English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.08.2009 12:36    Post subject: Rosenborg - Bodø/Glimt Reply with quote

V


Hamrén velger nok de defensive kvalitetene til Demidov framfor Traoré, og dermed blir de seks bakerste som følger:

Rune Jarstein

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin

Vadim Demidov - Per Ciljan Skjelbred

Blir spennende å se om måltørken får konsekvenser for Iversen og/eller Prica, men antar nok at de begge starter. Dermed er nok Strand eneste usikre kort. Med Konan på vei bort er nok Olsen eneste reelle konkurrent, og dermed blir det vel likevel sånn som mot Molde:

Roar Strand - Steffen Iversen - Marek Sapara

Rade Prica
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 10.08.2009 12:37    Post subject: Reply with quote

Skandaløst hvis det blir samme lag som mot Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.08.2009 12:38    Post subject: Reply with quote

De siste hjemmekampene til Olsen har ikke direkte vært overbevisende, og jeg tror nok ikke Hamrén vil gamble på noe som kunne ha vært litt mer spennende:

Demidov - Traoré
Skjelbred - Iversen - Sapara

Prica
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 10.08.2009 12:41    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Skandaløst hvis det blir samme lag som mot Molde.


Det blir det jo uanskvett ikke ettersom Annan må sone karantene. Men Hamréns gullgutt Prica blir nok nesten garantert i startelveren dessverre.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2009 12:41    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Skandaløst hvis det blir samme lag som mot Molde.

Jaha? Vi har en kollektiv formsvikt for tida. Det skyldes ikke noen få enkeltspillere som kan byttes ut og så blir alt så mye bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 10.08.2009 12:42    Post subject: Reply with quote

virker sannsynlig. blir neppe kontringsrom for olsen i denne kampen, så han kommer vel inn for strand etterhvert.

skal bli godt å få demi tilbake på banen. syns han virka frisk i innhoppet mot molde. han er vel den eneste som kan fylle skoa til tettey/annan på en ålreit måte. heldig for oss at annan måtte stå over akkurat denne kampen ...
Back to top
View user's profile Send private message
Ablativ
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1074
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2009 12:45    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner å få lyst til å se litt av Sellin igjen. Hvis han er tilbake i form etter skaden, hva med:
Demidov - Traoré
Sellin - Skjelbred - Sapara
Prica

Supersub(?) for Prica: Iversen
Hadde ellers også gjerne sett Konan gjøre innhopp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 10.08.2009 13:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jaha? Vi har en kollektiv formsvikt for tida. Det skyldes ikke noen få enkeltspillere som kan byttes ut og så blir alt så mye bedre.

Handler det om en kollektiv formsvikt når man ikke en gang gidder å prøve å gjøre en innsats på banen? Når man går og jogger konstant, og ikke er i topptempo en eneste gang i løpet av 90 minutter? Prica bør helt klart sitte på benken neste kamp etter den flaue innsatsen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.08.2009 13:08    Post subject: Reply with quote

Holder med Knerten her ,men jeg vil også legge til Iversen som ikke var så mye bedre. Tenke seg til å bli liggende igjen i midtsirkelen når vi angriper som hengende spiss fordi en ikke gidder eller har aksjonsradius å komme seg i angrep igjen. Noe som Tettey klarte som DM. Laget mot Glimt blir da som følgende.



Jarstein

Lustig Stadsgaard Lago Dorsin

Demidov Traore

Sapara Skjelbred Olsen

Sellin

Benk: Prica, Iversen, Wangberg, Savolainen, Strand, Zahora og Konan.



Har likevel ingen tro på at verken Iversen eller Prica kommer til å bli vraket samme hvor forferdelig dårlig dem spiller. Dem har blitt gitt sesongkort.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2009 13:13    Post subject: Reply with quote

Ja, bytt ut toppscoreren vår med en unggutt som ikke har kommet helt tilbake fra skade ennå. Han har jo overbevist før og nå er han sikkert i knallform også.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.08.2009 13:21    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Jeg begynner å få lyst til å se litt av Sellin igjen. Hvis han er tilbake i form etter skaden, hva med:
Demidov - Traoré
Sellin - Skjelbred - Sapara
Prica

Supersub(?) for Prica: Iversen
Hadde ellers også gjerne sett Konan gjøre innhopp igjen.


Liker dette laget, Olsen inn for Sapara.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 10.08.2009 13:22    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ja, bytt ut toppscoreren vår med en unggutt som ikke har kommet helt tilbake fra skade ennå. Han har jo overbevist før og nå er han sikkert i knallform også.

Du er vel enig i at man bør PRØVE å gjøre en innsats i det minste? Iversen bør opp på topp og Prica på benken, spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor Iversen bør spille og Prica benkes er en gåte for meg. Da kan vi like godt føre opp Annan som spiss. Jeg tror Prica vil framstå på en annen måte med Sapara bak seg, og tipper han putter mot Glimt. Sellin kan ikke spille i den rollen på hjemmebane, men det hadde vært interessant å se ham på høyrekant.

Olsen spiller fordi Konan garantert ikke gjør det. Skjelbred må instrueres i forhold til timinga på løpene, men han er lojal, og vil sikkert jobbe knallhardt med det.

Jarstein

Lustig - Kris - Lago - Dorsin

Demidov - Skjelbred

Strand - Sapara - Olsen

Prica
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 10.08.2009 13:45    Post subject: Reply with quote

Jarstein
Lustig-Lago-Demi-Dorsin
Strand-Sappi-Ciljan-Traoré
Prica(Konan?)-Olsen

Litt svakt defensivt på midten, men hvor mye trenger vi bot B/G i det hele tatt??
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 10.08.2009 14:03    Post subject: Reply with quote

Hanssen klar for Glimt, og spiller trolig mot RBK

http://fotball.adressa.no...147261.ece
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 10.08.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

TIL ser det som ideelt at André Hanssen får kamptrening og spiller seg tilbake i form i Glimt, for så å flytte til Tromsø på nyåret. Vi trenger ikke en ny sentral midtbanespiller nå, men kan godt komme til å gjøre det f.o.m. sesongen 2010.
_________________
DIXI


Last edited by michael collins on 10.08.2009 23:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 10.08.2009 23:28    Post subject: Reply with quote

Skikkelig lure dere der oppe i Tromsø.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
SigveEdvardsen
Senior


Joined: 11 Oct 2008
Posts: 226

PostPosted: 11.08.2009 00:44    Post subject: Reply with quote

Molde-kampen er halvveis glemt, og jeg ser fram til ny kamp der revansjen kan komme. Og denne kampen er den perfekte anledningen - hjemme på Lerkendal mot et lag som ligger nest sist på tabellen, Bodø/Glimt.

Tabellposisjonen til mine naboer skal selvfølgelig ikke bety at Rosenborg skal undervurdere dem, noe jeg ikke tror dem gjør, men det skal være betydelig forskjell på lagene lørdag.

Jeg håper vi får se et Rosenborglag som reier seg så til de grader etter den flaue cupkampen, og jeg håper på storseier. Jeg har tippet 3-1 i Tippe-Hjørnet, og det er ikke uten grunn. Min tro på en storkamp til helgen er nemlig stor.

Når det gjelder lagoppstillingen så er det nevnt at Annan er borte, og det er selvfølgelig synd, men vi har en god nok stall til å erstatte han i denne kampen. Og så tenker jeg på om Savolainen kan være tilbake til denne kampen - i alle fall i troppen? Hadde vært gøy med et innhopp for den finske midtbanespilleren slik at han får kommet seg litt i gang etter utlånet til sin tidligere arbeidsgiver, Tampere United.

En annen spiller jeg har savnet den siste tiden er yndlingen Kjell Rune Sellin. Den trønderske unggutten har gått skadet, men er tilbake nå, og jeg håper han får en plass i troppen. Et innhopp for han også tror jeg hadde passet bra.

Førsteelleveren blir det endringer på, uansett. Skjelbred kan ikke spille der han spilte mot Molde, for der var det tydelig at han slet. Han må flyttes fram til den offensive midtbanerollen, mens Sapara kan få prøve seg der Skjelbred spilte sammen med Annan søndag. Erstatteren for Annan mener jeg skal være Vadim Demidov. Jeg synes det var uforståelig at han ikke startet cupkampen, men det får så være. Ingenting jeg kan gjøre med det nå. Han får krige ved siden av Sapara på midtbanen lørdag!

På de tre offensive plassene vil jeg ha Konan Ya, Skjelbred og tidligere Glimt-spiller, Trond Olsen. I likhet med Demidov, synes jeg det var merkelig at Olsen ikke startet mot Molde, men mot Glimt burde han så absolutt få starte på venstrekanten! Når det gjelder Konan Ya har jeg savnet at han har fått muligheten ordentlig. Noe av dette er sikkert fordi overgangsryktene svirrer og at det meste tyder på at han er tapt for Rosenborg, enten i sommer eller ved sesongslutt. Men som dere vet, min drøm hadde vært at afrikaneren hadde signert ny kontrakt med Rosenborg og slått seg til ro i Norges fineste by.

På topp er det egentlig just det samme hvem som starter for min del av de formsvake spillerne Iversen og Prica, men jeg holder kanskje en knapp på førstnevnte. Burde vel kanskje få spille spiss igjen uten en lik spillertype ved sin tide. Et alternativ hadde naturligvis vært og gitt kroatiske Zahora sjansen, men det ser jeg på som lite sannsynlig - dessverre. Jeg mener Hamrén er litt for glad i Rade Prica på en måte. Han har vært god generelt sett i år, men han er inne i en dårlig formtid og burde få smake benken. Ser egentlig ingen grunn til at Zahora ikke skal få sjansen for en gangs skyld når både Prica og Iversen er ute av form.

Når det gjelder bakover på banen blir det helt likt som i Molde-kampen. Om vi hadde hatt en annen fyr som skulle spilt sentral midtbane istedet for Demidov, hadde jeg ville valgt han og Stadsgaard som midtstoppere, men siden diggbare Demidov blir midtbanespiller mot Glimt er det Lago og Stadsgaard som får hovedansvaret med å gi formgode Jarstein lite å gjøre.

For en oppsummering, vil jeg at laget ser slikt ut mot Glimt:

Rune Almenning Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Marek Sapara - Vadim Demidov
Didier Konan Ya - Per Ciljan Skjelbred - Trond Olsen
Steffen Iversen/Dario Zahora


Så får vi håpe på bedre attityd, mer gladfotball og storseier! Gleder meg Smile
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2009 02:21    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det så mange som velger Ivers over Prica?

Ivers brant flere store sjanser, bommet på en straffe, og mistet ballen ved flere anledninger og ga MFK store overgangsmuligheter. Ja, Prica var ikke akkurat noen Odd Ivers selv, men han har vist tidligere at han kan score. Ivers har vært dårlig som spiss i hele år. Han var kun god som offensiv midtbane et par kamper. Benk han!

Nei, kom igjen a gutter. Ta dere sammen.

Jarstein
Lustig Sgaard Lago Dorsin
Demidov Traoré
Sapara PCS Olsen
Prica
Back to top
View user's profile Send private message
SigveEdvardsen
Senior


Joined: 11 Oct 2008
Posts: 226

PostPosted: 11.08.2009 02:40    Post subject: Reply with quote

Tja, både enig og uenig.

Prica er helt klart den største goalgetteren, men jeg mener at han burde få hvile litt og hente seg inn igjen slik at han kan dundre inn nye mål i høstsesongen. Derfor synes jeg enten Iversen eller Zahora burde starte denne kampen.

Forøvrig kan det ha vært spennende med Traoré fra start på sentral midtbane, og det hadde absolutt ikke gjort meg noe, men samtidig vil jeg ha Konan Ya på høyrevingen, så det blir litt trangt om plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 11.08.2009 07:32    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:
Skikkelig lure dere der oppe i Tromsø.


Nordlys bekrefter i dag at André Hanssen ønsket å gå til Tromsø, men at TIL trakk tilbake sitt tidligere tilbud, som var gitt på bakgrunn av at klubben ventet å miste en sentral midtbanespiller i sommer. Hanssen er imidlertid aktuell for oss etter sesongen, noe han selv bekrefter til Nordlys.
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 11.08.2009 09:13    Post subject: Reply with quote

Gjesp.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.08.2009 09:16    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Iversen og Prica ikke benkes er at vi har ingen som er bedre. Det er selvfølgelig elendig, men slik må det vel være når alle pengene går til å lønne 14materialforvaltere, 16personalsjefer og etc etc
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 11.08.2009 09:22    Post subject: Reply with quote

Kan Traore spille mot Glimt etter at han fikk rødt kort i gårsdagens andrelagskamp? Er det ikke noe med at du skal sone på det høyeste nivået du har spilt?

FFK-spiller Shabani fikk jo tre røde på fire dager, men det var i rekkefølge a-lag, rekrutt og cup.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tobb
Senior


Joined: 05 May 2006
Posts: 155

PostPosted: 11.08.2009 09:33    Post subject: Reply with quote

Nei vi har ingen spisser som er bedre, og ikke kan det forventes heller. Steffen og Rade holder god tippeligastandard og burde være mer enn nok for oss. Vi hadde et luksusproblem så lenge de to kjempet om en plass. Begge var skjerpet og leverte godkjent spill i sesonginnledningen. Så godt spilte de at Hamren syntes det ble vanskelig å sette ut en av de. Da fikk Steffen spille OM og alle var fornøyde. Så lenge begge var i god form. Men det var de ikke lenge når de ikke trengte å fighte for plassen sin lenger.

Kanskje er det bedre at de får konkurrere om spissplassen, så får Marek og Per (evt Konan) spille OM. Flere spillere som sloss om de samme plassene bør føre til skjerping og heving av laveste nivå. For det var for lavt mot Moille.

Kampen mot Glimt vil vise hvem som virkelig vil noe her i klubben, for to så dårlige kamper på rad kan de ikke være bekjent med.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb