English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.07.2009 22:29    Post subject: Reply with quote

Tromsø-kampen ble utsatt. Den på Alfheim var før seiersrekka.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.07.2009 22:32    Post subject: Reply with quote

Jøjje meg. I mitt hode har jeg gått rundt og trodd at det var en vunnet kamp i flere uker nå Smile

My bad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 22:33    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Synes Annan har hatt bedre kamper jeg. Angående PCS så trives han ikke så lavt i banen, tror jeg. Han må være i mellomrommet, så får vi håpe Hamrèn snart skjønner det...

Han trivs inte till höger och han trivs inte lavt centralt. Han verkar bara trivas på ett några kvadratmeter stort område på banan. Det är en svår fyr att placera på banan.

Förövrigt som jag förutsåg så fick vi lättare motstånd i dag än mot Qarabag och vinner som vanligt i tippeligan.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 22:36    Post subject: Reply with quote

Åtte på rad er riktig ja. Meget sterkt, og ikke minst viktig å komme i gang med seier igjen etter fadesen på torsdag. Angående Nordvik så er han bra defensivt, men veldig svak offensivt. Venstresida er vel heller ikke hans foretrukne posisjon. Pasningskvaliteten, viljen offensivt og kreativiteten var dessverre ikke god. Burde ikke Helland fått prøve seg i Dorsins fravær?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.07.2009 22:43    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Han trivs inte till höger och han trivs inte lavt centralt. Han verkar bara trivas på ett några kvadratmeter stort område på banan. Det är en svår fyr att placera på banan.

Nei, det er ikke vanskelig å plassere ham. Bare å sette ham bak spissen, der er han den beste.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 22:45    Post subject: Reply with quote

Det var i alla fall Nordviks klart bästa match på vänsterbacken i år. Han hade några susande tacklingar i första halvlek som det luktade svidd av och han visade även prov på lite bollbehandling med några driblingar offensivt.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 22:47    Post subject: Reply with quote

Ingen sklitakler som Nordvik, det skal han ha.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.07.2009 22:48    Post subject: Reply with quote

Annan og Traore er også strålende taklere, en nytelse å se dem til tider.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 23:04    Post subject: Reply with quote

Godt å se laget vinne på en ellers dårlig dag. 8strake seirer i TL er meget bra, men det smerter meg desto mer å ha tapt for Qarabakh.

Nå får vi bare se til å ta gullet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 23:05    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Jeg syns ikke du trenger å ironisere over dette, Peter Storey. Det handler om hvordan laget er satt opp. Skjelbred er ingen boks-til-boks slik Tettey er, fordi han blir litt for lett defensivt og har ikke de samme egenskapene ved å gjøre seg spillbar i den posisjonen. Han har heller ikke samme gjennombruddskraft i løpene sine.

Skjelbred er mer tjent med å kunne operere nærmere motstanderens mål, der han bedre kan utnytte teknikken sin og de raske pasningsvalgene. På sidene får han ikke utnyttet dette til fulle. Skjelbred er ingen springer, men en playmaker som må få lov til å være akkurat det.
Back to top
Nusso
Junior

PostPosted: 26.07.2009 23:06    Post subject: Reply with quote

Problemet til Skjelbred i dag er vel egentlig at han spiller den defensive midtbanerollen litt for fritt, nesten som han ville spilt offensiv midtbane. Da mister vi et pasningsalternativ sentralt og tidlig i banen som gjør at spillet stokker seg litt. At han bruker lang tid med ball tror jeg kommer av at spillet vårt ikke sitter helt enda (at han f. eks bare har ett alternativ å spille til og vil se an andre eventuelle bevegelser). Når det er sagt synes jeg han var god når han var involvert i spillet over en lengre periode (midtveis i første). I tillegg hadde han en del flotte løp. Med litt veiledning og tips er jeg sikker på at han kunne spilt godt i den rollen også. Uansett er han mye bedre i den defensive rollen en ute på vingen...

Digg med seier etter fadesen på torsdag. Tror det ville vært hardt å svelge med uavgjort eller tap her i dag.. Synes også vi spilte godt siste halvdel av første omgang, der ballen gikk fort og det var mange bevegelser. Men ble litt bekymret av 2. omgang. Så ut som litt av futtet gikk ut av gutta. Holder de ikke 2 x 45 lenger? Har det tøffe kampprogrammet gjort at vi ikke har greid å opprettholde kondisjonen vi hadde tidligere i sesongen?

Edit: skrivefeil
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 23:14    Post subject: Reply with quote

Det blir nog inga problem med konditionen/energin framöver när vi får en match per vecka. Matchen mot Q tog nog ut sin rätt i andra halvlek.
Back to top
firkl0ver
Junior

PostPosted: 26.07.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

Hvor godt dommeren fulgte med i den omdiskuterte straffesituasjonen kan man tydelig stille spørsmålstegn ved:

- Fra min posisjon mener jeg at jeg har hjemmel til å dømme da Rosenborgs spiller nummer åtte ble taklet ureglementert. Hvis LSK mener noe annet får de bare si det. Jeg gidder ikke kommentere det.

Les mer latterlig svada (les: uttalelser fra Berg) på:

http://www.vg.no/sport/fo...tid=564704
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 23:22    Post subject: Reply with quote

Vi rundspiller til tider LSK uten å skape så alt for mange klare målsjanser.
Det koster krefter.Konan Ya,jeg gjør det selv,skal til Chelsea,og Traore har teknikken som skal til for å skape litt ekstra på slutten.
Roar imponerer.Er vel på tide noen lærer hvordan man skal løpe i rom nå.Kan ikke spille til han blir 90.
Attituden er tilbake,så med kun en kamp pr. uke vil vi stå godt rustet kondisjonsmessig fremover.
martibs
Rutinert

PostPosted: 26.07.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

Synes vi spiller en dårlig kamp mot en svak motstander. Masse passningsfeil og lite kreativitet. Olsen er virkelig dårlig, og Annan virket sliten på slutten. Vi har masse cornere, kun veldig få blir noe farlig i det hele tatt.

Det positive:
Skjelbred spiller i en rolle som passer ham mye bedre,
Nordvik viser at han er en god defensiv back. Dessverre er Rosenborg ute etter offensive backer, men Nordvik ville passet fint inn i en klubb med mer defansivt spillemønster.
Vi vinner.

Stort mer er det vel ikke.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 23:44    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Dere som snakker om at straffesparket var klart - dere hadde nok endret mening om dere så kampen på tv istedenfor å høre den på radio. Rolling Eyes

Man kunne nok til og med høre at armen til Kippe hindret Traore!!

Angående Nordvik, så registrerte jeg ikke at han var på banen før langt ut i andre omgang.. Forbanna trist å ha en back på RBK som ikke er med på å skape noe som helst offensivt. På den annen side skapte LSK fint lite på Nordviks side..
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 26.07.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

Godt med nok en seier MEN vi var heldige med straffen. Alle som mener det var en klar straffe tror jeg hadde sagt at det var en særdeles billig straffe dersom f.eks molde hadde vunnet 2 - 1 mot oss ved å få straffe på den situasjonen.

Helt ærlig så føler jeg at vi mangler mye i angrep. Vi vinner en rekke kamper med små marginer som ville ført til mange tap eller uavgjort dersom vi ikke var i den flyten som vi er i hvor det er stang inn. Synes vi mangler bra angrepspill i forhold til lag som Molde og Stabekk. Alt for mange av sjansene våres kommer på dødballer og skudd fra langt hold. Vi mangler helt klart minst 2 offensive spillere som drar av 2 - 3 mann med teknikken sin, og 1 rask spiss som løper fra alt og alle.

Jeg vet at mange mener at det viktigste er å vinne, samme om vi vinner bare 1 - 0 etter å ha skapt 1 eller 2 sjanser i nesten alle kampene. Der må jeg si at jeg er enig med Winsnes. RBK er mye mer enn et lag som bare skal skaffe seg 3 poeng. Det forventes faktisk at de skal underholde med spillet sitt. Vi er Norges største klubb og ja, vi driver og bygger opp et lag. Håper bare ikke det glemmes hva RBK står for. Har ikke likt trenden fra de siste kampene. Hvor vi har blitt et lag som tar poeng mest grunnet det defensive......... Samme om vi slipper inn 3 mål bare vi scorer 4, 5 eller 6 Smile

Uansett graturere til alle med nok en viktig seier.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.07.2009 23:55    Post subject: Reply with quote

Har sett straffe-situasjonen fra mange vinkler nå.Uansett er det en situasjon hvor man risikerer at det ikke blir blåst.Da hadde vi stått igjen med 1 poeng hjemme mot et bunnlag.Bekymringsverdig?Ja!
Vi har vel rett og slett for få typiske målscorere på banen.
Håper på en Zahora som kommer i form snart.Tror han kan lage noen mål i slike kamper.
Det kan vel ikke være opplest og vedtatt at Iversen og Prica skal være på banen så lenge de er spilleklare.
De er potensielle matchvinnere,samt at Steffen er viktig på dødball mot.
Men typer som Sellin og Zahora må snart få vise seg frem som spisser.
2mas
Sjef

PostPosted: 27.07.2009 00:10    Post subject: Reply with quote

Kort kommentar: Syns Olsen igjen beviste at RBK har mer bruk for ham på bortebane enn hjemme. Håper Hamrén ser det samme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2009 01:34    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
Angående Nordvik, så registrerte jeg ikke at han var på banen før langt ut i andre omgang..

Det må jo sies å være en kjempeforbedring. Normalt sitter jeg med hjertet langt oppe i halsen allerede før fem minutter er gått når han er på banen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 07:46    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde en god feeling kampen gjennom, første gang på en god stund. Vi hadde høyt tempo i ballen og det var flere nesten sjangser. Målet til LSK var jaja skitau, vi vinner uansett. Vi spillte ikke vår beste kamp for sesongen, men et stort løft fra de begredelige kampene mot Q.

Vi får se hvor vi ligger borte mot Odd neste runde. Vil tro vi får et ganske likt kampbildet som VIF-Odd. Da bør vi være flinkere til å sette ballen i mål.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 27.07.2009 07:55    Post subject: Reply with quote

Fantastisk deilig med seier. Som regel er jeg like optatt av hvordan seirene er spillemessig som resultatmessig, men mot LSK har jeg unntak. Laget jeg elsker å hate ble sendt hjem med halen mellom beina på en feil dommeravgjørelse.

Det hjelper lite for LSK (hvilket jeg driter i), men vi har hatt flere 1-1-kamper i år, hvor vi har blitt snytt for straffer.

Troillan på topp, Odd neste.
LarsP
Proff

PostPosted: 27.07.2009 08:50    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Olsen 4 - Gjør ikke så mye ut av seg, som vanlig.

Olsen fortjener maks 1 for denne kampen. Han fremstår som en middelmådig juniorspiller med ålreit tempo.
Back to top
P
Senior

PostPosted: 27.07.2009 09:05    Post subject: Reply with quote

Er det noen her som kan gi meg oversikten over tvilsomme/klare straffer som Rosenborg har blitt snytt for i år?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

Skulle hatt 2 borte mot Engen, der Iversen blir holdt av Hagen. Og borte mot glimt ved tilbakespillet der. Mener å huske at det var innenfor. Ellers er det sikkert en hel del fler, men glemmer slikt når man vinner kampene.

edit: hjemme mot odd skulle vi hatt. Iversen blir holdt i feltet. Hamrén uttaler at det er en grunn til at de er en trio, og at den burde de se.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb