English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.08.2009 11:07    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen var riktignok forferdelig elendig de kampene han faktisk spilte spiss også i starten av sesongen, men kviknet betraktelig til når han ble trukket lenger ned i banen.

Faktum er at han som spiss egentlig ikke har noen særlige kvaliteter: han avslutter så og si aldri på innlegg fra siden, han har verken fart eller timing til å starte i bakrom, og som avslutter fra 10-20 meter er han jo meget overvurdert. Han har kapasitet til mellom 5 og 9 spillemål per sesong, med klippekort på laget. Det han kan bidra med er å møte og holde på ball, eller flikke videre med bein eller hode, og når han spiller på topp, fins det ingen til å ta imot disse flikkene.

Nei, bruk ham som backup/utfordrer til Sapara på OMS, og sett ham for guds skyld på benken helt til han ramler ut av landslagstroppen igjen, da er han muligens motivert til å løpe noen steg igjen.

LarsG: for svar på spørsmålet ditt, jamfør diskusjonen om "ekte rbk-ere" et annet sted på forumet. Man kommer langt med å være sønnen til far sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorreth
Rutinert


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 559

PostPosted: 11.08.2009 11:29    Post subject: Reply with quote

Siden Glimt er mitt lag, kan jeg ta enkel gjennomgang av Glimts sannsynlige startoppstilling.

A: Ludvigsen - Martins - Sørensen
M: Konradsen - C. Berg - R. Berg
F: Forko - P. Rønning - Bjørdal - Hamoud
M: Londak

> Litt usikker på høyrekanten, men Jan Derek er kaptein i år. Hvis han ikke starter kommer trolig Daniel Stensland inn på hans plass, og Christian Berg overtar kapteinsbindet.
> Venstresiden virker å finne et samarbeid de to siste kampene. Forko har kommet på gode løp fremover til motstanders sekstenmeter og skapt sjanser.
> Høyresiden har mye å jobbe med hvis Jan-Derek skal fortsette sitt halvhjerta spill. Derfor håper jeg at Daniel Stensland(En av Norges raskeste?!) starter og har en god dag på jobben slik at innleggene er rettet mot Martins.

Lykke til.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2009 11:44    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor vi skal tviholde på denne 4-2-3-1 formasjonen. Hovegrunnen til at vi benyttet den var jo for å utnytte oss av både Tettey og Annan. Nå er Tettey borte og det er kun små forandringer som skal til for å gå tilbake til 4-4-2:

Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Skjelbred - Demidov - Sapara - Olsen
Iversen - Prica

Er drit lei av langpasninger på hodet til en enslig spiss. Og det har vært en lei tendens i de siste kampene. Legg Iversen og Prica høyt og la de dra på seg masse oppmerksomhet, som gir rom til Olsen på venstre og plass til 1 mot 1 på høyre.

Og hvis denne formasjonen blir for offensiv mot et lag som B/G, bør vi ta en titt på forsvaret vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 11.08.2009 12:35    Post subject: Reply with quote

Flytt på Sapara og Skjelbred og den formasjon kan fungere ,men det er langt ifra ideèl da den mangler en skikkelig spissduo og ingen av Sapara og Olsen er kantspiller som er perfekte for 4-4-2.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 12:44    Post subject: Reply with quote

Laget mot Glimt blir nok omtrent slik: Jarstein - Dorsin, Lago, Stadsgaard, Lustig - Skjelbred, Demidov - Olsen, Iversen, Sapara - Prica.

Er det beste vi kan stille og da blir det vel slik.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 11.08.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Blir Glimt det første laget som slår Rosenborg i år? Det høres nesten utenkelig ut, men rarere ting har skjedd i fotball. Hvis RBK satser voldsomt offensivt for å reise seg etter tapet mot Molde, kan det fort sitte et par baller i nota andre veien. Glimt er som kjent landets mest typiske kontringslag. De er vant til å forsvare seg foran egen 16-meter gjennom mesteparten av kampene, for å så å satse alt på kontring når sjansen byr seg.
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.08.2009 13:19    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Laget mot Glimt blir nok omtrent slik: Jarstein - Dorsin, Lago, Stadsgaard, Lustig - Skjelbred, Demidov - Olsen, Iversen, Sapara - Prica.

Er det beste vi kan stille og da blir det vel slik.


Nei, det er ikke det beste vi kan stille, men jeg tror også det blir sånn. Stilig arabisk lesing av lagoppstilling, forresten Razz
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 13:25    Post subject: Reply with quote

Arabisk?!? Da er det mye arabisk i lagoppstillingene jeg skriver i avisa og andre steder. Pleier alltid å skrive lagoppstillingene fra venstre mot høyre og med skille mellom lagdelene. Trodde det var helt vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Glimt er rett og slett for dårlige og har ikke den flyten som skal til for å vinne mange fotballkamper i år. De har mistet to meget sentrale spillere og på grunn av skader vært nødt til å bytte en del framover på banen.

Selv om de skulle ligge i egen 16-meter mot RBK vil de slippe inn mål på grunn av personlige feil og dårlig med duellstyrke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 11.08.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Det vanlige er å skrive lagoppstillingen fra høyre mot venstre, så du er nok litt arabisk ja.
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
SigveEdvardsen
Senior


Joined: 11 Oct 2008
Posts: 226

PostPosted: 11.08.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

Nå er Konan Ya borte, så da endrer jo det en god del på det laget jeg ønsket skulle starte mot Bodø/Glimt. Kanskje betyr dette at det blir Iversen og Prica - igjen? Huff av meg, sier jeg bare. Håper Hamrén er tøff nok til å benke en av disse to formsvake spillerne! Det er nå han må vise hvem sjefen er, men jeg tviler faktisk på at han gjør det.

Tenkte jeg kunne ta ut en tropp, for så å bestemme meg hvilken startellever jeg ønsker. Så her er min 18-mannstropp:

Rune Almenning Jarstein, Alexander Lund Hansen/Even Barli, Mikael Lustig, Mikael Dorsin, Vadim Demidov, Kris Stadsgaard, Alejandro Lago, Simen Wangberg, Roar Strand, Per Ciljan Skjelbred, Juska Savolainen, Abdou Razack Traoré, Marek Sapara, Trond Olsen, Steffen Iversen, Kjell Rune Sellin, Dario Zahora og Rade Prica.

Spørsmålstegn ved reservekeeperplassen og Savolainen. Er Lund Hansen, eventuelt Johnsen, klar så vil jeg naturligvis ha en av dem, men hvis ikke blir det som vanlig unge Barli. Om Savolainen er spilleklar, vil jeg ha han med. Litt merkelig at han ikke deltok i gårsdagens andrelagskamp, så det er dét som gjør meg usikker.

Ellers kan jeg vel si at det ikke er særlig vanskelig å ta ut 18 mann. Vi er jo kun 20 spillere i A-stallen per dags dato! De i troppen i tillegg til Espen Johnsen og Simen Wangberg.

Men nok om det... Her kommer startoppstillingen jeg ønsker meg:

Rune Almenning Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Vadim Demidov - Abdou Razack Traoré
Marek Sapara - Per Ciljan Skjelbred - Trond Olsen
Steffen Iversen


Tviler på at dette blir laget, men jeg ser ingen grunn til at det IKKE skal bli det. Som sagt; Jeg håper Hamrén viser hvem som er sjefen!


Last edited by SigveEdvardsen on 11.08.2009 13:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

Jupp, ser det nå. Faktisk ikke tenkt over gitt. Men fant en artikkel hvor de gjorde det likt med meg da Smile

http://www.t-a.no/sport/a...e83772.ece

Har alltid syntes det er greiest å lese andre veien, vet ikke hvorfor. Men selv i Mini-sangen så ble jo navnene lest fra høyre mot venstre når jeg tenker meg om - Ola, Øyvind, Trond, Knut Torbjørn, Rambo, Kåre, Sverre, Ørjan, Kalle, Gøran, Mini...Roar, Runar og Bjørn Otto.

Takk for oppklaringen. 20 års feilskrudd hjernebark der gitt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 12.08.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

Med seier her og Molde tap i Stavanger så ligger vi 7 poeng forran og en kamp mindre spilt! Denne runden kan avgjøre mye.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 12.08.2009 19:59    Post subject: Reply with quote

Tror Molde får det vanskelig i Stavanger.

Rbk bør vinne denne kampen med et par mål. Det er nå vi må vise at vi er et godt lag, etter første tapet.(eller andre)
Back to top
View user's profile Send private message
Ablativ
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1074
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2009 00:08    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg til denne kampen. Jeg skal nemlig til Trondheim og på Lerkendal for første gang på lenge lenge.

Leste på rbk.no at Åge Aleksandersen varmer opp på Lerkendal før konserten på Torget, så da blir det "full trønderpakke" på en stakkars eksiltrønder!
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 13.08.2009 10:52    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...147391.ece
Mye morsomme og mindre morsomme minner samlet her.Ballvinning høyt oppe,masse spillere som forflytter beina fort fremover og tar løpene.Noe av det jeg har savnet i det siste.Jarstein-episoden derimot er ikke savnet og kommer trolig sjelden tilbake.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 13.08.2009 12:49    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Laget mot Glimt blir nok omtrent slik: Jarstein - Dorsin, Lago, Stadsgaard, Lustig - Skjelbred, Demidov - Olsen, Iversen, Sapara - Prica.

Er det beste vi kan stille og da blir det vel slik.


Et bra lag, men det slår meg at bredden i troppen er dårligere.... Færre variasjonsmuligheter nå.

Glimt bør ikke være noe problem viss RBK spiller som i 1. omgangen mot Molde.

Mangler Glimt noen av sine beste?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 13.08.2009 13:11    Post subject: Reply with quote

Muligens JDS, men det er vel ikke noe krise.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 13.08.2009 13:19    Post subject: Reply with quote

Tenk om et skiplet og redusert RBK taper poeng mot Bodø på Lerkendal, og Molde vinner i Stavanger da... Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2009 13:21    Post subject: Reply with quote

Tenk om RBK slår Bodø/Glimt og Molde taper i Stavanger, da... Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 13.08.2009 13:26    Post subject: Reply with quote

skiplet?
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 13.08.2009 13:35    Post subject: Reply with quote

Men tenk dersom det skjer da..... Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 13.08.2009 13:38    Post subject: Reply with quote

Tenk om Hoset og Hestad+ et par av de gode afrikanerne brekker beinet i samme kamp da Tommel'n opp!
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 13.08.2009 13:48    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Tenk om Hoset og Hestad+ et par av de gode afrikanerne brekker beinet i samme kamp da Tommel'n opp!


Tenk hvis det ikke skjer, og RBK taper poeng og Molde vinner da? Neutral
Tynn stall...tynn stall...tynn stall..dårlig form. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 13.08.2009 13:54    Post subject: Reply with quote

Formtabellen i TL viser vel 8-1-0 for RBK og 7-2-0 for Molde.

Enig i at stallen til RBK er "tynn nok" nå, men jeg tror stadig Molde er mer avhengig av enkeltspillere enn hva RBK er.

Det skal dessverre for moldenserne og deres sympatisører særdeles mye til for at det skal bli blåhvitt gull i år, mer enn en liten formsvikt og noen salg av stallfyll fra RBK.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
Page 2 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb