English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 124, 125, 126  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Predicted
Rutinert

PostPosted: 10.03.2017 18:29    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Kåre snakket om at det kanskje kunne komme en spiss i tillegg til Spalvis for et par uker siden. Han kan fort ha tenkt på Bendtner da.

Det var pga skadesituasjonen.

attach wrote:
Det hjelper ikke at han loffer rundt og underpresterer på banen heller.

Skjønner ikke denne i det hele tatt. Syntes han viste at han var flere hakk bedre enn gytkjær når han spilte midtspiss i for.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Rutinert

PostPosted: 10.03.2017 18:38    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Skjønner ikke denne i det hele tatt. Syntes han viste at han var flere hakk bedre enn gytkjær når han spilte midtspiss i for.

Så rart at Kåre valgte å ha han på benken når han var flere hakk bedre en Gytkjær. Var sikkert for å holde litt på spenningen i TL. Kanskje derfor han hentet Bendtner også?
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 18:43    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke vi skal hente en ny Bentner, det finner vi neppe og han kan selvfølgelig ikke være like dyr heller, men at vi kan finne bedre enn Bakenga og Matti på spissplassen det er jeg 100 prosent sikker på. Vi trenger mer enn en god spiller i hver posisjon og jeg mener det er ingen plass på banen det er viktigere enn på spissplassen.
Når det er sagt er jeg strålende fornøyd med dette overgangsvinduet da klubben viser ambisjoner og handler på en hylle høyere enn før. I tillegg har man tjent penger. Jeg skjønner også hvis vi ikke får det til akkurat nå, men det bør være målet med to kvalitetsspisser og veksle på.
Back to top
Predicted
Rutinert

PostPosted: 10.03.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

Sjt. Wiseth wrote:
Predicted wrote:

Så rart at Kåre valgte å ha han på benken når han var flere hakk bedre en Gytkjær. Var sikkert for å holde litt på spenningen i TL. Kanskje derfor han hentet Bendtner også?

Nå er jo det samme kåre som mener at skjelvik kommer til å bli en midstopper av internasjonal klasse på noen måneder, som spilte med Dorsin mot lazio i 60 minutter osv. osv.

Er glad i kåre altså, men noen av disponeringene hans henger ikke på greip.

Så har vi også det ordtaket om at man ikke skal forandre på noe som funker, men bakenga viste for meg at han trengte færre sjanser og bidro mer med ball i beina enn det gytkjær hadde kapasitet til.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 18:52    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Kåre snakket om at det kanskje kunne komme en spiss i tillegg til Spalvis for et par uker siden. Han kan fort ha tenkt på Bendtner da.

Det tror ikke jeg. Det er mere sannsynlig at Spalvis blir erstatter neste vinter om Bendtner får en forrykende sesong hvor han setter fyr på både Norge, Europa og forsvinner.
Back to top
Sjt. Wiseth
Rutinert

PostPosted: 10.03.2017 18:55    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være uenig med deg.

Kåre holder ikke en Trøndersk midtspiss oppfostret i RBK på benken om han hadde vært bedre enn toppscoreren i TL. Så det må jo være noe fundamentalt feil en plass. Jeg tror det er holdningene hans og det at han har ingen kollektive ferdigheter.

Det Kåre gjør feil er å spille Bakenga på ving, enten er han backup på spissplass eller så kan vi kvitte oss med han.
Skeptix
Rutinert

PostPosted: 10.03.2017 19:04    Post subject: Reply with quote

Bakenga er bak Helland, Jevtovic og Rashani på ving. Han er absolutt god nok som fjerdevalg - spesielt med tanke på at han skåret hvert 60. minutt i fjor, da han var helt ute av fotballform.

Dette maset i alle tråder om å kvitte seg med anvendelige breddespillere forstår jeg meg lite på.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 19:08    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Så har vi også det ordtaket om at man ikke skal forandre på noe som funker, men bakenga viste for meg at han trengte færre sjanser og bidro mer med ball i beina enn det gytkjær hadde kapasitet til.

Omtrent halvparten av kampene hans var jo innhopp, hvor han møter et forsvar som begynner å bli slitne. Gytkjær spillte stort sett fra start og møtte friske forsvar.

Jeg var ikke spesielt imponert over Bakenga, selv om han traff mål noen ganger.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

Bakenga er en fin spilelr å ha sånn ferdighetsmessig.

han er dårligere enn Bendtner og kanskje ikke bedre enn villmann, men han kan spille skjev spiss glimrende, og noen kamper kan det være vi kanskje vil bruke det og da er han det beste alternativet.

Men han har mye å bevise om han skal ha spilletid som midtspiss i år, det må bare sies...
Sjt. Wiseth
Rutinert

PostPosted: 10.03.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

For økonomien og kjemien i troppen er det sikkert kjempebra å ha Bakenga som 4 valg på ving... Tommel'n opp!
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 19:44    Post subject: Reply with quote

Vet du noe vi ikke vet? Er bakenga misslikt i spillergruppa?

Ang økonomi er det jo bare å ikke tilby ny kontrakt om Kåre mener han er så dårlig og toxic som tilsynelatende er tilfelle ifølge enkelte...
kris0stby
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 20:03    Post subject: Reply with quote

Som regel er jeg glad i dette forumet, men denne tråden er flau lesing.

Det er stadig snakk om hvor glade vi er i åpenheten i klubben, og hvordan det er flott med personligheter i gruppa. Det blir fremhevet som hvorfor vi har en bedre kultur enn konkurrentene. Hvorfor vi er stolte av laget.Men så snart en av spillerne sier noe annet enn "elsker RBK, alt er bra hurra" starter hylekoret. Spesielt for Joar. Gutten kan aldri gjøre noe rett. Han brukes som eksempel på alt som er galt med klubben.

"Han brukte oss bare som springbrett!" Vel, RBK var drevet dårlig og trengte penger. Vi solgte ham for god profitt. Hva skulle han gjort? Takket nei til en god karrièremulighet? Skulle han fortalt styret at nei, han vil ikke selges til over markedsverdi? Ville dere takket nei til en ny jobb med bedre lønn og arbeidsvilkår? Jeg ville ikke, og ingen ville betalt min nåværende arbeidsgiver 20 mill for å slippe meg.

Så prøver han hardt, men det går seg ikke til der ute. Han trenger tryggere rammer. Han tilbyr seg å komme hjem og hjelpe til. Han håper at klubben der han er oppvokst og føler seg hjemme vil se på ham som en hjemvendt sønn.
Men neida. RBK takker pent nei takk. Så han tar seg en litt mindre attraktiv jobb i nærområdet. Og hvordan reagerer supporterne? "Forræder" kaller vi ham. "Tenk at han ikke kommer hjem til oss, men drar til en konkurrent". Vel, han prøvde, men ble sendt bort. Skulle han gått arbeidsledig og ventet på at RBK ombestemte seg? En fotballkarrière varer kanskje 15 år. Han må ha mat på bordet han og.

Så får han mulighet til å komme hjem. Han gjør en god jobb selv om han ikke får gjøre det han er best til. Han putter mål, men brukes som innbytter og ving, og blir gitt tegn på å være bak selv svakere spillere i køa.

Og nå? Nå hadde han håpet at det endelig var hans mulighet til å skinne. Endelig skal han få spille spiss for favorittlaget sitt. Men RBK sprenger lønnstaket og betaler i dyre dommer for et rævhøl med flere bøter enn mål de siste årene, som blir tydelig signalisert å få startplass. Så blir han spurt om dette. Hvordan ville dere svart? Ville dere virkelig jublet? Ville dere ha vært mer diplomatisk? "Selvfølgelig ikke optimalt for mine personlige planer, men selvfølgelig bra for klubben og norsk fotball hvis han leverer slik vi tror han vil gjøre" sier Bakenga. Ikke akkurat flaggbrenning han driver med. Men RBKweb? Nei vi godtar ikke annet enn "alt er bra hurra. Benken er et fint sted."

Greit, han har gjort et dårlig valg av agent, men det er det eneste jeg har å utsette på ham. Jim har tydeligvis gjort en god jobb for ham slik han ser det. Skal han sparke noen som har gjort en god jobb for ham fordi noen andre har dårlig erfaring? Er det nok grunn til å justifisere all den skiten han får herfra?

Grow the fuck up. Jeg er flau over dere.
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2017 20:39    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
attach wrote:

Det var pga skadesituasjonen.

Fullt klar over det, men det trenger likevel ikke å bety at det var snakk om en annenrangs spiller.

Bakenga er vi bare uenige om. Ikke noe vits å diskutere når inntrykket vårt er diametralt motsatt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Ikke akkurat flaggbrenning han driver med. Men RBKweb? Nei vi godtar ikke annet enn "alt er bra hurra. Benken er et fint sted."

Hvem er det som skriver disse tingene, egentlig? Eller er hele det lange innlegget ditt bygget rundt stråmenn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FanFraSør
Proff

PostPosted: 10.03.2017 22:04    Post subject: Reply with quote

Føler de fleste av oss trenger at serien starter opp igjen fort som faen. Greit å få samlet supporterne litt da de fleste av oss begynner å gå på veggen av denne ventingen. Savner litt normalen med senador som tror vi taper 3 - 0 og når vi ligger under 0 - 1 til pause sier "hva var det jeg sa, vi er dårligere enn noen gang, og Bendtner blir en kjempe flopp. Han var en av de svakeste i første omgang, nei dette lager holder ikke til seriegull en gang!". Så scorer Bendtner 3 og har en målgivende og vi vinner 5 - 1 men senador på magisk vis forsvinner helt frem til neste kamp RBK
sidney
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Gruer meg til full sitron fra Senador jeg også. 5000 innlegg som stort sett handler om at dette går til Helvete - herregud. Helt fraværende når ting går bra. Seriestart kan ikke komme fort nok, selv om surmageligaen sikkert kommer til å gjøre sitt beste for å dra ned stemninga.
Back to top
OrionPax
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 22:20    Post subject: Reply with quote

Dere må sette mer pris på senador! Det han kommer med er jo til tider kunst - på den måten at det er et kunststykke å alltid finne frem de negative sidene av total medgang.

Jeg er ikke selv enig med ham så ofte, men jeg synes det er fint å ha ham her. Han lar ingen hvile på noen laurbær, finnes det noe rom for forbedring så har han oversikt!
Vollrik
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Som regel er jeg glad i dette forumet, men denne tråden er flau lesing.

Det er stadig snakk om hvor glade vi er i åpenheten i klubben, og hvordan det er flott med personligheter i gruppa. Det blir fremhevet som hvorfor vi har en bedre kultur enn konkurrentene. Hvorfor vi er stolte av laget.Men så snart en av spillerne sier noe annet enn "elsker RBK, alt er bra hurra" starter hylekoret. Spesielt for Joar. Gutten kan aldri gjøre noe rett. Han brukes som eksempel på alt som er galt med klubben.

"Han brukte oss bare som springbrett!" Vel, RBK var drevet dårlig og trengte penger. Vi solgte ham for god profitt. Hva skulle han gjort? Takket nei til en god karrièremulighet? Skulle han fortalt styret at nei, han vil ikke selges til over markedsverdi? Ville dere takket nei til en ny jobb med bedre lønn og arbeidsvilkår? Jeg ville ikke, og ingen ville betalt min nåværende arbeidsgiver 20 mill for å slippe meg.

Så prøver han hardt, men det går seg ikke til der ute. Han trenger tryggere rammer. Han tilbyr seg å komme hjem og hjelpe til. Han håper at klubben der han er oppvokst og føler seg hjemme vil se på ham som en hjemvendt sønn.
Men neida. RBK takker pent nei takk. Så han tar seg en litt mindre attraktiv jobb i nærområdet. Og hvordan reagerer supporterne? "Forræder" kaller vi ham. "Tenk at han ikke kommer hjem til oss, men drar til en konkurrent". Vel, han prøvde, men ble sendt bort. Skulle han gått arbeidsledig og ventet på at RBK ombestemte seg? En fotballkarrière varer kanskje 15 år. Han må ha mat på bordet han og.

Så får han mulighet til å komme hjem. Han gjør en god jobb selv om han ikke får gjøre det han er best til. Han putter mål, men brukes som innbytter og ving, og blir gitt tegn på å være bak selv svakere spillere i køa.

Og nå? Nå hadde han håpet at det endelig var hans mulighet til å skinne. Endelig skal han få spille spiss for favorittlaget sitt. Men RBK sprenger lønnstaket og betaler i dyre dommer for et rævhøl med flere bøter enn mål de siste årene, som blir tydelig signalisert å få startplass. Så blir han spurt om dette. Hvordan ville dere svart? Ville dere virkelig jublet? Ville dere ha vært mer diplomatisk? "Selvfølgelig ikke optimalt for mine personlige planer, men selvfølgelig bra for klubben og norsk fotball hvis han leverer slik vi tror han vil gjøre" sier Bakenga. Ikke akkurat flaggbrenning han driver med. Men RBKweb? Nei vi godtar ikke annet enn "alt er bra hurra. Benken er et fint sted."

Greit, han har gjort et dårlig valg av agent, men det er det eneste jeg har å utsette på ham. Jim har tydeligvis gjort en god jobb for ham slik han ser det. Skal han sparke noen som har gjort en god jobb for ham fordi noen andre har dårlig erfaring? Er det nok grunn til å justifisere all den skiten han får herfra?

Grow the fuck up. Jeg er flau over dere.

Hvor gror fleinsoppen du har spist? Den har jeg lyst til å prøve ut.
FanFraSør
Proff

PostPosted: 10.03.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt skap fan av senador OrionPax men la det bli mellom oss to Wink
Bye
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Mush må få si hva han vil, såklart. Men det er utpå banen han burde ha fokus, og der har han til gode å vise seg som er reellt alternativ. Når Kåre fortsetter å la Matti prøve seg sentralt tar jeg det som et signal på at Mush ikke har overbevist noen i det sportslige apparatet; da hadde vi heller ikke hentet Bendtner (eller forsøkt oss på Spalvis). Kort kontrakt, og ikke vist noe som enda er bra nok på verken spiss- eller vingplass, forøvrig en halvveisløsning som tvang seg frem ettersom skadene kom i fjor høst. Hvis ikke noe drastisk skjer kan vi nok si takk for innsatsen og lykke til videre, til fortsatt unge Bakenga.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 10.03.2017 22:57    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Jeg er litt skap fan av senador OrionPax men la det bli mellom oss to Wink

Nå er vi tre.
Back to top
gurgla
Rutinert

PostPosted: 11.03.2017 02:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper han vet hvor i køen han står når det kommer til spilletid kommende sesong. Det er fordi Kåre vurderer han ikke god nok og om det kommer ett forslag på bordet fra RBK sin så er nok en kontrakt som gjenspeiler status i tropp.

Jeg tror han ønsker å spille fast og det er noe han også må for å ikke stagnere helt. Han blir sikkert ut kontraktstiden og forsvinner til gudene vet hvor. Bra for han og bra for oss.

Ikke at jeg kommer til å savne han.
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 11.03.2017 11:41    Post subject: Reply with quote

Enig ^

Etter at Bendtner kom har jeg 0 tro på at Bakenga blir lengre enn han må.. Men om han drar må han jo faktisk erstattes.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 11.03.2017 11:47    Post subject: Reply with quote

Bakenga kan bli viktig for oss i år. Bendtner kan bli skada, utelukket, bli solgt osv. Da er Bakenga den eneste av spissene som stinker mål. Håper han blir her minst ut sesongen, og holder motivasjonen oppe.
Back to top
MikkelBille
Proff

PostPosted: 11.03.2017 16:33    Post subject: Reply with quote

kris0stby Tommel'n opp!

Alt du skriver er helt riktig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 124, 125, 126  Next
Page 110 of 126

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb