English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 179, 180, 181, 182  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trondinho
Junior


Joined: 18 Aug 2009
Posts: 70
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2009 11:08    Post subject: Reply with quote

Shelton kan jo kanskje spill kant spiller for RBK Smile
_________________
I'm Gods gift to Football
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 30.08.2009 11:34    Post subject: Reply with quote

Herre! Endelig putter Shelton et mål og da er han plutselig en knallsignering.

Berget på vei til Molde, vet ikke om det er kjøp eller lån. Det ville være noe annet, en virkelig talentful herremann. Om det er lån det er snakk om, skulle jeg gjerne sett ham i Rbk-drak i et par måneder for å se om han kunne passe i laget. Om det er snakk om kjøp, bør han i allefall ikke gå til Molde.

http://msn.tv2sporten.no/...81888.html
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 30.08.2009 12:01    Post subject: Reply with quote

Luton Shelton var väldigt bra i Helsingborg och fick kontrakt med Sheffield United i PL. På sitt bästa är Shelton av högsta klass i allsvenskan/tippeligan.
http://sv.wikipedia.org/w...on_Shelton
Back to top
View user's profile Send private message
Rod
Proff


Joined: 24 Jun 2008
Posts: 295
Location: Sør for Trondheim

PostPosted: 30.08.2009 12:07    Post subject: Reply with quote

Det hadde ikke vært dumt med en lynrask spiller på høyrekanten. Hva med å signere Usain Bolt? Han hadde jo en fortid i fotball, men så valgte han å bli spurter(gud vet hvorfor...) Hamrén kan prøve å overtale han Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 30.08.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Shelton har nok vist mer enn jeg innbilte meg da jeg skrev innlegget i går. Beklager det. Det jeg har sett av ham i de to periodene i Vålerenga har ikke imponert meg, men det trenger ikke å si så enormt mye. Shelton har en tendens til å løpe fortere enn ballen, men det er jo en unote man også kan huske fra for eksempel Roar Strands første tid som høyrekant i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 30.08.2009 12:15    Post subject: Reply with quote

Shelton är otroligt snabb. Han satte väl rekord på 40 m i vintras. Jag är övertygad om att han springer ifrån RBKs snabbaste.
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert


Joined: 02 Apr 2007
Posts: 900
Location: Lade

PostPosted: 30.08.2009 12:53    Post subject: Reply with quote

Hvem er egentig RBK's raskeste? Olsen?
Back to top
View user's profile Send private message
Trondinho
Junior


Joined: 18 Aug 2009
Posts: 70
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2009 12:59    Post subject: Reply with quote

4-3-3 perfekt for Olsen, Shelton og Bolt på topp Very Happy
_________________
I'm Gods gift to Football
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.08.2009 16:38    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg at ideen om å kjøpe en spiss som har prestert to ganger for Vålerenga, og så omskolere ham til høyreving, er en av de svakeste jeg har hørt på en stund.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 30.08.2009 16:41    Post subject: Reply with quote

Luton Shelton? Herregud folkens, VÅKN OPP! Gjentar meg selv til det kjedsommelige: i følge meg må en offensiv spiller i RBK ha minst 2/3 av teknikk, spilleforståelse og hurtighet. Derfor vil nok ikke Shelton lykkes, derfor har ikke Olsen lyktes.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 30.08.2009 16:43    Post subject: Reply with quote

Herregud, fordi Shelton tilsynelatende var en gud i Allsenskan, fikk kontrakt med den megastore klubben Sheffield United og fordi han puttet i forrige kamp skal vi kjøpe han?! Han har jo vært direkte dårlig både på utlån til Danmark og for VIF resten av tiden. Nei, det får være grenser.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 30.08.2009 16:51    Post subject: Reply with quote

Shelton? Jesus, folkens... Nå har han prestert i et godt øyeblikk for vif, så vil folk her inne kjøpe han ? Nei, dæven heller!
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2009 17:28    Post subject: Reply with quote

Shelton ble vel av Torbjørnsen strøket av RBKs liste over prospekt. (Om jeg husker rett?). Greit å begynne å lete noen andre steder.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 440

PostPosted: 30.08.2009 21:24    Post subject: Reply with quote

Hvis RBK skal gå for ungt og norsk, hva med Marcus Pedersen fra Strømsgodet? Av unge og spennede spisser fra Norge, er vel han og Jo Inge Berget kanskje de mest spennende pr dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2009 22:30    Post subject: Reply with quote

Markus Pedersen har jeg lyst på. Men da må Sellin ut, i mine øyne. Hvis vi henter Moldskred og Pedersen er det dessverre ikke plass til Sellin eller Aas. Forresten litt trist å se nivåforskjellen på Pedersen/Stokkelien og våre talenter som har sluppet til i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 30.08.2009 22:36    Post subject: Reply with quote

Har sansen for Birkir Bjarnason, har tilogmed scoret en del i år
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 30.08.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

Markus Pedersen er god - jeg tror han kan nå veldig langt - i alle fall i norsk sammenheng. Imidlertid er han jo spiss, og der er det trangt om plassen i RBK. Dersom han hadde fått mulighet til å konkurrere på like villkår, hadde jeg gjerne sett at man hadde hentet Pedersen til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 30.08.2009 22:45    Post subject: Reply with quote

hobbus wrote:
Forresten litt trist å se nivåforskjellen på Pedersen/Stokkelien og våre talenter som har sluppet til i Tippeligaen.


Stokkelien har prestert mer enn våre ja, men det er jo fordi han har fått spilletid. Vi har gitt Sellin brukbart med spilletid, og han har prestert ok+. Mot Aafk viste han hva som bor i han. Så har han vært skadet, og er vel det fortsatt. Med like mye spilletid som Stokkelien, kunne Sellin fort vært på samme sted.

Han trenger et år i adecco/annnen TL-klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 30.08.2009 22:53    Post subject: Reply with quote

Marcus Pedersen er meget spennede og Strømsgodset er langt enklere å ha med å gjøre enn Tromsø. Itilegg vil dette være en spiller for fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2009 22:57    Post subject: Reply with quote

jeg mener alikevell at Stokkelien og Markus Pedersen er flere hakk over våre. Stokkelien begynte som Sellin i år - som innbytter. Forskjellen var at han presterte så godt at det nesten var umulig å unnlate han på topp etterhvert. Ekspertene sammenligner han med Solskjær, noe jeg også er enig i. Gjør mye bra, og scorer på en touch. Til tider magisk å se på avslutteregenskapene hans.


Markus Pedersen er, i mine øyne, norges svar på Rooney. Tilbake og henter ballen, fører tredve meter og banker den i nota. Ellers jobber han uttrettelig i nitti minutter. 9 mål for Godset er meget bra.

Alt i alt. Kred til Start og Godset som har gitt dem sjansen, men tror ikke de hadde fått muligheten uten suksess. Spennende spillere for landslaget i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 30.08.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har også sansen for Marcus Pedersen. Jeg synes ikke sammenligningen med Rooney er helt dum, sett i forhold til den norske standaren selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 30.08.2009 23:32    Post subject: Reply with quote

Det både Moldskred og Pedersen har er at dem er veldig arbeidsomme noe som jeg tror er viktig hvis en skal spille ved siden av såpass statiske spisser som Iversen og Prica.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.08.2009 23:41    Post subject: Reply with quote

Mulig han har vært mer statisk på sensommeren, men jeg synes da Prica går mye på løp inkl. bakrom.

Pedersen har jeg begrenset tro på; jeg tror ikke han vil utvikle seg til å bli stort bedre enn det han er nå. Fyren er ikke spesielt rask og teknikken er gjennomsnittlig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2009 00:09    Post subject: Reply with quote

Marcus Pedersen tror jeg kommer til å få en solid Tippeligakarriere, men han har neppe talentet til å bli vesentlig bedre enn det. Internasjonalt mangler han både nok fart, styrke og teknikk, og jeg tror ikke han vil kunne utvikle nok av det til å spille på et høyere nivå. Han flyter litt på fandenivoldsk innstilling og evne til å gå rett på mål, og vil være en fin spiller for de fleste lagene i Tippeligaen.

Stokkelien ser ut til å ha stort talent i avslutningsfasen, men også han mangler virkelig sterke sider i resten av spillet sitt. Men han kan, med riktig utvikling, bli en habil målsnik som vi sikkert kunne hatt bruk for.

Disse to er dessuten rene spisser, og sånn som vi spiller akkurat nå er det vanskelig å få spilletid, og dessuten ganske høye krav til spillertypen på topp.

Jo Inge Berget, derimot, er en helt annen sak, han kan komme til å bli skikkelig god, og det er veldig synd at vi tilsynelatende ikke er interesserte i å ta opp kampen med Molde om hans signatur. Høyrekant kan han også spille. Blæh.

I alle fall gir jo en estimert pris på i underkant av seks millioner fra Udinese litt perspektiv på hva enkelte norske klubber mener er fornuftig betaling for sine spillere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert


Joined: 26 Jan 2003
Posts: 566
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2009 00:15    Post subject: Reply with quote

Tøff påstand som jeg tror du kommer til å måtte bite i deg. Gutten har en fandenivoldskhet i seg som er magisk. God "attityd" og et veldig bra skudd. Fyren er ikke raskest i tippeligaen, men langt fra tregest heller. Eneste jeg ser som taler i mot er kanskje modenheten hans. Var vel et problem i HamKam. Kanskje spesielt utenfor banen. Kjøp, tilby 5årskontrakt og lei direkte ut til Godset hele neste år er mitt forslag.

Stokkelien er en spiller jeg gjerne hadde sett i RBK, HVIS Ivers og Prica skal ut av laget. Håper for hans del at han ikke kommer hvis fremtidsplanen er å beholde Prica som fast valg på topp.


Knudzen i Lyn er en spiller jeg også kunne tenkt meg. God fart og gode innlegg. Spennende spiller.


Ellers venter jeg bare på at de på Lerkendal skal finne ut hvordan man bruker Trond Olsen, slik at han får vist hvor god han egentlig er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 179, 180, 181, 182  Next
Page 180 of 182

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb