English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.07.2009 09:17    Post subject: Reply with quote

Legg til at borte mot Sandefjord og minst et straffespark borte mot Lillestrøm og etter min muligens 2. Det var også kraftig trøyeholding ved flere anledninger og Lago kunne fort ha fått straffe i førsteomgang. Det samme skjedde i hjemmekampen mot Odd hvor Iversen blir holdt noe helt forjævlig gang på gang uten at dommeren gjør noe med det. Det passer ikke helt at vi som suveren serieleder kun har fått 2 straffespark i år og enda dummere blir det hele når en beskylder oss for å få for mye dommerhjelp.
Back to top
View user's profile Send private message
P
Senior

PostPosted: 27.07.2009 09:20    Post subject: Reply with quote

Tusen takk for den!

Jeg mener at holdingen til Hagen på Iversen er noe av de klareste straffene som skulle vært blåst på i årets serie. At dommeren ikke ser det/gjør noe med det er helt utrolig.

At tv2 klarer å blåse opp straffen Rosenborg fikk i går mer enn tabben til Edvardsen borte mot Bodø/Glimt viser hvor bergensk tv2 egentlig er. Blir nesten litt provosert av å høre på det.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 10:01    Post subject: Reply with quote

Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 27.07.2009 11:25    Post subject: Reply with quote

Om jeg husker riktig ble det vel bl.a. dømt en lignende straffe i det forrige VM (2006)?

Nå er det slik at om en spiller legger seg ned innenfor 16-meteren, så kan motspilleren nesten bare løpe på han og få straffe. Viss ikke ville det vært ekstremt lett å hindre en motspiller ved å bare legge seg ned i løpsbanen hans. Straffen er ikke billig av den grunn, om du spør meg.

Dette var jo en kamp vi dominerte ganske lett. LSK har et nivå som er langt under vårt, og de er stort sett usynlige gjennom hele kampen. Jeg synes ikke målet til LSK er en tabbe av kun Jarstein. Ja, han feilberegner farten på ballen, samt kanskje farten på motstanderen, men Stadsgaard ser ut til å gjøre en slett jobb i å skjerme motstanderen fra ballen.

Dette må vel være Nordviks beste kamp. Roar Strand gjør endelig en god kamp igjen, etter å ha vært trøtt i det siste. Sapara viser hvorfor vi ønsker å beholde han. Til tross for at han ikke er helt slepen med teknikken, så har han et toppnivå over hva andre i RBK kan vise til, offensivt. Iversen er like svak som han har vært i mange måneder nå. Både Traore og Konan Ya har fine innhopp og bringer ett spill som har langt høyere effektivitet enn det PCS kan vise til. Er garantert en eller annen klubb i Europa som kunne tenkt seg Konan Ya, men vi får håpe at han ønsker å bli. Jeg mener selv at han virker langt bedre i OMS-rollen enn PCS mtp de kvaliteter som trengs.
P
Senior

PostPosted: 27.07.2009 11:35    Post subject: Reply with quote

Enig i det du sier om Konan, fantastisk teknikk. Det ene mottaket han hadde på en langpasning (var helt på slutten av kampen tror jeg) luktet det klasse av. Skulle bare ønske Hamren hadde prøvd han på OMS utenom cupen. Han var vel litt innom den sentralen rollen borte mot Aalesund også.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.07.2009 17:26    Post subject: Reply with quote

En ser dog litt den samme tendens med Konan som med Iversen at dem er langt friskere når dem kommer inn som innbyttere enn når dem starter kampen. Konan Ya kan det ha med manglende langvarig tilitt , men det er liten tvil om at han har et skyhøyt bestenivå.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.07.2009 01:37    Post subject: Reply with quote

acabar wrote:
Jeg mener selv at han virker langt bedre i OMS-rollen enn PCS mtp de kvaliteter som trengs.

Har du sett PCS som OMS? Hvis ja, når?
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 28.07.2009 06:24    Post subject: Reply with quote

Så mange som sier at Nordvik hadde en så god kamp. Enig i at han er bunnsolid defensivt, men han sliter jo utrolig mye med posisjonering offensivt, og bidro ikke framover på banen i denne kampen heller. Ser ut som folk også glemmer at det var han som hadde den fantastiske stussen før LSK-scoringa..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb