English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 04.08.2020 23:57    Post subject: Reply with quote

Synes man skal slutte å snakke om klubbfølelse. Vil man ha en som spiller for 2 mill. og sier nei til 10+ mill? Ok om de har i bøtter og spann fra før kanskje
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.08.2020 00:24    Post subject: Reply with quote

Han er født og oppvokst i Trondheim, og har en RBK-legende som far. Jeg regner med klubbfølelsen hans for RBK er betydelig større enn importene fra sør, nord og vest i Norge, eller utlandet for den del. Det handler vel mer om at han er 28 år og at dette i realiteten er siste sjansen hans for en siste runde i en større liga.

Å ikke foretrekke 2mill i RBK over 10-15 mill i utlandet handler ikke om mangel på klubbfølelse. Det handler om å ikke være idiot.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.08.2020 06:22    Post subject: Reply with quote

Håper det jobbes på spreng for å få inn Henriksen. Jeg tror det er større sjanse for at han er interessert i å komme dersom Hareide blir ny trener. Dessverre regner jeg nok med at Henriksen tar seg en siste runde til utlandet, for så å komme tilbake om et par år.

Klubbfølelse eller ei, det er stor forskjell på 10 mill. kontra 3-4 mill. i året. For Rosenborgs del, tror jeg ikke det er pengene ene og alene det står på, men den totale situasjonen rundt Henriksens familie. Derfor tror jeg ikke vi skal bli overrasket dersom han signerer for klubben ila. de nærmeste månedene.

Hvis det skulle vise seg at Henriksen blir en realitet for klubben, kommer midtbanen til å bli meget sterk. Rett og slett et luksusproblem.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2020 08:31    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Jeg tror det er større sjanse for at han er interessert i å komme dersom Hareide blir ny trener.


Normalt ville jeg gitt deg automatisk rett i det, men er det virkelig større sjanse enn dersom faren hans fortsatt er trener? Very Happy

Tror det er som i vår - vi har en helt realistisk sjanse, men det forutsetter at han ikke får tilbud fra vesentlig mer attraktive ligaer. Jeg tror han godt kan tenke seg å spille her, men vil nok samtidig ha et øye til karrieren og lønna si på dette tidspunktet.

Og hvis det skulle bli brennaktuelt, så må vi faktisk ta en ryddesjau for ikke å sitte med et alt for dyrt midtbaneledd. Konradsen og Åsen bør ligge lagelig til for hugg da.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 05.08.2020 08:54    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Tror ikke at det at TH er trener i høst vil være avgjørende hverken den ene eller den andre vegen, hvem den neste treneren blir er nok mer avgjørende. Det å gå til RBK om vi signerer enda en (i beste fall) middelmådig trener er nok ikke særlig fristende.

Og om han kommer på en skikkelig kontrakt (3+ år), så må det ryddes plass på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.08.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Synes man skal slutte å snakke om klubbfølelse. Vil man ha en som spiller for 2 mill. og sier nei til 10+ mill? Ok om de har i bøtter og spann fra før kanskje


Det er viktig å huske at det også er en meget kort karriere som fotballspillere. Mange ofrer utdannelse for fotballen, og må da jelst få lagt seg opp nok til resten av livet.

Klubbfølelsen er nok der, men må en periode komme i andre rekke.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 05.08.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

I dette tilfellet snakker vi om en som velger 0,- kr og arbeidsledighet med påfølgende tap av form og rykte over å spille for 2 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 05.08.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Det blir for unøyaktig. Jeg er enig i at han vil miste formen, men ryktet blir vel ikke så skadelidende?

Og han velger ikke kr 0,- akkurat - det blir for unyansert. Han velger å være arbeidsledig akkurat nå fordi han tror eller håper på et godt tilbud i utlandet om ikke så alt for lenge. Han kunne sikkert lett fått kontrakt hos Langvekkistanspor med høyere timelønn enn han får i RBK, men han har gjerne lyst til å spille på et mer attraktivt lag hvis det skal være noen vits i. Men jo større hullet i CV-en blir, jo vanskeligere tror jeg det blir å lande en slik kontrakt - nettopp fordi det blir et spørsmålstegn med formen.

Vår mulighet er at tiden går uten at han får noe napp - og da tipper jeg han blir enig med Dorsin om et eller annet - enten en lang eller kort kontrakt.

Jeg blir veldig overrasket dersom han går til Ålesund eller Start.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

Han hadde vel også tilbud fra andre klubber i Championship når han valgte å ikke si ja takk til de?
Han vil nok være i en av de bedre ligaene i Europa, men PL blir nok et nivå for høyt, La Liga er uaktuelt...
Blir nok Nederland igjen eller muligens en tur til Belgia på vår venn, om han da ikke bestemmer seg for å ta en kort kontrakt med RBK når Åge kommer og får snudd skuta på rett kjøl.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.08.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

– Han skal spille fotball, så får vi se hvor det blir, sier «Rambo».

– Kan han være aktuell for RBK?

– Vi får se. Du må nok høre med han. Jeg bruker ikke å uttale meg så mye om Markus. Det jeg kan si er at han skal spille fotball i høst, sier Henriksen og smiler.

Les mer: Landslagstreneren roser formen til klubbløse Henriksen. «Rambo» kan ikke utelukke RBK-retur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 16.08.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

Den sedvanlige flørtingen med RBK inntil det kommer en klubb som er villig til å gi han kontrakt med høyere lønn enn vi kan tilby. Snork.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 16.08.2020 16:37    Post subject: Reply with quote

Håper en ny trener har vett til å bygge en ny stamme av spillere basert på en klar spillestil fremfor å redde skinnet ved å hente eks proffer som kan berge oss med individuelle ferdigheter.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 19.08.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Rart at ingen har nevnt dette.

Men ifølge twitter så skal Henriksen være aktuell for Fenerbahce.

https://twitter.com/johan...4833156104
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 19.08.2020 23:53    Post subject: Reply with quote

Da ryker fort han desverre Tommel'n ned
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 20.08.2020 23:49    Post subject: Reply with quote

Hadde vært stilig, men at Henriksen kommer tilbake nå er ikke annet enn en romantisk tanke. Han er enda i sin beste alder og har anledning til å tjene mange penger og sikre seg selv og familien. Selvfølgelig er han for god for Norsk fotball akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.08.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

På kort sikt hadde nok Henriksen klart hevet laget vårt, men samtidig er han en spiller som ville vært forventet å spille omtrent alt, på samme måte som Skjelbred er det når han blir skadefri, og det kunne fort redusert spilletiden til f.eks Tagseth, som jo besitter et enormt talent og kan potensielt bli en storspiller vi selger for et betydelig beløp etter hvert, om han får fortsette utviklingen.

Hvis vi faktisk skal bli bedre på talentutvikling, og la de største trønderske talentene få slippe til, så kan vi ikke sitte og vente på at gamle helter skal returnere heller, selv om en midtbane med Skjelbred, Tettey og Henriksen jo sannsynligvis ville overkjørt alt i ES Smile
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.08.2020 10:26    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kunne fått Henriksen tilbake, så hadde vi gjort det, han hadde spilt alt, og vi hadde sett slik ut:

Zachariassen - Skjelbred - Henriksen

Råsterkt, lokalt forankret og komplementært. Tagseth hadde vært i en ideell posisjon som læregutt hos selveste støpeforma Skjelbred, og både avlastet og rotert inn sentralt etter behov. Ingenting å lure på.

Vi kan ikke tenke sånn at talenter på 19 år må være dønn faste på laget i regn og solskinn for å få forventet utvikling, og det gjelder både Tagseth og Ceïde. Så lenge vi klarer å gi de jevnt med spilletid på A-laget, har styrt og forventet utvikling på de i treningshverdagen, og klare rammer for hva som skal til for at de utfordrer de etablerte på kvalitet, så bør det fortsatt være et par år til de 'må' begynne å reelt utfordre de rutinerte. En spiller som Holse (21), for eksempel, bør jo absolutt få sjansen til å etablere seg som førstevalg nå når han tidvis utkonkurrerer Pål, for han er i en alder der han helst bør begynne å banke hardt på døra.

Selvfølgelig: hvis de unge faktisk begynner å bli like gode eller bedre enn de etablerte allerede, så bør spilletiden og statusen reflektere det når det eventuelt skjer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.08.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Til en viss grad enig, men samtidig så er Tagseth på et punkt hvor han får begrenset utbytte av å slippe til 10 minutter på slutten av kamper, kanskje mange av dem allerede avgjort også. Han er jo utvilsomt mer enn god nok til å spille i Eliteserien, og er 19 år. I likhet med Holse så er også han i ferd med å kjempe seg til en plass på RBK, og å da bruke betydelige midler på å hente en landslagsspiller (selv om han er klubbløs så vil det koste både i form av lønn og signon fee) for å skyve store talenter som er i ferd med å etablere seg bakover igjen i køa sender jo et signal det også, i en klubb som allerede kritiseres for å ikke satse tilstrekkelig på unge spillere, og pr. i dag ikke har noen rå økonomi, samtidig som det er en del prekære mangler på andre posisjoner i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.08.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er svært skeptisk til å hente Henriksen. Vi må passe oss for at RBK etablerer en kultur med på veg ned spillere som har høy lønn og hvor ambisjonene er begrenset. Det er greit å ha et par av dem, men det er nok nå. Vi har Reginiussen, Hovland, Skjelbred, Helland, Åsen, Hedenstad som vet de mest sannsynlig ikke vil få noe bedre tilbud og er på vei ned spillere. Enda flere slike typer vil ikke gjøre RBK noe bedre tror jeg. Vi må ha en miks, men nå er vi på grensen når det gjelder eldre på vei ned spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 21.08.2020 11:46    Post subject: Reply with quote

Prinsipielt godt poeng Senador.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 21.08.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Markus Henriksen er 28 år og i sin primetime som midtbanespiller. Det er ikke "på vei ned". Har potensielt sju-åtte gode år foran seg, der fem av dem er i landslagsklasse.

Hvis han vil komme hit, så må vi selvsagt gjøre han til lønnsledende og signere fort som fy.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 21.08.2020 12:34    Post subject: Reply with quote

Dessuten, hvis problemstillingen er "vi kan bare ha seks av disse: Reginiussen, Hovland, Skjelbred, Helland, Åsen, Hedenstad, Henriksen", så er løsningen _ikke_ å ikke hente Henriksen.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 21.08.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Nei, det er vel minst fire der jeg hadde byttet ut i én smell om vi fikk Henrix i retur.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.08.2020 12:58    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Til en viss grad enig, men samtidig så er Tagseth på et punkt hvor han får begrenset utbytte av å slippe til 10 minutter på slutten av kamper, kanskje mange av dem allerede avgjort også. Han er jo utvilsomt mer enn god nok til å spille i Eliteserien, og er 19 år. I likhet med Holse så er også han i ferd med å kjempe seg til en plass på RBK, og å da bruke betydelige midler på å hente en landslagsspiller (selv om han er klubbløs så vil det koste både i form av lønn og signon fee) for å skyve store talenter som er i ferd med å etablere seg bakover igjen i køa sender jo et signal det også, i en klubb som allerede kritiseres for å ikke satse tilstrekkelig på unge spillere, og pr. i dag ikke har noen rå økonomi, samtidig som det er en del prekære mangler på andre posisjoner i laget.


Ikke uenig i det. Jeg ville dog tenkt at Tagseth helst skulle fått mer enn '10 minutter' i mitt scenario, og gjerne begynt å starte noen kamper også så snart han begynte å gjøre rollen på omtrent samme måte som mentoren.

I tillegg, selvfølgelig, til å prioriteres de kampene Skjelbred var utilgjengelig (ikke benkes for en flyttet indreløper). I mine øyne er det først og fremst den der 'flytte rundt på de beste'-mentaliteten som er skadelig for vår ungdomsprofil. Yngre spillere må og skal tåle å bli benket for et førstevalg som de selv ser er bedre dag inn og dag ut på trening og i kamp, men de må kunne føle at de vil få sjansen sin når det eventuelt skjer noe. Være skjerpa. Hvis de uansett tenker at en av de andre ruttisene flyttes dersom hovedkonkurrenten deres ryker på en karantene, da faller motivasjonen som en stein. Unge spillere må få et tydelig bilde av hva som skal til for at det er deres tur.

Nå synes jeg jo ikke at vi skal hente 'hvem som helst' for å skyve Tagseth ut av laget. Det skal være noen som er udiskutabelt bedre, og dessuten gir laget en ferdighetsprofil som passer bedre. Der er Henriksen 2/2, og han er i tillegg trønder. Da må vi slå til hvis vi kan.

Hedon: jeg kom fram til 4 jeg også, merkelig nok.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 21.08.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

Mitt problem med Henriksen er at det ikke akkurat har virket som han faktisk vil til Rosenborg, og da synes jeg heller ikke Rosenborg skal gjøre alt i sin makt for å få ham hit. Vi trenger ikke demotiverte spillere som egentlig ønsker å være andre steder, men måtte "ta til takke" med Rosenborg.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 133, 134, 135  Next
Page 98 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb