English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odds BK
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
VTB
Proff

PostPosted: 08.04.2009 19:20    Post subject: Rosenborg - Odds BK Reply with quote

V

Søndag 19.04.09 klokka 18.00. Ikke TV-sendt kamp, men du skal jo selvføgelig på Lerkendal uansett.
Asbøll
Proff

PostPosted: 08.04.2009 19:36    Post subject: Reply with quote

Klippet fra Start tråden:

I neste kamp forventer jeg ikke at PCS starter ved mindre vi får inn et system hvor løpingen hans faktisk kommer til rette. Det har jeg til gode å se mot et etablert og fungernde forsvars så langt i år. Noe som er litt merkelig ettersom tetty har kommet til 5+ store målsjanser på 4 kamper, alle basert på løp.

Motargument mot å ta ut PCS er at vi kan bli for stasjonære framover med gamlehjemmet Iversen Prica i midten og en mindre løpsterk Sapara på siden. Men det vil i såfall bare gi en tung side som kan få hjelp av en rask Tetty bakifra ettersom Olsen vil være på motsatte.

sidenote: ikke fornøyd med lago i dag, strand jobbet veldig bra

Stemmer for denne starten neste kamp:

jarstein/Lunna
Dorsin-Lago-Demi-Lustig/strand (karantene?)
--annan-tetty--
Sapara-ivers-olsen
prica

Hvis det skulle bli for stor bautafaktor sentralt og på høyre kan annan byttes mot pcs, zahora mot prica eller PCS mot sappi. Eller en kombinasjon.
dags
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 19:41    Post subject: Reply with quote

Hva har Olsen gjort de to siste kampene som gjør at du mener han fortjener fornyet tillit da?
Brady
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 19:46    Post subject: Reply with quote

Mot Brann var iallfall Olsen en av våre aller beste, da han hele tiden utfordret og fikk Bjørn Dahl til å fremstå som en overnervøs tippeliga-debutant med koordineringsproblemer.
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 19:46    Post subject: Reply with quote

Olsen er den eneste på dette laget som gjør oss uforutsigbare offensivt, dessuten var han banens beste mot Brann.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 08.04.2009 19:48    Post subject: Reply with quote

Grunnene til at jeg heller vil ha Olsen enn PCS på banen er følgende:

Frispark
Cornere
Løper målrettet og utnytter bakrom
Utfordrer
Avslutter

Minsuet er jobbingen bakover, men 5-1 i mine øyne basert på de to siste kampene. (Angrep mot etablert og fungerende forsvar)

Last edited by Asbøll on 08.04.2009 19:48; edited 1 time in total
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 19:48    Post subject: Reply with quote

Det skulle vel ikke mye til å være banens beste i den kampen. Han kjørte Dahl rundt litt i første omgang, men kom ikke akkurat så mye ut av det. I tillegg til et par håpløse frispark fra langt hold.
Brady
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 19:54    Post subject: Reply with quote

Det ble nå et mål ut av det iallfall.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 20:05    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Olsen er den eneste på dette laget som gjør oss uforutsigbare offensivt, dessuten var han banens beste mot Brann.

Var han egentlig det? Han utfordret og prøvde, det skal han ha - han hadde vel til og med en heldig tunnel. Men han slet med teknikken, avleveringene og avslutningene og da hjelper det lite at han er frisk og frekk. Synes han var midt på treet mot Brann. Dårlig mot Tromsø, middels mot Enga og idag var han en av de svakeste så lenge han spilte.
Macha
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

Hvor mange kan vi håpe på stiller opp på Lerkendal mot Odd Grenland?
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 08.04.2009 20:45    Post subject: Reply with quote

Tipper tilskuerantallet blir omtrent det samme som mot Brann. Da var det vel rundt 18 500 om jeg ikke husker feil. Er lov å håpe på flere, men skal vel mye til at de som ikke møtte opp mot brann møter på Lerkendal når vi spiller mot Odd.
Det som taler for flere tilskuere er at kampen ikke sendes på Tv2 samt at vi har åpnet, ihvertfall poengmessig, meget bra.
Men det er jo et "skitlag" vi møter så tipper maks 19 000.

Når det gjelder kampen så skal den vinnes. Gutta har spilt to tette kamper nå og får noen dager fri i påsken. Regner med det gir ekstra overskudd.
Sannsynligvis får vi fart på angrepsspillet til denne kampen også, men Odd kommer til å ligge baktunge på Lerkendal, men jeg håper de prøver å stå opp mot oss slik som Brann forsåvidt gjorde. Fotballnorge tror jo at det er poengresepten på Lerkendal nå. Gjør de dèt så blir det lurveleven med baklengs servert med kuleramme. Det er jeg sikker på. Odd har ikke en midtbane til å ta ut våre midtbanespillere.

Jeg anser kampen som en bankers hjemmeseier og 13 poeng etter 5 kamper. Ittnå knussel!!
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 21:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er alt for tidlig å anse noe som helst for en sikker seier. Riktignok har man kommet godt i gang poengmessig, men angrepsspillet er, for å si det mildt, ikke veldig utviklet. Effektiviteten er atskillig bedre enn i fjor, man er i en viss flyt, og det gjør selvsagt en del med hodene til spillerne i positiv forstand. Likevel anser jeg ikke at RBK per dato er veldig velfungerende offensivt, og med et kampbilde a la det vi så mot Brann, kan det bli vanskelig nok mot Odd.

Det er viktig å få med Dorsin igjen, samtidig som jeg håper Strand får lov til å bekle høyrebacken. Da har man i det minste bedret muligheten for å komme rundt og skape overtall på kant. Samtidig synes jeg for mange av midtbanespillerne er litt for glad i enkle støttepasninger og trekantspill på midten, noe som selvsagt går utover framdriften.

Når det gjelder midtbanespillerne, ser jeg at mange ønsker Skjelbred ut. For min del synes jeg Sapara også har underprestert kraftig i de to siste kampene. Likevel mener jeg det blir feil å benke noen av dem, siden vi kjenner potensialet, samt at det er i kamp man får best øving - for å si det sånn. En får heller være obs på prestasjonene under kamp og ta av den/de som ikke presterer, slik som Sapara ble byttet ut mot Brann.

Olsen synes jeg skal få fortsette på venstresida, da han er en av få som tenker bakrom, samtidig som han er en større garantist for mål og assists enn de fleste han konkurrerer mot.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2009 21:30    Post subject: Reply with quote

Mot det urtrege forsvaret til Odd så er Olsen et soleklart valg. Han var vår bestemann ute på banen mot Brann (eller minst dårlige) og skapte målet. Mot Tromsø falt laget helt sammen da Olsen gikk ut. Fram til i dag hadde vi scoret alle målene våre og ikke sluppet inn noen med Olsen på banen.

Han kom ikke til sin rett i dag, men det ble en vanskelig kamp for hans spillertype da vi både var baktunge og ble i undertall tidlig i kampen. Et oppspillspunkt som Ivers passer bedre i en slik setting, da det ikke blir noen kontringskamp, og heller ikke en kamp hvor vi har tid til å etablere spillet og sette opp kantspillerne. I tillegg rammes nok Olsen litt av at Nordvik spiller bak ham på banen. Det gjør det verre å få rom fordi Nordvik er svakere offensivt enn Dorsin.

Tipper et tilskuertall i Brann-sjiktet mot Odd. Har bommet med til sammen 700 tilskuere i de to første kampene - og prøver meg til Odd-kampen med et tips på 18.201.

Laget mot Odd:

Jarstein - Strand, Demidov, Stadsgaard, Dorsin - Annan, Tettey - Zahora, Sapara, Olsen - Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 21:38    Post subject: Reply with quote

Håper Strand erstatter Lustig som har karantene, orker ikke en kamp til med Nordvik. Ustabil defensivt og slår irriterende mange langballer offensivt.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2009 21:41    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Hva har Olsen gjort de to siste kampene som gjør at du mener han fortjener fornyet tillit da?

Du snakker faktisk om vår desidert beste spiller mot Brann. I dag fikk han ikke mange minutter pågrunn av Lustig sin utvisning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 21:47    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker faktisk om han ja, og det kan godt være at han var vår beste spiller mot Brann, men jeg står fortsatt på at det ikke er mye å skryte av. I dag er han, i likhet med mange andre, direkte svak den snaue omgangen han spiller.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2009 21:55    Post subject: Reply with quote

Poenget er at det ikke er noen grunn til å vrake han, noe det ser ut som at du prøver å argumentere for at vi skal gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Asbøll
Proff

PostPosted: 08.04.2009 22:11    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Laget mot Odd:

Jarstein - Strand, Demidov, Stadsgaard, Dorsin - Annan, Tettey - Zahora, Sapara, Olsen - Iversen.

Tror du Stadsgaard blir satt rett i første elveren uten en kamp for andrelaget eller mer balltrening? Lenge siden han har spilt en kamp nå.

Og Zahora i startoppstillingen er vel være ren ønsketekning Smile
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2009 22:17    Post subject: Reply with quote

Njei, vet ikke helt. Men Stadsgaard er en type som kan gå rett inn på det laget uten å ha spilt andrelagskamper. Han ble kastet inn i det i fjor vår, og er så spilleklok at han kan gå rett inn hvis han er hundre prosent.

Mot Odd er det viktig med tempo og offensiv kraft på midten, og Zahora har nok vært helt på terskelen til å få noen innhopp uten at det har passet helt til nå.

Skjelbred får vel noe mageonde eller noe natt til søndagen, og Zahora går inn som høyrekant slik at vi får en ultraoffensiv midtbane mot Odd - som vi må kjøre veldig offensivt mot. De er ikke noe kontringslag uansett, så vi blir neppe straffet for å starte med en ultraoffensiv oppstilling.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
uglevett
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 22:22    Post subject: Reply with quote

Det går ikke an å snakke ut Olsen på nåværende tidspunkt. Synes han har jobbet utrettelig, gjort de gode tingene ved å utfordre og være uforutsigbar, hatt farligere skudd enn Sappi og generelt vært den som har skapt trøbbel for motstanderen. Mot Start fikk han ikke vært med på andreomgangen da hele laget reiste seg. Selvfølgelig skal han spille ball i hatt med Odd-forsvaret!!!
Strand
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

Olsen må spille, han tilfører laget en helt ny dimensjon: en spiller som truer mål. Vil folk virkelig heller ha støttepasning-Per som i stedet for å skape rom heller sørger for at det blir én mot fem-seks-sju situasjoner?
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 08.04.2009 22:53    Post subject: Reply with quote

Mitt lagoppsett til neste kamp:

Lund Hansen
Strand - Demi - Lago - Dorsin/Nordvik
Annan/Tettey
Per Siljan - Sapara - Olsen
Ivers
Prica/Zahora etter hvert.

Stadsgaard bør få ferien en stund til.

Noen bedre???
RBK
zaphod81
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Stadsgaard prioriteres mot et lag som Odd med mindre han er superfit på treningene fram mot kampen. Så håper jeg, etter litt betenkning og tvil, at vi stiller med dette laget:

Jarstein

Strand - Lago - Demi - Dorsin

Annan - Tettey

Skjelbred - Sapara - Olsen

Prica

Hadde litt lyst til å sette innpå Iversen for Skjelbred, men tror kanskje det kan bli for stillestående og for mange lange oppspill. Istedet håper jeg på et programmert bytte mellom disse to etter rundt timen, eller før hvis ikke Skjelbred skjerper seg betraktelig.

Håper også Zahora kan få et kvarters tid på topp eller venstre kant. Kanskje kan også Stadsgaard få et kvarter for en av stopperne.
toreinar
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 00:02    Post subject: rbk-odd Reply with quote

352
Jarstein
Demidov-Lago-Dorsin
Zahora-Sapara-Tettey/Annan-Skjelbred-Olsen
Iversen-Prica
Offensivt mot slike som Odd hjemme.Kan ikke bare tenke forsvar her.
Muligens er høyresida litt slapp bakover slik at Skjelbred må bytte med Zahora feks.
Evnt. både Tettey og Annan inne mens Skjelbred hviler litt.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 09.04.2009 01:06    Post subject: Reply with quote

Når man møter Peter Kovacs er det like greit å fortsette med Demidov og Lago tror jeg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb