English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kkakk
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 18:43    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Jeg kjenner jeg blir provosert når enkelte av dere her inne klarer å lire av seg (gang på gang) at prestasjonene til våre spillere (Demidov/Sapara f.eks) var laaangt under pari i dag. Jeg spør meg selv hva slike folk som dere gjør på et forum for deres eget lag hvis dere dere ikke evner å se når de gjør en godkjent innsats som i dag.

Demidov fortjener ikke pepper, men gjorde en godkjent defensiv jobb, og fylte rommet etter både Annan og Tettey (who?Smile godt.

Enig at det blir en del negativitet, men saken er jo at alle vi vet at det kan være så mye mye bedre. Min kritikk mot demidov går ikke mot spilleren demidov, men mot at han ikke bør brukes på midtbanen. Sapara er frisk i kveld og gjør mye bra, men synes faktisk ikke han er ivrig nok til å komme etter og fylle opp rundt 16 meteren.
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 18:45    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Prica er godt i gang med arbeidet mot en ny karantene, så neste hvilekamp er ikke langt unna. Teller det gule kortet hans fra Molde i serien? Må vel det?

Man drar ikke med seg gule kort fra cup. Mulig hvis man oppnår 3 gule i cupen, og dermed må sone. Men ikke ellers.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Haha, Olsen på Iversenintervjuet på rbk.no Very Happy

du mener han var morsom?
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 18:50    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Klevolainen wrote:
Haha, Olsen på Iversenintervjuet på rbk.no Very Happy

du mener han var morsom?

Feil fot idag?
Back to top
gm
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 18:58    Post subject: Reply with quote

Prica var helt fantastisk dårlig.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 15.08.2009 19:00    Post subject: Reply with quote

Som andre har påpekt, vi har blitt et maskinlag som vinner uten å imponere særlig. Selvfølgelig er det bedre enn å tape, men jeg håper vi får tilbake den rytmen vi hadde i starten av sesongen.

Prica er fullstendig ute av form. Synes nesten synd på han der han sliter seg rundt.
Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 15.08.2009 19:01    Post subject: Reply with quote

kkakk wrote:
Troilonge wrote:
Teller det gule kortet hans fra Molde i serien? Må vel det?

Man drar ikke med seg gule kort fra cup. Mulig hvis man oppnår 3 gule i cupen, og dermed må sone. Men ikke ellers.

Stemmer, det er jo ikke kortet han drar med seg, men karantenen.
---

Demidov gjør vel ingen dårlig kamp. Jeg synes han var et friskt pust. Han var mye bedre enn Ciljan. Lago var stor i dag, med Lustig tett følgende. Prica sin miss på Dorsin-innlegget var direkte flaut.

Det er vel ikke slik at vi har blitt Norges svar på Italiafotball. Det handler mye om spillertyper og mannskap til rådighet. Vi har ingen Huseklepp som løper i bakrom, med Carew som alt-mulig-spiss ved siden av. Jeg synes vi mangler det førstnevnte, altså en komplimentær spiss til Iversen/Prica. Jeg synes ikke begge burde starte kampen, dessuten må vi snart få spilt inn noen andre spillere i 1. elleveren, før det gror mose på de to sistnevnte.
Strand
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 19:19    Post subject: Reply with quote

Virker som om Prica får lide fordi han ikke har hatt noen god sesongoppkjøring slik som de fleste andre på laget.
Back to top
John Ass
Senior

PostPosted: 15.08.2009 19:23    Post subject: Reply with quote

Nei, midt i august så skal en middels god trener ha klart å ta en spiller som har missa deler av forsesongen opp på samme nivå som resten.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 19:27    Post subject: Reply with quote

Det stemmer ikke, da en spiller som Prica ikke har noen form for mulighet til å trene seg opp innimellom kamper. Håper og tror vi får se en annen Prica med en god treningsvinter bak seg i 2010 Smile
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 19:46    Post subject: Reply with quote

Prica i toppform er en internasjonal klassespiss. I dag er han ikke det, men det handler også om selvtillit. Hamrén vet vel det at hvis Prica blir satt på benken så ødelegges selvtilliten helt. Han har hatt Prica på banen i flere dårlige kamper, men så har han kommet og levert så til de grader også.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 19:50    Post subject: Reply with quote

Usikker på om det å være på banen og ha en rekke dårlige opplevelser er bra heller.
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 20:13    Post subject: Reply with quote

Glemte å nevne at jeg ble svært så imponert over Kjernen i dag. Kan ikke huske at det var slik i gamle dager nei. Men det virket samtidig som om resten av publikum dermed ikke følte for å gi lyd utenom applaus av og til. Nå havnet jeg på Byggern, så det er mulig det har noe med det å gjøre. Burde kanskje komme meg nærmere banen? Veit itj, jeg er som nybegynner å regne akkurat nå.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 20:36    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
- Demidov var dårlig.
- Sapara var dårlig.
- Prica var dårlig.
- Roar Strand var dårlig, som vanlig.

- Dorsin medium.
- Stadsgaard medium.

- Resten bra.

Iversen bra?? Synes han var ganske så rævva.
Juska var middels, det var ikke tilfeldig at vi fikk et veldig trykk imot da han kom in - men han skal ha for at han spilte seg opp.
Skjelbred synes jeg også var middels. Hans "tversoverløp" påfulgt av en enkel kortpasning er kanskje småpent men det blir aldri farligheter ut av det.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 20:45    Post subject: Reply with quote

[quote="acabar"][quote="kkakk"]
Troilonge wrote:
Demidov gjør vel ingen dårlig kamp. Jeg synes han var et friskt pust. Han var mye bedre enn Ciljan. Lago var stor i dag, med Lustig tett følgende. Prica sin miss på Dorsin-innlegget var direkte flaut.

Demidov var ganske dårlig, misset mange enkle pasninger. Defensivt var dagens kamp ingen hard test.

Forstår egentlig at Hamren vil ha muskler defensivt på midtbanen men dersom er villig til å starte med Annan - Skjelbred/Sapara synes jeg like godt han kan starte med Traore eller Savolainen dersom det er skade på en eller flere av disse.
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 15.08.2009 20:49    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Juska var middels, det var ikke tilfeldig at vi fikk et veldig trykk imot da han kom in - men han skal ha for at han spilte seg opp.

Var vel ikke så veldig voldsomt trykk fra Glimt. Så mer ut som vi la oss bakpå og var fornøyd med resultatet etter å ha presset Bødø/Glimt i hele kampen. Syntes Juska så bra ut jeg. Han var den eneste som gikk helhjertet på kontring da han fikk sjansen.
Ellers syntes jeg spillet vårt på siste tredjedelen suger mens resten er bra. Det holder til å slå Glimt, men Madrid?

Last edited by Slartibartfast on 15.08.2009 20:51; edited 1 time in total
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 20:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Iversen bra?? Synes han var ganske så rævva.
Skjelbred synes jeg også var middels. Hans "tversoverløp" påfulgt av en enkel kortpasning er kanskje småpent men det blir aldri farligheter ut av det.

Jeg vet ikke hvilke filosofier du har når det gjelder fotball, men enkelte synes det er greit å ha et par-tre spillertyper i laget som evner å holde på ballen, selv om det ikke blir "farligheter" hver gang de har ballen i beina.
Ciljan _er_ en fantastisk fotballspiller, og hadde han hatt krutt i beina ville han vært "pur klass" som Semb ville kalt det. Til den tid kommer, så må vi godta at han velger å holde på ballen, og distribuere enkle baller mens resten av laget stormer i angrep.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.08.2009 00:44    Post subject: Reply with quote

Jarstein 6 - Problemfri.

Dorsin 6 - Hardtarbeidende.
Stadsgaard 7 - Elegant.
Lago 7 - Kontant.
Lustig 6 - Målscorende.

Sapara 6 - Iderik.
Demidov 5 - Varierende.

Skjelbred 4 - Skuffende.
Iversen 6 - Friskere.
Strand 4 - Aldrende.

Prica 2 - Intetanende.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 01:27    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Prica i toppform er en internasjonal klassespiss.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det bare meg som mener han var banens dårligste spiller?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.08.2009 01:28    Post subject: Reply with quote

Nei, men han er totalt ute av form nå. På sitt beste er han en vanvittig bra spiss.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 16.08.2009 02:29    Post subject: Reply with quote

acabar wrote:

Det er vel ikke slik at vi har blitt Norges svar på Italiafotball. Det handler mye om spillertyper og mannskap til rådighet. Vi har ingen Huseklepp som løper i bakrom, med Carew som alt-mulig-spiss ved siden av. Jeg synes vi mangler det førstnevnte, altså en komplimentær spiss til Iversen/Prica. Jeg synes ikke begge burde starte kampen, dessuten må vi snart få spilt inn noen andre spillere i 1. elleveren, før det gror mose på de to sistnevnte.

Er veldig enig her. Det virker som Prica / Iversen har evig med tillit fra Hamrèn, og at de ikke føler for å kjempe for en fast plass på A-laget. Prica ligger masse på etterskudd og står feil plassert på mange gode innlegg eller pasningsmuligheter.

Prica og Iversen ER rutinerte og med et 'godt ballhode' som Bratseth sier så ofte, men nå til dags brenner de for mange sjanser og får alt for mye cred når de setter inn baller de får servert på gullfat fra sine hardtarbeidende medspillere.

Ciljan jobber hardt og viser at han vil mye i hver kamp, og jeg synes han er en veldig viktig spiller for Rosenborg. Han er ofte på rett sted til rett tid, men han kan bli enda bedre på dette.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 07:04    Post subject: Reply with quote

mange måter å oppsummere på. her en ny variant:

3 poeng og seier etter en turbulent periode med flere forsmedelige nederlag gjør at vi legger press på molde og sikrer ledelsen i serien.

iversen kan endelig notere seg på scoringslista etter lengre tørketid

demi tilbake fra skadefravær med innsats som bare strand og riseth kan matche

juska's innhopp viser at vi fortsatt har bredde i stallen

laget er defensivt meget trygt og godt. et stykke fra toppformen, vinner vi klart på en "dårlig" dag. jeg er svært fornøyd med akkurat det. finspillet er aldri tilstede i alle kamper, it takes two to tango og bodø/glimt ville ikke danse. hadde det blitt 0-0 i dag så ville jeg også vært besviken.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 09:21    Post subject: Reply with quote

God kampbeskrivelse, var hverken mer eller mindre.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 11:04    Post subject: Reply with quote

Quote:
Prica i toppform er en internasjonal klassespiss.

Eh, greit han er god, men det får være grenser.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 11:13    Post subject: Reply with quote

media, du är den första som pekar på Bodö/Glimt som en orsak till avsaknaden av finspel. Det är svårt att spela bra fotboll när det ena laget inte är intresserad.av att spela. Bödö/Glimt har en väldig tydlig plan som de genomför till 100 %, nämligen 11 man i försvar och hopp om någon kontring. Detta räknas som höjden av fotbollskonst i vissa kretsar i Norge. Och de fick rikligt med beröm av kommentatorerna på teve för att ligga bra i positionerna. Medan RBK som försökte att spela fotboll var omständliga osv.

Last edited by Peter Storey on 16.08.2009 11:41; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb