English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 180, 181, 182  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 03.09.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

Hvis man har planlagt å legge opp før man fyller 34 så er det vel strengt tatt det Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 03.09.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Nanskoog er visst i ferd med å gå såpass lei av Alanzinho at han vurderer å flytte hjem til Sverige etter sesongen.

Hadde det vært en tanke å prøve å få han til å følge i Annans fotspor, og komme til Lerkendal?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 03.09.2008 22:55    Post subject: Reply with quote

Nei, alltfor gammelt! En henter ikke en 34 år gammel spiss som sin største spisskompetanse er stor fart og god timing. Det er bare et tidsspørsmål før han faller voldsomt i kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.09.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

fluffy wrote:
Husker dere Dortmund-kampen feks? Winsav var rå og han spiller daglig slik for Strømsgodset nå.


Nei, det gjør han ikke. Hjelpes, for et hodeløst dårlig forslag. Hvem skal liksom vrakes for denne eldgamle stjerna på Godset?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 03.09.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Og det er tydeligvis overraskende vanskelig å få med seg at han ikke skal spille fotball lenger neste år. Om han er 23, 32 eller 37 år er altså komplett irrelevant.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 03.09.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Du må ikke forvente for mye bolgebah. ikke alle er medisinstudenter vet du Smile
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 03.09.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Det har da vel aldri noen sinne vært noe poeng?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 03.09.2008 23:26    Post subject: Reply with quote

I forhold til kunnskap rundt reglene med praksis og utsettelsestider er det vel et pre Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 03.09.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Og det er tydeligvis overraskende vanskelig å få med seg at han ikke skal spille fotball lenger neste år. Om han er 23, 32 eller 37 år er altså komplett irrelevant.


Åpnet han ikke for og være med i landslagsatsingen fram mot EM 2010 da?

Uansett, ikke det vi trenger i RBK nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 03.09.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Ikke når det har vært sagt og skrevet så mange ganger. Kan forvente at folk skal forstå det første gang de leser at han er uaktuell. Og i hvert fall andre gang osv..
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 03.09.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Nanskoog er visst i ferd med å gå såpass lei av Alanzinho at han vurderer å flytte hjem til Sverige etter sesongen.

Hadde det vært en tanke å prøve å få han til å følge i Annans fotspor, og komme til Lerkendal?


Kunne godt tenke meg og se Namskog et par sesonger på Lerkendal viss han ikke blir alt for dyr i innhenting og drift.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 03.09.2008 23:30    Post subject: Reply with quote

Har vel ikke vært helt enig med deg i alle diskusjoner, Hedon, men her stiller jeg meg 100 prosent på din side.

Winsnes blir veldig fremtredende på et lag som Strømsgodset, hvor han er så sentral i alt mulig. Dessuten er han en spiller som helt klart passer best sentralt, eller kanskje helst som indreløper i et 4-3-3.

Den siste tiden i RBK slet han veldig med å få ballen fort nok framover, og han ble også overløpt på defensiven.

Det eneste Winsnes har som vi kanskje mangler litt er ro med ballen, evne til å holde i den og vente fram resten av laget. Men det får vi vel i Annan.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 03.09.2008 23:30    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg har ikke tatt turnus noe mer enn Winsnes har gjort det og har nada førstehåndskjennskap til regelverket. Jeg har imidlertid såpass til turtall i tankevirksomheten at jeg skjønner konseptet "maks fem års utsettelse" når jeg leser om det, og hvilke konsekvenser det har for de noe kortvarige framtidsutsiktene hans som fotballspiller. At andre tydeligvis sliter med å oppfatte det samme må jeg nok akseptere, men den dagen jeg ønsker at det jeg bedriver hverdagene med skal bli et tema i et forum hvor alle øvrige debattanter får være fullstendig anonyme, skal jeg si fra om det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.09.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Og det er tydeligvis overraskende vanskelig å få med seg at han ikke skal spille fotball lenger neste år. Om han er 23, 32 eller 37 år er altså komplett irrelevant.


Hey there, mister.

Winsnes åpner for VM-spill

"– I utgangspunktet legger jeg opp etter neste sesong. Men skulle Norge gå til VM, og skulle jeg ha en fast plass på laget, får vi ta et familieråd på det. Jeg skal ut i turnustjeneste i august 2010, og VM går jo i forkant av det, sier Fredrik Winsnes til Dagsavisen."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 03.09.2008 23:33    Post subject: Reply with quote

Ja okei, så sliter jeg med hoderegninga nå og da. Jeg trodde 2010 var neste år. Uansett har han ikke lenge igjen av karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 03.09.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Snorkel wrote:

Kunne godt tenke meg og se Namskog et par sesonger på Lerkendal viss han ikke blir alt for dyr i innhenting og drift.


Å hente 34 år gamle spisser fra Stabæk har vi vel gjort før Razz

(Okay, Belsvik var vel et par år yngre da men)

Det blir fullstendig feil å hente Nannskog nå. Han er på hell karrieremessig, og det aner meg også at linken til Pall Gunnarsson er så viktig at det langt fra er sikkert han bøtter inn mål i RBK. Jeg ser ikke helt at vi har den kreative spilleren som spiller han fri på samme måte.

Ser man på Nannskogs tidligere karriere har han scoret relativt mye i tidligere klubber også, men ikke tilnærmelsesvis så mange som i Stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 03.09.2008 23:47    Post subject: Reply with quote

Ber til de høyere makter om at Winsnes og Nannskog ikke kommer til RBK.

Winsnes spilte alt for mye på tvers og bakover i tida i Rosenborg. Ja, han hadde sine store øyeblikk og store kamper, men når han dro var det mer enn greit nok, det bør kunne fortelle noe.

Når det gjelder spiss så må det gå an å hente noen yngre enn 34-35, Nannskog kommer til å falle som en stein om svært kort tid.

Edit: en annen person skrev: "Apropos Winsnes, unner han all suksess han måtte oppnå i den klubb han måtte vere! Samme me Storflor!" Er så enig så enig. Dette er ROSENBORGERE. Men alt har sin tid!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 03.09.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Både Winsnes og Nannskog er gode nå, men begge (eller, Nannskog i hvert fall) kommer til å suge stein om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 04.09.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

När det gäller ålder så är Henrik Larsson 37 år och är bland de bästa spelarna i allsvenskan samt platsar i landslaget. Han har till och med utsetts till kapten på landslaget. Detta visar att det är möjligt att Nannskog håller några år till. Vi kanske kan använda honom i en övergångsperiod tills Sellin växer till sig. För att vara exakt så fyller han 37 om 14 dagar.

Last edited by Peter Storey on 04.09.2008 00:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 04.09.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

Winsnes har vel vist tidligere at han ikke er god nok for RBK. Greit nok at han ruler på Godset, hvor midtbanen stort sett får god tid til å spille i (et stort) bakrom.
Denne luksusen får han aldri på midtbanen på et bedre lag, da motstanderne aldri vil tillate så mye tid og rom.
Det, i tillegg til alder, gjør at jeg ikke ønsker han hit.
Dessuten begynner midtbanen vår å se jævlig bra ut nå...

Når det gjelder Nannskog, tror jeg nok at vi har med en såkalt "systemspiller" å gjøre, dvs en han blomstrer opp pga akkurat det systemet Stabæk spiller og de spillertypene han har rundt seg.
Dersom han hadde vært slik en fantastisk fotballspiller som mål+assist-ratioen hans de siste par årene skulle tilsi hadde han sannsynligvis også prestert bedre tidligere i karrieren.

Akkurat som jeg ser for meg at Storflor kan komme til å "blomstre" i Godset neste år, selv om det fra vår side strengt tatt er good riddance.
Back to top
View user's profile Send private message
MIXMASTERTOT
Senior


Joined: 20 Dec 2006
Posts: 209

PostPosted: 04.09.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er Winsnes ett tema når vi har en haug med spillere i samme posisjon som er MYE bedre!?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 04.09.2008 00:51    Post subject: Reply with quote

Det er jo akkurat det som er greia med Nannskog, han sa jo selv at han var alt for useriøs som ung spiller, og at han derfor aldri ble så god som han er nå tidliger.

Selv mener han han "forsinket" sin egen karreiere med fem-ti år pga. dette, og at han fint kan hodle omtrent det nivå han ligger på nå til han runder 40.

Dette, kombinert med at han hadde hatt spillere som Iversen, Sapara, Ciljan og Annan rundt seg, gjør at jeg absolutt tror at han kunne vært minst like god i svart og hvitt som i blått og hvitt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 04.09.2008 02:51    Post subject: Reply with quote

Slutt å diskuter Daniel Nannskog, enten fortsetter han hos Stabæk eller så vender han hjem til Djurgårdens IF.
Hva er poenget med å starte slike diskusjoner?

fluffy wrote:
Om noen byr 30 mill for Tettey me den dekningen vi har nå, hadde jeg personlig rodd han til klubben! Skjelbred bedre enn han anytime!

Gullunge..
fluffy wrote:
Apropos Winsnes, unner han all suksess han måtte oppnå i den klubb han måtte vere! Samme me Storflor! Flotte typer! Klager ikke som enkelte egoer vi allerede har. Les feks Iversen og Tettey.

Tettey klager ikke mer enn andre, da er gullungen din
minst like dårlig.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 04.09.2008 07:46    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Selv mener han han "forsinket" sin egen karreiere med fem-ti år pga. dette, og at han fint kan hodle omtrent det nivå han ligger på nå til han runder 40.


Uten morgenkaffe og påvirket av hatet som kommer piplende i små mengder fra et oppkomme bare merkbart på skolebenken og om morgenen, skulle jeg til å slakte deg ved å si at han ikke slipper unna tidens tann selv om han begynte sent. Men vi har da vitterlig sett gamle spisser bøtte inn mål på høyt nivå før. Og bare for å sikre at ingen tror jeg har Nannskog på ønskelista, kan jeg jo avslutte med å presisere at Cooper ser ut til å være omtrent så god det går an å være uten at det å gå til Rosenborg er uaktuelt.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 04.09.2008 10:23    Post subject: Reply with quote

Bruker klubben 5 - 10 millioner på en 34 år gammel spiss blir jeg oppriktig bekymret, det er akkurat slik stunt vi skal unngå å gjøre. Vi skal ha et sultent lag og hadde han komt gratis greit nok ,men å betale for en spiller som en ikke vet om er istand til å prestere på et høyt nivå om 6 måneder er rett og slett galskap. Det hjelper ikke at det finnes eksempler på spillere som har gjort det bra langt oppe i 30 årene , dem er i mindretall og det finnes mange eksempler på gode spillere som plutselig ble dårlig fordi alderen tok dem igjen. I klubben vår har vi f.eks Brattbakk og Hoftun som iløpet av forholdvis kort tid gjekk fra å være noe av det beste i tippeligaen til å ikke holde tippeliga nivå lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 180, 181, 182  Next
Page 3 of 182

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb