English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 124, 125, 126  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 16:41    Post subject: Reply with quote

Bakenga srarter på topp mot HJK. Og bra er det, tross kontraktssituasjon og naivt og klossete forhold til media er Bakenga den eneste midtspissen bortsett fra Bendtner som stinker mål og han kan bli viktig for oss i år.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 16:43    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Hainn e svart. Æ sei itj mer. (Kwarazay også)

Rimelig grovt om du bekylder oss for rasisme her.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Se for dere artikkelen der Bakenga uttrykker skuffelse over at han ikke har blitt tilbudt ny kontrakt av Rosenborg, at han har en langsiktig plan med å være her og at han håper på å få bevist nok utover sesongen, at det er i Rosenborg han vil være, at han skal gripe alle muligheter han får, at han vil til Champions League med Rosenborg fordi det er guttedrømmen, at ditt at datt. Bare det vanlige folk som spiller i sin angivelige favorittklubb og barndomsdrøm sier. Tenk det!

Men det er dessverre helt utenkelig, for Bakenga tenker ikke i disse baner i det hele tatt. Aldri har han gitt uttrykk for at han lever fotballdrømmen i Rosenborg. Vi er bare et nødvendig springbrett videre. Føsch.

Tankeleser? Imponerende
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Neinei, det var nok bare en ironisk referanse til Eggen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 16:54    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Nå har det vel blitt bekreftet at Rosenborg ikke var interesserte da Bakenga gikk til Molde. Da må man vise forståelse for at gutten velger den klubben som vil ha han og som faktisk leverer på et ålreit sportslig nivå. Hadde det i ettertid kommte fram at Rosenborg var interesserte men Bakenga takket nei for å gå til Molde, da kan vi snakke, men dette var altså ikke ståa. Hva skulle han gjort? Surret rundt kontraktsløs? Hvis Rosenborg ikke er interessert blir det for dumt å dømme noen for å dra til Molde, spør du meg.

Molde er ikke hvilken som helst klubb, det er vår erkerival nr 1. Det finnes flust av klubber der ute somhan kunne valgt fremfor Molde. Hadde han vært innom Vålerenga, FCK eller Brann hadde det vært godtatt under tvil, men Molde og forrøvrig Lillestrøm er ekstra ugreit, og slik har det vært siden tidlig 90-tall.

Selvfølgelig ikke umulig å fordøye Moldeoppholdet, men da må han gjøre som Steffen i 2006 som sparket markant fra seg på banen og presterte. Han kan også signalisere tydelig at han ønsker kontraktsforlengelse, og sist men ikke minst, bytte agent. Dorsin er ledig.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 16:59    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:

For jeg er jo kjent for å være den største rasisten her inne. Aldri kommet med et eneste politisk korrekt innlegg.
Cool
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 17:02    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Stubbelur wrote:

Rimelig grovt om du bekylder oss for rasisme her.

Med mindre det er ironi rundt Eggen og Pelu.
PerO
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes disse uttalelsene er helt greie, og er omtrent 100% sikker på at det ikke er spilleren som har gått ut med dette, men journalistene som har spurt.

Jeg er heller ikke sikker på at det er Bakenga som ville ha så kort kontrakt. Jeg synes det virker helt naturlig at klubben ikke ville ha lenger kontrakt, med tanke på skadehistorikk, form og manglende utvikling siden han var her sist.

MEN:

- Han må bevise ved å være positiv og kjempe hardt
- Han må være villig til å skrive lang kontrakt
- Han må kvitte seg med Krimjim

Da blir han igjen en RBK'er, ikke bare en tilfeldig spiller på kort opphold her.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:13    Post subject: Reply with quote

Var det ikke i forbindelse med Annan Eggen uttalte det der?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 17:14    Post subject: Reply with quote

Eller Annan.
joakleis
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:18    Post subject: Reply with quote

Bakengas uttalelser fra Adressa har jeg ingen problemer med. Hadde det vært bedre om han holdt kjeft? Kanskje. Men han sa ingenting galt. Trenger ikke halshugge gutten av den grunn. Selv om vi ikke liker Bakenga og agenten hans, så trenger vi ikke gå i strupen på han hver gang han åpner kjeften. Hadde han vært glad til for at han fikk en ny konkurrent, som attpåtil er vesentlig bedre, så kunne han like gjerne lagt opp.

Bakenga har sagt og gjort en del dumt. At han gikk til Molde i 2015 var ikke spesielt bra. Men han trengte en klubb, og Molde var villig til å satse på han. Det var ikke Rosenborg. Hvorvidt andre TL-klubber var interesserte har jeg ikke hørt så mye om, men Molde var på det tidspunktet sannsynligvis den beste klubben som viste interesse, og også den med størst økonomiske ressurser. Jeg forstår valget hans, selv om jeg ikke synes det var spesielt bra. Da velger jeg å fokusere mer på at han stort sett gikk skadet, og satt på benken i smurfeklubben. Jeg velger også å fokusere på at han heldigvis var fornuftig nok til å komme hjem igjen.

Jeg skulle som alle andre ønske at KrimJim bare kunne forsvinne. Men det kommer ikke til å skje med det første. Det beste hadde selvsagt vært om vi ikke hadde hatt noe som helst med han å gjøre. Men jeg har sansen for spilleren Bakenga, og synes han er en verdifull rotasjonsspiller i Rosenborg.

Hvis Bakenga selv hadde vært strålende fornøyd med å "bare" være rotasjonsspiller i Rosenborg, hovedsaklig som ving/sidespiss, hadde han manglet ambisjoner. Og jeg vil heller ha en spiller som har ambisjoner om noe større, enn å bare være tilfreds med det han har. Betyr det at han stikker ved første anledning? Kanskje, kanskje ikke. Det kommer an på hvilke muligheter han har. Er det en norsk toppklubb som kan tilby han bedre betingelser, sportslig og økonomisk, enn Rosenborg? I andre klubber kunne han sikkert vært et klarere førstevalg, men hadde han fått like godt betalt for det? Jeg tviler. Så er spørsmålet om det er viktigere for Bakenga å spille mye for mindre penger for et dårligere lag, eller å spille noe for et mye bedre lag for sannsynligvis mer penger.

uansett hva han velger kommer ikke jeg til å gå i strupen på han av den grunn. Men hvis han på noen måte skulle finne på å holde Rosenborg som et slags gissel, i et spill som den Forren/Solbakken holdt på med, så blir jeg forbanna.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:46    Post subject: Reply with quote

Det blir en litten avsporing dette nå, men listen over spillere med Skurkebakken som agent og med mislykkede klubbopphold i større ligaer må jo begynne å bli ganske lang. Gjenngangeren etter et mislykket opphold virker jo så å være korte kontrakter (< 2 år) og nomadetilværelse i mindre ligaer. Utrolig at det som for meg (og de fleste her inne) virker som en utrolig dårlig rådgiver med få suksesshistorer å vise til og i tillegg et frynsete rykte, fortsatt har så høy status hos spillerne.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 17:52    Post subject: Reply with quote

Tror Mush har ekstremt lyst til å levere i dag. Må overbevise Kåre før det er for seint.
robbie
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 18:16    Post subject: Reply with quote

Jeg var en av dem som var villig til å gi Bakenga en sjanse etter Molde-oppholdet. Han gjorde en feil, og jeg mente han burde få sjansen til å vise at han angret.

I stedet så går han ut i media og lager kvalm, dagen etter presentasjonen av vårt mest profilerte spillerkjøp noensinne.

Jeg kjøper ikke teorien om at det er Adressa som har kontaktet han og vrengt en uskyldig uttalelse. Bakenga er i stand til å si nei. Bakenga er i stand til å si ingen kommentar.

Ingen forventer at Bakenga skal være fornøyd med å sitte på benken. Men vi kan forvente at han skal støtte opp om klubben, og trekke i samme retning.

Når han dagen derpå kommer ut og klager over spilletid, så er det åpenlyst at det er noe han har fått beskjed om å gjøre fra sjefen sin. Jim Solbakken. Dette er et bevist forsøk på å ødelegge posistiviten og harmonien rundt klubben. Solbakken mislyktes med å ødelegge da han fikk Forren til å lure klubben. Nå prøver han igjen.

Jeg har støttet Bakenga. Jeg har argumentert for Bakenga. Jeg har gått i tåttene på folk som har kommet med smårasistiske stikkere mot Bakenga.

Men nå, så er det mere og mere klart for meg at Bakenga er en femtekolonne inne i Rosenborglaget.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

jeg skjønner ingenting av halshuggingen grunnet adressa artikkelen :/

Alt som kommer frem der er jo at han håpet å få sjangsen til å kapre plassen i år og at han nå selvfølgelig ser han ikke blir førstevalg.

Pressen stiller jo de spørsmålene og vinkler ting akkurat for at det skal fremstå som han er i sutremodus, men for alt vi vet kan han jo være kjempeglad for å få spille sammen med en spiller som Bendtner, det står det jo ingenting om.

Forsvarer ikke fortida, men forhådsdømmer ingen.
robbie
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 18:51    Post subject: Reply with quote

Nei. Men når Adressa kommer og stiller spørsmål så sier du enten ingenting, eller så kommer du med noe banalt om at konkurranse er bra for laget. Det er ikke så forbanna vanskelig.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

Take a chill pill.

Bankenga har siden han var liten National-spiller hengt over gjerdet på treningsfeltet og sett på Rosenborgtreningene, som avveksling til å spille på løkka på baksiden på den gamle 7-erbanen, og vet at han elsker Rosenborg, og har gjort det siden da.

Det er noe fundamentalistisk over å forlange at spillere som lever av idretten skal utvise samme idealisme som oss supportere som får pengene våre på konto uavhengig av om Rosenborg vil ha oss eller ikke.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:45    Post subject: Reply with quote

Hvordan har Bakenga spilt i dag - kan vi kvitte oss med Bendtner? Neutral
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 09.03.2017 19:53    Post subject: Reply with quote

Bakenga har vært meget svak.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 09.03.2017 19:53    Post subject: Reply with quote

Bakenga var magisk
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2017 19:54    Post subject: Reply with quote

Bakenga var magisk svak
ricko11
Rutinert

PostPosted: 09.03.2017 19:56    Post subject: Reply with quote

Ganske magisk ja.
Han klarte å forsvinne helt blant de 21 andre og det med tilskuere.
Rene Copperfield-nummeret.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

OK, så da mener dere at Bentner bør bli? Very Happy
larenim
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:00    Post subject: Reply with quote

Ja, Bendtner bør få sjansen.

Men det var ikke bare Bakenga som var kjedelig. Hele kampen var egentlig et langt gjesp. Jeg fant meg selv plutselig finne dette langt mer interessant. https://www.youtube.com/w...272.936694
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 09.03.2017 20:03    Post subject: Reply with quote

Spillerenes penger på konto kommer igjen i hovedsak fra supporterne, via kjøp av billetter og supportereffekter. Fasilitetene som har gjort Mush og andre trøndere til de spillerne de ble, er også delvis finansiert av disse pengene. Og når spillere utviklet av klubben da likevel velger å gå til erkerivalen + å ha en agent som er i direkte strid med klubbens verdigrunnlag, så er det helt innafor å reagere. Det er opp til Mush selv å vinne tilbake tillit slik som Steffen gjorde i 2006.

Innbild dere heller ikke at han får noe overdrevent stor medfart her oppe i fjellene. Dra over til Sverige og se Hammarby-AIK, og se for dere hvordan det ville vært og om en spiller var utviklet av Hammarby, og senere gikk til AIK. Dra til København og se Brøndby-FCK, og så se for dere at en fra sydsiden drar som bossman til FCK.

At man skal ty til apati siden Solbakken er der anyway, vitner kun om en ting; Stockholmsyndrom. Fotball er rivalisering, fotball er følelser, og det er supporternes plikt å forsvare klubbens verdigrunnlag.

Dette landet er i ferd med å bli soft. Veldig soft.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 124, 125, 126  Next
Page 107 of 126

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb