English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.04.2009 08:36    Post subject: Reply with quote

De kan ikke fotball. Seriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
blackwater
Proff


Joined: 14 May 2007
Posts: 341

PostPosted: 27.04.2009 08:51    Post subject: Reply with quote

andreasb wrote:
knerten_10 wrote:
Annan 5 på TV2-børsen!

Kippe 6 og BB!

Hehe!


VG: Annan 4, Kippe 5.

Dagbladet: Annan 4, Kippe 5.

Er vi virkelig så jævlig subjektive? Eller er de som sette opp børsen sjuke? Han kunne fint fått det dobbelte..


Helt enig. Er det mulig. Annan var sett fra min plass på tribunen kampen store spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 08:53    Post subject: Reply with quote

Enig der, med Demidov og Dorsin rett bak.

Det skal sies at jeg ikke fulgte særlig med på Kippe, men tar mål av meg til å si at jeg hadde lagt merke til ham om han var outstanding, for å bruke en Semb-klisjè.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.04.2009 08:53    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk det er litt provoserende. At det går an å ha så lite peiling på den sporten man får betalt for å dekke - er helt tragisk. FIRE poeng på Annan, som kanskje var denne rundens store spiller. Vi snakker her journalister jeg vil karakterisere som direkte dumme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 27.04.2009 09:05    Post subject: Reply with quote

Heldigvis ser det ut til at de på folkets spillerbørs på dagbladet har mer peil. Rade Prica - 8,0
Anthony Annan - 7,6
Vadim Demidov - 7,6
Frode Kippe - 4,1
Back to top
View user's profile Send private message
Bianchi
Junior


Joined: 24 Aug 2005
Posts: 57
Location: Tokyo, Japan

PostPosted: 27.04.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Zorac, når Tv2 ikke nevner det så tyder alt på at vi har blitt snytt. Når Nordtveit handset idag så ble det uvanlig stille fra både Semb og Alsaker og situasjonen med Sapara ble også fort glemt og gjemt.


Så kampen på vglive med trøndersk kommentator. Han mente også at handsen til Nordtveit ikke var mye straffe, siden den ble dkutt på ham fra én meter.

Vglive har generelt mye bedre kommentatorer enn tv2 kunne drømme om. Jaja, hvis vi tar seriengull og cup i år så spiller det jo ikke mye rolle hva de sier om oss. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2009 09:18    Post subject: Re: Tekst-tv NRK Reply with quote

soda wrote:
Nøytrale NRK slår til med følgende melding på tekst-tv s 215:

"LSK var det førende laget i det meste av kampen, og BHR gav LSK fortjent ledelse 10 min ut i 2.omg"

Ganske fantastisk å hevde noe sånt...


Hele NRK-redaksjonen er romerikinger: Scheie, Morten Skorstad, halvsøster Remmen, Arnfinn Fagerli m.fl.

Forresten var det behagelig å våkne opp på riktig togstasjon i morges; sovekupé var en bra belønning etter god innsats fra både undertegnende og laget. Smile

Å vinne gull i serie og cup kommer i en egen kategori, men blant "vanlige kamper" tror jeg sjeldent jeg har vært mer dramatisk og herligere bortekamp. Spesielt om man iberegner flott helg i Oslo i forkant og den behagelig turen hjem med tre poeng i PC-sekken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 09:20    Post subject: Reply with quote

Hands dømmes jo utifra hånd/arm i unaturlig stilling og overlegg, ikke hvordan skuddet/innlegget er.

I det store og det hele er handsreglene fryktelig ulne. det finnes nesten ingen fasit, og skjønn brukes i hytt og gevær. Det kan godt hende det var riktig å ikke blåse straffe her samtidig som det hadde vært riktig å blåse, alt utifra tolkning av regler.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2009 09:31    Post subject: Reply with quote

Prica vraket seg sjøl?

Han mener i alle fall han hadde startet om han ikke hadde følt seg sliten. Dermed har det nok skjedd noe i kulissene etter fredagstreninga.

Ja, hater å presentere feil laguttak. Wink

Forresten var "rykke ned, rykke ned"-sangen fem minutter etter kampslutt meget herlig.

Oppdatering: Hamrén snakker også om at Prica egentlig skulle starte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.04.2009 09:59    Post subject: Re: Tekst-tv NRK Reply with quote

2mas wrote:
halvsøster Remmen


Sorry, OT: Antar du mener Rimmen, men hva mener du med halvsøster?
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 27.04.2009 11:30    Post subject: Reply with quote

Dette forumet har generelt en ganske høy fotballforståelse om man sammenlikner seg med Hvermannsen og mange sportsjournalister. Det kommer gjene av at de som har interesse utenom det vanlige henger her inne fordi man er altfor sugne på stoff om fotball/RBK. Dermed leser man mer, mottar impulser fra andre forumbruker etc og det øker gradvis fotballforståelsen. Ettersom mange har banket inn hvor god Annan er, følger man naturligvis ekstra nøye med på ham. Når noe blir sagt mange nok ganger, blir det til slutt en etablert sannhet. Gjør Annan noe feil, er han uheldig. Til sammenligning har man Storflor, om han gjorde en feil var han udyktig.

Annans jobb er også i stor grad en usynlig og utakknemmelig jobb, Makelélé var vel den beste midtbanespillere i Real rundt årtusenskiftet. Det ble ikke satt pris på da hans bidrag gjerne var viktige, men ikke så enkle å se om man ikke fulgte med. Da de solgte Makelélé i 2003 gikk Real rett i dass. I nyere tid derimot har media verdsatt hans rolle og han har i større grad fått respekten han fortjener.

Vi har ikke kommet så langt i Norge, man er gjerne fastlåst i hyllingen av gode spillere (Iversen, Sapara - Semb/Alsaker) og man glemmer dermed enda bedre spillere som Annan som har en litt mindre glamorøs jobb. Det smitter over på journalistene og børser har alltid vært noe piss.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 27.04.2009 11:52    Post subject: Re: Tekst-tv NRK Reply with quote

Henning wrote:
2mas wrote:
halvsøster Remmen


Sorry, OT: Antar du mener Rimmen, men hva mener du med halvsøster?


Hun er (halv)søster til Morten (og Marthe) Stokstad.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2009 11:56    Post subject: Reply with quote

Ble mange gale navn der. Det korrekte er altså Stokstad, slett ikke Skorstad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 27.04.2009 12:26    Post subject: Reply with quote

Jeg skal faktisk komme med enda en korreksjon nå, ser jeg. Anne er ikke halvsøster, men stesøster - altså inngiftet søster.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 27.04.2009 12:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at Annan var sensasjonell god i denne kampen og frykter hva Hodgson nå finner på. Kanskje han mot formodning kjøper Kippe? LOL
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2009 12:59    Post subject: Reply with quote

Mange filmsnutter fra tribunen Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2009 13:02    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Jeg synes også at Annan var sensasjonell god i denne kampen og frykter hva Hodgson nå finner på. Kanskje han mot formodning kjøper Kippe? LOL


Tv2 nevnte Nordtveit, kan det være en byttehandel pågang? Hangeland for Nordtveit pluss et høvelig stort mellomlegg til Fulham.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 27.04.2009 13:09    Post subject: Reply with quote

Den turen der er noe av det sykeste jeg har vært med på. Fy faen for en kamp. Så utrolig sterkt å snu, etter det maks ufortjente målet lsk fikk. MÅ gjentas!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 13:33    Post subject: Reply with quote

At riksavisene gir Kippe 6 og Annan 4, samt at tekst-tv skriver at LSK førte kampen og gikk velfortjent opp i 1-0 da Riise scoret er bedrøvelig, men kan knappest kalles overraskende. De siste årene har en samlet presse kunne godte seg over de dårlige tidene i RBK og i den samme perioden har TV2 vært ansvarlig for det meste av dekningen. Samtidig som serien uten flaggskipet Rosenborg har blitt dårligere og dårligere for hvert år, noe som har blitt reflektert gjennom "resultatene" ute i Europa, har TV2 gjennom sin massive satsning bygget opp en voldsom hyllest av Brann-laget i 2007, Jönssons Stabæk og til tider Vålerenga. Runde etter runde har de stått og sagt "nei, vi kan ikke friskmelde Rosenborg ennå".

Det har blitt jobbet, og jobbes fremdeles, knallhardt med å opprettholde et bilde av Rosenborg som et sleipt møkkalag som har utnyttet kapitalen sin på bekostning av andre, og som systematisk har fått dommerhjelp gjennom de suksessfulle årene sine. Dette er så langt fra sannheten som det går an å komme. Midlene er jo spilt inn på ærlig vis gjennom egne prestasjoner gjennom perioden fra 1995 og fram til i dag, og bildet av Rosenborg som en dommerfavoritt er kraftig forvridd av TV2 selv, fordi de f.eks bruker fem måneder på å grave i Pelu-situasjonen, mens de ikke engang tar seg bryet med å vise situasjonene der Iversen blir revet ned på FotballXtra forrige uke. Semb, Alsaker, Wathne og vennene deres jubler av glede hver gang RBK sine motstandere scorer mål, og unner åpenbart laget vårt ingenting annet enn motgang og det "å møte seg sjøl i døra".

Men sånn er det å være et topplag. Vi er tilbake på toppen der vi skal være, og da må man åpenbart finne seg i at media vrir og vender på virkeligheten. Jeg mener at prestasjonene til Rosenborg snarere har kommet på tross av, og ikke på grunn av, dommernes opptreden. Alle lag har flaks og uflaks og ting jevner seg ut, men alle skal være klar over at samtlige lag som kommer til Lerkendal gir 100% som om det var en cupfinale, og ingen "pundits" som engelskmennene kaller det unner oss å oppnå noe som helst. Det er litt stakkarslig at landets viktigste fotballmagasin på tv uke etter uke bruker størsteparten av sendetiden sin på å mase om naturlig plassering av hender og ulike fortolkninger av offsideregelen, mens de samtidig ikke klarer å annerkjenne Norges eneste klubblag som har oppnådd ting i Europa, men heller velger å hylle middelmådigheter som Dawda Leigh, Alex Valencia og Morten Moldskred.

Men, men. Vi får bare leve med det. Vi kan la resultatene snakke for oss, så får de sitte der å holde på med handsing-naschpielene sine.

PS. jeg er naturligvis så objektiv at jeg ser at Occean lå onside da han ble avblåst i går, men det må også være lov å kreve av riksmedia at de er objektive nok til å se at Rosenborgs seier over Lillestrøm er fortjent når sjansestatistikken sier 7-2 i vår favør. Og en serieledelse skyldes aldri BARE flaks eller penger, Morten Pedersen. Du er et nedrig, nedrig lite troll du.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Slartibartfast
Proff


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 324
Location: Kristiansand

PostPosted: 27.04.2009 13:49    Post subject: Reply with quote

Det mest positive med denne kampen var Rade Prica! Til nå har han virket slapp og uinterresert, men mot Lillestrøm framstod han som hardtarbeidene og fotballklok. I kampene før har han scoret noen mål og thats it, ,men i går spilte han glimrende utenom målet også. Viste til og med tegn på god teknikk.
Demidov spilte også sin beste kamp på lenge. Første gang siden i fjor vår jeg har sett demi-klyvene hans oppover banen.
Hamren får + for fine hopp etter begge målene!
_________________
It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 13:55    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg oppmannen, og jeg er veldig enig.

Vi skal selvfølgelig passe oss for å bli en sytegjeng. Ofte er det å syte over de som syter patetisk, men her synes jeg det er på sin plass.

Situasjoner får media for min del bare diskutere, så lenge de ikke klarer å anerkjenne og faktisk se hva som skjer på banen er det uansett dødfødt å lese/se/høre hva de skal frem til allikevel. Det er drøyere å gi Annan og Demidov middelmådige karakterer etter LSK-kampen enn det er å bruke spalteplass på dommeravgjørelser. Dommeravgjørelser er i fryktelig stor grad basert på skjønn, både fra dommeren selv og de som ser på. Agendaen og fokusen til mediene har de lov til å velge selv. Men man kan ikke velge at Annan var middels i går. Da snakker man om en fryktelig inkompetent eller (subjektivt) blind formidler.

Kippe var aldri i nærheten av Annans nivå i går, og det har han heller aldri vært etter det jeg kan huske. Men hva skal man vente av et mediebilde styrt av TV2, hvor Ørn Sigurdsson er helt, mens Lago som gjør omtrent akkurat samme jobben like godt i andre enden knapt blir nevnt.

Jeg savner (med fare for å fremstille meg selv som en melankolsk kommunist) faktisk tida med monopol og nøktern formidlerglede innen fotballen på TV. Selvsagt er det slik at TV-kanalen med rettighetene til fotballen legger føringene for resten av medienorge i hva man fokuserer på. Når vi hadde NRK følte jeg i hvertfall at vi hadde en nøytral formidler som konsentrerte seg om fotballglede og ikke elendighet og småfeil hos gud og hvermann.

I mine øyne har norsk fotball langt på vei gravd sin egen grav mediemessig ved å selge sjela si. Man ser sjelden eller aldri lenger intervjuer fra garderoben med en nydusja Strand, eller en Kippe med håndkle rundt livet.

Gi fanden lillefingeren og han tar hele hånda.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2009 14:03    Post subject: Reply with quote

Meget gode innlegg av både Oppmann og Zorac som langt vei oppsumerer og tydeligjør hva som er feil med fotballdekningen her til lands. Det beste fotballprogrammet til Tv2 er uten tvil Matchball Mandag fordi det ikke bruker hele sendingene sine på å skape konflikter og oppfylle agendaer. Det samme kan en si om NRK sitt bakrommet, det er på tide at seerene blir tatt på alvor og slipper å bli servert dette agendafylte og konfliktfylte søpplet som dem fyller store deler av sendigene sine med. Nachspielet lider helt klart av at dem prøver for hardt å lage kontroverser og høylytte debatter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 27.04.2009 14:32    Post subject: Reply with quote

Etter kampen
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 27.04.2009 15:03    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg savner (med fare for å fremstille meg selv som en melankolsk kommunist) faktisk tida med monopol og nøktern formidlerglede innen fotballen på TV.


Nøytrale NRK slår til med følgende melding på tekst-tv s 215:

"LSK var det førende laget i det meste av kampen, og BHR gav LSK fortjent ledelse 10 min ut i 2.omg"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 15:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje det Zorac mener med at han savner tiden med det han kaller nøktern formidlerglede er at fotballsendingene for 15 år siden og enda lengre tilbake refererte det som faktisk skjedde, gjerne med fokus på det positive og gledelige. Hvis du skal se alt av Tippeliga en vanlig runde nå, blir det gjerne 6-7-8 timer hvor mye er gravalvorlig og alt skal analyseres opp og ned i mente, samtidig som de som gjør dette er kraftig gjennomsyret av sine egne sympatier for de og de lagene.

De burde alle lært litt av Lillelien!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
Page 19 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb