English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg-musikk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Sammen med duoen Jacuzzibrothers slipper fotballegenden Steffen Iversen låten «Hele Natta Lang» fredag. Håpet til bandet er at den kan bli en liten sommerhit.

I låten rapper den tidligere fotballspilleren.

– Dattera mi Lotta elsker rap, så da jeg fikk tilbudet av mine kompiser i Jacuzziborthers til å bli med på ei låt, måtte jeg slå til. Jeg ville bevise for datteren at jeg kan rappe, sier han via manageren.

Innspillingen av låten skjedde i et studio i Steinkjer i januar. Da dro de to i duoen, brødrene Espen og Jan Erik Domaas, dit sammen med Steffen. Der spilte de inn i studiet til Kristoffer Skei, kjent fra duoen Skei & PT.

– Det var veldig gøy å få være med på hele prosessen fra låtskriving til innspilling. Det blir spennende å se hvordan mottakelsen blir, sier Steffen.

Les mer: RBK-legenden debuterer som artist: – Ville bevise for datteren at jeg kan rappe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2020 18:24    Post subject: Reply with quote

Bare jeg som syns at Ingebrigtsen er vel inspirert av Når Troillongan tar Kongen i hånda på nye En engel?
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 06.06.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Hører en slags likhet ja, men ble ikke Ingebrigtsen (og flakne) anklaget for plagiat i forbindelse med en rbk-låt for noen år tilbake også?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 07.06.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Det var en cupfinalelåt der de hadde knabbet ett riff fra et 80-talls heavy band, husker ikke vilket men det var ganske åpenbart for alle som har ører.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.06.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Det var i 2015 at han og Flakne måtte endre fra "Vi e', vi e', vi e' RBK" til For evig e' vi fordi de hadde plagiert Gabrielle.
Back to top
everlong
Senior

PostPosted: 10.07.2020 12:19    Post subject: Reply with quote

Sak på Adressa om bandet Grannes som har gitt ut ny RBK-låt.
Synes det var overraskende potente saker.

https://open.spotify.com/...nJRAKDsD_Q
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 21:08    Post subject: Reply with quote

Testen er vel hvordan den masher opp med Bombefly...

https://rave.dj/QmnZYikUTugwZQ

Jeg gir den en 4/4+ av 10 på den skalaen. Overraskende bra. Tommel'n opp!

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.07.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Låtskriver Grannes og trommeslager Eirik Engan sier at det hele er en hyllest til laget.

- Det er som et kjærlighetsforhold. Vi er fryktelig glade i dem, og vi blir utrolig sinte på dem når de gjør mye tull, sier Engan.

(...)

- Du må trykke på noen andre knapper enn du gjør til vanlig. Denne gangen fokuserte jeg på selvtilliten som vi bør ha, og skal ha som supportere. Det skal være litt skummelt å være motstander på Lerkendal når Kjernen og supporterne er på plass, sier Grannes.

Samtidig har de vært nødt til å jobbe med teksten på en annen måte enn tidligere.

- Det må være riktig dialekt, og der er det viktig å ikke tråkke på noen. Derfor har vi spurt trondhjemmere om hvordan vi uttaler ordene, sier han.

- For oss fra Namsos er for eksempel Trondheim torg det samme som Torvet. Men det er jo kun et kjøpesenter, så det måtte vi ta bort. Det er samme følelse som når noen sier på Namsos. Det heter i Namsos, sier Engan.

Les mer: Har spilt på alle RBKs cupfinaler siden 90-tallet. Nå gir de ut egen RBK-låt

Flere av medlemmene i bandet har siden midten av 90-tallet vært fast inventar på cupfinaleshowene til RBK på Rockefeller, og de siste gangene har Grannes sågar vært husband på alle låtene. Nå syntes de det var på tid å være klar med egen låt.

– Alle andre som er med synger stort sett egne låter. Når det er vi som spiller, måtte jo vi også ha ei egen låt, sier Engan.

(...)

Fotballsanger finnes det mange av, og bandet har gjort seg noen tanker om hva som er kriteriene for å lage en vellykket variant.

– Du må ha noen referansepunkt, synes jeg. Enten med byen eller selve laget. Vi har valgt byen, med elementer som Olav Tryggvason-statuen, Trondheim Torg, Nidaros og Kjernen, sier Grannes.

– I mitt hode skal det være litt rock n' roll og gladlåt. Det er jo litt party, noe vi skal oppnå og få litt boost av. «Et bilde tå'n Ivers» er kanskje den eneste balladen som funker som fotballåt, egentlig, sier Engan.

Les mer: RBK har vært inne i ei trøblete tid, nå håper Grannes at den nye hyllestlåta kan gi klubben en vitamininnsprøytning

Sangen fins også på Youtube: Grannes - Storebror
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Page 26 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb