå fast at Helland og Aas ikke blir med mens at Sellin blir det?
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 11:04    Post subject: Reply with quote

Adressa mener at Traore ikke kan føle seg trygg mtp fortsettelsen.

"Abdou Razack Traoré: Har slitt veldig med å få spilletid i hele år. Usikker framtid. "

Dersom dette ikke bare er spekulasjoner fra Adressas side, at det skulle bli en realitet, er det rett og slett meningsløst. Traore har man rett og slett bruk for! All honnør til Roar Strand for fantastisk innsats siden 1989, men når man nå skal slanke stallen, mener jeg han burde vært førstemann ut døra.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.10.2009 12:15    Post subject: Reply with quote

Helt enig Tommel'n opp! Strand har gjenntattet ganger vist at han desverre er kraftig på helle samtidig så har Traore vist ihvert eneste innhop at er særdeles produktiv med å slå nydelige stikkere og skaffet straffespark dette samtidig som han jobber knallhardt defensivt og er langt ifra den samme risikoen som det er å ha Strand på banen. Klubben har gjort så utrolig mye riktig det siste årene ,men nå begynner å gjøre utrolig mye dumt på høsten og våren.

1. Kvitte seg med Torbjørnsen det jeg vil kalle en katastrofe besluttning.
2? Kvitte seg med ekstremt lovende Traore og få oppleve at han blomstrer opp som en ny Thioune i en annen klubbb. Da blir jeg rett og slett forbannet hvis så skjer.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 15:21    Post subject: Reply with quote

2 keepere og 16 a-lagsspillere pluss minst 4 unggutter høres ut som en fornuftig størrelse på en tropp, både økonomisk og sportslig. Et lite aber som flere har påpekt her er at det virker rart om Strand skulle få et år til på bekostning av Traore, som er minst like versatil og faktisk har en fremtid foran seg. Regner også med at man vil spare inn på lønnskostnadene med Traore fremfor Strand. Litt sent nå, dessverre, men avgjørelsen om å forlenge med Strand er like fullt kritikkverdig dersom det går på bekostning av Traore.

Samtidig tror jeg, som jeg har sagt i andre tråder, at Iversen ikke holder mer enn en sesong på dette nivået. Tror det beste for Rosenborg, både økonomisk og sportslig, vil være å selge Iversen til en eller annen championship-klubb og spare inn de enorme lønnskostnadene. Da kan Zahora, Prica og eventuelt Moldskred kjempe om spissplassen, mens vi kan bruke Sapara, Traore eller Skjelbred i den offensive rollen bak. Tror pasningsspillet vil bli bedre av det også, da Iversen ofter bruker for mange touch og er for treg i avleveringene - selv om han har noen geniale pasninger nå og da.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 21:12    Post subject: Reply with quote

Adressaartikkelen fikk meg til å tenke..

Dette er hva jeg mener RBK bør gjøre:
Keepere:
Lund Hansen, Jarstein og Johnsen.
Jeg mener Lunna er på samme nivå som Jarstein, derfor ønsker jeg heller å satse på Lunna grunnet lokal tilhørighet.
Ved å selge Jarstein kan vi få litt kapital også, noe vi trenger i den situasjonen vi er i. Espen Johnsen kan selges, en ung andrekeeper bør kjøpes.

Forsvar:
Lustig, Dorsin, Stadsgaard, Lago, Nordvik, Wangberg og Miller.
Lustig, Stadsgaard, Lago og Dorsin er bankers, Nordvik flott backup til alle posisjonene. Ved skadekrise kan Demidov og Strand også vikariere.
Wangberg trenger erfaring og spilletid, utlån til Ranheim kan være en smart idé. Miller bør selges, han er ikke verdt å beholde.

Midtbanen:
Demidov, Annan, Traoré, Henriksen, Berbatovci og Savolainen.
Demidov og Annan er bankers, Traoré et flott alternativ, Henriksen et annet. Sapara, Strand og Ciljan Skjelbred kan også bekle en av posisjonene ved skader osv.
Berbatovci trenger spilletid og erfaring, støtter derfor et utlån, Savolainen bør selges.

Angrep:
Sapara, Iversen, Olsen, Prica, Strand, Ciljan Skjelbred, Zahora, Sellin, Sondre Aas, Jamtfall, Helland, Karlsen og Bakenga.
Angrepsfireren bør bestå av Sapara, Iversen, Olsen og Prica, det er nå min mening. Strand, Ciljan Skjelbred, Zahora og Sellin bør fungere som reserver. I tillegg har vi spennende Bakenga og Karlsen i bakhånd. Sondre Aas, Jamtfall jr. og Helland bør leies ut, de vil ha godt av å få kamper på høyest mulig nivå.

Oppsummering:
Selg:
Jarstein, Johnsen, Miller og Savolainen.

Kjøp:
En ung lovende andrekeeper - Lars Stubhaug?, trenger vi andre?

Leies ut til Ranheim/andre:
Wangberg, Berbatovci, Sondre Aas, Jamtfall jr. og Helland.

Antall spillere i stallen vil da være på 21, medregnet Karlsen, Bakenga, Henriksen og en ny andrekeeper.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 07.10.2009 21:15    Post subject: Reply with quote

Du vil altså satse på en keeper som nekter og signere ny kontrakt? Javel ja..

- Torgeir Børven
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.10.2009 21:41    Post subject: Reply with quote

Du vil selge norges beste keeper(min mening) og beholde den 2 år eldre Lunna som ikke vil skrive kontrakt som har sitti på benken i 7 år?
Tror ikke vi får mye penger for johnsen, kontrakten går da ut om 2-3 mnd?
i tillegg vil du at Ciljan skal fungere som fast backup-spiller?

Personlig håper jeg at det ikke ender sånn.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 21:50    Post subject: Reply with quote

1. jarstein
2. örlund/johnsen

1.dorsin
2.kris
3.lago
4.demi
5.lustig
6.nordvik
7.strand
8.annan
9.ciljan
10.sapara
11.olsen
12.prica
13.ivers
14.traore
15.ishazaki
16.(sellin, moldskred, ? )

+ wangberg, henriksen, karlsen, bakenga, helland etc..

synes dette bør bli svaret..
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.10.2009 22:21    Post subject: Reply with quote

Selg: Jarstein, Lustig, Stadsgaard, Annan, Prica, Sapara (ca 50 mill inn)
Kjøp: Muri, Bjørkøy, Winsnes, Riseth, Moldskred (cirka 40 mill til sammen)
Dermed: +10 mill i budsjettet (buffer for publikumssvikt)

RBK2010: Lunna - Bjørkøy, Nordvik, Muri, Miller - Riseth, Savolainen - Winsnes, Skjelbred (OM), Zahora - Moldskred
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ablativ
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Takk for alt du ga, Kristobal. Wink
Hehehe.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

Bra plan, men riseth legger opp denne høsten. Foreslår Erik Hagen istedet.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 22:55    Post subject: Reply with quote

Er dere skutt i hue eller?

Selvfølgelig forlenger Alexander Lund Hansen hvis han får fast plass, det er det han forlanger.
Jeg mener som sagt at han er like god som Jarstein, hvis vi tillegg får penger for Jarstein (hva er det som tyder på at han vil forlenge?) 15-20 millioner eller over, så mener jeg det bare er smart å selge!

Dere får mene hva dere vil.

i tillegg vil du at Ciljan skal fungere som fast backup-spiller?

Man blir aldri fast backup, konkurranse og skader/karantener sikrer det..
Dessuten mener jeg angrepsfireren ...
Sapara - Iversen - Olsen
Prica
..... rett å slett er bedre uten Ciljan Skjelbred.

Kall meg gjerne stokk dum!

Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.10.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

Enig ang. Lunna, men ang. Ciljan tar du vel omtrent så feil som det er mulig å ta.

Grunnen til at du tar feil der heter Steffen Iversen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.10.2009 23:24    Post subject: Reply with quote

Lunna sin avgjørelse blir også tatt av kjæresten. Lunna er ikke like god som Jarstein, han er vesentlig dårligere. Lunna har sitti på benken i 7 år, det forteller at latterlig mange trenere har vurdert han som dårligere enn alternativene vi har hatt. Han er 2 år eldre og han har 2-3 mnd igjn av kontrakten. Jarstein er usikker på å skrive ny kontrakt fordi det snakkes om å hente Ørlund som har imponert kraftig iSverige. Jeg tviler sterkt på at vi kan få 20+mill for Jarstein i dagens marked (med mindre det slumper til å være en klubb med mye penger i akutt keeperkrise).

Du mener alvorlig at du syns Lunna er så god at han bør loves plassen som førstekeeper??

Å benke Ciljan idag ser jeg på som rimelig iditisk. Orker ikke engang starte å ramse opp grunner.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.10.2009 23:34    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Takk for alt du ga, Kristobal. Wink
Hehehe.

Nå sier vi har du det bra,Kristobal? Very Happy
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.10.2009 01:37    Post subject: Reply with quote

Du mener alvorlig at du syns Lunna er så god at han bør loves plassen som førstekeeper??

Det er ikke noe nytt!

Dette har jeg sagt opp til flere ganger to-tre år nå.

Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 08.10.2009 02:48    Post subject: Reply with quote

Jarstein har noe å vise til over flere år, både for oss, landslaget og Odd Grenland. Han har gjort noen tabber her og der, men stort sett har han vært svært solid for lagene han har spilt for. Personlig synes jeg han er den nestbeste keeperen RBK har hatt gjennom tidene (bak Hirscha). Om Jarstein får vekk sine tabber så vil han bli enorm. Husk også på at han er forholdsvis ung. Lunna har svært lite å vise til. Fem hovedtrenere fant han for lett for startelleveren, og han er svært ofte skadet. Han har gjort en spektakulær redning (borte mot Brøndby), men har hatt mange svake kamper også (f.eks borte mot TIL i fjor). Jeg husker også en god del brølere fra royal league og treningskamper.

Jeg liker ikke sånne ubegrunnede idéer som bare kastes ut for å liksom late som om man er den nye Messiasen. Du har ingen grunner til å tro eller vite at han er bedre. Ta deg en bolle, Ballahl!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 57, 58, 59  Next
Page 2 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb