English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 124, 125, 126  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.03.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

larenim wrote:
Det er noe fundamentalistisk over å forlange at spillere som lever av idretten skal utvise samme idealisme som oss supportere som får pengene våre på konto uavhengig av om Rosenborg vil ha oss eller ikke.

Fotballen ér fundamentalistisk. Vi elsker oss selv og hater de andre. Alt handler om å slå dem, og stå igjen som herskere selv.

Og nei, det er faktisk ikke for mye forlangt at man forventer av en lokal spiller som er blitt god i Rosenborg, at han viser lojalitet tilbake til klubben. Mulig det er idealistisk, men det er ikke spesielt urimelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 09.03.2017 19:23    Post subject: Reply with quote

Fint at du ser at det kan være fundamentalistisk, det er i det minste et godt utgangspunkt for selverkjennelse. Hva gjelder elsk og hat har jeg til min store overraskelse opplevd at Molde- og selv Lillestrømsupportere kan inneha mennesklige kvaliteter og faktisk være skikkelig ålreite på flere områder. Det har fått meg til å vurdere tanken på at det ikke nødvendigvis er så forferdelig viktig hvilket lag vi heier på eller hvor de har spilt, og når man tar i betraktning at man kanskje bare har ett realistisk alternativ på det nåværende tidspunkt, så kan det være innenfor å velge Molde som lag all den tid Rosenborg ikke var interessert.

Så må jeg jo si at jeg synes forferdelig synd på Forren, som utviser en selvdestruktiv stakkarslighet uten sidestykke, når han har mulighet til å berge ettermælet og bli helt i Trøndelag men velger å bæsje på leggen igjen. Men der har Bakenga fortsatt en god del igjen på tabbekvoten før han kommer opp.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.


Last edited by larenim on 09.03.2017 19:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 09.03.2017 19:26    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg gir ikke "gutten en sjanse". Rett og slett fordi han ikke er en gutt. Mannen er 24 år og må kunne stilles til ansvar for sine valg og sine uttalelser.

Det er ingen andre enn Bakenga som har valgt Solbakken som agent. Han kan skifte agent på 5 minutter - det er bare å ta opp telefonen. Men han gjør det ikke. Dette må vi kunne stille en voksen mann til ansvar for.

Og når en journalist kommer med et ledende Bendtner-spørsmål så skal Bakenga svare ting som "det er bare å brette opp armene og trene hardt for meg" og "Nicklas er hjertelig velkommen i Rosenborg".

Moldetiden har jeg ikke så mye imot - ikke det smarteste valget mhp. oss supportere, men det er så. Jeg likte egentlig mindre at han forsvant så fort fra RBK første gangen - det var for tidlig (og det viste seg jo også at det ikke gikk så bra).

Men - til syvende og sist må han begynne å levere på banen. Jeg synes ikke han har vært god i årets treningskamper. I fjor var han heller ikke så god, men han scoret jo masse mål - og det er tross alt det viktigste for en spiss.

Men i år har det vært svakt. I kveld mot Helsinki fikk han prøve seg som spiss, men igjen var det laber innsats, null guts og snublefot da sjansen bød seg. Jeg mener at Bakenga bør være bak Vilhjalmson som spiss. (Og det er ikke bare fordi Vilhjalmson scoret i dag)
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.03.2017 20:08    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vell. Donald Trump er også jævlig ærlig.


Jaha.
For min egen del tenker jeg at alt er motsatt av det Trump sier - og at han absolutt IKKE er ærlig. Sier Trump at slik er det, tenker jeg at det er slik det ikke er.

Dette i motsetning til Bakenga, som faktisk sier det de fleste regnet med at han ville tenke.

Min konklusjon:
Bakenga ærlig.
Trump uærlig.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.03.2017 20:16    Post subject: Reply with quote

Så kan vi vel med fordel la det være siste ord i diskusjonen om Bakenga vs Trump.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.03.2017 20:35    Post subject: Reply with quote

Kan vi i det minste avgjøre hvem av dem som har best tan?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 09.03.2017 20:55    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor så mange holder det imot Bakenga at han gikk til Brugge i 2012? Rosenborg fikk tross alt 20 mill for en nittenåring, penger som de sårt trengte. Fra Bakengas ståsted, som ikke var tiltenkt en sentral rolle hos Jönsson, var det vel også ok å satse. Klubben hadde vel fått tilbud fra Hanover en måned tidligere på ca. ti mill, så det var riktig å selge.

Ser egentlig ikke noe galt i det Bakenga sa til pressen i går. Vi vet jo hvordan ting kan se litt sterkere ut på trykk enn det er sagt.
Mine største problem med Bakenga er at han virker litt giddalaus og energifattig på banen, samt agenten hans.
Håper han tar tak på treningsfeltet, kvitter seg med agenten, og skriver under ganske kjapt for et par nye år med RBK. For potensialet er der, og han får garantert spille mange kamper i år om han er skarp nok og lar beina snakke for seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 09.03.2017 21:16    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Og når en journalist kommer med et ledende Bendtner-spørsmål så skal Bakenga svare ting som "det er bare å brette opp armene og trene hardt for meg" og "Nicklas er hjertelig velkommen i Rosenborg".
\


Det var jo det han sa...
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 09.03.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

I dag virket det som han hadde glemt å knyte skoene, det er litt kjipt med tanke på hvem som satt og så kampen, og da tenker jeg ikke på Daniel Agger som visstnok var på tribunen Smile
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.03.2017 21:41    Post subject: Reply with quote

Hvis det er snakk om å gi en på benken noen minutter på slutten i en Eliteseriekamp vi leder komfortabelt, bør RBK sette inn en som har lengre kontrakt enn ut året. Bakengas sjanser er i april og mai. Til nød juni hvis vi kan få noen kroner for ham i sommer. Han har ikke akkurat gjort seg uerstattelig.

Bakenga har selv hatt kort på hånda som kunne spilles for å styrke eller svekke egne sjanser. I fjor var han til tider et naturlig førstevalg å bytte inn på slutten hvis han ikke startet.

Slik situasjonen er nå, med en spiller som aktivt har valgt å holde seg med en utvilsomt etisk lurvete agent og kun har drøyt tre måneder igjen til han kan signere for en annen klubb uten å legge igjen noe i RBK som takk for å ha løftet ham opp fra grøfta, bør ikke Bakenga være førstevalg som innbytter på noen av de fremste plassene.

Tredje avsnitt må selvfølgelig forstås i konteksten av første.

Jeg kommer til å juble for hver sjanse Bakenga bidrar til på banen for oss i 2017, men hvis hans planer er å fly videre straks muligheten byr seg, vil jeg juble mer for matchingen av spillere som ønsker å være i RBK litt lengre.

Heia Rosenborg RBK
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 09.03.2017 21:55    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hva Bakenga vil, men er det noe som tyder på at klubben er interessert i å forlenge med han?
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 09.03.2017 22:06    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Og når en journalist kommer med et ledende Bendtner-spørsmål så skal Bakenga svare ting som "det er bare å brette opp armene og trene hardt for meg" og "Nicklas er hjertelig velkommen i Rosenborg".


Det er klart han skal si det, og det er også det han sier. Les selv:
Bakenga til Adressa wrote:
– Jeg skal ta opp kampen. Han virker som en fin fyr og skal i hvert fall ta imot ham bra

_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 09.03.2017 22:12    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er, vil Bakenga noen gang bli god nok til å være et førstevalg på topp for Rosenborg? Jeg har en sterk mistanke om at det svaret er nei, og da ser jeg ikke noen grunn til å jobbe for en forlenging av kontrakten. Hvis vi selger Bendtner enten til sommeren eller etter sesongen har jeg vondt for å se for meg at Bakenga plutselig skal være mannen som skal ta over. Det må nok handles og da kan Botheim og Helmersen få sjansen som reserver i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.03.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg vet ikke hva Bakenga vil, men er det noe som tyder på at klubben er interessert i å forlenge med han?

Det er ikke noe som tyder på at noen parter er interessert i å forlenge. Null snakk om det utad, iallefall. Som regler vil enten klubb eller spiller nevne at de ønsker en forlengelse, men helt stille rundt Bakenga. Tipper det er fordi det fra starten av har vært gjensidig forståelse for at han skal ut igjen, samtidig som han ikke har prestert noe som skulle tilsi at vi bør legge særlig innsats i å overtale han med videre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JohnnyLoveLo
Junior


Joined: 09 Mar 2017
Posts: 39
Location: Gran Canaria

PostPosted: 09.03.2017 23:31    Post subject: Reply with quote

Ser på spotify at Bakenga har en egen spilleliste med navn "shisha". Tydelig at dette er en spiller som ikke tar karrieren seriøst. Dette har vi sett ved flere anledninger. Kan ikke forstå hvorfor vi skal gi denne illojale mannen lønn, Selg!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.03.2017 23:40    Post subject: Reply with quote

Vannpipe og bedagelige(?) toner der i gården, altså. RBKweb slår til igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 09.03.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

Uff, må nok si meg enig der. Bodde med en tysker i mitt første år her i England, som jeg også uheldigvis studerer med. Han er en ung narsissist som holdt på å sette fyr på huset, en gang ved å glemme at han kokte kaffe med sin espressokanne og en annen anledning, hvor han sovnet med hårføneren sin på, visstnok under sin egen dyne, ettersom han syntes det var for kaldt på rommet sitt - med låst dør, så vi måtte skru av strømmen ettersom han hadde barrikert seg der inne.

Samme tysker fikset også den helvetes bedritne mopeden, av type øst-tysk, utenfor soverommet mitt fra 2-3 om morgenen til 4-tida i tide og utide, mens han spilte tysk sinnarock, på tross av flere klager fra både meg selv og naboer. Samme moped tok han inn på badet, ettersom han mente at den rustet hvis den stod ute i regnet.



Men hans absolutt store kjærlighet var å invitere andre øst-europeiske studenter til å nippe til shish-pipa si i hagen. Det endte ofte i en times prepping for å få kullet til å bli varmt nok, som han prøvde å antenne ved bruk av fyrstikker. Heldigvis falt den gigantiske shisha-pipen hans ned i gulvet ved en av disse øst-Europa-jugend-samlingene hans, så jeg slapp unna den i sommermånedene før jeg flyttet derfra.

Si nei til shisha!
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.03.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg som trodde jeg hadde sett og hørt det meste på RBKweb. Haha, herlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 09.03.2017 23:50    Post subject: Reply with quote

Hei TomH. Jeg sier ikke jeg tror på det Trump sier. Det vil jeg for all del ikke ha på meg. Fyren er jo gal. Jeg sier han tror på det selv og at han derfor er ærlig. Poenget mitt var at det er ingen grunn til å berømme ærlighet hvis det man er ærlig om er idiotisk. Og jeg sammenlignet ikke Bakenga og Trump. Noen berømmet ærlighet som om det ubetinget skulle være en bra ting. Det er det ikke. Det var mitt poeng, verken mer eller mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.03.2017 23:53    Post subject: Reply with quote

Hah. Når ungene besøker besteforeldrene nede i England tror jeg jeg stikker innom og besøker tyskeren din!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.03.2017 23:54    Post subject: Reply with quote

Suverent innlegg Largactyl! Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 10.03.2017 00:04    Post subject: Reply with quote

Hahahaha det der er det beste jeg har hørt på lenge. Fantastisk!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 10.03.2017 00:09    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
+ å ha en agent som er i direkte strid med klubbens verdigrunnlag


Rosenborg står fritt til ikke å signere solbakkens klienter. Velger de alikevel å gjøre dette (bakenga og nesten forren) tyder det på at denne stridigheten med klubbens verdigrunnlag ikke akkurat faller klubben veldig tungt for hjertet.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 10.03.2017 00:19    Post subject: Reply with quote

Hvem er klubben? Tror du alle klubbens medlemmer er happy? tror du alle klubbens supportere er happy?
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.03.2017 00:22    Post subject: Reply with quote

Le Club c'est moi.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 124, 125, 126  Next
Page 108 of 126

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb