English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge-U21
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 04.09.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

Vældig god start på 2. omgang af Norge!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 04.09.2014 20:25    Post subject: Reply with quote

Ligger under 2-0, men duverden hvor mye kjekkere det er å se på enn a-landslaget. Hvorfor ikke bare spille med u-21? Hvor mye står Bakenga tilbake for King, Ødegaard for RYJ, etc.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2014 20:26    Post subject: Reply with quote

Faen som jeg savner Bakenga! Hvorfor i helvete gikk ikke RBK all in og hentet han tilbake da han rotet rundt med sånne tullelån til Danmark etc.?
Back to top
View user's profile Send private message
BlåJava
Senior


Joined: 07 May 2012
Posts: 117
Location: Nardo

PostPosted: 04.09.2014 20:27    Post subject: Reply with quote

Herregud som jeg savner Bakenga. Fantastisk mål, og enorm kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
Saladin
Junior


Joined: 26 Aug 2014
Posts: 89
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2014 20:28    Post subject: Reply with quote

Har han fått noe særlig spilletid de siste årene?

Synes helt ærlig han ikke spilte noe bra i førsteomgang, men et flott mål.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 04.09.2014 20:29    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Ligger under 2-0, men duverden hvor mye kjekkere det er å se på enn a-landslaget. Hvorfor ikke bare spille med u-21? Hvor mye står Bakenga tilbake for King, Ødegaard for RYJ, etc.
Den diskusjonen var jo oppe etter bronsen til U21. Da mente pampene i NFF at det var så stor forskjell.

Jeg er neimen ikke sikker. Hvis en ser på hva f.eks Gamst og Wikheim har prestert i TL i år er det null forskjell. Eller hvis en ser på Grindheim/Ødegaard. Er noen plasser på banen jeg vil si A-laget er klart bedre, som på backene og sentral midtbane. Men ellers er det ganske jevnt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 04.09.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev før i dag, Ødegaard er mannen som kan erstatte Dæhli om han ikke kan spille. Hadde kanskje ikke vært så dumt å kalle han inn til Italia kampen..
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 04.09.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Hvor er en spiller som BÃ¥rd Finne?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.09.2014 22:28    Post subject: Reply with quote

Fikk bare sett siste halvtimen, men det er jo en ren fest å se unggutta spille i forhold til A-laget. Ballen går fort, den fraktes gjennom ledd på få touch, og vi har både teknikere og gode avsluttere. Rett og slett langt morsommere og mer produktivt en hva de "voksne" får til.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 04.09.2014 22:44    Post subject: Reply with quote

Hvorfor klarer ikke norske spillere det siste steget fra U-21 og opp på det øverste nivået?

Altså, vi er ikke SÅ dårlige i de yngre årskullene, men hvorfor stopper det liksom rundt 19-21 årsalderen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 04.09.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

Fordi vi ligger milevis bak de beste nasjonene på spillerutvikling. De beste talentene kommer seg til 20-årsalderen "på egen hånd", men de trenger hjelp til å ta de siste stegene. Det får de sjelden i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 04.09.2014 23:47    Post subject: Reply with quote

Tror det ligger litt i at NFF og landslaget har ''klart ting før'', så vi skal kjøre samme løype som på 90-tallet når det kommer til talentutvikling. Det er vel ikke før de to siste årene at et norsk U21-landslag har sett så lovende ut enn på lenge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.09.2014 18:39    Post subject: Reply with quote

Lund har vært sponsorsjef i DNB og er regnet som en av Norges fremste eksperter på området. Han tror aldri Ødegaard vil bli en «kioskvelter».

- Han vil aldri bli en kioskvelter for NFF. Det som kan bli det, er om han og resten av landslaget kvalifiserer seg til EM. Men jeg tror ikke han vil trekke folk til Ullevaal stadion på egen hånd. Det er både enklere og billigere for folk å dra til Drammen å se ham for Strømsgodset. Der har han en viss verdi, fordi han skaper oppmerksomhet. Men det er ikke verdt noe om Godset ikke vinner. Alt handler om prestasjon, forhåpning og resultat.

Les mer: - Martin (15) har null verdi for NFF

– Vi har satt trafikkrekord på nett og i sosiale medier på alt som handler om Martin Ødegaard. Vi har aldri opplevd lignende medietrykk fra norske og utenlandske journalister. Rettighetshaver MAX bestemte seg for å sende ligalandskampen mot Emiratene og U21-kampen i Drammen fordi de gamblet på at Martin Ødegaard var i troppen, påpeker Svein Graff.

Les mer: NFF-sjef i strupen på sponsorekspert
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.09.2014 19:39    Post subject: Reply with quote

Begynner vel å bli noen år siden Lund var særlig relevant? Synes ikke det har kommet annet enn sure oppgulp fra fyren de siste årene. Desperat etter PR.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.09.2014 21:04    Post subject: Reply with quote

Jepp, ganske latterlig hvordan aviser hele tida skal bruke ham som sannhetsvitne.

Like tullete som da Rune Hauge skulle komme med sitt syn på at C More fikk TV-rettighetene. Han var jo sjøl interessert i å kjøpe billig og selge dyrt videre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 05.09.2014 21:29    Post subject: Reply with quote

Enklere og billigere å dra på Godset-kamp. Det får så være, men nå vil jeg tro landslaget har bredere fanskare enn Godset. Og man drar gjerne ikke på fotballkamp fordi det er så billig. Slik jeg ser det har Ødegård verdi for NFF, kanskje mer enn en norsk spiller har hatt på ganske mange år. Jeg er ikke et fotball-orakel, men til og med jeg klarer å se at det er noe spesielt med denne gutten.

Ble relativt irritert da Drillo ble intervjuet her om dagen, da spørsmålene dreide seg om Ødegård og A-landslaget. "Han er ikke god nok." Kom det bastant. På spørsmålet "Hvorfor er han ikke god nok?", ble han bare sur og gubbete. Så langt nede som norsk landslagsfotball er akkurat nå, ser jeg veldig få grunner til å ikke la gutten få sjansen. Det hadde vært befriende om vi hadde trukket nisselua opp fra øynene, og gjort noe halvsprøtt for én gangs skyld...
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 05.09.2014 22:55    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Han vil aldri bli en kioskvelter for NFF


Faen meg det dummeste jeg har hørt. Hvem i sine fulle fem ordlegger seg slikt om man ikke har en agenda av noe slag?

Største talentet i norsk fotball noensinne vil ikke vekke folks nysgjerrighet? Hva faen, liksom? Ødegaard kan bli for oss hva Zlatan er for Sverige!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 06.09.2014 15:16    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Hvorfor klarer ikke norske spillere det siste steget fra U-21 og opp på det øverste nivået?


Hvad er det for nogle U21-årgange, du tænker på her?

Generelt har folk - både i Norge og andre lande - et helt forkert billede af sammenhængen mellem talent og succes på øverste niveau. Sammenhængen er ikke nær så stærkt som medier og folk vil have den til.

Derudover har de store europæiske lande en langt større talentmasse i hver eneste årgang sammenlignet med eksempelvis skandinaviske lande. På grund af et generelt lavere niveau og større udsving i præstationerne på U-landslag, så sker det ofte, at et skandinavisk land slår et større europæisk land. På senior-niveau derimod har du en aggregering af talentmassen for en lang årrække, og der spilles på et niveau, hvor udsvingene i præstationer er langt mindre. Derfor vil et skandinavisk landslag altid på papiret være væsentlig dårligere end et stort europæisk landslag.

Ud over større talentmasse, nyder store europæiske lande godt af en generel god mentalitet hos de unge spillere samt en stor liga i eget land. De tre faktorer er væsentlige årsager til, at der findes mange tyske bundesliga-spillere og engelske premier league spillere uden U-landslagskampe, men ingen skandinaviske spillere fra samme ligaer uden U-landslagskampe.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 14.10.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

Bra innlegg iconbit Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 21.12.2015 20:04    Post subject: Reply with quote

Smerud strikes again: www.nettavisen.no/sport/f...73557.html

Klarte jo mesterverket å overse Selnæs i lang tid og nå kan han ha kostet Norge en spiller som kan bli veldig god.

Nå har riktignok Celina signalisert flere ganger at han var tvilsom til spill for Norge men her har neppe alt blitt gjort for å få han til å velge Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2016 23:25    Post subject: Reply with quote

Fredag åpner U21-landslaget kampsesongen når Nederland er motstander på La Manga.

- Vi har vært på La Manga siden mandag og har jobbet godt på feltet. Vi har ikke vært samlet siden november, så det var godt å få noen økter sammen. Nå gleder vi oss til å spille kamp igjen, sier landslagstrener Leif Gunnar Smerud til fotball.no.

Les mer: U21: Norge tester seg mot de beste

Litt rart at kampene tilsynelatende ikke blir sendt på norsk (nett-)TV. Svenskene som har produsert sendinger fra treningskampene hadde vel enkelt tatt på seg oppdraget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 25.03.2016 23:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
U21-landslaget tapte mot Nederland
Martin Ødegaard spilte hele kampen.
Les mer


Jeg har sikkert bare blitt overfølsom/hårsår, men jeg er så fucked up drittlei av at enhver hovedsak om hva som helst blir snudd til å handle om Martin Ødegaard.

Det er irrelevant at MØ spilte hele kampen for meg, det er derimot interessant å vite i en 1-setning hvordan kampen var. Under-overskrift kunne og burde vært noe ala " Norge spilte som vanlig rævva, med fokus på å ligge kompakt, krige, vinne duellen og sparke ballen vekk", for eks.

Merk at jeg ikke fikk sett kampen, jeg bare randomly raser fra meg hva omtrent alle U-trenere og og A-trenere har fokusert på de siste mange årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 25.03.2016 23:59    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle mediene skrive det, om kampen ikke var slik? Bør heller ikke komme som noen overraskelse at mediene fokuserer på Ødegaard, som sannsynligvis er det mest omtalte talentet i verden det siste året.

En som fulgte kampen (ble ikke TV-sendt noen sted) skriver på Twitter at Norge vant sjansestatistikken 5-2, og hadde ballen stort sett hele tiden - men at det ble for mye på tvers. Ødegaard hadde en mann på seg gjennom hele kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.03.2016 00:02    Post subject: Reply with quote

Hehe som jeg skriver, jeg aner ikke hvordan kampen var Dew! Det er nettopp det jeg helst skulle stått i enlinjeren.

Jeg syns overhode ikke det viktigste i en U-21 kamp mot Nederland er hvor mange minutter MØ spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.11.2017 18:42    Post subject: Reply with quote

Om ikke A-landslaget skulle friste, så spiller U21-gutta EM-kval. kamp i kveld. Kampen spilles klokka 19.00 på Marienlyst i Drammen. TV2 Sportskanalen viser kampen.




Quote:
Etter den strålende 3-1-seieren over Tyskland i forrige kamp lever fortsatt EM-drømmen for de norske guttene.

- Hvis vi slår Irland så lever gruppen inn i vinteren. Nå gjelder det å bli inspirert av det vi gjorde sist. Å slå Tyskland, til og med fortjent, er vi godt fornøyde med. De poengene er delt ut, så nå gjelder det å se på neste.


Her er Norges tropp:
Per Kristian Bråtveit - Haugesund
Amund Wichne - Viking
Erlend Dahl Reitan - Bodø/Glimt
Andreas Hanche-Olsen - Stabæk
Fredrik Pallesen Knudsen - Haugesund
Kristoffer Vassbakk Ajer - Celtic
Ulrik Yttergård Jenssen - Tromsø
Ivan Näsberg - Vålerenga
Birk Risa - FC Köln
Julian Ryerson - Viking
Iver Fossum - Hannover 96
Vajebah Sakor - IFK Göteborg - forfall
Morten Thorsby - Heerenveen
Rafik Zekhnini - Fiorentina
Mikael Ingebrigtsen - Tromsø
Martin Ødegaard - Heerenveen
Martin Samuelsen - West Ham
Sander Svendsen - Hammarby - forfall 5/11
Henrik Bjørdal - Brighton
Runar Espejord - Tromsø
Tobias Heintz - Sarpsborg 08
Dennis Tørset Johnsen - Ajax
Vebjørn Hoff - Aalesund - ny spiller 2/11
Morten Konradsen - Rosenborg - ny spiller 5/11

NØFF: U21-landslagstroppen til kampen mot Irland
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb